Gå til innhold

Tekst i takkekort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tips? «Takk for gaven?» synes det blir så kort… vi fikk endel gaver, gavekort og penger, så det må være noe som passer til alt det.. blir glad for tips :) 

Anonymkode: 94b1a...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for at dere ville være med å feire oss på vår store dag, og mange takk for den flotte xxxx (gaven), el.n.sånt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (13 timer siden):

Takk for at dere ville være med å feire oss på vår store dag, og mange takk for den flotte xxxx (gaven), el.n.sånt

Nei, man skal takke for gaven, ikke for at folk «ville være med å feire».

Gjestene takker for festen, brudeparet takker for gaven.

Det er vanlig skikk og bruk.

Anonymkode: eb337...e05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen skriver jo personlig til hver, takk for kaffetrakteren feks… Syns det er vanligst å skrive takk for gaven eller oppmerksomheten. Folk flest ser på bildet, og tenker ikke så mye over hva som står - så tror ikke du behøver overtenke det. 

Anonymkode: a9236...102

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes man skal ta seg tid til å skrive takkekort til hver enkelt. De har brukt tid på å ordne gave og kort, da kan også dere bruke tid på å takke for hver enkelt gave. Utrolig kjedelig å motta upersonlig takkekort.

Anonymkode: ad023...1d9

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det lurer jeg også på!

Og hva hvis man fikk en pakke kjeks? Går det under gave eller oppmerksomhet? Kort skal de jo likevel få altså, men bør jeg bestille noen med ordet oppmerksomhet på og noen med gave, på?  

Anonymkode: 33bb1...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hva hvis man fikk flere gaver av samme person? «Takk for tallerkene, gryta, gavekortet og sengetøyet vi fikk»? 🤭

Anonymkode: c333b...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville skrevet personlig kort med takk for den spesifikke gaven. Opptrykte standard til alle er bare latskap og lite takknemlig. Det tar litt tid å skrive på til alle men det haster jo ikke. Venter heller en mnd lenger på takkekortet hvis jeg var gjest da. 

Anonymkode: 207c3...478

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del takksigelsen i 2, og kombiner etter eget forgodtbefinnende. 

Del 1:

  • Tusen takk for gaven ....
  • Tusen takk for oppmerksomheten og gaven ....
  • Tusen takk for all oppmerksomhet ....

Del 2: 

  • .... vi fikk i forbindelse med bryllupet vårt den xx.yy.2023.
  • .... vi fikk da vi giftet oss den xx.yy.2023. 

Del 3 (valgfritt): 
Vi hadde en fantastisk/nydelig/uforglemmelig dag!

Anonymkode: 8677c...6bf

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev diverse variasjoner og kombinasjoner av takk for vasen/gavekortet/etc, vi er glad dere kom, vi hadde en nydelig dag. Brukte mye tid på det, men jeg syntes det var kos å ha litt mer bryllup å jobbe med.

Og takk for gave + vi hadde en nydelig dag til de som ikke var i bryllupet. Bare "takk for gave/oppmerksomhet" synes jeg blir for kort og upersonlig.

Anonymkode: 8c319...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Del takksigelsen i 2, og kombiner etter eget forgodtbefinnende. 

Del 1:

  • Tusen takk for gaven ....
  • Tusen takk for oppmerksomheten og gaven ....
  • Tusen takk for all oppmerksomhet ....

Del 2: 

  • .... vi fikk i forbindelse med bryllupet vårt den xx.yy.2023.
  • .... vi fikk da vi giftet oss den xx.yy.2023. 

Del 3 (valgfritt): 
Vi hadde en fantastisk/nydelig/uforglemmelig dag!

Anonymkode: 8677c...6bf

 

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg skrev diverse variasjoner og kombinasjoner av takk for vasen/gavekortet/etc, vi er glad dere kom, vi hadde en nydelig dag. Brukte mye tid på det, men jeg syntes det var kos å ha litt mer bryllup å jobbe med.

Og takk for gave + vi hadde en nydelig dag til de som ikke var i bryllupet. Bare "takk for gave/oppmerksomhet" synes jeg blir for kort og upersonlig.

Anonymkode: 8c319...f2a

Gode tips begge to! Nå kupper jeg tråden, men satser på at ts ha fått svar. 

Jeg er fremdeles der at jeg lurer på om kjeks er gave eller oppmerksomhet, og om det blir frekt å skrive takk for kjeksene i takkekortet eller om det er innafor? (Var muligens fra et bakeri, men så butikk-kjøpt ut, innpakket i plast). 

Anonymkode: 33bb1...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 

Gode tips begge to! Nå kupper jeg tråden, men satser på at ts ha fått svar. 

Jeg er fremdeles der at jeg lurer på om kjeks er gave eller oppmerksomhet, og om det blir frekt å skrive takk for kjeksene i takkekortet eller om det er innafor? (Var muligens fra et bakeri, men så butikk-kjøpt ut, innpakket i plast). 

Anonymkode: 33bb1...40e

Tror jeg ville gått for "tusen takk for oppmerksomheten i forbindelse med vårt bryllup" eller noe i den duren, men jeg synes ikke "gave" er helt feil heller. Husker selv jeg knota mye med formuleringer på "mindre" gaver, og mener det var dette jeg pleide lande på. Rart hvor pirkete man blir når man først sitter med det.

Husker også jeg hatet å formulere "takk for pengene". Vet ikke hva det er, jeg bare hater ordet penger 😬

Anonymkode: 8c319...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...