Gå til innhold

FF er visst ikke noe for meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Traff en kar gjennom en dating-app i juli. Alt skjedde ganske raskt - i løpet av en dag fikk vi match, chattet, videochattet, møttes fysisk og endte med sex. Alt stemte sånn kjemisk, og vi ble enige om å treffes igjen. Ingen av oss er ute etter forhold. Begge er i 40-årene og har barn. 

Så reiser begge på ferie på hver vår kant med barn. Det er veldig lite kommunikasjon mellom oss forståelig nok, og når vi endelig sees igjen to uker senere, er det fortsatt god stemning. Nå har det gått over en uke siden siste treff. Begge er i jobb igjen, men kontakten/kommunikasjonen mellom oss er minimal eller ikke-eksisterende, og jeg kjenner at det irriterer meg. Selv om jeg ikke ønsker forhold, ønsker jeg likevel å ha en viss kontakt for å vise at man bryr seg…Er det noe mer enn en FF jeg søker da?

Jeg har fortalt ham hvordan jeg ønsker å ha det, og han har ikke sagt noe imot det, men ser jo nå at han ikke følger det opp med handlinger. Det sier vel alt.

Nå som jeg leser dette svart på hvitt, vet jeg også egentlig hva jeg bør gjøre…Fin måte å lufte tankene sine på uansett hvem som leser dette. 

Anonymkode: 344db...6a8

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo høres ut som dere ikke ønsker det samme hvert fall. Kanskje sex ikke betyr all verden for han?

Skrevet

Ff er et generelt dårlig konsept for middeladrende mennesker med barn. Overlat det til de unge.

Anonymkode: 7aea0...b8e

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ff er et generelt dårlig konsept for middeladrende mennesker med barn. Overlat det til de unge.

Middelaldrende, det der tok ihvertfall jeg som en fornærmelse!😆

Anonymkode: 48cc6...14e

Skrevet

Kanskje han har fått følelser for deg? Og ut av respekt siden du bare ønsker å være FF så kutter han ned på kontakt for å gjøre det lettere for han å gå videre?

Skrevet

Det der er bare pur ren sex uten noe mer. Med mine  ff’er har jeg alltid hatt godt vennskap og samtaler i tillegg. Jeg ville foretrukket det siste enhver gang. 

Anonymkode: 0cd90...f8d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Middelaldrende, det der tok ihvertfall jeg som en fornærmelse!😆

Anonymkode: 48cc6...14e

Jeg synes det sto at dere var i 40-årene, men hvis jeg leste feil beklager jeg.

• Nyttig 1
Skrevet
Rosa Gnom skrev (4 minutter siden):

Kanskje han har fått følelser for deg? Og ut av respekt siden du bare ønsker å være FF så kutter han ned på kontakt for å gjøre det lettere for han å gå videre?

Det er en fantasi vi damer liker å fortelle oss selv, mest sannsynlig så ønsker han kun ren ff relasjon, og det innebærer ikke mye kontakt mellom treff. 

Anonymkode: 733ba...3af

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er en fantasi vi damer liker å fortelle oss selv, mest sannsynlig så ønsker han kun ren ff relasjon, og det innebærer ikke mye kontakt mellom treff. 

Anonymkode: 733ba...3af

Hm. Jeg er mann og jeg kan ikke ha FF da jeg vet at jeg får lett følelser. Folk er forskjellig :)

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg har en FF som jeg har hatt i to år. Treffes som regel når vi har barnefri, ca to til 4 ganger i mnd. Ingen av oss vil ha et forhold, men snakker sammen titt og ofte på telefon innimellom treffene. For meg fungerer dette utmerket. Men vi har snakket oss opp og ned i mente på forventninger begge har. Og det er det jeg tror er oppskriften.

Til og med med FF er kommunikasjon viktig. Snakk sammen om hvor ofte dere skal ta ko takt innimellom treffene. Skal det være på sms eller samtaler, skal dere bare ha sex, og dra hvert til sitt etterpå eller tilbringe en hel natt/dag/helg sammen. 

Når dere har fått snakket om dette, så vet du med sikkerhet hva du går med på, og du slipper å bli irritert av at dine behov ikke blir møtt fordi dine forventninger ikke stemmer med hans. 

Anonymkode: f7f51...ffa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Traff en kar gjennom en dating-app i juli. Alt skjedde ganske raskt - i løpet av en dag fikk vi match, chattet, videochattet, møttes fysisk og endte med sex. Alt stemte sånn kjemisk, og vi ble enige om å treffes igjen. Ingen av oss er ute etter forhold. Begge er i 40-årene og har barn. 

Så reiser begge på ferie på hver vår kant med barn. Det er veldig lite kommunikasjon mellom oss forståelig nok, og når vi endelig sees igjen to uker senere, er det fortsatt god stemning. Nå har det gått over en uke siden siste treff. Begge er i jobb igjen, men kontakten/kommunikasjonen mellom oss er minimal eller ikke-eksisterende, og jeg kjenner at det irriterer meg. Selv om jeg ikke ønsker forhold, ønsker jeg likevel å ha en viss kontakt for å vise at man bryr seg…Er det noe mer enn en FF jeg søker da?

Jeg har fortalt ham hvordan jeg ønsker å ha det, og han har ikke sagt noe imot det, men ser jo nå at han ikke følger det opp med handlinger. Det sier vel alt.

Nå som jeg leser dette svart på hvitt, vet jeg også egentlig hva jeg bør gjøre…Fin måte å lufte tankene sine på uansett hvem som leser dette. 

Skjønner godt frustrasjonen din, for å opprettholde en viss tenning ville jeg da ha flørtet og holdt kontakten jevnlig, om ikke hver dag.

Anonymkode: 912ac...a21

• Liker 1
Skrevet

Kommuniser med hverandre. Lytt til hverandre og forsøk å forstå hverandre.

Har dere prøvd det.......?

Anonymkode: e49a3...72c

Skrevet

Og hvis dere ikke klarer/ønsker det, hva er vitsen med å ha noe særlig kontakt med hverandre?

Skrevet

Du sier han ikke følger opp med handling. Svarer han ikke når du tar initiativ heller da? Hvor ofte tar du initiativ til kontakt? Hvor ofte forventer du at han burde ta kontakt?

Anonymkode: c3012...5d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du sier han ikke følger opp med handling. Svarer han ikke når du tar initiativ heller da? Hvor ofte tar du initiativ til kontakt? Hvor ofte forventer du at han burde ta kontakt?

Anonymkode: c3012...5d4

Gode spørsmål her. Å ha forventninger og være misfornøyd uten å gi noe selv virker høyst manipulerende.

Skrevet (endret)

Takk for alle innlegg og innspill. 

Jeg har tatt initiativ, og han sjekker knapt meldinger eller snap. Siste snap jeg sendte er fortsatt uåpnet etter en dag! Så ja, det sier sitt. 

Jeg velger å avslutte det. Var fint den lille tiden det varte, og det var en fin lærdom å ta med seg videre i alle fall😊

Endret av BlackSpades
  • Liker 3
Skrevet
BlackSpades skrev (1 time siden):

Takk for alle innlegg og innspill. 

Jeg har tatt initiativ, og han sjekker knapt meldinger eller snap. Siste snap jeg sendte er fortsatt uåpnet etter en dag! Så ja, det sier sitt. 

Jeg velger å avslutte det. Var fint den lille tiden det varte, og det var en fin lærdom å ta med seg videre i alle fall😊

hvordan avsluttet du? Jeg og savner at man kan ha litt kommunikasjon mellom når man treffes for det er så sjeldent uansett. Men når jeg idag tok mot til meg og sendte en melding og spurte om han var på jobb og om alt var bra og svaret er : jeb... kjente jeg at nå vet jeg jaggu ikke om jeg gidder dette her noe mer.. er så lei av aldri bety en dritt for noen. Selv om det er fwb så går det an å behandle hverandre fint. 

Anonymkode: fdf87...486

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg tror det kan være utfordrende å etablere en relasjon primært basert på sex, som ikke skal inneholde sterke varme følelser eller forpliktelser men der en i tillegg skal bry seg og ta vare på hverandre. Ønsker en seg en seksuell relasjon med en partner som i tillegg skal ta på seg en del av forpliktelsene til en kjæreste må en nok regne med å ofte komme til kort med en "fuck friend". 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

hvordan avsluttet du? Jeg og savner at man kan ha litt kommunikasjon mellom når man treffes for det er så sjeldent uansett. Men når jeg idag tok mot til meg og sendte en melding og spurte om han var på jobb og om alt var bra og svaret er : jeb... kjente jeg at nå vet jeg jaggu ikke om jeg gidder dette her noe mer.. er så lei av aldri bety en dritt for noen. Selv om det er fwb så går det an å behandle hverandre fint. 

Anonymkode: fdf87...486

Sendte en melding på snap rett etter mitt forrige innlegg. Han har ennå ikke åpnet den, men jeg kjenner at det er riktig for meg å gjøre det😊

Det finnes sikkert mange varianter av FF- og FWB-opplegg med tanke hvor mye kontakt og kommunikasjon man har. Jeg har lært at en relasjon uten noe kommunikasjon utenom treffene er noe jeg ikke liker. Greit å kunne ta valget deretter😉

• Liker 1
Skrevet
herzeleid skrev (37 minutter siden):

Jeg tror det kan være utfordrende å etablere en relasjon primært basert på sex, som ikke skal inneholde sterke varme følelser eller forpliktelser men der en i tillegg skal bry seg og ta vare på hverandre. Ønsker en seg en seksuell relasjon med en partner som i tillegg skal ta på seg en del av forpliktelsene til en kjæreste må en nok regne med å ofte komme til kort med en "fuck friend". 

Det har du sikkert rett i. Relasjonen vi hadde var aldri definert som en FF-relasjon egentlig, men den utviklet seg vel dit ettersom kommunikasjonen ble mindre og mindre. Nå er den ikke-eksisterende, så da var det greit å ta valget om å avslutte det hele😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...