AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #1 Del Skrevet 18. august 2023 Til bryllupet vårt hadde vi bestilt vinpakke til middagen som inkluderte 3 glass per pers, i tillegg hadde vi oppgitt til restauranten at folk kunne bestille mineralvann og øl dersom det var ønskelig. Nå har vi plutselig fått en regning på vin som er mer enn dobbelt antall glass per person enn det vinpakken inkluderte. Servitørene har bare servert i vei uten å bry seg om pakken vi var enige om. Er dette normalt? Er det ikke rimelig å forvente at servitørene i det minste sjekker med brudeparet eller toastmaster? Vi ble ganske overraska da vi plutselig fikk regningen… Det ble en morsom fest da 😅 Anonymkode: 0e2b8...ebd 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 18. august 2023 #2 Del Skrevet 18. august 2023 Du skal ikke betale mer enn avtalt. At de deler ut uten å spørre får bli på dems kappe. Sikker på at det var vil og ikke øl og mineralvann, som dere sa folk kunne få , som har blitt ekstra kostnad? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne87Rogaland Skrevet 18. august 2023 #3 Del Skrevet 18. august 2023 Restauranten må selvfølgelig holde seg til avtalen. Dersom de velger å bryte den må de enten ta det på egen kappe, eller kreve inn penger fra hver enkelt gjest som fikk vin utover den avtalte pakken (dette hadde de måttet opplyst om der og da, så det er for sent å kreve det inn nå). Her hadde jeg klaget! Håper avtalen dere hadde er skriftlig, og at dere kan vise til den. 24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #4 Del Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Til bryllupet vårt hadde vi bestilt vinpakke til middagen som inkluderte 3 glass per pers, i tillegg hadde vi oppgitt til restauranten at folk kunne bestille mineralvann og øl dersom det var ønskelig. Nå har vi plutselig fått en regning på vin som er mer enn dobbelt antall glass per person enn det vinpakken inkluderte. Servitørene har bare servert i vei uten å bry seg om pakken vi var enige om. Er dette normalt? Er det ikke rimelig å forvente at servitørene i det minste sjekker med brudeparet eller toastmaster? Vi ble ganske overraska da vi plutselig fikk regningen… Det ble en morsom fest da 😅 Anonymkode: 0e2b8...ebd Dette gjorde de i vårt bryllup og. Men vi fikk ingen ekstra regning. Men fremstod som ekstremt generøse 😅 Anonymkode: f5cb8...e48 5 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #5 Del Skrevet 18. august 2023 theTitanic skrev (4 minutter siden): Du skal ikke betale mer enn avtalt. At de deler ut uten å spørre får bli på dems kappe. Sikker på at det var vil og ikke øl og mineralvann, som dere sa folk kunne få , som har blitt ekstra kostnad? Ts her, regningen inkludere også mineralvann, øl etc og det er helt greit, men i tillegg kom veldig mange vinglass på toppen av vinpakken (i snitt har de servert over 6 glass per pers). Anonymkode: 0e2b8...ebd 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #6 Del Skrevet 18. august 2023 Kvinne87Rogaland skrev (6 minutter siden): Restauranten må selvfølgelig holde seg til avtalen. Dersom de velger å bryte den må de enten ta det på egen kappe, eller kreve inn penger fra hver enkelt gjest som fikk vin utover den avtalte pakken (dette hadde de måttet opplyst om der og da, så det er for sent å kreve det inn nå). Her hadde jeg klaget! Håper avtalen dere hadde er skriftlig, og at dere kan vise til den. Ja det tenker jeg også, men føles litt kjipt ut det også. Vi har en skriftlig avtale på hva som er inkludert, så jeg tror vi har vårt på det rene. Men føles litt kjipt ut uansett. Anonymkode: 0e2b8...ebd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #7 Del Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her, regningen inkludere også mineralvann, øl etc og det er helt greit, men i tillegg kom veldig mange vinglass på toppen av vinpakken (i snitt har de servert over 6 glass per pers). Anonymkode: 0e2b8...ebd Ja, jeg hadde hverfall tatt en telefon til restauranten og klaget på dette… Så får du håpe ikke en av dere var så sjenket at dere gav klarsignal uten å huske det 😅 Anonymkode: 84364...84b 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #8 Del Skrevet 18. august 2023 Vi hadde bryllupsfesten vår på Gamle Logen i Oslo. Der kom hovmesteren svært diskret frem til mannen min og meg og rådet oss til å spandere ett ekstra vinglass på hver gjest da glassene begynte å bli tomme og det fremdeles var én taler igjen. Vi gav naturligvis vår godkjenning til dette, men det var da bare rett og rimelig at vi ble forespurt! Da ble det 4 glass vin per gjest til middagen. Gjestene dine må jo ha drukket forferdelig tett, siden alle fikk helt i seg mer enn en hel vinflaske under middagen 😳 Anonymkode: 796b8...d74 25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #9 Del Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi hadde bryllupsfesten vår på Gamle Logen i Oslo. Der kom hovmesteren svært diskret frem til mannen min og meg og rådet oss til å spandere ett ekstra vinglass på hver gjest da glassene begynte å bli tomme og det fremdeles var én taler igjen. Vi gav naturligvis vår godkjenning til dette, men det var da bare rett og rimelig at vi ble forespurt! Da ble det 4 glass vin per gjest til middagen. Gjestene dine må jo ha drukket forferdelig tett, siden alle fikk helt i seg mer enn en hel vinflaske under middagen 😳 Anonymkode: 796b8...d74 Jeg hadde forresten ringt stedet og erklært at jeg nektet å betale så mye, da dette overhodet ikke var en del av avtalen dere inngikk. Dette må de ta på sin egen kappe. Dere ble ikke engang informert underveis om at de fravek fra avtalen, så her tror jeg faktisk at servitørene ikke visste hva som var avtalen. Og dét skal ikke dere belastes for! Anonymkode: 796b8...d74 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #10 Del Skrevet 18. august 2023 Det er ikke deres problem at servitørene ikke har fulgt instrukser. Hadde ikke betalt for mer enn hva dere faktisk har bestilt. Anonymkode: 2c365...9c9 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #11 Del Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi hadde bryllupsfesten vår på Gamle Logen i Oslo. Der kom hovmesteren svært diskret frem til mannen min og meg og rådet oss til å spandere ett ekstra vinglass på hver gjest da glassene begynte å bli tomme og det fremdeles var én taler igjen. Vi gav naturligvis vår godkjenning til dette, men det var da bare rett og rimelig at vi ble forespurt! Da ble det 4 glass vin per gjest til middagen. Gjestene dine må jo ha drukket forferdelig tett, siden alle fikk helt i seg mer enn en hel vinflaske under middagen 😳 Anonymkode: 796b8...d74 Det hørtes ut som en veldig fin og profesjonell måte å løse det «problemet» på. Ja, vi hadde mange gjester og noen av dem må ha drukket veldig mye under middagen 😆 Vi hadde heller ikke en ekstremt lang og taletung middag, men tydeligvis tørste gjester 😅 Anonymkode: 0e2b8...ebd 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #12 Del Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Til bryllupet vårt hadde vi bestilt vinpakke til middagen som inkluderte 3 glass per pers, i tillegg hadde vi oppgitt til restauranten at folk kunne bestille mineralvann og øl dersom det var ønskelig. Nå har vi plutselig fått en regning på vin som er mer enn dobbelt antall glass per person enn det vinpakken inkluderte. Servitørene har bare servert i vei uten å bry seg om pakken vi var enige om. Er dette normalt? Er det ikke rimelig å forvente at servitørene i det minste sjekker med brudeparet eller toastmaster? Vi ble ganske overraska da vi plutselig fikk regningen… Det ble en morsom fest da 😅 Anonymkode: 0e2b8...ebd Si nei. Ikke betal noe mer enn det som var avtalt. Anonymkode: 0af54...6dc 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #13 Del Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det hørtes ut som en veldig fin og profesjonell måte å løse det «problemet» på. Ja, vi hadde mange gjester og noen av dem må ha drukket veldig mye under middagen 😆 Vi hadde heller ikke en ekstremt lang og taletung middag, men tydeligvis tørste gjester 😅 Anonymkode: 0e2b8...ebd Ja hvis servitørene stadig vandret rundt og fylte opp vinglassene så oppmuntret jo det i seg selv til videre drikking. Anonymkode: 796b8...d74 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #14 Del Skrevet 18. august 2023 Vanlig beregning av vin i bryllup er 1 flaske pr person, så her har servitøterene gjort dere en kjempetjeneste og reddet hele bryllupet deres. Betal med et smil! Anonymkode: 247a4...c49 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #15 Del Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vanlig beregning av vin i bryllup er 1 flaske pr person, så her har servitøterene gjort dere en kjempetjeneste og reddet hele bryllupet deres. Betal med et smil! Anonymkode: 247a4...c49 Vanlig med en flaske vin bare til middag? Det hørtes mye ut? Anonymkode: 0e2b8...ebd 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss91 Skrevet 18. august 2023 #16 Del Skrevet 18. august 2023 Hvor mange sjenk ble avtalt på forhånd? Ble det avtalt at det er x antall sjenk uansett om glassene er tomme eller ikke, eller evt påfyll hvis det ble behov? Spør ang vinregningen i stedet for å gå rett til angrep, det kan ha skjedd en feil ved posteringer også. Jeg har opplevd at to ansatte har postert drikke på regningen, og det ble da naturligvis dobbelt. Hvis den som sender ut fakturaen da ikke sjekker fakturaen før den blir sendt ut kan det være så enkelt som så. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 18. august 2023 #17 Del Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ts her, regningen inkludere også mineralvann, øl etc og det er helt greit, men i tillegg kom veldig mange vinglass på toppen av vinpakken (i snitt har de servert over 6 glass per pers). Anonymkode: 0e2b8...ebd Jeg hadde ikke betalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 18. august 2023 #18 Del Skrevet 18. august 2023 Du må bare protestere, de kan ikke servere mer enn det som er avtalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 18. august 2023 #19 Del Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vanlig med en flaske vin bare til middag? Det hørtes mye ut? Anonymkode: 0e2b8...ebd Nja. Ikke helt fjernt i et større middagsselskap med 3 - 5 retter, men det er jo som regel noen som ikke drikker vin, så her har de nok hatt tørste gjester. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #20 Del Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vanlig med en flaske vin bare til middag? Det hørtes mye ut? Anonymkode: 0e2b8...ebd Nå varer jo "middagen" ganske lenge i et bryllup pga taler imellom. Vi beregnet 1 flaske vin (2 hvitt til forett, 2 rødt til hovedrett og 1-2 glass sprudlevin før middag), 2 konjakk/baylies + kaffe til dessert+kaker, 2 drinker + 2 øl per pers i baren i vårt bryllup. Tror vi begynte med forrett ca. 16 og var ferdig med kaker 21. Jeg personlig, om jeg faktisk drikker alkohol i et selskap drikker mer enn 3 glass på 5 timer 😅 Anonymkode: 50795...b13 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå