LiseTV Skrevet 19. august 2023 #81 Del Skrevet 19. august 2023 Blizz1 skrev (11 timer siden): Hva er poenget ditt? Alle biler har forskjellig hengervekt, uavhengig av hvilket drivstoff de bruker. Elbiler er tapere der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #82 Del Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (På 17.8.2023 den 8.33): Hva er "litt lengre tur"? Hva legger du i det? 2 timers tur? 6 timers tur? Jeg har leid hybrid fra Hyre når jeg skal på lengre turer (over 1 times kjøretur), funker fjell Anonymkode: 9add4...597 2,5+ time. Jeg refererer til BEV, ikke hybrid. Anonymkode: da3c1...44e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #83 Del Skrevet 19. august 2023 AnonymBruker skrev (På 17.8.2023 den 1.01): Mye interessant å lese her i tråden, da jeg også vurderer elbil på sikt. Det er mye å tenke på i den vurderingen, syns jeg. I tillegg til de faktorene dere diskuterer, må jeg si at jeg ikke liker det store nettbrettet som lyser opp i elbilene, det føles både som lysstøy for meg, og også distraherende.. Anonymkode: 82444...af7 Kjøp en uten, slik som Leaf Visia til 199kkr. Anonymkode: 7c2bd...6a4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2023 #84 Del Skrevet 19. august 2023 Kjørte Oslo-Voss i går. Ladet litt på Gol når vi stoppet for do/kaffepause. Fulladet på hjemmelader i natt, og kjører Voss-Oslo i morgen. Tipper vi kjører hjem til Oslo fra Voss uten å lade noe på veg hjem. Vet ikke hva folk legger i «langtur», men Oslo-Voss er det lengste jeg har kjørt på en dag siden jeg fikk bil i 1995. Eneste jeg vet er at på en tur som dette, så er EL-bilen min et bedre valg en noen av Bensin/dieselbilene jeg har hatt, og det er en del. Folk som sier at EL-bil er tungvint, vet rett og slett ikke hva dem snakker om. Anonymkode: 75677...678 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #85 Del Skrevet 20. august 2023 On 8/18/2023 at 2:17 PM, Blizz1 said: Du er god om du ikke må på do eller spise i løpet av 8 timer. En fossilbil må også fylles opp. Det er jo en ulempe? Jeg kjører selv elbil men det å lade langs veien er jo en stor ulempe i forhold til et par minutter for å fylle bensin/diesel Anonymkode: 265db...d9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #86 Del Skrevet 20. august 2023 On 8/18/2023 at 8:04 PM, AnonymBruker said: Morsom? Nope! Anonymkode: 69fcb...352 Har du noen kilder å vise til? Anonymkode: 265db...d9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #87 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har du noen kilder å vise til? Anonymkode: 265db...d9d Når du er så skeptisk, så spør du godstransportørene. Kan jo ikke gå inn på personavn her inne, hvor jeg har det fra, for at du skal få det bevist. Det snakkes over en lav sko mellom de som transporterer godset, og det kommer klart frem når man snakker med de sjåførene. Anonymkode: 69fcb...352 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 20. august 2023 #88 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er jo en ulempe? Jeg kjører selv elbil men det å lade langs veien er jo en stor ulempe i forhold til et par minutter for å fylle bensin/diesel Anonymkode: 265db...d9d Tar vel mer enn et par minutter å spise, gå på do og fylle drivstoff. Eneste forskjellen er at man må sette fra seg elbilen et sted mens man gjør det. Har aldri måttet lade bilen mer enn én gang i løpet av en dag, og spise og gå på do må man uansett hvilken bil man har. Om noe kan kalles en ulempe, er det de 2 minuttene det tar å planlegge hvor den spisepausen skal skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #89 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er jo en ulempe? Jeg kjører selv elbil men det å lade langs veien er jo en stor ulempe i forhold til et par minutter for å fylle bensin/diesel Anonymkode: 265db...d9d Hva er rekkevidden på bilen din og hvor ofte kjører du en avstand som er lenger enn denne? Dersom man har en elbil med relativt kort rekkevidde og regelmessig kjører en avstand som er lenger enn denne, er det en ulempe såklart. Men de fleste biler var vel rekkevidde på 40 mil +. Selv enkelte rimelige elbiler klarer rundt 60 mil. Ser ikke den iboende ulempen med denne avstanden all den tid man uansett bør stanse for en pause innenfor denne rekkevidden. Anonymkode: 5584f...58d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #90 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når du er så skeptisk, så spør du godstransportørene. Kan jo ikke gå inn på personavn her inne, hvor jeg har det fra, for at du skal få det bevist. Det snakkes over en lav sko mellom de som transporterer godset, og det kommer klart frem når man snakker med de sjåførene. Anonymkode: 69fcb...352 Det spørres ikke etter navnet på en lastebilsjåfør, det forstår du vel selv. Om problemet er så stort som du forsøker å gi inntrykk av, bør det være minst en nyhetssak på det. Eller en gruppe misfornøyde eiere. Da jeg kjøpte en 10 år gammel bil i 2013 måtte jeg bruke ganske mye penger på å bytte slitedeler hvert år. Det var klaging på forumene jeg leste i på at nettopp disse delene var dårlig designet, men samtidig er det ingen nyhetssak at en 10 år gammel bil blir slitt og at deler må byttes. Såklart vet ikke den enkelte lastebilsjår hvorfor godset i bilen skal fra a til b. Og for en enorm feilkilde du velger å basere deg på. Hva som sjåfør 1 kjører et anfall batterier til fra et sted til et annet. Uken eller kjører sjåfør 2 de samme batteriene fra samme sted til en ny lokasjon. Så snakker de to sammen og enes om at "det ble kjørt masse batterier i det siste altså". Anonymkode: 5584f...58d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #91 Del Skrevet 20. august 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: Når du er så skeptisk, så spør du godstransportørene. Kan jo ikke gå inn på personavn her inne, hvor jeg har det fra, for at du skal få det bevist. Det snakkes over en lav sko mellom de som transporterer godset, og det kommer klart frem når man snakker med de sjåførene. Anonymkode: 69fcb...352 Så du har ingen kilder å vise til med andre ord Anonymkode: 265db...d9d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #92 Del Skrevet 20. august 2023 13 hours ago, Blizz1 said: Tar vel mer enn et par minutter å spise, gå på do og fylle drivstoff. Eneste forskjellen er at man må sette fra seg elbilen et sted mens man gjør det. Har aldri måttet lade bilen mer enn én gang i løpet av en dag, og spise og gå på do må man uansett hvilken bil man har. Om noe kan kalles en ulempe, er det de 2 minuttene det tar å planlegge hvor den spisepausen skal skje. Da kjører du ikke så langt. Jeg er fornøyd med elbil, men du kan jo ikke si noe annet enn at det er enklere med bensin/diesel. Anonymkode: 265db...d9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #93 Del Skrevet 20. august 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Hva er rekkevidden på bilen din og hvor ofte kjører du en avstand som er lenger enn denne? Dersom man har en elbil med relativt kort rekkevidde og regelmessig kjører en avstand som er lenger enn denne, er det en ulempe såklart. Men de fleste biler var vel rekkevidde på 40 mil +. Selv enkelte rimelige elbiler klarer rundt 60 mil. Ser ikke den iboende ulempen med denne avstanden all den tid man uansett bør stanse for en pause innenfor denne rekkevidden. Anonymkode: 5584f...58d Rekkevidden på min er litt over 600km teoretisk, den holder rundt 450-500 km på motorvei på sommeren. Kjører slike avstander ukentlig. Og som jeg har skrevet flere ganger, jeg er fornøyd med elbil. Men å si at det ikke er en ulempe å lade vs fylle bensin/diesel går ikke Anonymkode: 265db...d9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 20. august 2023 #94 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da kjører du ikke så langt. Jeg er fornøyd med elbil, men du kan jo ikke si noe annet enn at det er enklere med bensin/diesel. Anonymkode: 265db...d9d Synes 900-1000 kilometer er langt nok på en dag. Jeg må ærlig talt si at det ikke er noe bry å ta en halvtimes pause på en så lang kjøretur. Det gjør jeg om jeg kjører dieselbilen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #95 Del Skrevet 20. august 2023 Hvis jeg noen gang skal ha bil så skal jeg skaffe en Flintstone bil. Bra for miljøet og god trening for beina! 😀 Anonymkode: 61412...4c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #96 Del Skrevet 20. august 2023 13 minutter siden, Blizz1 said: Synes 900-1000 kilometer er langt nok på en dag. Jeg må ærlig talt si at det ikke er noe bry å ta en halvtimes pause på en så lang kjøretur. Det gjør jeg om jeg kjører dieselbilen også. Da må du lade mer enn 1 gang uansett hvilken elbil du har. Ikke noe bry å ta en pause, men du kan ikke si noe annet enn at det er en ulempe i forhold til fossilbiler. Anonymkode: 265db...d9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 20. august 2023 #97 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da må du lade mer enn 1 gang uansett hvilken elbil du har. Ikke noe bry å ta en pause, men du kan ikke si noe annet enn at det er en ulempe i forhold til fossilbiler. Anonymkode: 265db...d9d Er jo ikke det når man må ta pause for å spise og slikt uansett. Eneste "ulempen" jeg har er det 2 minuttene det tar å planlegge hvor jeg skal stoppe før turen starter. Elbilen går forøvrig over 500 kilometer på en lading, så 900-1000 kilometer er ingen heft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #98 Del Skrevet 20. august 2023 3 minutter siden, Blizz1 said: Er jo ikke det når man må ta pause for å spise og slikt uansett. Eneste "ulempen" jeg har er det 2 minuttene det tar å planlegge hvor jeg skal stoppe før turen starter. Elbilen går forøvrig over 500 kilometer på en lading, så 900-1000 kilometer er ingen heft. Ja og du må lade 2 ganger på 900-1000 kilometer. Jeg trenger ikke engang å planlegge hvor jeg skal stoppe, bilen gjør det for meg. Men du skjønner jo at det er mer ulempe med å lade en å fylle bensin/diesel? Anonymkode: 265db...d9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 20. august 2023 #99 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja og du må lade 2 ganger på 900-1000 kilometer. Jeg trenger ikke engang å planlegge hvor jeg skal stoppe, bilen gjør det for meg. Men du skjønner jo at det er mer ulempe med å lade en å fylle bensin/diesel? Anonymkode: 265db...d9d Lader én gang per langtur. Nei, det er ikke en ulempe for jeg hadde som sagt gjort det uansett. Jeg har reisejobb og gjør dette hver flere ganger i måneden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2023 #100 Del Skrevet 20. august 2023 AnonymBruker skrev (På 16.8.2023 den 16.53): Bra send meg melding så skal du få kjøpe vår elbil til "god" pris når den er 10 år. Null garanti på batteri og elektronikk. Anonymkode: 2f87e...a63 Så du mener det er garanti på fossilbil etter 10 år? Og tro meg, dette har du ikke peiling på. Hvis du tror batteri ryker etter 10år så har du bommet..20 år så kanskje... er forresten bortimot lik elektronikk på nye fossilbiler idag også. Sannheten er at det er mye mindre feil på el biler kontra fossilbil. Verksted får mindre og mindre å gjøre nettopp pga dette og dem er faktisk bekymret da folk mister jobbet pga for lite oppdrag. Fossilbil har altfor mye ting som kan gå galt kontra elbiler. PS! Nå snakker jeg ikke om TESLA men skikkelige TYSKE biler og da spesielt BMW. Dette kan dem. Anonymkode: 7bad0...34a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå