Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan arbeidsdagen er for dere som jobber i en økonomiavdeling enten i et privat selskap eller i kommune.

Noen spesifikke spørsmål:

- Hvor stressende er arbeidsdagen din? Er det perioder som er mer stressende enn andre, og hvor lenge varer disse? (F.eks. kvartalsslutt etc.) Hvor stressende er det når det er rolig? Overtid?

- Er det akseptert på jobben din å ta det litt rolig i arbeidstiden, dvs. prate med kolleger, lese nettavis osv? Eller forventes det at du står på det du kan fra du kommer til du går (minus lunsj)?

- Hvilken stilling har du, og hvilken type selskap jobber du i? Antall års erfaring?

- Hvilken lønn har du, og har du andre frynsegoder/fordeler?

Hilsen stressa revisor som vurderer å bytte til noe roligere…

Anonymkode: 50b94...f91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Jeg føler jeg stresser konstant. Kvartalsavslutning er definitivt mest stress, men synes det dukker opp ting hele tiden. Til jul knakk jeg helt sammen og var nok i ferd med å bli utbrent allerede da. 

2. Jeg vet egentlig ikke. Jeg har en sjef som er opptatt av at vi skal kunne slappe av på jobb også og ikke stresse til enhver tid, men jeg har kolleger som jobber KONSTANT, som nesten ikke unner seg lunsj engang - noe som skaper et slags press på oss andre i teamet også. Det mases om ting selv om jeg allerede har 10 ting på blokka for dagen. Som om deres oppgaver er viktigere enn mine.. 

3. Controller. Var ferdig utdannet i fjor og har allerede en del ansvar. 

4. 580k. Får betalt overtid. 

Anonymkode: 619d4...58d

Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

1. Jeg føler jeg stresser konstant. Kvartalsavslutning er definitivt mest stress, men synes det dukker opp ting hele tiden. Til jul knakk jeg helt sammen og var nok i ferd med å bli utbrent allerede da. 

2. Jeg vet egentlig ikke. Jeg har en sjef som er opptatt av at vi skal kunne slappe av på jobb også og ikke stresse til enhver tid, men jeg har kolleger som jobber KONSTANT, som nesten ikke unner seg lunsj engang - noe som skaper et slags press på oss andre i teamet også. Det mases om ting selv om jeg allerede har 10 ting på blokka for dagen. Som om deres oppgaver er viktigere enn mine.. 

3. Controller. Var ferdig utdannet i fjor og har allerede en del ansvar. 

4. 580k. Får betalt overtid. 

Det hørtes ikke godt ut🥺 Føler med deg… Hva tenker du om fremtiden, kommer du til å ville fortsette der?

Skrevet

1. Stort sett ikke stressende. Noe mer å gjøre rundt budsjettprosessen. Lite overtid.

2. Det forventes at du gjør det du skal gjøre, men det er ikke noe i veien for å slå av en prat med kollegene. Vi har stort sett alltid lunsj sammen.

3. Økonomirådgiver i det offentlige. 7 års erfaring og utdannet siviløkonom.

4. 800k før årets lønnsoppgjør. Ingen andre frynsegoder.

Anonymkode: e7ef5...c8e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det hørtes ikke godt ut🥺 Føler med deg… Hva tenker du om fremtiden, kommer du til å ville fortsette der?

Det er vanskelig å si! Jeg synes det er en stor tillitserklæring og få så mye ansvar som jeg har fått - men da forventer jeg også å få litt uttelling neste lønnsoppgjør. 

Skrevet
On 8/15/2023 at 9:02 PM, AnonymBruker said:

Lurer på hvordan arbeidsdagen er for dere som jobber i en økonomiavdeling enten i et privat selskap eller i kommune.

Noen spesifikke spørsmål:

- Hvor stressende er arbeidsdagen din? Er det perioder som er mer stressende enn andre, og hvor lenge varer disse? (F.eks. kvartalsslutt etc.) Hvor stressende er det når det er rolig? Overtid?

- Er det akseptert på jobben din å ta det litt rolig i arbeidstiden, dvs. prate med kolleger, lese nettavis osv? Eller forventes det at du står på det du kan fra du kommer til du går (minus lunsj)?

- Hvilken stilling har du, og hvilken type selskap jobber du i? Antall års erfaring?

- Hvilken lønn har du, og har du andre frynsegoder/fordeler?

Hilsen stressa revisor som vurderer å bytte til noe roligere…

1. Vil ikke si den er stressende, men tidvis travel. Jeg liker det. Høsten og januar/februar er mest travel pga budsjett og rapportering til staten. Tidvis en del overtid, men nå har vi ansatt flere for å få ned overtiden. Uansett ikke revisormengde med overtid.. 

2. Ja. Jeg har dager der jeg flyr fra møte til møte, og dager der det er mer rolig og da kan jeg selvfølgelig ta en kaffe med kolleger osv. 

3. Økonomirådgiver i kommune. Ett års erfaring fra kommune, 8 år i det offentlige. 

4. 710 000. Har fri telefon, ellers ingen frynsegoder, hadde langt flere frynsegoder i staten (men lavere lønn). 

Til sist må jeg si at jeg føler jeg jobber med veldig meningsfulle ting, i en kommune jobber man jo direkte med tjenestene som påvirker oss alle, og det er våre skattepenger vi forvalter. Det er hektisk og gøy, men jeg er sjelden stressa. 

Anonymkode: ff8ea...1be

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...