Gå til innhold

Vielse på Akershus festning..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her inne som vet om det går an å gifte seg på Akershus festning?

Vi vil veldig gjerne ha et utendørs bryllup, og kom på Akershus festning som et fint sted å bli viet. Men hvem skal jeg kontakte? Luftforsvaret, sjøvforsvaret, hæren osv ligger til her. Skal jeg kontakte noen av disse, eller hvordan er fremgangsmåten? Trenger litt hjelp jeg.. :rodme:

-Loonie-

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Min samboer jobber i forsvaret. Vielse på Akershusfestning er absolutt mulig, men det er oftest veldig stor interesse, så det lønner seg å være tidlig ute.

Når skal du gifte deg???

1 september kl.0800 åpnet de for vielser i 2003. Da måtte man kaste seg på telefonen for å i det hele tatt få vielse. Det er kun to vielser på lørdagene, det er kl.1615 og 1715. (Det var grunnen til at vi ikke ville gifte oss der, man må dermed ta fotografbildene før vielsen......litt gammeldags jeg da!!!)

Husker ikke helt hvem du skal ringe, men tror det er et kontor på Akershus festning. Det er bare å prøve seg frem, så blir du nok satt over til den rette. Slå opp i telefonkatalogen over Oslo, og forsvaret.

Tror at du har førsterett på vielse hvis du er i forsvaret, men det er jeg litt usikker på .

Det er en flott kirke. Har vært i flere vielser der. Nydelig atmosfære.

Lykke til!

Hilsen Augustbrud

Skrevet

Hei! Takk for svar! :D

Vi har ikke lyst på en kirkelig vielse. Vi tenkte at det kanskje gikk an å ha en borgelig vielse på eiendommen. Men i og med at det er en kirke der, så er det kanskje ikke mulig? Hmm...vi har også tenkt litt på Middelalderparken..

Skal forresten gifte meg 16. august.

-Loonie- :smile:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...