Gå til innhold

Så, KrF ønsker nullvisjon mot abort i Bergen🙄

Miss.Hol

Anbefalte innlegg

Topsi skrev (2 minutter siden):

Du må være forsiktig så ikke folk tror deg 😊

Jeg syns dessuten at kvinner bør kunne drepe ettåringen sin, og at alle som ikke deler denne oppfatningen er kvinnehatere 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Topsi skrev (45 minutter siden):

Alle lover dom forbyr abort ii usa har unntak for mors liv og ektopiske svangerskap. At noen lover er for strenge ift det er jeg enig I, men INGEN forbyr abort for å redde mors liv 

I Polen har flere kvinner strøket med fordi loven forbød abort også der det var fare for mors liv. Følg litt med, da!

Gravid kvinne døde - vekker sinne mot abortlov i Polen – Dagsavisen

Titusener demonstrerte mot polsk abortlov – NRK Urix – Utenriksnyheter og -dokumentarer

Men det er sikkert helt greit at kvinner dør, bare de ikke tar abort, for enhver pris!

Hva med dette, da? Mener du at en 10 år gammel kropp kan gå gjennom svangerskap og fødsel uten nevneverdige skader? 

Voldtatt 10-åring ble nektet abort – Klar Tale

En tiåring har ikke en kropp som er dimensjonert for svangerskap og fødsel. 

Hva med de på 13 som blir voldtatt av bestefaren?

Politikk, USA | Jente (13) ble gravid etter å ha blitt voldtatt av bestefaren: Abort ville blitt stoppet av ny lov (nettavisen.no)

Hva med en 11-åring som måtte ha akutt KS i femte måned for å kunne berge sitt eget liv? Hadde det ikke vært mindre inngripende for kroppen til dette BARNET (!) å få tatt abort i uke 6?

Her er vi enda en 10-åring som måtte krysse grensa for å i det hele tatt få gjennomført abort:

10-åring vart nekta abort i heimstaten sin etter valdtekt (framtida.no)

Legen som hjalp jenta med aborten, har blitt drapstruet av abortmotstandere.

11-åring nektet abort etter voldtekt | Amnesty International Norge

DETTE, kjære Topsi, DETTE skjer når man forbyr abort! Kvinner dør, barn blir tvunget til å føde, voldtatte kvinner må gjennomføre svangerskap som de på ingen måtte kunne ha gardert seg fra ved prevensjon. HER er resultatet av en lov du ønsker å innføre!

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (39 minutter siden):

Jeg er enig, jeg støtter det søksmålet, og den presiseringen av loven retten gjorde i den saken.

Jeg synes forøvrig det er spesielt ja at mennesker med psykiske lidelser betaler, mange betaler for prevensjon, og sbort er gratis, det er noe rart med det. Men hele poenget mitt var at det åpenbart kun er abortmotstandere som må "betale" for det vi tror på, og jeg påpekte det, vi skal adoptere,.Men alle skal betale for abort, ikke bare de som støtter det. Det er litt hyklerisk. For vi har også betalt for et godt barnevern gjennom skatt

Det som er problemet, kjære Topsi, er at dere pålegger andre ansvar for noe som ikke vil ha noen innvirkning på dere - verken økonomisk, psykisk, fysisk, praktisk osv. 

Vi betaler for slankeoperasjoner, skader man påfører seg i fylla, kreft som er forårsaket av røyking eller elendig livsstil. At vi plutselig skal slutte betale for aborter, mens alle andre konsekvenser av dumme handlinger skal gå over skatteseddelen, er ikke logisk.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (1 time siden):

https://reasons.org/explore/blogs/voices/a-response-to-the-objection-that-christians-are-pro-birth-not-pro-life

Evangeliske kristne adopterer 5 ganger oftere enn andre, katolikker 3 ganger oftere 

Forøvrig så donerer de mye til å hjelpe gravide. At det offentlige er elendig er jeg enig i, at de stort sett stemmer feil ift det er jeg også enig i, men den "feilen" har altså ikke krf

Kan godt hende tallene stemmer, men en kreasjonistside er ikke den beste kilden.

Ja, det er forskjell fra Norge og USA. Krf's offisielle holdning er absolutt mer spiselig enn det man ser i USA, men han som saken handler om ønsker et forbud. Da blir "tiltak" for å hindre abort litt hule, da vi vet hva målet egentlig er.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (På 19.8.2023 den 11.58):

Da tar de det de vil med makt.

Mennesker som tar det de vil ha med makt blir på et tidspunkt som regel valgt helt frivillig av noen. Og disse menneskene er svært enkle å se og gjennomskue. Velg bedre menn, så slipper dere å havne i det dramaet.

Rosalilje84 skrev (På 19.8.2023 den 11.59):

Et annet problem du ikke ser, er at voldtatte kvinner vil måtte bære frem voldtektsmannens barn med slik lovgivning. 

Nei. Nei. Nei og nei! Du må lære deg å lese og forstå argumentasjon. Vi har sett dette for lengst! Det er også derfor jeg og flere andre her som er imot abort, helt tydelig og klart har argumentert for at abort aldri bør totalforbys. Det bør og skal alltid være et tilbud for abort, dersom visse kriterier er der. Dette mener jeg er caser som incest og voldtekt.

Emmelise skrev (23 timer siden):

Du snakker mye om maktposisjonen du innbiller deg at kvinner er i. Og i _ditt_ forhold er det godt mulig at hun er det. At du tar nei for et svar og respekterer det. Det er jo hyggelig for henne. Men det betyr ikke at det er  virkeligheten for alle andre.

Vi leser titt og stadig om kvinner her på KG som blir gaslighta, manipulert, svartmalt, mast på til de brytes ned eller blir gitt store mengde skyldfølelse fordi de ikke gir mannen det han krever. Helt ned i 16 års alderen. Jeg leser også veldig ofte om kvinner som sier "Nei er en full setning". Men jeg ser sjeldent, virkelig ekstremt sjeldent, at menn får klar og tydelig beskjed om at masing faktisk ikke er greit. At de kan ikke kreve at man har pliktsex med dem eller at man ikke skal manipulere til seg fitte.

Det er mange kvinner med historier om ekser eller nåværende partnere som oppfører seg sånn. Til det punktet man nesten blir skremt. Disse kvinnene er ikke i en maktposisjon. Nei er et ord som blir hverken hørt eller respektert. 

Og ikke alle har den samme muligheten til å bare droppe alt og gå.

I ditt hodet er verdenen og menneskelige relasjoner veldig enkle. Gjør vi A vil B skje.
 Virkeligheten er det langt mer komplisert enn som så. Gjør vi A vil B lide, C vil klage og D vil fortsette som vanlig. Er vi heldige, så dør ikke E som resultat, men det er godt mulig F biter oss i ræva senere.

Selvbestemt abort er kanskje et onde. Men et nødvendig onde. Selv abortforkjemperne bruker tid på å påpeke at man hadde foretrukket en verden hvor den selvbestemte aborten ikke faktisk var nødvendig. Men de er også ganske realistiske i sitt verdenssyn og hvordan relasjoner mellom menn og kvinner faktisk er.

Menn som dumper ansvaret om beskyttelse på dama og dropper henne når hun blir gravid er ikke menn som bryr seg om et tilfeldig avkom der ute som tilhører han. De er sure fordi det koster dem penger.

Dersom du ikke har myndighet til å få partneren din til å forstå et nei, bør man kanskje vurdere å ikke være i et partnerskap? Har man ikke til syvende og sist valgt seg den partneren som krever eller manipulerer seg til fitte? Eller finnes det en unnskyldning der og, som en vond barndom etc.? Eller å være litt mer nøye på valg av partner? For uansett hvor mye du kompliserer alt dette, koker absolutt alt ned til valg. Og i disse valgene ligger selve ansvaret. Men la oss heller peise på som vi vil, så dytter vi ansvaret over på noen andre om ulykken inntreffer. Og om du mener kvinner blir så enkelt snakket rundt og manipulert til å gi mannen det de vil ha, bør kanskje myndighetsgrensen økes med noen år? For det er nemlig mye av det som ligger i å være myndig. At man er blitt voksen og må styre sin livsførsel og stå for egne valg uten foreldrenes hjelp. Jeg krever og forventer iallefall dette av myndige voksne mennesker. Du gjør tydeligvis ikke det?

Menn som dumper ansvaret om beskyttelse på dama og dropper henne når hun blir gravid er ikke menn dere kvinner bør henge med. Men alikevel velger dere å være mangeårige kjærster med dem, ligger jevnlig med dem og ser ingen grunn til å dumpe dem? 🤔 Men dette er vel også en naturlig konsekvens av dårlige valg eller er det også noen andres skyld og ansvar? Er det deres foreldres ansvar? Skolens?

Man finner seg fremmede partnere på Tinder, dater i 2 uker og er offisiellt kjærester. Hvor ble det av research? Bruke måneder på å lære den andre å kjenne? Er typen kjærlig? Empatisk? Kontrollerende? Får vedkomne lett sinneutbrudd? Har du kjennskap til vennekretsen? Hvordan virker familien? Søsken? Alt dette er ting man enkelt kan bruke når man skal velge seg en trygg partner man trygt kan få barn med. Alt annet er dumskap! Og tar man enkle og dumme valg fordi det passer best her og nå, så bør man også stilles til ansvar for det. Enkelt og greit.

Outlander skrev (23 timer siden):

Dere som er i mot abort, hvor mange uønsket barn har dere adopterte selv da? 5? 10? Om det blir abortforbud  synes jeg at loven skal også støtte barnebidrag fra første tegn til graviditet, påtvunget prevensjon på menn/gutter fra ca 12 års alder og påtvunget økt skatt av abortmotstandere for å subsidere det millioner av kr det koster å oppdra et barn. 

There, fixed it for you. 

Da ønsker jeg å legge til dobbelt skatt på alle ansvarsløse suppehuer som puler rundt uten å ta ansvar når de blir gravide. Så kan du og dine likesinnede finansiere deres egne aborter. Så kan vi som faktisk forstår alvoret i random sex, slippe å finansiere deres livsførsel. Det syntes jeg hørtes mye bedre ut.

Det burde blitt innført serifikat for å ha sex og å få lov til å få barn. Myndighetsgrensen burde heves fra 18 til 25 år. Den seksuelle lavalder bør økes fra 16 til minst 22. Helst 25. Det burde blitt innført flere års fengselstraff for å ha sex før det. Dette er jo ikke et ønskelig scenario, men fordi ansvarsløsheten og det moralske forfallet har blitt så enormt i det vestlige samfunnet, bør det strammes knallhardt inn!

Dooley skrev (20 timer siden):

At kjærestepar, samboere og ektefeller skal avstå fra å ha sex, er 100% uaktuelt.

Prevensjon er ikke 100% sikkert.

Derfor MÅ abort være tilgjengelig.

Om begge bruker prevensjon eller en av dem steriliserer seg, vil sjansen for uønsket graviditet være lik 0! Den er så mikroskopisk at det vil teknisk sett være umulig å bli gravid.

Hva tror du mennesker gjorde før man kunne klikke seg inn på nærmeste helsestasjon og bestille gratis abort?? Da måtte man bære frem frukten av handlingen sin enten man ville eller ikke. Og stort sett gikk det bra.

Rosalilje84 skrev (18 timer siden):

Vi snakker om norske forhold. Amerikanere bor i USA, ikke Norge. Der borte vet man også at staten ikke kommer til å hjelpe deg. Nordmenn er mer "men vi har jo velferdsstat, så staten hjelper deg, jeg gidder ikke". Og du er en av dem - det er ikke aktuelt for deg å adoptere barn, men du vil at de skal fødes, og noen andre oppfostrer dem.

Adopsjon er nevnt som et alternativ, nettopp fordi abortforkjemperne hevder konstant at den eneste muligheten til å løse uønsket graviditet, er å ta abort. Nei det er det ikke! Det er massevis av alternativer! Men når abort har blitt så enkelt, så stuerent og så tilgjengelig, blir alt annet så vanskelig og umulig.

Jeg har de barna jeg har og skal ikke ha flere. Og den retten har jeg opparbeidet meg fordi jeg har tatt ansvar for mitt liv. Og jeg skal ikke måtte adoptere barn fordi noen andre ikke ønsker å bære frem sine! Men det er mange der ute som ikke kan få barn og som gjerne vil ha, så derfor er adopsjon et godt argument. Men jeg må altså ikke adoptere fordi jeg er imot abort.  Jeg har tatt 100% ansvar for min livsførsel og mine valg og så langt har det gått veldig fint. Jeg har avstått fra tilfeldig sex med randomme kvinner i hele mitt vokse liv, på tross av stor lyst! Men det er tydeligvis mange som ikke er villige til å ta harde valg som gir gode resultater på sikt. Og tar man gale valg, må man også ta ansvar for dem.

Rosalilje84 skrev (16 timer siden):

I Polen har flere kvinner strøket med fordi loven forbød abort også der det var fare for mors liv. Følg litt med, da!

Gravid kvinne døde - vekker sinne mot abortlov i Polen – Dagsavisen

Titusener demonstrerte mot polsk abortlov – NRK Urix – Utenriksnyheter og -dokumentarer

Men det er sikkert helt greit at kvinner dør, bare de ikke tar abort, for enhver pris!

Hva med dette, da? Mener du at en 10 år gammel kropp kan gå gjennom svangerskap og fødsel uten nevneverdige skader? 

Voldtatt 10-åring ble nektet abort – Klar Tale

En tiåring har ikke en kropp som er dimensjonert for svangerskap og fødsel. 

Hva med de på 13 som blir voldtatt av bestefaren?

Politikk, USA | Jente (13) ble gravid etter å ha blitt voldtatt av bestefaren: Abort ville blitt stoppet av ny lov (nettavisen.no)

Hva med en 11-åring som måtte ha akutt KS i femte måned for å kunne berge sitt eget liv? Hadde det ikke vært mindre inngripende for kroppen til dette BARNET (!) å få tatt abort i uke 6?

Her er vi enda en 10-åring som måtte krysse grensa for å i det hele tatt få gjennomført abort:

10-åring vart nekta abort i heimstaten sin etter valdtekt (framtida.no)

Legen som hjalp jenta med aborten, har blitt drapstruet av abortmotstandere.

11-åring nektet abort etter voldtekt | Amnesty International Norge

DETTE, kjære Topsi, DETTE skjer når man forbyr abort! Kvinner dør, barn blir tvunget til å føde, voldtatte kvinner må gjennomføre svangerskap som de på ingen måtte kunne ha gardert seg fra ved prevensjon. HER er resultatet av en lov du ønsker å innføre!

Men kjære allverden da!! Det er jo ikke noe av dette noen av oss argumenterer for her!! Du skroter frem de værste få sakene som har skjedd i historien som om typer som Lenin og Hitler lagde lovverket! Det du bruker som eksempel her er totalforbud mot abort. Det er galskap! Dette er jo ikke et realistisk scenario som vil skje dersom norske politikere hadde utformet et lovverk på tvers av partiene som tillater abort ved tilfeller som fare for mors liv og helse, incest eller voldtekt, men som forbyr det for ansvarsløse dritthuer! Det er 14.000 aborter i året i dette landet! Det sier seg selv at det bør det gjøres noe med!

Det jeg ønsker er å få slutt på at abort skal bli en hvilepute og en gratis "angrepille" for unge, dumme idioter som gjerne vil pule men som ikke er villige til å ta konsekvensene og ansvaret når det går galt! For det er det 98% av de 14.000 det omhandler! Fy faen for en dessertgenerasjon som vokser opp nå! Det er svært, svært få saker hvert år hvor abort blir og bør være et nødvendig onde. Og da bør vi ha et lovverk som tar hensyn til disse få sakene, så bør resten forbys!

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (36 minutter siden):

Mennesker som tar det de vil ha med makt blir på et tidspunkt som regel valgt helt frivillig av noen. Og disse menneskene er svært enkle å se og gjennomskue. Velg bedre menn, så slipper dere å havne i det dramaet.

Nei. Nei. Nei og nei! Du må lære deg å lese og forstå argumentasjon. Vi har sett dette for lengst! Det er også derfor jeg og flere andre her som er imot abort, helt tydelig og klart har argumentert for at abort aldri bør totalforbys. Det bør og skal alltid være et tilbud for abort, dersom visse kriterier er der. Dette mener jeg er caser som incest og voldtekt.

Dersom du ikke har myndighet til å få partneren din til å forstå et nei, bør man kanskje vurdere å ikke være i et partnerskap? Har man ikke til syvende og sist valgt seg den partneren som krever eller manipulerer seg til fitte? Eller finnes det en unnskyldning der og, som en vond barndom etc.? Eller å være litt mer nøye på valg av partner? For uansett hvor mye du kompliserer alt dette, koker absolutt alt ned til valg. Og i disse valgene ligger selve ansvaret. Men la oss heller peise på som vi vil, så dytter vi ansvaret over på noen andre om ulykken inntreffer. Og om du mener kvinner blir så enkelt snakket rundt og manipulert til å gi mannen det de vil ha, bør kanskje myndighetsgrensen økes med noen år? For det er nemlig mye av det som ligger i å være myndig. At man er blitt voksen og må styre sin livsførsel og stå for egne valg uten foreldrenes hjelp. Jeg krever og forventer iallefall dette av myndige voksne mennesker. Du gjør tydeligvis ikke det?

Menn som dumper ansvaret om beskyttelse på dama og dropper henne når hun blir gravid er ikke menn dere kvinner bør henge med. Men alikevel velger dere å være mangeårige kjærster med dem, ligger jevnlig med dem og ser ingen grunn til å dumpe dem? 🤔 Men dette er vel også en naturlig konsekvens av dårlige valg eller er det også noen andres skyld og ansvar? Er det deres foreldres ansvar? Skolens?

Man finner seg fremmede partnere på Tinder, dater i 2 uker og er offisiellt kjærester. Hvor ble det av research? Bruke måneder på å lære den andre å kjenne? Er typen kjærlig? Empatisk? Kontrollerende? Får vedkomne lett sinneutbrudd? Har du kjennskap til vennekretsen? Hvordan virker familien? Søsken? Alt dette er ting man enkelt kan bruke når man skal velge seg en trygg partner man trygt kan få barn med. Alt annet er dumskap! Og tar man enkle og dumme valg fordi det passer best her og nå, så bør man også stilles til ansvar for det. Enkelt og greit.

Da ønsker jeg å legge til dobbelt skatt på alle ansvarsløse suppehuer som puler rundt uten å ta ansvar når de blir gravide. Så kan du og dine likesinnede finansiere deres egne aborter. Så kan vi som faktisk forstår alvoret i random sex, slippe å finansiere deres livsførsel. Det syntes jeg hørtes mye bedre ut.

Det burde blitt innført serifikat for å ha sex og å få lov til å få barn. Myndighetsgrensen burde heves fra 18 til 25 år. Den seksuelle lavalder bør økes fra 16 til minst 22. Helst 25. Det burde blitt innført flere års fengselstraff for å ha sex før det. Dette er jo ikke et ønskelig scenario, men fordi ansvarsløsheten og det moralske forfallet har blitt så enormt i det vestlige samfunnet, bør det strammes knallhardt inn!

Om begge bruker prevensjon eller en av dem steriliserer seg, vil sjansen for uønsket graviditet være lik 0! Den er så mikroskopisk at det vil teknisk sett være umulig å bli gravid.

Hva tror du mennesker gjorde før man kunne klikke seg inn på nærmeste helsestasjon og bestille gratis abort?? Da måtte man bære frem frukten av handlingen sin enten man ville eller ikke. Og stort sett gikk det bra.

Adopsjon er nevnt som et alternativ, nettopp fordi abortforkjemperne hevder konstant at den eneste muligheten til å løse uønsket graviditet, er å ta abort. Nei det er det ikke! Det er massevis av alternativer! Men når abort har blitt så enkelt, så stuerent og så tilgjengelig, blir alt annet så vanskelig og umulig.

Jeg har de barna jeg har og skal ikke ha flere. Og den retten har jeg opparbeidet meg fordi jeg har tatt ansvar for mitt liv. Og jeg skal ikke måtte adoptere barn fordi noen andre ikke ønsker å bære frem sine! Men det er mange der ute som ikke kan få barn og som gjerne vil ha, så derfor er adopsjon et godt argument. Men jeg må altså ikke adoptere fordi jeg er imot abort.  Jeg har tatt 100% ansvar for min livsførsel og mine valg og så langt har det gått veldig fint. Jeg har avstått fra tilfeldig sex med randomme kvinner i hele mitt vokse liv, på tross av stor lyst! Men det er tydeligvis mange som ikke er villige til å ta harde valg som gir gode resultater på sikt. Og tar man gale valg, må man også ta ansvar for dem.

Men kjære allverden da!! Det er jo ikke noe av dette noen av oss argumenterer for her!! Du skroter frem de værste få sakene som har skjedd i historien som om typer som Lenin og Hitler lagde lovverket! Det du bruker som eksempel her er totalforbud mot abort. Det er galskap! Dette er jo ikke et realistisk scenario som vil skje dersom norske politikere hadde utformet et lovverk på tvers av partiene som tillater abort ved tilfeller som fare for mors liv og helse, incest eller voldtekt, men som forbyr det for ansvarsløse dritthuer! Det er 14.000 aborter i året i dette landet! Det sier seg selv at det bør det gjøres noe med!

Det jeg ønsker er å få slutt på at abort skal bli en hvilepute og en gratis "angrepille" for unge, dumme idioter som gjerne vil pule men som ikke er villige til å ta konsekvensene og ansvaret når det går galt! For det er det 98% av de 14.000 det omhandler! Fy faen for en dessertgenerasjon som vokser opp nå! Det er svært, svært få saker hvert år hvor abort blir og bør være et nødvendig onde. Og da bør vi ha et lovverk som tar hensyn til disse få sakene, så bør resten forbys!

Men kjære, naive Thanos. Har du ikke sett statistikk over pådømte voldtekter? Av alle anmeldte voldtekter, ender 1 prosent med domfellelse. I saker med tilståelse, bevis, vitner blir det frikjennelse. Ingen voldtekt bevist = ingen abort. Du forstår selv at det ikke funker. Hvordan hadde du opplevd det hvis din 16 år gamle datter ble voldtatt og gravid med voldtektsmannen, saken ble henlagt, og den allerede traumatiserte tenåringen måtte gå gjennom svangerskapet og føde barnet? Det er lett for dere menn å si "bare gå gravid og fød". Det dere aldri vil oppleve, er alle de konsekvensene fullgått svangerskap og fødsel har for kvinnekroppen. Jeg kjenner for eksempel flere med livmorfremfall, avførings- og urininkontinens osv. Svangerskap og fødsel er ikke en treningsøkt som man kan gjøre unna og bare bli litt sliten med litt vondt i musklene etterpå.

Når det gjelder menn som tar med makt, så er det ikke sånn at alt synes med en gang. "Velg bedre menn"? Som om absolutt alt som kan skje i FREMTIDEN, står skrevet i panna på dem. Jeg har selv vært gift med en mann som aldri slo en kvinne, aldri vært utro mot sine to eneste partnere (lange forhold), aldri vært psykisk voldelig, vært ansett som en god venn, flittig arbeidstaker, huslig osv. Fra ham opplevde jeg både seksuelt overgrep, fysisk og psykisk vold, og totalt fravær av støtte. De rundt meg trodde meg ikke, for "han var jo en så god mann". Mannen som voldtok meg da jeg var tenåring, var en respektert og populær lærer, godt gift, trebarnsfar og ildsjel i et idrettslag. Du kan ikke vite hvem som er gode eller dårlige mennesker. Ellers hadde det ikke vært vold, kriminalitet og løgner. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thanos skrev (1 time siden):

En annen ting du heller ikke skjønner, er at dere da ikke får pult noe særlig i løpet av livet, hvis forbudet blir iverksatt. Ingen kvinner i sine fulle fem gidder å ha sex, verken med noen tilfeldig eller med sin egen ektemann, hvis dette innebærer å bære frem og oppdra et uønsket barn. Da må alle menn steriliseres eller leve i sølibat. 

De kvinnene som absolutt ikke kan, eller bør ha barn (tunge alkoholikere, psykisk syke, kvinner med hele livet i uorden eller kvinner som er uegnet til å bli mødre), vil nok oppsøke illegale aborter og bli skadet/dø under inngrepet. Du har ikke lest noen ting om strikkepinner, varmt badekar osv i tidligere tider? Anbefaler deg å ta en selvundervisningsøkt om temaet!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (På 19.8.2023 den 10.16):

Nei. Du har bare hersketeknikker å by på når du er tom for argumenter.

Jeg krever at kvinner tar ansvar for sin egen kropp og er forsiktige slik at de ikke blir gravide uønsket. Det er det motsatte av å ønske kontroll over kvinnens kropp. Men når dette er nivået på argumentene i denne debatten, er det jo ikke rart at vi ikke kommer videre med et fornuftig og strengere lovverk mot abort.

Og hva sier du, dersom dama di sier nei til sex, fordi hun er redd for å bli gravid?

Du vet det er kun avholdenhet som er 100% sikkert mot uønsket graviditet.

Beklager, jeg ser du har svart på dette i tråden. Så du vil i verste fall leve i et forhold uten sex, iallfall penetrerende sex vaginalt.

Endret av Huldra-78
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn i denne tråden som er imot abort - hadde dere takket ja til å bli alenefar til et barn som deres sexpartner måtte bære frem på grunn av abortforbud? Eller hadde dere overlatt avkommet til staten?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmelise skrev (På 19.8.2023 den 11.05):

Denne delen er den mest urealistiske biten av det du har kommet med så langt.

Menn kommer ikke til å bruke mer kondom hvis abortloven innskrenkes. De brukte knapt kondom eller hoppet av i svingen før abortloven var på plass til å begynne med.

Seksualundervisningen var riktignok ikke på sitt beste på den tiden, men alle menn visste at graviditet var en risiko.

Risiko for kvinner altså. For menn trenger ikke bry seg. Det er ikke hans problem om dama blir gravid. Det er ikke han som sitter og må ta et valg. Det er ikke han som må vente med utdanning eller leve resten av livet på minstesats. Det er ikke han som nesten dør i barsel, sitter med ppd og prøver å samle sammen livet sitt.

Han kan sitte trygt hjemme hos seg selv og klage over hvor irriterende det er at han må betale barnebidrag.

Menn har ingen konsekvenser om de unnlater å bruke kondom. Uavhengig om abortlovens eksistens.

Hjalp jo ikke at den gangen var kondomer ikke til salgs på hvert gatehjørne.

Endret av Fru Uperfekt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (3 timer siden):

Menn ønsker ikke å bruke prevensjon. Det er styr, følelsen blir dempet osv. Så da er det mye bedre at konemor forgifter kroppen med hormoner. Da kan mannen klage på at hun er deprimert og lagt på seg, samtidig som han slipper å tenke prevensjon i det hele tatt. Skjer det uhell, så er det fordi kona ikke fulgte med.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (5 timer siden):

Sagtens. P-piller ble i tillegg kun solgt til gifte kvinner en periode, for man har ikke sex som ugift må vite.

Kondomer har det ikke vært begrensninger på som jeg vet om. Ingen sjekker ekteskapslisensen før de selger deg det. Men det er sant at det tidligere var ikke tilgjengelig overalt. I hvertfall i forhold til nå.

Men de ble ikke noe flinkere til å bruke det til tross for at man får det på hvert gatehjørne idag.

Et homofilt møtested (sauna eller hva det var) i oslo måtte for flere år siden stenge ned. Det var hotspot for HIV-smitting rett og slett. Til tross for at det var gratis kondomer på nesten hver eneste vegg tilgjengelig var det ingen endring. Smittingen fortsatte for harde livet. Så selv når de risikerer sitt eget liv, vil ikke menn bruke kondom. Det er ganske skummelt. Og tragisk.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å forby abort, må være det mest inngripende tiltak noensinne en styresmakt kan gjøre mot et menneske - les kvinne. Snakk om å angripe en kvinnes frihet og råderett over egen kropp, med full kraft. Jeg blir helt kvalm av å tenke på det. Handmaids tale in real life. 

Måtte det ALDRI bli en realitet her nord, noensinne. 

KRF kan ingen ta seriøst, de har ingenting i politiske posisjoner, minst av alt maktposisjoner, å gjøre. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hellisinhello skrev (9 timer siden):

Å forby abort, må være det mest inngripende tiltak noensinne en styresmakt kan gjøre mot et menneske - les kvinne. Snakk om å angripe en kvinnes frihet og råderett over egen kropp, med full kraft. Jeg blir helt kvalm av å tenke på det. Handmaids tale in real life. 

KRF kan ingen ta seriøst, de har ingenting i politiske posisjoner, minst av alt maktposisjoner, å gjøre. 

Handmaids tale ja, voldta kvinner systematisk sammenlignes med å forby kvinner å ta livet av sine egne barn.  

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellisinhello skrev (10 timer siden):

Nå var det ikke snakk om å forby det men å legge til rette for at færre trenger å benytte seg av muligheten for å ta abort

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (På 23.8.2023 den 7.18):

Menn ønsker ikke å bruke prevensjon. Det er styr, følelsen blir dempet osv. Så da er det mye bedre at konemor forgifter kroppen med hormoner. Da kan mannen klage på at hun er deprimert og lagt på seg, samtidig som han slipper å tenke prevensjon i det hele tatt. Skjer det uhell, så er det fordi kona ikke fulgte med.

Må ha møtt på feil menn jeg da siden jeg aldri har hatt sådanne problemer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Emmelise skrev (På 23.8.2023 den 9.30):

Sagtens. P-piller ble i tillegg kun solgt til gifte kvinner en periode, for man har ikke sex som ugift må vite.

Kondomer har det ikke vært begrensninger på som jeg vet om. Ingen sjekker ekteskapslisensen før de selger deg det. Men det er sant at det tidligere var ikke tilgjengelig overalt. I hvertfall i forhold til nå.

Men de ble ikke noe flinkere til å bruke det til tross for at man får det på hvert gatehjørne idag.

Et homofilt møtested (sauna eller hva det var) i oslo måtte for flere år siden stenge ned. Det var hotspot for HIV-smitting rett og slett. Til tross for at det var gratis kondomer på nesten hver eneste vegg tilgjengelig var det ingen endring. Smittingen fortsatte for harde livet. Så selv når de risikerer sitt eget liv, vil ikke menn bruke kondom. Det er ganske skummelt. Og tragisk.

Ikke begrensninger men få utsalgssteder utover apotek gjorde det lite tilgjengelig

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (29 minutter siden):

Må ha møtt på feil menn jeg da siden jeg aldri har hatt sådanne problemer.

Jeg har heller ikke møtt på sånne menn, men nå har jeg ikke vært med mange. Men statistikkens tale er klar: kvinner får påvist kjønnssykdommer, det sies ingenting om menn. Siden faren for å bli smittet er mye høyere i heterofile relasjoner enn homofile mellom kvinner, så må jo en god del menn ha de samme sykdommene. Sykdommene spres når det ikke brukes kondom. Menn tester seg ikke, siden de ikke får påvist sykdommer, mens kvinner får. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (1 time siden):

Handmaids tale ja, voldta kvinner systematisk sammenlignes med å forby kvinner å ta livet av sine egne barn.  

Et embryo på 5 uker er ikke et barn. Du kan gjerne bære frem så mange barn du vil, uansett livssituasjon, din helse og fosterets helse. Men du har ingen rett til å forlange at alle jenter og kvinner i landet skal bære frem alle fostre, uansett. Særlig når du personlig ikke gidder å stille opp og overta disse barna etter fødselen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

«544 kvinner tok abort på Haukeland universitetssjukehus i første halvår, mot 464 på same tid i fjor.»

«Ho viser til at influensarar har delt personlege erfaringar med hormonell prevensjon og biverknader på Tiktok og Instagram»

Tror Bergen KRF har en jobb foran seg om de skal lykkes.

https://www.bt.no/helse/i/xgvwEp/aborttala-aukar-kraftig-fleire-unge-droppar-p-piller

(Betalingsmur)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...