Gå til innhold

Brussel for en helg


Ginen

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten min skal til Brussel i Belgia en helg på vårparten. Er i forbindelse med jobben hans, men vi har veldig mye tid for oss selv. Forslag til hva vi kan gjøre der, dere som har vært der før? Ikke bare superromantiske ting, men generelt morsomme og interessante ting som er verdt å få med seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var i Brussel i november så var vi i NATO-bygningen (det må avtales og sikkerhetsklareres i god tid på forhånd), Grand Place må absolutt sees, spesielt om kvelden, da er det riktig koselig der :) Vaffelbutikker og sjokoladebutikker finnes på hvert gatehjørne og anbefales, for det er kjempegodt :)

Drikk masse øl :) Kriek og Stella Artois finnes på de fleste puber, og Kriek er jo kirsebærøl og nokså spesielt :) Du finner også norsk øl på en pub der nede (sammen med ca. 2000 andre sorter fra hele verden) Puben heter Delirium. Hvis man først skal gå på pub så må man gå på den baren som ikke har forandra seg på 100 år og i kjelleren er det en krypt :) Husker ikke hva den heter, for vi fant aldri frem :)

Det finnes også sånne turbusser som har guidede turer rundt i Brussel, her får du se mye av byen og du kan gå av og på når du vil :) Da får du sett mye av byen på bare et par timer :)

Ellers går det an å besøke både fiskemarkedet og antikvitetesmarkedet, der er det masse spennende å se, spesielt på sistnevnte ;) Det er mange museum i Brussel, og vi fikk spesielt anbefalt tegneseriemuseet, men det kan jeg ikke stå inne for da vi ikke rakk alt :)

Romkameraten til min kjære kommer fra Brussel, og det var iallefall dette han anbefalte meg, men det finnes jo så klart masse mere :) Jeg var mest å se i den eksklusive shoppinggaten med Gucci og siklet jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Dette så kjempegøy ut! Tror jeg må planlegge litt, for jeg akter å bruke en del tid i Gucci-gata jeg også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Brussel for noen år siden,og brukte de få dagene jeg var der på shopping og kafebesøk. Men det jeg angrer på at jeg ikke fikk med meg er europa i smått og NATO bygning. Europa i smått er alle storbyer i Europa er blitt laget på et sted, med de viktigste servedighetene. Jeg har sett det på video hos noen som var der, og der ser helt utrolig ut.

Ellers så har du noe å glede deg til, jeg syns Brussel var en utrolig fin by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Mini Europe var skikkelig dårlig. En del flotte kirker, man kan også dra og se på de massive EU-kontorene som ligger i et eget område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Hvis man først skal gå på pub så må man gå på den baren som ikke har forandra seg på 100 år og i kjelleren er det en krypt :) Husker ikke hva den heter, for vi fant aldri frem :)

Le Cercuil, tipper jeg! Stamstedet mitt da jeg bodde der... Ikke så rart at dere ikke fant frem, for det er en helt anonym dør, man kan ikke vite at det er en pub hvis man ikke vet om den. Ikke langt unna Grand Place/Grote markt. Skikkelig gotisk og creepy stemning i krypten, bort og benker av likkister, de spiller dyster orgelmusikk og det er mørkt og servitørene går i dress. Oooh for et sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...