Gå til innhold

Dere beste slanke triks!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet - spise og trene, kalorier inn og ut i balanse.

Allikevel - det er vanskelig! Og behovet for salt, søtt og kos melder seg gjerne i løpet av kvelden. 

Hva er deres beste tips og triks for enkel mat som stagger behovet for snacks, og som ikke er alt for vanskelig å lage?

Tips mottas med takk!!

Anonymkode: c896c...1cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjærlighetssorg og stress😅🙈 Men jeg har da blitt mager så ikke bra. 

Ellers er det jo faktisk så enkelt som å spise mindre enn du forbrenner...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kan ikke spise det du ikke har. 

Ikke ha ting i fryseren og skapet som du vet at du sprekker på.

Kikerter i airfryer med krydder på er digg!

Anonymkode: acf6a...b97

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Du kan ikke spise det du ikke har. Godt tips. Vil legge til å ukeshandle med maten du har tenkt å spise. Da blir det færre fristelser pga færre handleturen.

Lær å lev med sult. Sult er ikke en negativ følelse. Det er fint å kjenne på sult før et måltid.

Få hobbyer. Så glemmer man tiden. Mye vanskeligere å unngå snakking om man sitter og ser på Netflix enn om man spiller et instrument eller sykler f.eks.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Trikset er å bryte uvanen med at kos=snacks. Man trenger ikke snacks, og heller ikke "digg mat" som erstatning. Drikk et glass vann og vent til behovet går over.

Kjærlighetssorg fungerer bra, men nyforelskelse fungerer også fint, og er mye gøyere😅

Anonymkode: 5348f...7dd

• Liker 5
Skrevet

Dropp snacks og mat som kos. Gå en tur hvis behovet kommer. Ro deg ned med en.kopp te.

Anonymkode: fd63f...766

• Liker 1
Gjest CSe0gvmY2b
Skrevet

Ikke spise etter kl 18 på kvelden. Jeg har nattfaste på 15 timer. Jeg spiser middag rundt 16 tiden. Så er ikke veldig sulten kl 18 så tar bare en skyr luftig eller noe. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Trikset er å bryte uvanen med at kos=snacks. Man trenger ikke snacks, og heller ikke "digg mat" som erstatning. Drikk et glass vann og vent til behovet går over.

Kjærlighetssorg fungerer bra, men nyforelskelse fungerer også fint, og er mye gøyere😅

Anonymkode: 5348f...7dd

Sant det,men blir for netflix og noe snacks og god mat etter ny forelskelse er over😂

Skrevet

Å spise kjedelig mat! Tenk feks at du har ubegrenset tilgang til 1) torsk og potet og 2) tex-mex buffe … ingen tvil om hvilket av tilfellene som gjør det enklest å spise færre kalorier.

men spnn ellers: nok protein, grønnsaker til alle måltid, bruke mindre saus/olje/dressing.

og i tillegg: bli bevisst på HVORFOR du spiser (er du faktisk sulten?) og hvordan (sakte og bevisst vs å sluke maten foran TV)

Skrevet

Gå! Gå lange og korte turer, kom deg ut. Ha musikk, lydbok eller podcast på øret. Det krever bare gode sko og passende yttertøy.

Ellers, som de over her skriver, pass på kostholdet. Mitt svake punkt er sukker og jeg er sikker på at jeg kunne levd på sjokolade. Jeg blir virkelig aldri lei og kan spise endeløst. For andre kan det være andre ting, men sukker og alkohol trenger ikke kroppen i det heletatt. Og det er kaloririkt. 

Jeg noterer meg tipsene om å ukeshandle og at jeg tross alt ikke kan spise det jeg ikke har. Te var også et godt tips. 

Ps; Når jeg får veldig lyst på noe søtt så gjør jeg følgende: 

- knuser en bixitkjeks (den uten sjokolade) og legger i bunnen av en liten skål eller kopp
- Et lite (eller stort) lag med vaniljekesam oppå
- varmer opp noen blåbær fra fryseren og har øverst 

èt voila; "ostekake"! Det er veldig godt Kanskje ikke kjempesunt men langt bedre enn mye annet dritt man koser seg med. Takk meg senere ❤️ 

Anonymkode: 323b7...4dd

• Liker 5
Skrevet

Samlivsbrudd og skilsmisse, kiloene raste av her.

Anonymkode: 1ea34...dba

• Nyttig 1
Skrevet

Sove nok. Fylle dagene. Spise proteiner. Føre opp alt jegspiser i app. Belønninger. 

• Nyttig 1
Skrevet

*slanketips

Anonymkode: 53e26...ce1

Skrevet

Ha oppkutta grønnsaker klart til snack. 

Anonymkode: a309a...c7b

• Liker 1
Skrevet

Ikke vær redd for å bli sulten.

Anonymkode: ae90c...ece

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ikke vær redd for å bli sulten.

Anonymkode: ae90c...ece

Heilt enig. Å vere svolten er ikkje farleg :) 

Anonymkode: bfb26...80b

Skrevet

2 eller 3 faste måltider alt etter hva som passer deg. Planlegg disse, kos deg med maten, men ikke spis utenom. "Snacksing" er et nytt konsept som jeg lurer på kan ha vært medvirkende til overvektsepidemien. Folk holdt ikke på med snacksing mellom måltider tidligere, da spiste man til måltider. Foreldrene mine spiste ikke chips og godteri på kvelden da de var unge, og lørdagsgodt var forbeholdt barna. Man spiste til måltider. 

Anonymkode: 3d84d...25a

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du har fått gode råd. Men personlig så er det viktig for meg at jeg har alternativer å ty til når "kveldssuget" slår inn. 

Mager vaniljekesam med frukt og bær metter samtidig som det er "søtt" nok til å tilfredsstille meg. 

Sukkerfrie pastiller kan hjelpe. Pepsi Max, sjokolade proteinpudding, maiskaker, First Price saftis, yoplait yoghurt uten sukker og fett. 

Når søtsuget kommer så hjelper det lite med gulrot i staver liksom. 

Jeg forsøker å "spare opp" kalorier slik at jeg har litt å gå på i tilfelle jeg må ha noe.

Jeg spiser brunsj og middag. Det er stort sett de eneste måltidene jeg spiser i løpet av dagen. Da kan jeg som regel unne meg noe på kvelden hvis jeg "må" så lenge det ligger under ca 200 kcal.

Endret av Linazer
Autocorrect sucks
  • Liker 3
Skrevet

Spis nok mat til hovedmåltidene, og spis noe ordentlig om du faktisk er sulten. 

Om du vet et tidspunkt du ofte faller av vognen. Pass på at du faktisk har spist nok da, og legg en alternativ plan, og bytt vaner. F.eks om du normalt ender i chipsposen mens du ser på Netflix hver kveld, så gå deg heller en tur etter middagen og gjør noe annet. 

Legg deg tidligere. Kvelden er ofte da en faller av vognen. 

Jeg spiser en del gresk yoghurt (soya her fordi jeg tåler ikke melk), med litt proteinpulver i, og søtning, og masssse fryste bær i. Rører rundt og det føles som is. Fryste kirsebær og bare en rute godt opphakket mørk sjokolade og det er himmelen, men digg uten sjokolade også. Utrolig god kveldsmat, etter en lengre tur. 

• Liker 1
Skrevet

Lære å strikke, og begynne å strikke hver gang man ser på tv. 😂 Rett og slett erstatte en vane med en annen, hvis utfordringen er lyst på snacks mens man ser tv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...