AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #1 Skrevet 16. august 2023 Har en 1 åring som jeg lurer på om jeg skal kjøpe en fin kuleramme til, men er det en ting som egentlig blir lekt med? 😊 Anonymkode: ccb1d...fcd
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #2 Skrevet 16. august 2023 Jeg elsket kuleramme! Absolutt ingenting i veien for å introdusere barn for enkel aritmetikk i ung alder 🥰 Anonymkode: 9207c...0e9 1
Surriball Skrevet 16. august 2023 #3 Skrevet 16. august 2023 Nei 🙈 Vi har en, den har aldri blitt brukt. Det er gøy i tre minutter å flytte på kulene, men ingen av ungene har brydd seg om matematikken i kuleramma.... 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #4 Skrevet 16. august 2023 Svigers har en kuleramme fra da mannen min var liten som de har prøvd å prakke på toåringen vår siden han lærte å sitte selv 😛 har ikke slått særlig an her i gården Anonymkode: f647d...102
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #5 Skrevet 16. august 2023 kuleramme er nyttig når de skal lære matematikk, og det er for de fleste når de begynner på skolen. Jeg kjøpte en kuleramme til sønnen min da han strevde med matematikken i første klasse, og det var veldig nyttig for ham å visualisere tallene og teknikken ved hjelp av kulene. Derfor ville jeg fraråde å bruke det som en babyleke, for da kan det være du ødelegger for den fremtidige nytten. For du får ikke en førsteklassing til å leke med babyleker sånn helt uten videre! Anonymkode: 62ce8...55b 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #6 Skrevet 16. august 2023 Nei. De er dritkjedelige, og strengt tatt heller ikke en leke - det er et regne instrument. Den typen som det her derimot, var våre veldig fascinert av i den alderen. https://www.ark.no/produkt/kule-labyrint-woodlets-i-tre-5056289402153?gclid Anonymkode: abafb...39d
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #8 Skrevet 18. august 2023 Nei! I ingen alder er det gøy Anonymkode: 221ff...29e
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #9 Skrevet 18. august 2023 Kan være gøy for noen og passer sikkert både for 1-åringer (morsomt med kuler) og større barnehagebarn (lære seg enkel matematikk). Jeg likte godt kuleramma da jeg var liten og kjøpte en til jenta mi, men hun har ikke vært interessert i det hele tatt. Hun er snart 7 nå og har aldri brukt den (selv om hun elsker matematikk heh) Hvis du kjøper til en ettåring, pass på at kulene er umulig å ta ut. Den jeg brukte som barn, ble ødelagt etter hvert. Anonymkode: 6952e...e6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå