AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #21 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Leirskolen her er gratis, den som er 6. Men på ungdomsskolen har 10 klasse en tur til galhopppiggen som avslutning på 10 år med skolegang. Skjer rett før skolen slutter. Alt er på dugnad, innsamlinger fra foreldre og ungdomen som jobber. I tilegg kommer en andel fra 17 mai inntektene i 8 kl. Noen kan delta masse og er veldig engasjerte og stiller opp, andre igjen klarer ikke delta med noe. Det er mange grunner for det. Men alle skal med uansett , ingen vet hvem som har deltatt med hva bort sett fra læreren og klassekontaktene. Ingen skal bli straffet for at man kommer fra forskjellige familier. Ikke alle familier som klarer og stille opp på ting. Noen barn kvier seg til sånne type turer og klare ikke før det nærmer seg og bestemme seg for og dra. Min sønn klarte ikke, skulle jeg krevd det jeg hadde betalt inn da? Om man snur det litt. Snakk med lærer så ordner det seg nok, dette vil bli opplevelse for live. Her er jeg gla mentaliteten at alle skal med uansett hva man har bidratt med eller ikke. Anonymkode: 78935...f3c Og jeg ser jo dere har deltatt med noe. Anonymkode: 78935...f3c
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #22 Skrevet 18. august 2023 Jeg syns vel egentlig han burde fått konsekvenser for å ha sagt nei før. Anonymkode: a8fa9...a74
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #23 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hadde noen sånne snyltere i ene ungen sin klasse fra 8-10 kl. 2 stk som ikke skulle være med og var ikke med på noen av dugnadene. Men når tiden var inne skulle de plutselig være med. Foreldrene betalte ikke inn en dritt ekstra. Begge fra samme kristne sekt. Dere har jo vært med på noen dugnader, så tilby deg å betale inn litt for det dere ikke har vært med på, og la gutten dra om han vil. Hvis klassemiljøet er bedre og han har lyst er jo jo bare å kjøre på, men vær ikke en av de kjipe. Anonymkode: 7f0d4...b65 For noen holdninger, kaller folk snyltere og mener du er så bra for at dere har klart og delta så mye. Ingen medfølelse med at ikke alle har dem samme forutsetningen som dem selv. Og i tilegg skal du se ned på dem litt ekstra fordi dem er kristne også. Jeg har stor mulighet til og delta i våre barns innsats til sånne turer, og her er det heldigvis ingen som får vite hvem som har bidratt eller ikke. Alle skal med. Sånne holdinger er jeg selv vokst opp med og lærer vidre til mine barn. Anonymkode: 78935...f3c 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #24 Skrevet 18. august 2023 Brunello skrev (1 time siden): Selvsagt skal han være med. Det er heller ikke behov å betale inn noe ekstra for ikke å ha vært med på dugnad. I alle fall ikke om det er problematisk for dere. Normalt er det flere andre som ikke har bidratt noe særlig. Mest sannsynlig tror jeg heller ikke TS behøver betale noe mer. Men, som regel når man har dugnader over lengre tid har man et visst beløp man sikter seg inn på - for å dekke inn alle påmeldte. Dersom dette målet er nådd, og dugnadsrunden avslutttet - så må man sjekke dette hvis man likevel vil være med. Kan veldig godt være de har samlet nok til en til, men dersom ikke syns jeg ikke det er urimelig at Ts i dette tilfellet dekker ett evt mellomledd… Anonymkode: 1bb75...718 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #25 Skrevet 18. august 2023 Det er noe man må ta høyde for når man planlegger tur. De som trekker seg, får ikke penger tilbake, og om noen ombestemmer seg, av ulike grunner og vil være med, må dette være greit. Sånn har rammebetingelsene vært for de turene vi har vært med på. Er det noen dugnader igjen, får han vel heller være litt ekstra delaktig på disse. Anonymkode: c4021...7e9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #26 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er noe man må ta høyde for når man planlegger tur. De som trekker seg, får ikke penger tilbake, og om noen ombestemmer seg, av ulike grunner og vil være med, må dette være greit. Sånn har rammebetingelsene vært for de turene vi har vært med på. Er det noen dugnader igjen, får han vel heller være litt ekstra delaktig på disse. Anonymkode: c4021...7e9 Jeg er helt enig i dette dersom dugnadene fremdeles pågår, eller dersom de har samlet inn «for mye» penger ( som ofte er tilfellet). Men dersom dugnadene er avsluttet, og de ikke har nok til Ts også - så hadde jeg betalt dette dersom jeg var TS. For hva skal ellers dugnadsansvarlig gjøre? Kalle inn hele gruppa til ny dugnad? Betale det fra egen lomme? Vi må kunne ta utgangspunkt i at folk melder seg på innen fristen, og så samarbeide og finne greie løsninger for de som ombestemmer seg. Jeg er sikker på at dette ordner seg slik at han også får være med 😊 Anonymkode: 1bb75...718 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #27 Skrevet 18. august 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Hadde noen sånne snyltere i ene ungen sin klasse fra 8-10 kl. 2 stk som ikke skulle være med og var ikke med på noen av dugnadene. Men når tiden var inne skulle de plutselig være med. Foreldrene betalte ikke inn en dritt ekstra. Begge fra samme kristne sekt. Dere har jo vært med på noen dugnader, så tilby deg å betale inn litt for det dere ikke har vært med på, og la gutten dra om han vil. Hvis klassemiljøet er bedre og han har lyst er jo jo bare å kjøre på, men vær ikke en av de kjipe. Anonymkode: 7f0d4...b65 Hva var relevansen med at de var fra samme kristne sekt? Anonymkode: ae276...b99
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #28 Skrevet 18. august 2023 Brunello skrev (3 timer siden): Selvsagt skal han være med. Det er heller ikke behov å betale inn noe ekstra for ikke å ha vært med på dugnad. I alle fall ikke om det er problematisk for dere. Normalt er det flere andre som ikke har bidratt noe særlig. Selvsagt er det problematisk Anonymkode: 96427...02d
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #29 Skrevet 18. august 2023 Bli med men betal inn en sum Anonymkode: 96427...02d
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #30 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Sønnnen min var veldig bestemt for 2 år siden at han ikke skulle bli med på skoletur, så vi har bare deltatt på noen av dugnadene. Vi har solgt mat 17 mai, i kantina, bakt kaker osv men ikke solgt julenek eller toalettpapir. Nå har en del av urokråkene i klassen flyttet så miljøet er mye bedre. Og en lærer var etter han om han ikke kunne tenke seg å bli med allikevel. Jeg syntes på en måte det er litt feil siden vi ikke har deltatt på alle dugnadene. Men hvis sønnen min vil dra kan jeg vel ikke si nei? De skal på en sånn leirskole ting. Anonymkode: 272d7...1a9 Jeg viste ikke at leirskole var noe de kunne velge bort Anonymkode: a0a24...10a
Millimani Skrevet 19. august 2023 #31 Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (På 18.8.2023 den 7.19): Sønnnen min var veldig bestemt for 2 år siden at han ikke skulle bli med på skoletur, så vi har bare deltatt på noen av dugnadene. Vi har solgt mat 17 mai, i kantina, bakt kaker osv men ikke solgt julenek eller toalettpapir. Nå har en del av urokråkene i klassen flyttet så miljøet er mye bedre. Og en lærer var etter han om han ikke kunne tenke seg å bli med allikevel. Jeg syntes på en måte det er litt feil siden vi ikke har deltatt på alle dugnadene. Men hvis sønnen min vil dra kan jeg vel ikke si nei? De skal på en sånn leirskole ting. Anonymkode: 272d7...1a9 Grunnen til disse dugnadene er jo at barna skal få en billigere tur. Hvis han har ombestemt seg, og har lyst å være med likevel, så la han få lov Be om å få betale et mellomlegg. Er det flere dugnader i form av salg av julenek og toalettpapir kan dere enten betale dere ut av det, eller faktisk selge det. Mange foreldre synes sånne dugnader er kjipe, men de er faktisk laget for at turene skal bli billigere. Alle trenger toalettpapir, så en sekk med 42 ruller kan jeg ikke forstå at skal være så vanskelig og få solgt. Spør familie, venner, kolleger, evt naboer. Legg ut status på facebook hvis ikke det oppfattes som "tigging"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå