Gå til innhold

Hva skjedde med Solveig (NRK)

NordicViking

Anbefalte innlegg

neon_sun skrev (40 minutter siden):

Oh, kan du utdype? 

Har sett den ferdig nå, likte serien godt 😁

Averøy>Avery (fra Making a murderer.)

😊

Endret av Bacteria
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fekk litt Arne Johannessen-vibber. :ler:

image.png.a87321fdaaa171f73d507627befa4711.png Pga dialekta, altså.

Anonymkode: b61ed...53f

Ja, utseende/dialekt er helt klart basert på ham. Ellers er det vel både litt Arne Pedersen, Dagfinn Torstveit og muligens Ståle Finsal i denne karakteren.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (9 timer siden):

Averøy>Avery (fra Making a murderer.)

😊

Ah, takk! Jeg ble for opphengt i stedet Averøy (kjenner mange derfra), til å ta paralellen 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var helt fantastisk! Og the jinx-referansen 😅 herlighet hvor god han er! Vanvittig mye referanser til true crime-segmentet +++ Den var faktisk spennende også. Hun som spiller Rachel gjør en kjempejobb! Lurer på hvor mange tegninger hun måtte ta for å holde seg så seriøs i alle scenene. 10/10. 

Anonymkode: f5033...506

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var helt fantastisk! Og the jinx-referansen 😅 herlighet hvor god han er! Vanvittig mye referanser til true crime-segmentet +++ Den var faktisk spennende også. Hun som spiller Rachel gjør en kjempejobb! Lurer på hvor mange tegninger hun måtte ta for å holde seg så seriøs i alle scenene. 10/10. 

*tagninger 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var egentlig litt morsomt. Veldig mange likheter mellom Tengs-saken (dokuen), litt Åsted Norge osv. Så norsk true crime-stilen var helt tatt på kornet.

Syns ikke alle karakterene var så interessante eller morsomme da. Hun der som bare sa "hææææ" skjønte jeg ikke poenget eller humoren med. Og han med båten var litt flåsete. Samme med han partykongen. Syns litt synd i han 😂😂 men jaja. Syns ikke de hadde trengt han journalisten heller, men det var vel poenget 😂

jeg liker hun blogger-jenta, hun er ganske gøy. Og så likte jeg hun kassa-dama. 

Anonymkode: a5b0f...7ca

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likte absolutt serien, men syns ikke den var så veldig morsom. Jeg ble mye mer interessert i hva som faktisk skjedde med Solveig. 

Anonymkode: db6d3...733

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Partykongen følte jeg var parodi på Kristian Valen. 

Bra twist på slutten der med hvem som hadde gjort det.

Syns også dette var morsomt i siste episode:

Spoiler

Syns det var utrolig bra med den bilen i vannet, tenk så mye tid og penger NRK har brukt på å låne en bil, dynke den i vann og holde den på heisekran over et tjern (for de har naturligvis ikke lov til å ha den oppi der). 

Og hvorfor vente til å hente opp på natta når det hadde gått 10 år, kunne gått 12 timer til, liksom. :P

Anonymkode: fa2c5...25e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Partykongen følte jeg var parodi på Kristian Valen. 

Bra twist på slutten der med hvem som hadde gjort det.

Syns også dette var morsomt i siste episode:

Vis skjult innhold

Syns det var utrolig bra med den bilen i vannet, tenk så mye tid og penger NRK har brukt på å låne en bil, dynke den i vann og holde den på heisekran over et tjern (for de har naturligvis ikke lov til å ha den oppi der). 

Og hvorfor vente til å hente opp på natta når det hadde gått 10 år, kunne gått 12 timer til, liksom. :P

Jeg fikk Petter Stordalen-vibber, jeg 😀

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg likte og med serien er at faktisk "morderen" var i allefall litt overraskende. Det var ikke så veldig sånn at man skjønte det etter første episode som man kan gjøre i vanlige krim-serier, så serien ble også spennende i tillegg til alt humoren.

Elsket når han kjeller fyren sa at forumet tror at solveig ligger under munch museet. En klar referanse til alle som tror at AE Hagen ligger under SNØ hehe. 

Anonymkode: 9d243...acd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok serie, men litt kjedelig at jeg gjettet morderen etter første episoden. De kunne godt gjort at det ikke var så åpenbart, men som sagt helt ok å se på. Verken bra eller super dårlig.  

Anonymkode: 744be...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vi på sikre på at morderen er den riktige?

Jeg tror ikke det

Anonymkode: 159b5...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kløverpiken skrev (17 timer siden):

Jeg fikk Petter Stordalen-vibber, jeg 😀

Ja, det har du rett i, gitt! Det må det være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er vi på sikre på at morderen er den riktige?

Jeg tror ikke det

Spoiler

Jeg trodde det var mora til Ole Glenn 😂

Se spoiler. Ellers sitter jeg igjen med introsangen til Broen på hjernen, var flere ganger de parodierte starten på den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalikalinka skrev (På 22.8.2023 den 22.23):
  Vis skjult innhold

Jeg trodde det var mora til Ole Glenn 😂

Se spoiler. Ellers sitter jeg igjen med introsangen til Broen på hjernen, var flere ganger de parodierte starten på den.

Det trodde jeg også at det var siden vedkommende hadde en god grunn til å ta livet av  Solveig, mens politimannen ikke hadde noe godt grunn egentlig, så slutten er litt åpen faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også det var mora til Ole Glenn😅

Anonymkode: 533f8...14f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17.11 skrev (På 19.8.2023 den 16.44):

Jeg så første halvdel av episode 1, og må ærlig si jeg kjedet meg litt. Elsker Kevin så det er litt skuffende. Tror jeg må prøve igjen i et annet humør.

Jeg klarte heller ikke mer enn en halv episode. Syns rett og slett det ble litt for mye Vågenes.

Anonymkode: 81403...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.8.2023 den 2.48):

Det trodde jeg også at det var siden vedkommende hadde en god grunn til å ta livet av  Solveig, mens politimannen ikke hadde noe godt grunn egentlig, så slutten er litt åpen faktisk.

Jeg tror/håper det kommer en sesong 2. Hvorfor kommer Ole Glenn søkk våt i underbuksa? Og hadde Solveig egentlig silikon? Kanskje hun ikke er død? Men at det var liket av noen andre? Kanskje Ole Glenn reddet/hjalp henne? At hun ønsket å forsvinne? 
Jeg klarer ikle å samle alle trådene, men det hadde vært gøy☺️

Jeg elsket forøvrig serien🤗

Anonymkode: 1a70b...d9e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger serien 😀 flott parodi på true crime, særlig norsk true crime 😆 og veldig bra parodiering av Sophie Elise 😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...