Gå til innhold

Blå skjerm!!


winnie

Anbefalte innlegg

PC'en min er begynt å streike litt... Når jeg avslutter på vanlig måte slår den ikke seg helt av slik som før, skjermen blir blå og maskinen står og går.

Hvordan kan jeg fikse dette?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har win 2000 professional, engelsk versjon. Vet dette var en svakhet i win 98, det er så irriterende må jo skru av maskinen bak på kabinettet hver gang!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør prøve å få oppdatert Win-versonen din på Windows-Update sidene. Kanskje det hjelper.

Jeg har hatt samme problem som deg med at jeg hele tiden fikk blåskjerm. Det skjedde ofte når jeg skulle slå av maskinen. Jeg hadde Win ME og byttet til Win XP og har ikke hatt et eneste problem siden jeg gjorde det. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips hvis man ikke får slått av maskinen med av/på knappen, er å holde av/på knappen inne i 5 sek. Da slår den seg av. icon_wink.gif

Man trenger altså ikke gå bak kabinettet... 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Anonymous

hvis du stadig får blåskjerm i win 2000 er der et problem som må finnes ut av og fixes!

Imotsettning til millenium xp og 98 er dette et problem en sjelden har i win 2000!

-raya-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest dorina

@lfa:

Man trenger heller ikke å holde knappen inne i 5 sek.

Hvis man har en skikkelig BIOS kan man nemlig overstyre denne funksjonen ved å trykke delete (eller en annen mrsm bokstavkombinasjon - kommer an på produsenten) før boot starter og redigere litt på maskin-nivå :ler:

Men, den muligheten forsvinner vel snart, BIOS'ene er jo ikke til å kjenne igjen lenger.

Nei, det var andre tider den gang klokkefrekvenser, multiplexer og annet gøy ble satt manuelt med jumpere på hovedkortet! Eller med dip-switcher :ler::ler:

Det var også langt vanligere med blåskjerm da, og det stemmer det raya sier. Dette er ikke så vanlig i 2000, og du burde vurdere en nyinstallasjon av greiene. Blåskjerm skyldes som oftest at hardwaren og softwaren ikke snakker helt sammen (dårlige drivere ;-), eller evt. minnefeil, uten at jeg skal uttale meg altfor skråsikkert.

Kan man spørre en dame om hvor gammel pc'n hennes er? :ler:

Hadde vært greit å vite.

dorian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Dette kan høres ut som et Advanced Power Management problem..

Prøv å tukle litt med oppsettet!!

- zap :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl-Alt-Delete

Dette er en kommando alle Windowsbrukere bør lære seg.

Ctrl-Alt-Delete gir deg muligheten til å

- lock computer

- log off

- shut down (restart osv...)

- change password

- task manager (når ett program har hengt seg)

- cancel

Har du Ctrl- Alt- Delete nede samtidig, og trykker en ekstra gang på Delete restarter maskinen automatisk.

Hjelper dette, eller er Qlio som vanlig dum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...