Gå til innhold

Tredje barn som 42 åring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er ikke til å komme fra at andelen sykdommer og uførhet øker med økende alder.

Jeg er 46, bestemor til 2, og yngste barnet fyller 19 i år. Kunne ikke falt meg inn å springe rundt med en 6 åring nå (bortsett fra hvis det var mitt barnebarn).

Men folk er forskjellige. Man må bare tenke godt gjennom valget sitt og vurdere egen helse før man kommer til det skrittet at man blir gravid.

Anonymkode: 546f4...320

Men det er jo fordi du har vært igjennom det og er ferdig med det. For noen som starter nå og ikke starter om igjen, så blir det noe helt annet. 

Anonymkode: 10173...882

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om mine foreldre hadde fått meg da de var 42, ville jeg vært skuffet. Husker jeg spilte mye fotball og sånt med pappa da jeg var 10 og han var 35. Fra mitt personlige perspektiv, synes jeg det er litt egoistisk å få barn så sent.

Anonymkode: bb44e...2a9

Noe så dumt.. man kal være like sprek i 40/50 årene 

Anonymkode: 51434...984

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er ikke til å komme fra at andelen sykdommer og uførhet øker med økende alder.

Jeg er 46, bestemor til 2, og yngste barnet fyller 19 i år. Kunne ikke falt meg inn å springe rundt med en 6 åring nå (bortsett fra hvis det var mitt barnebarn).

Men folk er forskjellige. Man må bare tenke godt gjennom valget sitt og vurdere egen helse før man kommer til det skrittet at man blir gravid.

Anonymkode: 546f4...320

Selvsagt er andelen større, og man vet aldri hva livet bringer av hell/uhell/sykdom  og annet. Man har et ansvar selv også for å holde seg aktiv, sunn og oppdatert. Og for min del er det enda viktigere med tanke på små barn som jeg vil skal ha en god barndom. 

Jeg har inget problem med at noen vil gjøre unna småbarn når man er ung, men jeg kunne virkelig ikke tenke meg å ha barn i 20-årene.  Da var mitt hovedfokus utdanning og opplevelser. Blant annet med noen år i utlandet. Jeg var ikke i en stabil situasjon til å ha barn.

Men det betyr ikke at jeg ikke syns andre burde ha barn når de er i den alderen.  Så hvorfor skal andre mene så mye om mitt valg? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kommer jo helt an på.

Heller en sunn og frisk "gammel" mor enn en ung person med usunn livsstil som snuser/røyker og drikker seg dritings i helgene mens besteforeldre passer ungene.

Jeg vet om mange i 40-årene som er i betydelig bedre form enn endel 20-åringer med usunn livsstil. 

Anonymkode: c7034...41f

Jeg også jeg jobber med mange fra 30 og under fleste av dem har dårlig kondis spiser mye usunn mat i lunsjen og er en del kilo for mye. Jeg er 43, går 7-8 kilometer hver dag for og levere barnet mitt i barnehagen. Går raskt og fort og prøver og spise sundt og variert. Vi var på tur netopp med sånn team b jeg jeg gikk fra dem uten problemer. Og som sagt dem var mellom 20-30 😅 sjefene mine er mere min alder og dem er ganske spreke dem også

Anonymkode: 89037...5c4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det viktigste er at man kan gi sitt eventuelle fremtidige barn en trygg og stabil start i livet. Det er for mange barn som vokser opp med uheldige vilkår uavhengig av alder på foreldrene. Dersom det er gode forutsetninger for en god start, så jeg ser absolutt ingen hindrer for å få nummer tre i rekken. 

Anonymkode: 07eda...117

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du glad du ikke gjorde det? Jeg er så redd jeg angrer jeg. At jeg skulle ønske jeg hadde tre. Jeg elsker å være mamma, og er veldig familieorientert. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke startet før 😅

-Ts

Anonymkode: 72fc2...28a

Fordi jeg elsker den friheten som jeg har fått tilbake🙌🏼 ser også at venninner som valgte å få det siste barnet når de var 42-43 angrer seg…… ser hvor slitne de er😬 Det var som en sorgprosess en må gjennom, det å ikke skulle få flere barn. Etter en stund savnet jeg ikke det «barnet jeg aldri fikk». Småbarnsboblen kan være farlig, og vanskelig å forlate😉 Jeg kan bare råde deg til å ikke få flere barn…..🧡

Anonymkode: 6c0e9...69e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Oslo og rundt ville det ikke vært noe oppsiktsvekkende, kjenner flere som er 42+ når de får både første og tredje barn.

Anonymkode: cc1b4...4a8

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (1 time siden):

Hvor farlig og ekkelt bygdedyret er og hvor skadelig det er varierer med tid og sted, så det er vanskelig å gi noe velfundamentert råd.  Bortsett fra det så høres det fint ut å få nr 3 som 42-åring.

Bygdedyret farlig? Hva farlig kan «bygdedyret» gjøre som går ut over ts og familien?

Nei, ts. Gjør som du ønsker. Ditt liv. 
Hilsen ei som fikk siste som 45-åring. Har ikke merket noe «bygdedyr», bor ikke på bygda heller. 
Men vet det ble snakka om på jobb. Vet ikke hva de sa da, bryr meg ikke. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig synes 42 er for gammelt. Da er man 62 når barnet bare er 20 år.

Anonymkode: 14047...0b2

Ta forhåndsregler. Pass på å hold vekta noenlunde og mosjoner tre ganger i uka. En sprek 62 åring er sprek nok i massevis.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (38 minutter siden):

Ta forhåndsregler. Pass på å hold vekta noenlunde og mosjoner tre ganger i uka. En sprek 62 åring er sprek nok i massevis.

Er vel på tide å bli besteforeldre når man er over 40, og ikke foreldre igjen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg blir jo ikke bestemor med det første. Første er 6 år, og andre er 1 år😂 Jeg blir nok ikke bestemor før jeg er 60-70-80😊

Selv om du snart blir bestemor, så kan jo ikke jeg bli det 🤣

Endret av Leela1
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo og rundt ville det ikke vært noe oppsiktsvekkende, kjenner flere som er 42+ når de får både første og tredje barn.

Anonymkode: cc1b4...4a8

Ja, I Oslo er det helt normalt virker det som. Mange fokuserer på karriere, og vil ha et stabilt forhold og god økonomi. Da går jo gjerne årene 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg elsker den friheten som jeg har fått tilbake🙌🏼 ser også at venninner som valgte å få det siste barnet når de var 42-43 angrer seg…… ser hvor slitne de er😬 Det var som en sorgprosess en må gjennom, det å ikke skulle få flere barn. Etter en stund savnet jeg ikke det «barnet jeg aldri fikk». Småbarnsboblen kan være farlig, og vanskelig å forlate😉 Jeg kan bare råde deg til å ikke få flere barn…..🧡

Anonymkode: 6c0e9...69e

Godt at du fant ut av det, og tok det valget som var rett for deg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Herlig 😄 Håper ungene holder meg ung til sinns, og ikke gir meg grå hår heeelt enda 😂

-Ts

Sinnet er én ting, fysikken din er noe annet. Når den som nå ønskes er 25 år er du 68 og går av med pensjon. Når den blir like gammel som du er nå har du kanskje dødd av alderdom.

Anonymkode: e8050...aa1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sinnet er én ting, fysikken din er noe annet. Når den som nå ønskes er 25 år er du 68 og går av med pensjon. Når den blir like gammel som du er nå har du kanskje dødd av alderdom.

Anonymkode: e8050...aa1

Kanskje den og den hendelsen inntreffer der og da - og kanskje ikke. Og hva så?

Skal man tenke sånn kan man aldri gjøre noe i livet. Noen sjanser må man jo ta ikke sant?

Og forøvrig har du ingen garanti for noe, uansett hvor tidlig du får barn. Min ene venninne hadde unge foreldre. De fikk henne da de var hhv 18 og 19 år gamle. Begge døde innen hun var fylt 30 år. Så uansett hvor mye man planlegger og styrer på og rakker ned på andres valg, så kan ulykke og sykdom inntreffe hos deg og dine også. Det har du absolutt ingen garanti for.

Anonymkode: c7034...41f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør som du vil, jeg kunne overhode ikke tenkt meg å få barn så gammel. Er 43 år selv og har tre store barn. Ble gravid som 38-åring og tok abort, siden jeg overhode ikke kunne tenke meg en runde til. Mulig man tenker annerledes når de andre barna også er små. Jeg kjenner at energien min er lavere nå enn for 20 år siden. Synes også det er litt "slemt" mot barnet å gi det gamle foreldre, det blir i gjennomsnitt kortere tid sammen og sjansen er stor for at man fysisk ikke orker å stille opp på samme måte som yngre foreldre. Dessuten; barn kommenterer og ler av andres gamle foreldre, lik det eller ei. Og jeg personlig hadde vært livredd for å få en unge med down syndrom, sjansen er svært forhøyet og disse barna krever mer av deg enn andre barn,  noe som igjen går ut over de andre barna dine. Et slikt barn vil også kreve mye av deg når det er voksent.

Fordelene er bedre økonomi.

Anonymkode: 69c73...26c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor det?

Anonymkode: 51434...984

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer bekymret for de i tråden som sier du bør bli bestemor i 40 åene. Da tenker jeg white people fra bygda som fikk barn tidlig i 20årene.

Anonymkode: 34a1e...652

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har étt barn på 6 år, er 36 år nå. Prøver å bli gravid igjen, men har ikke lykkes sålangt. Vi har prøvd i vel et halvår. Ble lett gravid første gang. 

Jeg prøver å forsone meg med at det kanskje ikke går ❤️

Om du er frisk og har overskudd, er ikke 42 år for gammelt når du allerede har barn. Jeg ville heller ha tenkt at du var noe for gammel, dersom du var førstegangsfødende.

Lykke til 🪷

Anonymkode: 5ede4...a5a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier go for it! Hvis ikke går du kanskje resten av livet og tenker at familien ikke er fullkommen❤️

Anonymkode: 23236...ea9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...