Lafamiglia Skrevet 19. august 2023 #81 Del Skrevet 19. august 2023 Så mye rart man bryr seg med på bygda. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #82 Del Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg føler meg ikke ferdig med barn, og vi diskuterer å få et siste barn. Jeg blir lett gravid. Siste fikk jeg som 40 åring. Blir jeg gravid nå, vil jeg være 42 når barnet blir født. Da får vi to tette barn, og har en jente som er 6 år. Det som hindrer meg er snakk fra andre. Fikk mange reaksjoner sist jeg ble gravid, da var jeg 39. Jeg bor på landet, føler det hadde vært et mindre problem i Oslo eller Bergen? Hva sier dere? Si meg fornøyd med to? Eller prøve på en til? Anonymkode: 72fc2...28a Herlighet du er ikke for gammel til å få barn-kjør på🙂 Min gynekolog sier hun er lei av at det alltid er kvinnen som er for gammel til å få barn, men det at menn blir fedre i 40-50-60 årene er det ingen som bryr seg om. Sæden til mennene er også gammel sier hun, og kan være grunnen til at barn blir født med diverse skavanker. Anonymkode: 13fee...42b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #83 Del Skrevet 19. august 2023 Ser ikke noe problem med å at du får barn når du er 42 når kroppen din også er fullt i stand til å få barn. Hva er mer naturlig enn det? Anonymkode: 6a88c...fc2 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #84 Del Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Det gjør som regel det. Ditt anekdotiske eksempel endrer ikke på det faktum at der det er vanlig å få barn i tenårene/begynnelsen av 20 årene er ikke høyere utdannelse vanlig. Anonymkode: 048f3...3cb Vel... hva som er vanlig er vel definert som det som flest gjør, eller hva? Når 35 % av befolkningen har høyere utdanning så sier det seg selv at ganske mange foreldre ikke har høyere utdanning, helt uavhengig av alder. Riktignok er det en endring blant de unge nå, hvor ca 59 % av damene tar høyere utdanning, tallene for menn ligger framdeles et stykke bak. Nå ser ikke jeg på det som en negativ ting at folk har andre interesser og yrkesønsker enn å ta en høyere utdanning jeg da, m vi har faktisk bruk for alle yrkesgrupper, også de som det ikke kreves en lang utdanning for å få jobb. Men når man kaller andre for white trash, f.eks, så trenger man tydeligvis en utdannelse innen danning. Anonymkode: 546f4...320 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #85 Del Skrevet 19. august 2023 Sorry glemte linken fra ssb https://www.ssb.no/utdanning/utdanningsniva/statistikk/befolkningens-utdanningsniva/artikler/35-prosent-har-hoyere-utdanning Anonymkode: 546f4...320 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #86 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg personlig synes 42 er for gammelt. Da er man 62 når barnet bare er 20 år. Anonymkode: 14047...0b2 Min søster fikk et barn da hun var 41. Aldri vært noen kommentarer fra venner eller familie. Barnet er nå over 20, og har ingen problemer med at foreldrene hans er eldre enn de fleste av kameratene hans. Anonymkode: b57a1...e52 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #87 Del Skrevet 20. august 2023 Svigerinnen min fikk sine to barn da hun var 41 og 43. Aldri tenkt over at det er "rart". Hun er i super form! Anonymkode: 9cc93...a6f 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #88 Del Skrevet 20. august 2023 Snakk? Jeg skjønner ikke helt. Går naboer og bekjente og lærere og barn rundt og mener det er vesentlig at den ene naboen er 36 og den andre 39, at én far er 45 og en far 48, og stakkars barna til han på 48? Er det forskjell på ei mor i barnehagen på 34 sammenlignet med hun på 44? Jeg fikk barn da jeg var 39 og har aldri hørt noe. Har en bekjent som fikk som 44-åring, aldri hørt annet enn glede på deres vegne heller. Du et rett slett gammel nok til å ikke bry deg om «snakk», og slett ikke la det styre livsvalgene dine. Jeg skjønner ikke en gang hva det er å snakke om. «Å, Camilla var 56 år da yngstemann konfirmerte seg, Linn og naboen var jo bare 51, for en forskjell»…. Anonymkode: bc105...992 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #89 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (På 19.8.2023 den 12.51): Det er ikke til å komme fra at andelen sykdommer og uførhet øker med økende alder. Jeg er 46, bestemor til 2, og yngste barnet fyller 19 i år. Kunne ikke falt meg inn å springe rundt med en 6 åring nå (bortsett fra hvis det var mitt barnebarn). Jeg sprang rundt med en seksåring da jeg var 46. Hen var barn nr. to og svært etterlengtet. Hen hadde mye energi og var svært sportslig, så jeg måtte faktisk løpe 😅 Jeg hadde verv i barneidretten i årevis og fulgte opp minsten på lik linje med andre foreldre. Det er nesten 20 år siden nå. Barnet er voksent. Jeg er fortsatt i full jobb, spiser ikke en eneste pille og treffer fastlegen min bare når jeg tar celleprøve. Det mange har problemer med å forstå, er at hvis man er i førtiårene og har tenåringsbarn, er det helt naturlig at tanken på baby / småbarn virker helt fjern. Men de som spør om det er "feil" å få barn i den alderen, har jo nesten alltid småbarn eller ingen barn fra før. Da er jo selvfølgelig motivasjonen en helt annen enn når man står midt oppi utfordringene med tenåringer og har begynt å se fram til de flytter ut. Anonymkode: 1169d...1ad 6 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #90 Del Skrevet 20. august 2023 Jeg vet at nå som jeg er over 50 hadde jeg ikke orket å styre med småbarn. Den tiden er over nå. Men hvis du har overskudd til å være mamma til et barn på barneskolen som 50 åring, så gjør som du vil. Anonymkode: da560...fe5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #91 Del Skrevet 20. august 2023 Hva andre måtte mene og tenke om det får dere bare legge til sides, slikt skal aldri vektlegges i livets store avgjørelser. Anonymkode: 1cf4b...d89 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #92 Del Skrevet 20. august 2023 Sånn egentlig burde man ikke få flere barn før det første barnet er myndig. Først da vet man hvor mye det krever av tid og energi å oppdra et barn og kan vurdere om dette er noe man vil gjennomføre flere ganger. Dette er selvfølgelig ikke gjennomførbart, men tror at mange hadde revurdert ønsket om mange barn dersom de visste hvor lenge et barn faktisk trenger oppfølging. Det er ikke slik at småbarnsårene er den tyngste delen med å være forelder, man har minst like mange våkennetter når man har tenåringer og bekymringene er ofte dobbelt så mange. Da er ikke lett å være i en alder der det egentlig er vanlig å ta det litt mer med ro. Anonymkode: 72081...f62 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #93 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (På 19.8.2023 den 12.10): Jeg personlig synes 42 er for gammelt. Da er man 62 når barnet bare er 20 år. Anonymkode: 14047...0b2 Og 72 når barnet er 30. Anonymkode: 93220...1b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #94 Del Skrevet 20. august 2023 Kjør på. Jeg ønsket med underlig et tredje barn. Jeg er 41 men har ikke mann eller helse til flere. Du kommer ikke til å angre på siste når alt som hindrer deg er andres meninger. Anonymkode: 5386f...d8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #95 Del Skrevet 20. august 2023 Lafamiglia skrev (19 timer siden): Så mye rart man bryr seg med på bygda. Ja, dette må være et bygdefenomen! Er del av en venninnegjeng i Oslo, her fokk førstemann barn ved 34, de fleste fikk førstemann rundt 38. Nå er vi 42 og mange får nr 2 eller 3 nå. Vi har jo tatt utdannelse, reist og levd livet i 20-årene, bygget karriere i 30-årene og et klare for å lande i småbarnstilværelsen nå. Også deilig med ting på stell når barna kommer, god økonomi, stabilt forhold, leilighet/hus. Men forstår at de som brukte 20-og 30-årene på barn, ikke orker tanken på ny runde som 40. Men vi som ikke har gjort det, har jo masse energi, overskudd og motivasjon for våkenetter, lek og oppfølging av barn. Anonymkode: a5853...04c 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #96 Del Skrevet 20. august 2023 Dersom du vil ha et tredje barn, så kjør på. Barna har dere glede av resten av livet. Dessuten har dere allerede småbarn, så vil ikke tro det utgjør noen forskjell angående snakk om alderen bak ryggen deres. Mulig dere også overdriver snakket? De fleste har vel nok med seg selv Det fødes for få barn i Norge, så positivt med alle bidrar til å øke snittet. Anonymkode: b3329...157 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #97 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Vel... hva som er vanlig er vel definert som det som flest gjør, eller hva? Når 35 % av befolkningen har høyere utdanning så sier det seg selv at ganske mange foreldre ikke har høyere utdanning, helt uavhengig av alder. Riktignok er det en endring blant de unge nå, hvor ca 59 % av damene tar høyere utdanning, tallene for menn ligger framdeles et stykke bak. Nå ser ikke jeg på det som en negativ ting at folk har andre interesser og yrkesønsker enn å ta en høyere utdanning jeg da, m vi har faktisk bruk for alle yrkesgrupper, også de som det ikke kreves en lang utdanning for å få jobb. Men når man kaller andre for white trash, f.eks, så trenger man tydeligvis en utdannelse innen danning. Anonymkode: 546f4...320 Har aldri i mitt liv kalt noen for white trash, slutt å legg ord i munnen min! Anonymkode: 048f3...3cb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #98 Del Skrevet 25. august 2023 Hvordan går det TS, har dere tatt valget enda? 😃 Jeg og mannen er 40 år, og har også to barn fra før, på 8 og 12 år. Vi har fått såååå lyst på en attpåklatt det siste året, men er samtidig redd for å ta oss vann over hodet, og har ikke turt å hoppe i det ennå 😅🙈 Stort og vanskelig valg! ❤️ Anonymkode: 68670...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 25. august 2023 #99 Del Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (På 19.8.2023 den 11.52): Jeg føler meg ikke ferdig med barn, og vi diskuterer å få et siste barn. Jeg blir lett gravid. Siste fikk jeg som 40 åring. Blir jeg gravid nå, vil jeg være 42 når barnet blir født. Da får vi to tette barn, og har en jente som er 6 år. Det som hindrer meg er snakk fra andre. Fikk mange reaksjoner sist jeg ble gravid, da var jeg 39. Jeg bor på landet, føler det hadde vært et mindre problem i Oslo eller Bergen? Hva sier dere? Si meg fornøyd med to? Eller prøve på en til? Anonymkode: 72fc2...28a Det du ikke skal tenke på, er hva de andre sier og mener. Derimot, baby som 42-åring hadde jeg aldri i livet orka. Er ønsket der, gjør det som er riktig for deg og dere. Du har bare ett liv, det er for kort til å styres av hva andre måtte mene og synse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beloved Skrevet 25. august 2023 #100 Del Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (På 20.8.2023 den 17.51): Og 72 når barnet er 30. Anonymkode: 93220...1b5 Og har 50% sjanse for å dø innen barnet er 43! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå