Rosalilje84 Skrevet 19. august 2023 #241 Del Skrevet 19. august 2023 Fame skrev (Akkurat nå): Men det er fryktelig unødvendig for kvinner å ta prevensjonsmidler hvis mannen bruker kondom. Så sikkert er faktisk kondomer. I tillegg til at det også beskytter mot kjønnssykdommer Selv brukte vi kun kondom i forholdet vårt fordi jeg likte ikke hvordan kroppen min oppførte seg på p-piller. Er nok flere kvinner som har det sånn Her er mannen sterilisert etter at han har fått alle barna han skal ha. Billig og bivirkningsfritt. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gugglo Skrevet 19. august 2023 #242 Del Skrevet 19. august 2023 Rosalilje84 skrev (1 minutt siden): Her er mannen sterilisert etter at han har fått alle barna han skal ha. Billig og bivirkningsfritt. Og så kan det reverseres dersom mannen en gang angrer seg (sier ikke at det gjelder dere, bare at det er mulig for menn). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 19. august 2023 #243 Del Skrevet 19. august 2023 Rosalilje84 skrev (3 minutter siden): Nei. Man tar ansvar for seg selv ved å ikke bringe til verden barn de ikke klarer å ta vare på. Du ønsker ikke å ta vare på disse barna. Norge er på bunn i kondombruk i Europa, altså menn gidder ikke å ta ansvar for prevensjon. Igjen er det alltid kvinnen som skal ta ansvar for absolutt alt. Interessant. Jeg tok selv en abort fordi jeg ellers hadde blitt knyttet til en person som var skadelig for meg. Kondom og angrepille ble brukt, så forsiktighet var utvist av begge. Hjalp ikke. Men så tok jeg til meg to fosterbarn, som jeg fulgte frem til de begynte på universitetet. Så jeg tør påstå at jeg har gjort mer for uønskede barn enn du noen gang kommer til å gjøre. Nei da tar man ikke ansvar. Da har man allerede driti seg ut fordi man ikke tok ansvar for prevensjon. Ansvaret kommer i det sekundet man bestemmer seg for å ligge sammen. Ikke etterpå når et nytt liv vokser i magen. Da er det for seint å ta ansvar. Jeg tenker flere vil ta mer ansvar og flere menn vil bruke kondom dersom tilbudet om fri abort skrenkes kraftig inn! Det har blitt en hvilepute for folk! Og jo høyere standard på et lands helsetilbud jo færre virker å ta ansvar for egen beskyttelse. Og jeg er enig med deg i at prevensjonsansvar har ligget for mye på kvinner. Men igjen, det er kvinnen som sitter på makten når det kommer til sex, så dersom mannen ikke vil bruke kondom, bør det heller ikke bli noe sex. Dette er forresten ingen konkurranse i hvem som har gjort mest for uønskede barn. Jeg har bare bevisst holdt meg unna tilfeldig sex og ons i hele mitt voksne liv, nettopp for å slippe å betale barnebidrag og unngå risikoen for å gjøre kvinner gravide. Jeg har heller aldri gått inn i en seksuell relasjon med en kvinne jeg visste ikke var bra for meg. Med all respekt, men alt dette er valg man tar. Ta smarte valg så slipper du sitte igjen med dumme problemer. Og i 90% av alle de 14.000 abortene som blir utført i Norge hvert år, skyldes ansvarsløshet fra en eller begge parter. Forøvrig flott gjort av deg å ta deg av fosterbarn. Jeg tipper de er svært glade for at de fikk livet og at du gav dem omsorg. Det er alltid løsninger. Man må bare orke å stå i dem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 19. august 2023 #244 Del Skrevet 19. august 2023 Thanos skrev (1 minutt siden): Nei da tar man ikke ansvar. Da har man allerede driti seg ut fordi man ikke tok ansvar for prevensjon. Ansvaret kommer i det sekundet man bestemmer seg for å ligge sammen. Ikke etterpå når et nytt liv vokser i magen. Da er det for seint å ta ansvar. Jeg tenker flere vil ta mer ansvar og flere menn vil bruke kondom dersom tilbudet om fri abort skrenkes kraftig inn! Det har blitt en hvilepute for folk! Og jo høyere standard på et lands helsetilbud jo færre virker å ta ansvar for egen beskyttelse. Og jeg er enig med deg i at prevensjonsansvar har ligget for mye på kvinner. Men igjen, det er kvinnen som sitter på makten når det kommer til sex, så dersom mannen ikke vil bruke kondom, bør det heller ikke bli noe sex. Dette er forresten ingen konkurranse i hvem som har gjort mest for uønskede barn. Jeg har bare bevisst holdt meg unna tilfeldig sex og ons i hele mitt voksne liv, nettopp for å slippe å betale barnebidrag og unngå risikoen for å gjøre kvinner gravide. Jeg har heller aldri gått inn i en seksuell relasjon med en kvinne jeg visste ikke var bra for meg. Med all respekt, men alt dette er valg man tar. Ta smarte valg så slipper du sitte igjen med dumme problemer. Og i 90% av alle de 14.000 abortene som blir utført i Norge hvert år, skyldes ansvarsløshet fra en eller begge parter. Forøvrig flott gjort av deg å ta deg av fosterbarn. Jeg tipper de er svært glade for at de fikk livet og at du gav dem omsorg. Det er alltid løsninger. Man må bare orke å stå i dem. Har du hatt kun en partner i løper av livet, og var klar på å ønske velkommen 5, 8 og 10 barn hvis din kone ble gravid på prevensjon? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 19. august 2023 #245 Del Skrevet 19. august 2023 Rosalilje84 skrev (22 minutter siden): Ja, da må du slutte å pule annet enn i ekteskap. Men verken du eller andre menn ønsker å gifte dere med den første og beste, og ha en og samme sexpartner hele livet. Det er to stykker som har sex. Ergo må to ta ansvar. Jeg er gift, så jeg tok det ansvaret bevisst. Det er ingen livsrett å ha sex hevdes det iallefall når menn klager over at kvinner holder igjen. Da bør det gjelde for kvinner også. Og ja, begge må ta ansvar. Men du som kvinne sitter på en unik makt i en slik relasjon. Du kan si til partneren din at dersom du ikke bruker kondom, slipper du ikke inn i meg! Punktum. Kvinner som slipper menn inn uten kondom har ingen unnskyldning for å tillate det. Er du enig i det? Fame skrev (20 minutter siden): Men det er fryktelig unødvendig for kvinner å ta prevensjonsmidler hvis mannen bruker kondom. Så sikkert er faktisk kondomer. I tillegg til at det også beskytter mot kjønnssykdommer Selv brukte vi kun kondom i forholdet vårt fordi jeg likte ikke hvordan kroppen min oppførte seg på p-piller. Er nok flere kvinner som har det sånn Jeg bruker det argumentet fordi endel kvinner unnskylder seg med at ingen prevensjonsmidler er 100% sikre. Om begge bruker er sansynligheten for graviditet så latterlig lav at du heller vil bli truffet av lynet 5 ganger iløpet av livet. Da er man safe og man får pult. Case closed. Dersom man ikke stoler helt på kondom alene altså. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 19. august 2023 #246 Del Skrevet 19. august 2023 Rosalilje84 skrev (11 minutter siden): Har du hatt kun en partner i løper av livet, og var klar på å ønske velkommen 5, 8 og 10 barn hvis din kone ble gravid på prevensjon? Jeg personlig hadde vært klar for det, ja. Jeg kan ikke snakke for min kone, men jeg personlig er klar for å ta det ansvaret. Men nå har jo menn i langvarige faste forhold mulighet til å sterilisere seg, noe jeg mener flere menn bør ta ansvar for å gjøre når de har fått de barna de ønsker seg. Det er ekstremt unødvendig at kvinner i forhold skal gå på hormonprevensjon når mannen har den muligheten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 19. august 2023 #247 Del Skrevet 19. august 2023 Thanos skrev (7 minutter siden): Nei da tar man ikke ansvar. Da har man allerede driti seg ut fordi man ikke tok ansvar for prevensjon. Ansvaret kommer i det sekundet man bestemmer seg for å ligge sammen. Ikke etterpå når et nytt liv vokser i magen. Da er det for seint å ta ansvar. Jeg tenker flere vil ta mer ansvar og flere menn vil bruke kondom dersom tilbudet om fri abort skrenkes kraftig inn! Det har blitt en hvilepute for folk! Denne delen er den mest urealistiske biten av det du har kommet med så langt. Menn kommer ikke til å bruke mer kondom hvis abortloven innskrenkes. De brukte knapt kondom eller hoppet av i svingen før abortloven var på plass til å begynne med. Seksualundervisningen var riktignok ikke på sitt beste på den tiden, men alle menn visste at graviditet var en risiko. Risiko for kvinner altså. For menn trenger ikke bry seg. Det er ikke hans problem om dama blir gravid. Det er ikke han som sitter og må ta et valg. Det er ikke han som må vente med utdanning eller leve resten av livet på minstesats. Det er ikke han som nesten dør i barsel, sitter med ppd og prøver å samle sammen livet sitt. Han kan sitte trygt hjemme hos seg selv og klage over hvor irriterende det er at han må betale barnebidrag. Menn har ingen konsekvenser om de unnlater å bruke kondom. Uavhengig om abortlovens eksistens. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 19. august 2023 #248 Del Skrevet 19. august 2023 Emmelise skrev (Akkurat nå): Denne delen er den mest urealistiske biten av det du har kommet med så langt. Menn kommer ikke til å bruke mer kondom hvis abortloven innskrenkes. De brukte knapt kondom eller hoppet av i svingen før abortloven var på plass til å begynne med. Seksualundervisningen var riktignok ikke på sitt beste på den tiden, men alle menn visste at graviditet var en risiko. Risiko for kvinner altså. For menn trenger ikke bry seg. Det er ikke hans problem om dama blir gravid. Det er ikke han som sitter og må ta et valg. Det er ikke han som må vente med utdanning eller leve resten av livet på minstesats. Det er ikke han som nesten dør i barsel, sitter med ppd og prøver å samle sammen livet sitt. Han kan sitte trygt hjemme hos seg selv og klage over hvor irriterende det er at han må betale barnebidrag. Menn har ingen konsekvenser om de unnlater å bruke kondom. Uavhengig om abortlovens eksistens. Dersom menn ikke skjerper kondombruken, står du som kvinne fortsatt helt fritt til å nekte dem inn. Det finnes ingen unnskyldning for å bli gravid med en mann som nekter å bruke kondom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 19. august 2023 #249 Del Skrevet 19. august 2023 Emmelise skrev (37 minutter siden): Risiko for kvinner altså. For menn trenger ikke bry seg. Det er ikke hans problem om dama blir gravid. Det er ikke han som sitter og må ta et valg. Det er ikke han som må vente med utdanning eller leve resten av livet på minstesats. Det er ikke han som nesten dør i barsel, sitter med ppd og prøver å samle sammen livet sitt. Mannen må betale barnebidrag i 18 år og har heller ingen rettigheter iforhold til sitt barn. Han er helt og holdent i hennes vold. Det er nok ikke fest det heller selv om naturen har lagt det slik at kvinner må bære frem barnet. Du får legge inn en klage der om du føler det hjelper. Men alt dette er irrelevant da ansvaret bør taes før man ender opp å bli gravid. Det er ikke slik at barn oppstår i et vakum. Det må en penis inn i vagina med dertil utløsning til, for at en graviditet kan skje. Da nytter det ikke å legge ansvaret over på at menn ikke vil bruke kondom, når du som kvinne sitter på makten til å nekte ham sex dersom du føler han ikke tar ansvar. Som sagt, jeg er enig i at menn bør ta større ansvar med prevensjon, men det forandrer ikke mitt argument over. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 19. august 2023 #250 Del Skrevet 19. august 2023 Thanos skrev (15 minutter siden): Dersom menn ikke skjerper kondombruken, står du som kvinne fortsatt helt fritt til å nekte dem inn. Det finnes ingen unnskyldning for å bli gravid med en mann som nekter å bruke kondom. Da tar de det de vil med makt. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 19. august 2023 #251 Del Skrevet 19. august 2023 Thanos skrev (8 minutter siden): Mannen må betale barnebidrag i 18 år og har heller ingen rettigheter iforhold til sitt barn. Han er helt og holdent i hennes vold. Det er nok ikke fest det heller selv om naturen har lagt det slik at kvinner må bære frem barnet. Du får legge inn en klage der om du føler det hjelper. Men alt dette er irrelevant da ansvaret bør taes før man ender opp å bli gravid. Det er ikke slik at barn oppstår i et vakum. Det må en penis inn i vagina med dertil utløsning til, for at en graviditet kan skje. Da nytter det ikke å legge ansvaret over på at menn ikke vil bruke kondom, når du som kvinne sitter på makten til å nekte ham sex dersom du føler han ikke tar ansvar. Som sagt, jeg er enig i at menn bør ta større ansvar med prevensjon, men det forandrer ikke mitt argument over. Et annet problem du ikke ser, er at voldtatte kvinner vil måtte bære frem voldtektsmannens barn med slik lovgivning. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 19. august 2023 #252 Del Skrevet 19. august 2023 Emmelise skrev (2 timer siden): Denne delen er den mest urealistiske biten av det du har kommet med så langt. Menn kommer ikke til å bruke mer kondom hvis abortloven innskrenkes. De brukte knapt kondom eller hoppet av i svingen før abortloven var på plass til å begynne med. Seksualundervisningen var riktignok ikke på sitt beste på den tiden, men alle menn visste at graviditet var en risiko. Risiko for kvinner altså. For menn trenger ikke bry seg. Det er ikke hans problem om dama blir gravid. Det er ikke han som sitter og må ta et valg. Det er ikke han som må vente med utdanning eller leve resten av livet på minstesats. Det er ikke han som nesten dør i barsel, sitter med ppd og prøver å samle sammen livet sitt. Han kan sitte trygt hjemme hos seg selv og klage over hvor irriterende det er at han må betale barnebidrag. Menn har ingen konsekvenser om de unnlater å bruke kondom. Uavhengig om abortlovens eksistens. Jeg er ikke uenig med deg om mye her, men at menn ikke trenger å bry seg er bare tull. Barnebidrag i 18 år er ganske mye penger og vil legge store begrensninger på livet til denne mannen. Selv er jeg for selvbestemt abort, men også juridisk abort for menn, slik at de også får et valg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 19. august 2023 #253 Del Skrevet 19. august 2023 Thanos skrev (1 time siden): Dersom menn ikke skjerper kondombruken, står du som kvinne fortsatt helt fritt til å nekte dem inn. Det finnes ingen unnskyldning for å bli gravid med en mann som nekter å bruke kondom. Du snakker mye om maktposisjonen du innbiller deg at kvinner er i. Og i _ditt_ forhold er det godt mulig at hun er det. At du tar nei for et svar og respekterer det. Det er jo hyggelig for henne. Men det betyr ikke at det er virkeligheten for alle andre. Vi leser titt og stadig om kvinner her på KG som blir gaslighta, manipulert, svartmalt, mast på til de brytes ned eller blir gitt store mengde skyldfølelse fordi de ikke gir mannen det han krever. Helt ned i 16 års alderen. Jeg leser også veldig ofte om kvinner som sier "Nei er en full setning". Men jeg ser sjeldent, virkelig ekstremt sjeldent, at menn får klar og tydelig beskjed om at masing faktisk ikke er greit. At de kan ikke kreve at man har pliktsex med dem eller at man ikke skal manipulere til seg fitte. Det er mange kvinner med historier om ekser eller nåværende partnere som oppfører seg sånn. Til det punktet man nesten blir skremt. Disse kvinnene er ikke i en maktposisjon. Nei er et ord som blir hverken hørt eller respektert. Og ikke alle har den samme muligheten til å bare droppe alt og gå. I ditt hodet er verdenen og menneskelige relasjoner veldig enkle. Gjør vi A vil B skje. Virkeligheten er det langt mer komplisert enn som så. Gjør vi A vil B lide, C vil klage og D vil fortsette som vanlig. Er vi heldige, så dør ikke E som resultat, men det er godt mulig F biter oss i ræva senere. Selvbestemt abort er kanskje et onde. Men et nødvendig onde. Selv abortforkjemperne bruker tid på å påpeke at man hadde foretrukket en verden hvor den selvbestemte aborten ikke faktisk var nødvendig. Men de er også ganske realistiske i sitt verdenssyn og hvordan relasjoner mellom menn og kvinner faktisk er. Thanos skrev (1 time siden): Mannen må betale barnebidrag i 18 år og har heller ingen rettigheter iforhold til sitt barn. Han er helt og holdent i hennes vold. Det er nok ikke fest det heller selv om naturen har lagt det slik at kvinner må bære frem barnet. Du får legge inn en klage der om du føler det hjelper. Men alt dette er irrelevant da ansvaret bør taes før man ender opp å bli gravid. Det er ikke slik at barn oppstår i et vakum. Det må en penis inn i vagina med dertil utløsning til, for at en graviditet kan skje. Da nytter det ikke å legge ansvaret over på at menn ikke vil bruke kondom, når du som kvinne sitter på makten til å nekte ham sex dersom du føler han ikke tar ansvar. Som sagt, jeg er enig i at menn bør ta større ansvar med prevensjon, men det forandrer ikke mitt argument over. Menn som dumper ansvaret om beskyttelse på dama og dropper henne når hun blir gravid er ikke menn som bryr seg om et tilfeldig avkom der ute som tilhører han. De er sure fordi det koster dem penger. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 19. august 2023 #254 Del Skrevet 19. august 2023 Example skrev (Akkurat nå): Jeg er ikke uenig med deg om mye her, men at menn ikke trenger å bry seg er bare tull. Barnebidrag i 18 år er ganske mye penger og vil legge store begrensninger på livet til denne mannen. Selv er jeg for selvbestemt abort, men også juridisk abort for menn, slik at de også får et valg. Sant, men som jeg nevnte rett over. Ansvarsløse menn som ditcher dama fordi hun er gravid bryr seg ikke om hvilke unger som lever der ute. De er bare sure over at det koster de penger. Og man hører jo en del historier om hvor bitre de er for at de må betale. Juridisk abort forsåvidt er et ganske komplisert tema. Men skal ærlig innrømme at første gangen jeg hørte om det var en fyr som påstod hardnakket at han ikke hadde ønske om å ha barn, dama ble gravid og han mente han skulle slippe juridisk ansvar for ungen. Kom frem senere han hadde FJERNET KONDOMET UNDER AKTEN. Og daaaaa... holder du kjeft og betaler barnebidraget ditt Men sånn ellers kunne det alltids vært interessant å utforske temaet og premissene. Men i en egen tråd selvsagt. Så vi ikke avsporer fullstendig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outlander Skrevet 19. august 2023 #255 Del Skrevet 19. august 2023 Dere som er i mot abort, hvor mange uønsket barn har dere adopterte selv da? 5? 10? Om det blir abortforbud synes jeg at loven skal også støtte barnebidrag fra første tegn til graviditet, påtvunget prevensjon på menn/gutter fra ca 12 års alder og påtvunget økt skatt av abortmotstandere for å subsidere det millioner av kr det koster å oppdra et barn. There, fixed it for you. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 19. august 2023 #256 Del Skrevet 19. august 2023 Emmelise skrev (2 timer siden): Menn kommer ikke til å bruke mer kondom hvis abortloven innskrenkes. De brukte knapt kondom eller hoppet av i svingen før abortloven var på plass til å begynne med. https://www.nbcdfw.com/news/local/doctors-report-increase-in-vasectomies-amid-reproductive-rights-debate/2982120/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 19. august 2023 #257 Del Skrevet 19. august 2023 Emmelise skrev (1 minutt siden): Sant, men som jeg nevnte rett over. Ansvarsløse menn som ditcher dama fordi hun er gravid bryr seg ikke om hvilke unger som lever der ute. De er bare sure over at det koster de penger. Og man hører jo en del historier om hvor bitre de er for at de må betale. Juridisk abort forsåvidt er et ganske komplisert tema. Men skal ærlig innrømme at første gangen jeg hørte om det var en fyr som påstod hardnakket at han ikke hadde ønske om å ha barn, dama ble gravid og han mente han skulle slippe juridisk ansvar for ungen. Kom frem senere han hadde FJERNET KONDOMET UNDER AKTEN. Og daaaaa... holder du kjeft og betaler barnebidraget ditt Men sånn ellers kunne det alltids vært interessant å utforske temaet og premissene. Men i en egen tråd selvsagt. Så vi ikke avsporer fullstendig. De er surere og bitre over å betale for et barn som de selv ikke har valgt å ta ansvar for. Selv om jeg er far nå, og er glad for det, så er jo barnet noe som var planlagt for oss begge. Det er et ansvar som man villig har tatt på seg. Å få et barn med et engangsligg og en melding ni måneder senere om at man har blitt far er noe annet. Og ja, man vet jo hva konsekvensene av sex kan bli. Samtidig er det kvinnen som har full kontroll. Hun vet (eller kan vite om hun vil) når hun har eggløsning, kan ljuger på seg prevensjon og har mulighet til å ta abort. Intetanende menn sitter i mørket om kvinnen vil dette, og han stiller svært dårlig om han kjemper i retten for å få se barnet mer. Om man ikke blir sur og bitter, er det ganske rart. For å ikke spore helt av. Abort er bra, slik at de barnene vi får i stor grad er ønskede. Begge kjønn bør ha muligheten til å si fra seg det ansvaret. Menn bør selvfølgelig ikke få bestemme om kvinnen skal ta abort, men bør få si fra seg et ansvar han ikke er klar for. Så har han heller mer midler til å skaffe seg en familie med en kvinne han vil ha barn med i stedet for å sitte i økonomisk uføre for er barn en "tilfeldig kvinne" har bestemt seg for å få og at han skal betale for i 18 år. Denne debatten kommer nok snart. Vi ser at samfunnet stadig er mer klar for å ta et oppgjør med diskriminering mot menn. Da kommer det nok også noen reformer som gjør at kvinner i mindre grad vinner frem i barnefordelingssaker enn nå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 19. august 2023 #258 Del Skrevet 19. august 2023 Topsi skrev (Akkurat nå): https://www.nbcdfw.com/news/local/doctors-report-increase-in-vasectomies-amid-reproductive-rights-debate/2982120/ Igjen, USA. Der har de helt andre problemer. De skiller heller ikke mellom selvbestemt abort og medisinsk nødvendig abort. Ganske skummelt egentlig. Og i Norge er det faktisk ikke bare bare å få ordnet en vasektomi. Til tross for at man nærmest sperrer for at kvinner skal bli sterilisert, så er det faktisk en ganske omfattende prosedyre å få vasektomien gjennomført også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 19. august 2023 #259 Del Skrevet 19. august 2023 Gugglo skrev (3 timer siden): Hva er en abort? Den er avbrutt svangerskap. Hvis svangerskapet er ønsket er abort trist. Hvis svangerskapet er uønsket burde mer blitt gjort for å unngå uønskede svangerskap. KrF går ikke inn for en amerikansk "forby abort-greie". De går inn for, "la oss legge til rette for folk slik at svangerskapet likevel er ønsket". Det er faktisk positivt. Det er altså ikke snakk om å ta fra kvinnen selvbestemmelse over egen kropp. Det er snakk om å styrke kvinnens selvbestemmelse over egen kropp. Dette er faktisk positivt. Men det står også: Sitat Ystebø har tidlegare uttalt at han personleg ynskjer eit abortforbod i Noreg. Det synet har han ikkje endra, sjølv om det i dette tilfelle ikkje handlar om noko lovendring. – I eit draumesamfunn hadde det ikkje vore naudsynt med abort. Men det skjer i vår by og vårt land. Me meiner det er eit viktig politisk ideal å jobba for å førebygga det, seier Ystebø. Får litt amerikanske vibes her selv. "Pro life"-gjengen som hyler om liv, men gir fullstendig faen i hvordan det går med ungene når de blir født. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gugglo Skrevet 19. august 2023 #260 Del Skrevet 19. august 2023 Example skrev (1 time siden): Men det står også: Får litt amerikanske vibes her selv. "Pro life"-gjengen som hyler om liv, men gir fullstendig faen i hvordan det går med ungene når de blir født. Han får ønske akkurat hva han vil. Det er ikke hva han ønsker denne saken dreier seg om. Han ønsker fordi konsekvensene ikke går ut over han. Men KrF står ikke for hva han ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå