Gå til innhold

Alene-/singelferie

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser også at "Leierskole for voksne" har turer for oss uten det helt store reisenettverket.

Men de triltrekker seg ikke helt folk på min egen alder (mentale alder...) ser det ut som??

Erfaringer anyone? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ser også at "Leierskole for voksne" har turer for oss uten det helt store reisenettverket.

Men de triltrekker seg ikke helt folk på min egen alder (mentale alder...) ser det ut som??

Erfaringer anyone? :)

Hvor gammel er du da? :) Jeg har reist mye på ferie alene. Jeg reiser da til storbyer. Nå er jeg veldig glad i typiske turistatraksjoner som museer etc. Paris er en fin by å reise alene til. Der er det mye å se. Når jeg reiser alene, legger jeg litt penger i et bra hotellrom som har satelitt Tv. Jeg går ikke alene ute på kveldene. Jeg starter dagen veldig tidlig, og er tidlig i seng. Bade- og solferie alene er kanskje ikke helt greia for meg. Jeg er i aktivitet hele dagen. Egne turer for de som reiser alene har jeg aldri vært på. Så egentlig svarte jeg kanskje ikke helt på det du lurte på...... :sjenert:

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg syns de turene på leirskole for voksne ser utrolig morsomme ut. Tror ikke 36 er noen høy alder for å dra med dem. Det er jo uti 30åra det er vanskelig å være singel når man skal på ferie. Flere og flere venner skal på familieferie etc., og sjøl liker jeg ikke å reise på ferie aleine, selv om jeg har prøvd det da jeg var singel og uten single venner.

Skrevet
Hvor gammel er du da? :)  Jeg har reist mye på ferie alene. Jeg reiser da til storbyer. Nå er jeg veldig glad i typiske turistatraksjoner som museer etc. Paris er en fin by å reise alene til. Der er det mye å se. Når jeg reiser alene, legger jeg litt penger i et bra hotellrom som har satelitt Tv. Jeg går ikke alene ute på kveldene. Jeg starter dagen veldig tidlig, og er tidlig i seng.  Bade- og solferie alene er kanskje ikke helt greia for meg. Jeg er i aktivitet hele dagen.  Egne turer for de som reiser alene har jeg aldri vært på.  Så egentlig svarte jeg kanskje ikke helt på det du lurte på...... :sjenert:

Inspirerende å lese dette! Jeg får sjelden med meg venninner på ferie (de er opptatt med babyene sine), men synes det blir litt flaut å si at jeg skal dra alene! Jeg tror at alle vil tenke: Å, stakkars, hun har vel ingen venner hun... eller noe slikt. Men hvis man drar alene kan man jo få med seg akkurat det man vil, og gå dit man vil, bruke så lang (eller kort) tid man vil på musea...

Så ser jeg for meg at det finnes spennende små jazz-kafeer der man kan sitte om kvelden ved et bord alene og kose seg og drikke vin og høre på damen som synger, og det sitter kanskje andre alene også, og ingen tenker: Se på hun som går der alene! Freak!

:) (drømme-seg-bort)

Skrevet

Jeg synes det er utrolig kjekt å reise alene, jeg synes det er mye bedre enn å reise sammen med noen.

Jeg kan bestemme alt selv, og det er veldig lett å komme i kontakt med andre.

Skrevet

Jeg tror ikke du skal tenke på at så mange synes synd på deg som reiser alene. Jeg har alltid tenkt "heldiggris" om de som reiser alene. Man får ikke så mye alenetid når man har barn og det å reise alene er ren luksus ;-) Ikke misforstå, jeg vil ikke være foruten hverken mann eller barn, men det er fint å være bare meg av og til, ikke kjærring og mamma ;-)

Skrevet
Så ser jeg for meg at det finnes spennende små jazz-kafeer der man kan sitte om kvelden ved et bord alene og kose seg og drikke vin og høre på damen som synger, og det sitter kanskje andre alene også, og ingen tenker: Se på hun som går der alene! Freak!

:)  (drømme-seg-bort)

Nemlig! Sånn ferie hadde jeg da jeg dro aleine til Dubrovnik i år. Kan ikke få anbefalt det å reise alene nok! Nå er jeg temmelig utadvendt, men jeg kom mye mer i kontakt med folk enn jeg har gjort når jeg har reist sammen med noen.

Så hopp i det!

Skrevet

Selv om du etterlyser opplysninger om noe annet, vil jeg slå et slag for Chios, en gresk øy i det nordlige Egeerhav. Den har alt man trenger av historie, sightseeing, strender, god mat, sjoppingmuligheter og fred og ro. Man kan både finne barer og danse natten lang om man ønsker det, men det er ingen party-øy. Det er veldig lite turister her, og de som kommer er voksne og barnefamilier. Det pleier å være veldig lett å komme i kontakt med folk, både turister og fastboende, og man trenger ikke være alene om man ikke ønsker det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...