Gå til innhold

Spørsmål om Instagram

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Håper noen kan svare meg på dette. Jeg har akkurat opprettet en instagramkonto. Bare for å kunne se litt hva som finnes. Har et brukernavn som ikke ligner mitt eget og ikke bilde. Jeg trodde ikke noen kunne søke meg opp feks. I går begynte plutselig en bekjent å følge meg. Jeg forstår ikke hvordan hun vet at det er min konto...ser heller ingen annen grunn til at hun følger en tom, ny konto om hun ikke vet den er min. Er den feks linket til Facebook på noen måte? Kan man søke på e-postadressen man bruker for å opprette konto på instagram? 🤷‍♀️ Ikke noe farlig med det, men ble veldig nysgjerrig bare....

Anonymkode: 1d5d5...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som AB over skriver, facebook eier instagram, så JA på alle spørsmålene dine om det er linket sammen etc... 

Anonymkode: 67764...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/18/2023 at 7:19 PM, AnonymBruker said:

Hei. 

Håper noen kan svare meg på dette. Jeg har akkurat opprettet en instagramkonto. Bare for å kunne se litt hva som finnes. Har et brukernavn som ikke ligner mitt eget og ikke bilde. Jeg trodde ikke noen kunne søke meg opp feks. I går begynte plutselig en bekjent å følge meg. Jeg forstår ikke hvordan hun vet at det er min konto...ser heller ingen annen grunn til at hun følger en tom, ny konto om hun ikke vet den er min. Er den feks linket til Facebook på noen måte? Kan man søke på e-postadressen man bruker for å opprette konto på instagram? 🤷‍♀️ Ikke noe farlig med det, men ble veldig nysgjerrig bare....

Anonymkode: 1d5d5...f8d

Ja det er den

Anonymkode: 43378...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk, dette var en stor frustrasjon for meg. Jeg opprettet en insta for noen år siden utelukkende for å følge personer som drev med min hobby, og evt dele det jeg selv lagde, helt anonymt.  Brukte samme e-post som til facebook, og før jeg hadde rukket å poste noen hadde en kollega begynt å følge meg.

Jeg slettet den kontoen før jeg begynte å bruke den, og opprettet en ny med en annen e-post. Der beholdt jeg "anonymiteten" ganske lenge helt til jeg lot det glippe til en slektning at jeg hadde en konto, og de begynte å følge meg. Da dukket jeg opp som "forslag" for alle deres kontakter og etterhvert også mine egne kolleger og bekjente. Jeg har siden sklidd over til en annen hobby, og den deler jeg bare med meg selv.

Og for de som lurer, jeg ville ikke ha lukket konto siden jeg bare delte hobbyting og syntes det var greit at andre med samme hobby rundt om i verden fulgte meg. Og jeg ville ikke dele med kolleger og bekjente fordi jeg synes det er så ubehagelig når jeg får skryt på pauserommet av typen "ååå så flink du er" enten jeg selv er fornøyd med produktet jeg deler eller ikke.

Anonymkode: 60f79...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...