AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #1 Skrevet 19. august 2023 Denne stadige blodmangelen som man hører snakk om; hvorfor gjøres det ikke noe med dette? De aller færreste av oss som jobber fulltid og har 2-3 barn har jo ikke sjans i havet til å sette av 1-2 timer midt på dagen for å ligge i en deilig stol og gi blod! Hvorfor kan man ikke sette opp blodbusser, som kan rulle inn på boligfelt sånn i kl 20-21-draget, når fritiden til de fleste av oss starter? Jeg hadde gjerne gitt blod! Anonymkode: d8829...456 2
mereo Skrevet 19. august 2023 #2 Skrevet 19. august 2023 Hadde undersøkt om man får betalt fri fra jobb, enkelte steder skjer det faktisk. 6
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #3 Skrevet 19. august 2023 Blodgiver blir jeg aldri.. det er for at jeg kjenner stikk smerte etter en vanlig blodprøve fortsatt etter 5 dager. Sviende, vond smerte. Blir sliten av å kjenne på det. Men for all del, til de som vil gi blod. Hurrey! Anonymkode: 93c52...97c
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #4 Skrevet 19. august 2023 mereo skrev (5 minutter siden): Hadde undersøkt om man får betalt fri fra jobb, enkelte steder skjer det faktisk. Det fungerer ikke i min jobb (helsevesenet), der er det bruk for alle i arbeidstiden. TS Anonymkode: d8829...456 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #5 Skrevet 19. august 2023 Mange steder er det mulig å gi blod på blodbussen, den drar ut til store arbeidsplasser så folk kan komme innom i lunsjen eller rett etter arbeid, du kan ringe blodbanken der du bor og høre om muligheten. Noen får også fri fra jobb for å gi blod. Anonymkode: e11d0...bfe 3
Gjest Lykkedykker Skrevet 19. august 2023 #6 Skrevet 19. august 2023 Jeg var blodgiver i mange år. Men etter jeg begynte på biologisk medisin så får jeg ikke gi blod lengre.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #7 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Denne stadige blodmangelen som man hører snakk om; hvorfor gjøres det ikke noe med dette? De aller færreste av oss som jobber fulltid og har 2-3 barn har jo ikke sjans i havet til å sette av 1-2 timer midt på dagen for å ligge i en deilig stol og gi blod! Hvorfor kan man ikke sette opp blodbusser, som kan rulle inn på boligfelt sånn i kl 20-21-draget, når fritiden til de fleste av oss starter? Jeg hadde gjerne gitt blod! Anonymkode: d8829...456 Dette er faktisk ein enkel, men genial ide! Kanskje du kan kontakte ditt lokale helselag eller lokallaget for eit politisk parti som står ditt hjarte nærmt? Slik at dei kan fronte forslaget og jobbe for å få det gjennomført. Tipper mange fleire vill gitt blod viss vi kunne gjere det på kveldstid. #lokaldemokrati Anonymkode: 80140...e3b 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #8 Skrevet 19. august 2023 Rart, hardt skadd NATO-personell i Ukraina pleier å sendes til Polen eller Tyskland. Anonymkode: ba69c...1b9
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #9 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mange steder er det mulig å gi blod på blodbussen, den drar ut til store arbeidsplasser så folk kan komme innom i lunsjen eller rett etter arbeid, du kan ringe blodbanken der du bor og høre om muligheten. Noen får også fri fra jobb for å gi blod. Anonymkode: e11d0...bfe Lunsjtid fungerer nok best for arbeidsplasser som faktisk kan unnse personale i tre kvarter. Blant annet min arbeidsplass kan ikke dette. Etter jobb går heller ikke da jeg er forelder og skal hente barn i bhg/SFO/kjøre dem på diverse treninger og hjelpe dem med lekser. Den eneste tiden som vil fungere for veldig mange aktuelle blodgivere er etter kl 20 på kveldene, når man kommer hjem igjen og de minste er lagt. Men det var et godt tips i et innlegg her, jeg skal mase på mine lokalpolitikere. Samtidig så har jeg større hjertesaker for mitt lokalområde 🤔 Anonymkode: d8829...456 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #10 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lunsjtid fungerer nok best for arbeidsplasser som faktisk kan unnse personale i tre kvarter. Blant annet min arbeidsplass kan ikke dette. Etter jobb går heller ikke da jeg er forelder og skal hente barn i bhg/SFO/kjøre dem på diverse treninger og hjelpe dem med lekser. Den eneste tiden som vil fungere for veldig mange aktuelle blodgivere er etter kl 20 på kveldene, når man kommer hjem igjen og de minste er lagt. Men det var et godt tips i et innlegg her, jeg skal mase på mine lokalpolitikere. Samtidig så har jeg større hjertesaker for mitt lokalområde 🤔 Anonymkode: d8829...456 * Altså å jobbe for blodbuss som kjører rundt på kveldene. Anonymkode: d8829...456
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #11 Skrevet 19. august 2023 22 minutter siden, AnonymBruker said: Det fungerer ikke i min jobb (helsevesenet), der er det bruk for alle i arbeidstiden. TS Anonymkode: d8829...456 Har du spurt? Anonymkode: f4e50...2ae
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #12 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Denne stadige blodmangelen som man hører snakk om; hvorfor gjøres det ikke noe med dette? De aller færreste av oss som jobber fulltid og har 2-3 barn har jo ikke sjans i havet til å sette av 1-2 timer midt på dagen for å ligge i en deilig stol og gi blod! Hvorfor kan man ikke sette opp blodbusser, som kan rulle inn på boligfelt sånn i kl 20-21-draget, når fritiden til de fleste av oss starter? Jeg hadde gjerne gitt blod! Anonymkode: d8829...456 Jeg taper masse penger på dette. Må ta fri hele dagen, ulønnet, for å kjøre frem og tilbake til sykehuset, og bruke masse drivstoff. Det gidder jeg dessverre ikke. Anonymkode: 3a496...2aa 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #13 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Har du spurt? Anonymkode: f4e50...2ae I så fall må vi operere færre pasienter hver dag. Jeg har logistikk- og driftsansvar for flere operasjonsstuer og står stort sett i feltet. I helsevesenet kan jeg faktisk ikke se hvordan man skal kunne gi blod i arbeidstiden uten at det går direkte utover pasientbehandlingen. For man trengs til enhver tid. Og lunsjen tar man når man rekker den, i går spiste jeg i 15 minutter når klokken var 13. Hadde jeg tatt lenger pause, så måtte vi har strøket siste pasient. Jeg søker ikke ros og bekreftelse, men jeg bare forklarer hvorfor det ikke fungerer å stikke av i 45 min i arbeidstiden. Vil ha blodbuss om kvelden 🩸🩸 Anonymkode: d8829...456 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #14 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I så fall må vi operere færre pasienter hver dag. Jeg har logistikk- og driftsansvar for flere operasjonsstuer og står stort sett i feltet. I helsevesenet kan jeg faktisk ikke se hvordan man skal kunne gi blod i arbeidstiden uten at det går direkte utover pasientbehandlingen. For man trengs til enhver tid. Og lunsjen tar man når man rekker den, i går spiste jeg i 15 minutter når klokken var 13. Hadde jeg tatt lenger pause, så måtte vi har strøket siste pasient. Jeg søker ikke ros og bekreftelse, men jeg bare forklarer hvorfor det ikke fungerer å stikke av i 45 min i arbeidstiden. Vil ha blodbuss om kvelden 🩸🩸 Anonymkode: d8829...456 * Altså hver dag som man har ansatte som skal gi blod. For vi er veldig mange som gjerne vil gi, men som dessverre ikke har tid. Anonymkode: d8829...456
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #15 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Rart, hardt skadd NATO-personell i Ukraina pleier å sendes til Polen eller Tyskland. Anonymkode: ba69c...1b9 Og det kan ikke skje noe som helst på vestlandet som kan kreve store mengder blodprodukter mener du? AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Lunsjtid fungerer nok best for arbeidsplasser som faktisk kan unnse personale i tre kvarter. Blant annet min arbeidsplass kan ikke dette. Etter jobb går heller ikke da jeg er forelder og skal hente barn i bhg/SFO/kjøre dem på diverse treninger og hjelpe dem med lekser. Den eneste tiden som vil fungere for veldig mange aktuelle blodgivere er etter kl 20 på kveldene, når man kommer hjem igjen og de minste er lagt. Men det var et godt tips i et innlegg her, jeg skal mase på mine lokalpolitikere. Samtidig så har jeg større hjertesaker for mitt lokalområde 🤔 Anonymkode: d8829...456 Nei men da har du funnet ut at ikke det fungerer for deg, da får du begynne å gjøre noe med det nå ungene kan unnvære deg en time etter jobb da. AnonymBruker skrev (27 minutter siden): I så fall må vi operere færre pasienter hver dag. Jeg har logistikk- og driftsansvar for flere operasjonsstuer og står stort sett i feltet. I helsevesenet kan jeg faktisk ikke se hvordan man skal kunne gi blod i arbeidstiden uten at det går direkte utover pasientbehandlingen. For man trengs til enhver tid. Og lunsjen tar man når man rekker den, i går spiste jeg i 15 minutter når klokken var 13. Hadde jeg tatt lenger pause, så måtte vi har strøket siste pasient. Jeg søker ikke ros og bekreftelse, men jeg bare forklarer hvorfor det ikke fungerer å stikke av i 45 min i arbeidstiden. Vil ha blodbuss om kvelden 🩸🩸 Anonymkode: d8829...456 Merkelig å stå sterilt det meste av dagen når du har driftsansvar, da er du jo ikke tilgjengelig på tlf, mail eller i egen person ute i avdelingen om det er noe. Du vil ikke, vi skjønner det, du er en av de som må ha det på din måte eller er det alle andre som gjøre noe feil. Vi forstår det nå. BTW jeg jobber også på operasjon, det går fint å gi blod likevel. Anonymkode: e11d0...bfe 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #16 Skrevet 19. august 2023 Hvilke ulykke er dette da, de skriver om i lokale aviser i Bergen? Anonymkode: 3c3d0...7bf
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #17 Skrevet 19. august 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Denne stadige blodmangelen som man hører snakk om; hvorfor gjøres det ikke noe med dette? De aller færreste av oss som jobber fulltid og har 2-3 barn har jo ikke sjans i havet til å sette av 1-2 timer midt på dagen for å ligge i en deilig stol og gi blod! Hvorfor kan man ikke sette opp blodbusser, som kan rulle inn på boligfelt sånn i kl 20-21-draget, når fritiden til de fleste av oss starter? Jeg hadde gjerne gitt blod! Anonymkode: d8829...456 20-21 passer jo om mulig enda dårligere enn i "arbeidstiden". Jeg tar meg heller en time i 16-tida. Anonymkode: 74728...9a0
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #18 Skrevet 19. august 2023 37 minutter siden, AnonymBruker said: I så fall må vi operere færre pasienter hver dag. Jeg har logistikk- og driftsansvar for flere operasjonsstuer og står stort sett i feltet. I helsevesenet kan jeg faktisk ikke se hvordan man skal kunne gi blod i arbeidstiden uten at det går direkte utover pasientbehandlingen. For man trengs til enhver tid. Og lunsjen tar man når man rekker den, i går spiste jeg i 15 minutter når klokken var 13. Hadde jeg tatt lenger pause, så måtte vi har strøket siste pasient. Jeg søker ikke ros og bekreftelse, men jeg bare forklarer hvorfor det ikke fungerer å stikke av i 45 min i arbeidstiden. Vil ha blodbuss om kvelden 🩸🩸 Anonymkode: d8829...456 Mens andre i helsevesenet oppfordres til å gi blod på egen arbeidsplass. Og kanskje du kunne bedt om muligheten til å gi blod etter endt vakt? Anonymkode: 74728...9a0 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #19 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det fungerer ikke i min jobb (helsevesenet), der er det bruk for alle i arbeidstiden. TS Anonymkode: d8829...456 Jeg har fått gi blod i arbeidstiden i helsevesenet. Har avtalt det på forhånd og gjør det helt på slutten av arbeidsdagen. Anonymkode: 5c98d...21c 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #20 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvilke ulykke er dette da, de skriver om i lokale aviser i Bergen? Anonymkode: 3c3d0...7bf Det er ingen stor ulykke. Trolig gjelder dette en person eller to. De er nok tomme for en viss type blod og har derfor sendt ur meldinger til enkeltpersoner. De sier jo at de ikke ønsker at folk som ikke har fått meldingen skal melde seg. Anonymkode: 48c22...b44 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå