Xora Skrevet 18. januar 2006 #1 Skrevet 18. januar 2006 Må bare dele denne historien med dere altså! http://www.bt.no/lokalt/article236638.ece?click=C1 Glad jeg ikke var eieren, da hadde jeg nok gått ute i hele natt jeg
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2006 #2 Skrevet 18. januar 2006 Fint at hun kom hjem, men jeg fatter ikke hvorfor eier har den løs når hun sier at "hun pleier å stikke av når hun er løs"...
Gjest vimse Skrevet 18. januar 2006 #3 Skrevet 18. januar 2006 Fint at hun kom hjem, men jeg fatter ikke hvorfor eier har den løs når hun sier at "hun pleier å stikke av når hun er løs"... ← Fordi den pleier å gå hjem...
Xora Skrevet 18. januar 2006 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2006 Joda, men hunden var ung / valp. Dersom hunden pleier å stikke av er det kanskje greit å ha den i bånd og lære den til å holde seg i nærheten når det evt. skal få være løs da. Jeg hadde ikke akseptert at min hund stakk av og ble borte, for så å godta at han sitter på trappa mi når jeg kommer hjem. Er vi ute på tur og han skal være løs så får han også komme til meg og følge med hvor jeg er hen. Både skremmende og god denne historien!
Gjest vimse Skrevet 18. januar 2006 #5 Skrevet 18. januar 2006 (endret) Joda, men hunden var ung / valp. Dersom hunden pleier å stikke av er det kanskje greit å ha den i bånd og lære den til å holde seg i nærheten når det evt. skal få være løs da. Jeg hadde ikke akseptert at min hund stakk av og ble borte, for så å godta at han sitter på trappa mi når jeg kommer hjem. Er vi ute på tur og han skal være løs så får han også komme til meg og følge med hvor jeg er hen. Både skremmende og god denne historien! ← Selvfølgelig, men det var jo det eieren sa, at den pleide å gå hjem, så var vel det forklaringen det. Mine hunder stikker av, pøbelguttene, men de kommer hjem igjen, og å tråkke skog ut og inn, lytte etter loser, følge spor, uten peiler, nei, da får mannen trå til Historien var søt den, søte hunden! Og morsomt at den, artikkelen altså, faktisk legger trykk på dette med id merking. Endret 18. januar 2006 av vimselims
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2006 #6 Skrevet 18. januar 2006 Fordi den pleier å gå hjem... ← Så da er det greit, selv om den kanskje forstyrrer både turgåere og folk som er ute og trener egen hund? Jada, jeg høres sikkert veldig gretten ut, men synes ikke noe om selv-lufting.
Tinken Skrevet 18. januar 2006 #8 Skrevet 18. januar 2006 Så da er det greit, selv om den kanskje forstyrrer både turgåere og folk som er ute og trener egen hund? Jada, jeg høres sikkert veldig gretten ut, men synes ikke noe om selv-lufting. ← Enig med deg, jeg. . Har noen naboer som bare slipper hunden utenfor huset og lar den lufte seg selv. Disse hundene er veldig snille og gode, men skal alltid leke med hunden min når vi kommer gående. Slitsomt da det er vanskelig å få den andre hunden bort, og hunden min vil ikke gå videre da den synes det er kjempegøy å leke. Dessuten, det er mange som er (liv)redde hunder, man kan jo prøve å sette seg inn i deres sted. Er forøvrig enig i at det er en artig historie.
Floja Felíz Skrevet 18. januar 2006 #9 Skrevet 18. januar 2006 Så da er det greit, selv om den kanskje forstyrrer både turgåere og folk som er ute og trener egen hund? Jada, jeg høres sikkert veldig gretten ut, men synes ikke noe om selv-lufting. ← HELT ENIG!! Hunder som går løs rundt omkring er en uting! (og dessuten forbudt i tettbygde strøk!) Om man ikke klarer å ha hunden i bånd kan man la være å skaffe seg hund i utgangspunktet. Hvis man skal la hunden gå løs skal man ha 100% kontroll, og det har man vel aldri... Det er dyr det er snakk om, og de kan være uforutsigbare samme hvor godt trente de er. Som Tinken sier er det ikke gøy for hverken andre hundeeiere some er ute og lufter eller dem som er redde for hunder å treffe på en "løsgjenger". Vi som hundeeiere bør ha respekt for det!! De kan jo heller få seg katt, hvis de vil ha et dyr som kan lufte seg selv...
Gjest vimse Skrevet 18. januar 2006 #10 Skrevet 18. januar 2006 Fordi jeg elsker å diskutere dette temaet, hva med de som ikke bor tettbebygd... man kan ha rett til fri fra båndtvang når grunneier tillater det, osv osv.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2006 #11 Skrevet 18. januar 2006 Du må gjerne ha hunden løs for min del, men da må du ha så god kontroll at den ikke er til sjenanse for andre. Funker fint her i gården, men man må selvfølgelig legge litt arbeid i det.
Xora Skrevet 18. januar 2006 Forfatter #12 Skrevet 18. januar 2006 Jeg vil også veldig gjerne slippe hunden min løs og la den få løpe fritt - men som det blir sagt - det må være under kontroll (99 % da... ) og jeg må føle meg trygg på at han ikke løper fra meg. Har fremdeles tilgode at han har stikki fra meg da, og jeg passer hele tiden på at jeg får kontakt med han. Refererer til denne linken jeg sendte igjen, hunden var en unghund - som burde vært trent mere med så den hadde gått sammen med eier hjem og ikke løpt hjem til trappa som en vane. Og siden den da ble borte, ikke fant veien hjem og går på bussen osv så sier vel dette litt om at det kanskje var i boligstrøk (neida, ikke nødvendigvis). Denne artikkelen var flott lesing fordi det gikk bra - denne gangen. Jeg passer iallefall godt på min hund og har han i bånd med mindre jeg er på steder der det er lite folk. Har full respekt for møter med hunder i bånd, min hund har selv fått juling da han selv var i bånd og den andre hunden løs. Og jeg har full respekt for at mennesker kan være redde for hunder.
Gjest vimse Skrevet 18. januar 2006 #13 Skrevet 18. januar 2006 Mine hunder(bortsett fra jakthundene) går løse hele året, her hjemme, fordi jeg bor som jeg bor. De løper ikke sin vei, bortsett fra til nabo, som er greit. Jeg valgt å stole på de til det motsatte er bevist, og det har fungert fint, de er gårdshunder. Når jeg er i skogen, som er min, har jeg de løse, uansett årstid, fordi de kommer når jeg roper. Er jeg i byen o.l. har jeg de i bånd når det er mye folk, ellers går de løst, fordi de kommer når jeg roper, bortsett fra hvis de ser en katt....
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2006 #14 Skrevet 18. januar 2006 For meg virket det som om hun lot hunden gå ute alene mens hun var på jobb...
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2006 #18 Skrevet 18. januar 2006 Jeg liker ikke hunder som går løse. Og særlig ikke hvis de stikker av. Vet jo ikke hva som kan skje da,når ikke eieren er tilstedet. Og mange er faktisk redd hunder også. Uff og gru.
Floja Felíz Skrevet 19. januar 2006 #19 Skrevet 19. januar 2006 Mine hunder(bortsett fra jakthundene) går løse hele året, her hjemme, fordi jeg bor som jeg bor. De løper ikke sin vei, bortsett fra til nabo, som er greit. Jeg valgt å stole på de til det motsatte er bevist, og det har fungert fint, de er gårdshunder. Når jeg er i skogen, som er min, har jeg de løse, uansett årstid, fordi de kommer når jeg roper. Er jeg i byen o.l. har jeg de i bånd når det er mye folk, ellers går de løst, fordi de kommer når jeg roper, bortsett fra hvis de ser en katt.... ← Og hvis de ser en katt da, og fyker av gårde i byen midt iblant folk som kanskje er livredde for løse hunder? Synes du det er greit! Det er alltid båndtvang i byen!! (og andre steder i perioden april-20.august) Mener du at det ikke gjelder for deg? Se her: http://www.hundebitt.no/bandtvang.htm og her: http://www.hundebitt.no/presse-bandtvang.htm og her, hvis du vil ha hele greia: http://www.odin.dep.no/jd/norsk/regelverk/...k000-b-n-a.html
Xora Skrevet 19. januar 2006 Forfatter #20 Skrevet 19. januar 2006 Hva skjer i denne situasjonen som artikkelen dreier seg om da? Vil hundeeier få en bot? Har hørt at man kan få bot av et såkalt "hundepoliti" dersom man blir tatt med hunden sin løs i båndtvang-perioden. *nysgjerrig*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå