Gå til innhold

Tisse blod/blod i urinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hva kan være årsakene når man opplever dette helt akutt: 

● Svie ved vannlating

● Sterk trang til å tisse, holder på å tisse på deg og må virkelig kjempe for å holde deg

● Mot slutten av tissingen, kjenner du en sterk smerte, så du blir kvalm av smerten. Den sitter i selve blæren osv., ikke i ryggen

● Når du tørker deg er det mengder av blod på papiret. Som om du har mensen, bare at det kommer fra urinrøret

● Blødningene fortsetter hver gang du tisser gjennom halve dagen

CRP under 5, dyrkningsprøven av urinen er normal. De finner ingenting?? Men det var så vondt at jeg ble kvalm. Altså ingen smerte i rygg eller flanke.

Anonymkode: 2b98a...962

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Urinveisinfeksjon 

Anonymkode: 89c0e...c5e

• Liker 3
Skrevet

Eller kjønnssykdom 

• Liker 2
Skrevet

Men hva sier legen at det kan være da? Jeg synes jo det er rart at du ikke har blitt sendt på sykehus for ultralyd osv når det er så mye blod.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville også tenkt uvi, men de har tatt prøve av det?

Anonymkode: 8ab9b...2f6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hei, hva kan være årsakene når man opplever dette helt akutt: 

● Svie ved vannlating

● Sterk trang til å tisse, holder på å tisse på deg og må virkelig kjempe for å holde deg

● Mot slutten av tissingen, kjenner du en sterk smerte, så du blir kvalm av smerten. Den sitter i selve blæren osv., ikke i ryggen

● Når du tørker deg er det mengder av blod på papiret. Som om du har mensen, bare at det kommer fra urinrøret

● Blødningene fortsetter hver gang du tisser gjennom halve dagen

CRP under 5, dyrkningsprøven av urinen er normal. De finner ingenting?? Men det var så vondt at jeg ble kvalm. Altså ingen smerte i rygg eller flanke.

Ville også tenkt UVI. Vil tro det ble tatt stix før den ble sendt til dyrkning. Trenger ikke nødvendigvis å ha utslag på nitritter. Ved UVI trenger heller ikke CRP å være forhøyet.

Anonymkode: 7b0e1...540

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ville også tenkt UVI. Vil tro det ble tatt stix før den ble sendt til dyrkning. Trenger ikke nødvendigvis å ha utslag på nitritter. Ved UVI trenger heller ikke CRP å være forhøyet.

Anonymkode: 7b0e1...540

Ja, det ble testet både på legekontoret og sendt til Fürst. De fant ingenting unormalt overhodet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg ville også tenkt uvi, men de har tatt prøve av det?

Anonymkode: 8ab9b...2f6

Les en gang til 

Skrevet
Plutselig_gravid skrev (28 minutter siden):

Men hva sier legen at det kan være da? Jeg synes jo det er rart at du ikke har blitt sendt på sykehus for ultralyd osv når det er så mye blod.

De regnet med at det var urinveisinfeksjon, men det viste seg ikke å være det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Urinveisinfeksjon 

Selv om det ikke slår ut? Ingen betennelse, ingenting unormalt på prøvene som ble sendt inn. Dyrkningstest.

Altså ikke bakterier i urinen som det VILLE ha vært dersom det var så stor infeksjon som de påstod pga blod. 

Skrevet

Du bør få tatt en ultralyd av blæra. Kommer ikke på noe annet nå enn blærestein eller krystaller i urin, som kan gi slike symptomer du beskriver.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville bedt legen skrevet ut antibiotika kur for uvi likevel. Symptomene er jo der. Og selv om de ikke finner noe på dykrning, og dette ikke gir seg så bør du uansett ha en runde på antibiotika kur🌹. God bedring. 🌹

Anonymkode: 116ea...7ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ville bedt legen skrevet ut antibiotika kur for uvi likevel. Symptomene er jo der. Og selv om de ikke finner noe på dykrning, og dette ikke gir seg så bør du uansett ha en runde på antibiotika kur🌹. God bedring. 🌹

Anonymkode: 116ea...7ae

Det ga seg samme dag 🤔takk

Skrevet
Millinea skrev (7 minutter siden):

Du bør få tatt en ultralyd av blæra. Kommer ikke på noe annet nå enn blærestein eller krystaller i urin, som kan gi slike symptomer du beskriver.

Krystaller i urinen ja, det hadde katten min en gang og da kom det blod🤔 

Det ga seg forresten samme dag. Blødde 3-4 ganger og så var det borte. Smerten også 

• Liker 1
Skrevet

Har sendt melding til legen nå

Skrevet

Nyrestein, blærestein, kjønnssykdom.

Anonymkode: ed1fc...925

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nyrestein, blærestein, kjønnssykdom.

Anonymkode: ed1fc...925

Ikke kjønnssykdom iaf. 

Men da er det vel en stein av noe slag...... får se hva doktoren sier

Skrevet

Jeg har faktisk opplevd å få påvist urinveisinfeksjon, og fått antibiotika som varer i ett par dager. Men jeg har slitt med nøyaktig de samme symptomene, uten at det blir påvist noen urinveisinfeksjon flere ganger. Dermed fikk jeg heller ingen flere resepter på mer antibiotika. Det var heller aldri snakk om noen kjønnssykdommer heller, selvfølgelig. Da var det bare å knaske C-vitaminer, og annet mat som visstnok skulle hjelpe, og håpe på det beste. Men smertene gikk i alle fall over etter noen få uker. 

Men hvordan kan legen egentlig sjekke for blant annet nyretein / blærestein, eller andre ting? Kan de sjekke dette bare ved å studere urin-prøver??      

Anonymkode: bcab7...344

Skrevet

Noe med nyrene? Ble det tatt blodprøver for å sjekke nyrefunksjon? 

Anonymkode: 8100e...e98

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har faktisk opplevd å få påvist urinveisinfeksjon, og fått antibiotika som varer i ett par dager. Men jeg har slitt med nøyaktig de samme symptomene, uten at det blir påvist noen urinveisinfeksjon flere ganger. Dermed fikk jeg heller ingen flere resepter på mer antibiotika. Det var heller aldri snakk om noen kjønnssykdommer heller, selvfølgelig. Da var det bare å knaske C-vitaminer, og annet mat som visstnok skulle hjelpe, og håpe på det beste. Men smertene gikk i alle fall over etter noen få uker. 

Men hvordan kan legen egentlig sjekke for blant annet nyretein / blærestein, eller andre ting? Kan de sjekke dette bare ved å studere urin-prøver??      

Anonymkode: bcab7...344

Uker? Her varte kun smerten så lenge det var blod.

Tror de kan ta blodprøve og ultralyd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...