AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #1 Skrevet 17. august 2023 Hei dere, Her i huset er vi så heldige at vi er en familie med dine, mine og våre - og vi elsker det ! Vi har dog en stor utfordring med barnemor. Hun er i mine øyne rett og slett slem. Hun sender meldinger hvor innholdet egentlig bare inneholder hvor idioter vi er som personer og hvor mye hennes barn hater stemora si. Vi kan sende henne en melding med bildet av barna, for så å få en hyggelig melding om hvor fine barna er (det i seg selv er veldig hyggelig), men det tar ikke så veldig lang tid før hun begynner med ufinhetene sine igjen. det har vært perioder hvor hun har sendt uhyggelige meldinger til oss i flere timer. Jeg er rådvill på hvordan jeg skal håndtere dette - har dere noen tips ? Anonymkode: 00d14...42f
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #2 Skrevet 17. august 2023 Hvorfor tar dere inititativ til kontakt gjennom å sende meningsløse meldinger? Anonymkode: 87ec2...a6d 17 5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #3 Skrevet 17. august 2023 Slutt å sende annet enn høyst nødvendige meldinger. Hold kontakten på et minimum. Anonymkode: 0e3a4...9ba 2 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #4 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor tar dere inititativ til kontakt gjennom å sende meningsløse meldinger? Anonymkode: 87ec2...a6d Dette. Det kan være sårt at bonusmor sender bilder av ungene når man helst skulle vært med de selv. La mannen ta seg av kommunikasjonen og det bør være det som er nødvendig. Anonymkode: 069a9...44b 11 1
sll123 Skrevet 17. august 2023 #5 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei dere, Her i huset er vi så heldige at vi er en familie med dine, mine og våre - og vi elsker det ! Vi har dog en stor utfordring med barnemor. Hun er i mine øyne rett og slett slem. Hun sender meldinger hvor innholdet egentlig bare inneholder hvor idioter vi er som personer og hvor mye hennes barn hater stemora si. Vi kan sende henne en melding med bildet av barna, for så å få en hyggelig melding om hvor fine barna er (det i seg selv er veldig hyggelig), men det tar ikke så veldig lang tid før hun begynner med ufinhetene sine igjen. det har vært perioder hvor hun har sendt uhyggelige meldinger til oss i flere timer. Jeg er rådvill på hvordan jeg skal håndtere dette - har dere noen tips ? Anonymkode: 00d14...42f
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #6 Skrevet 17. august 2023 Slutt å send henne bilder fra deres happy family. Hun føler vel på en sorg for ett tapt familieliv eller noe, prøve være hyggelig når hun har overskudd til det men greier det ikke på en dårlig dag. Alle kan ikke være venner. Anonymkode: e7d6a...c60 10 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #7 Skrevet 17. august 2023 Oi, dere mangler innsikt og empati! Slutt med å sende bilder og gni inn at dere er lykkelige. Støtter forslaget om at kun mannen skal ta kontakt, og kun ang viktige ting rundt barna. Anonymkode: 01a8b...b2a 14 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #8 Skrevet 17. august 2023 Slutt og send bilder. Det er jo helt latterlig. Er henne og barnefar som skal ha kontakt. Du holder deg unna så godt du klarer. Mitt råd. Take it or leave it. Anonymkode: fb04c...535 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #9 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg er rådvill på hvordan jeg skal håndtere dette - har dere noen tips ? Anonymkode: 00d14...42f Fortsett å sende bilder, men se til at dere også er med på bildene. Send også bilder av deg og mannen uten barna for å vise hvor glad dere er i hverandre. Da først vil nok mor forstå at dere mener godt. Mor blir helt sikkert så glad for disse bildene at hun sender nakenbilder i retur, eller kanskje hun kan friste med grovere bilder. Hvem vet.. Skader ikke å prøve. Anonymkode: 8db88...840 2 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #10 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Oi, dere mangler innsikt og empati! Slutt med å sende bilder og gni inn at dere er lykkelige. Støtter forslaget om at kun mannen skal ta kontakt, og kun ang viktige ting rundt barna. Anonymkode: 01a8b...b2a Nå skal det sies at hun selv har lagt fram at hun ønsker bilder av barna sine når de er her i helger/ferier. Anonymkode: 00d14...42f 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #11 Skrevet 17. august 2023 Jeg hadde kommet til å fortsette å sende bilder hvis det er det hun ønsker. Svarer når hun sender noe positivt eller ‘normalt’ tilbake og hadde ikke kommet til å svart de gangene hun hadde blitt usaklig. svar ved normal oppførsel ignorer ved barnslig oppførsel Anonymkode: 0d89f...212 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #12 Skrevet 17. august 2023 Slutt å sende bilder. Hvis hun etterlyser bilder så si som sant er, dere fikk så mye ufint tilbake at dere ikke vil sende bilder mer. Anonymkode: 16472...eb8 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #13 Skrevet 17. august 2023 Jeg ønsker også å se bilder av barna når de er hos far. Med på kjøpet får jeg bilder av nye damen/kvinnen han var utro med, hvor lykkelige de er, hvor godt barna trives der, hvor mye barna gruer seg til å komme til meg (ett bilde der et av barna gråt i fanget på far). Jeg syns allikevel det er kjekt å se skogturen til barna, lekeland osv, så kan jeg prate med barna om dette "så kjekt du hadde det i klatreparken". Prøver for harde livet å ikke kritisere dem, men det kunne fristet å sendt noen halvsure meldinger av og til. Anonymkode: a399f...e93 1 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #14 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nå skal det sies at hun selv har lagt fram at hun ønsker bilder av barna sine når de er her i helger/ferier. Anonymkode: 00d14...42f Ja, men da tar far dette ansvaret. Dette skal ikke du blande deg opp i. På den måten setter du også en grense for din kommunikasjon med henne. Du trenger jo ikke være med på bilder dessuten. Hun vil ha bilder av barnet. Jeg er stemor og har aldri sendt bilder til mor. Kontakten med mor har far tatt seg av. Det var jo litt spesielt da datter kom i tenårene og det oppstod problemer, da ble det litt kontakt fram og tilbake. Men det var jo en respektfull kontakt som handlet om barnet/ungdommen. Ellers er det normalt hyggelig småprat når vi møtes en sjelden gang. Anonymkode: 294f6...719 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #15 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nå skal det sies at hun selv har lagt fram at hun ønsker bilder av barna sine når de er her i helger/ferier. Anonymkode: 00d14...42f Overlat til far å sende bilder. Det er ikke din rolle å kommunisere med mor. Anonymkode: e3ed2...8bc 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #16 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei dere, Her i huset er vi så heldige at vi er en familie med dine, mine og våre - og vi elsker det ! Vi har dog en stor utfordring med barnemor. Hun er i mine øyne rett og slett slem. Hun sender meldinger hvor innholdet egentlig bare inneholder hvor idioter vi er som personer og hvor mye hennes barn hater stemora si. Vi kan sende henne en melding med bildet av barna, for så å få en hyggelig melding om hvor fine barna er (det i seg selv er veldig hyggelig), men det tar ikke så veldig lang tid før hun begynner med ufinhetene sine igjen. det har vært perioder hvor hun har sendt uhyggelige meldinger til oss i flere timer. Jeg er rådvill på hvordan jeg skal håndtere dette - har dere noen tips ? Anonymkode: 00d14...42f "barnemor"? finnes der andre slags mødre? "voksenmor"? "eldremor"? "pensjonistmor" Anonymkode: c8029...468 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #17 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): "barnemor"? finnes der andre slags mødre? "voksenmor"? "eldremor"? "pensjonistmor" Anonymkode: c8029...468 Det er for å poengtere at det er ikke ens egen mor, men mor til barn som ikke er ens eget. Anonymkode: 9a3da...21c 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #18 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): "barnemor"? finnes der andre slags mødre? "voksenmor"? "eldremor"? "pensjonistmor" Anonymkode: c8029...468 pingvinmor. Anonymkode: 28487...985
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #19 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er for å poengtere at det er ikke ens egen mor, men mor til barn som ikke er ens eget. Anonymkode: 9a3da...21c heter ikke det bare "mor"? Evt "barnets mor" eller "Ola og Karis mor" for å skille denne moren fra "min mor" eller andre mødre. Anonymkode: c8029...468
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #20 Skrevet 17. august 2023 Herrregud. Svarene her oser av bitre barnemødre som hater eksens nye dame. Verden er drittlei av dere Anonymkode: 70903...df7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå