shatika Skrevet 15. september 2006 #1341 Del Skrevet 15. september 2006 Gratulerer masse med den lille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 16. september 2006 #1342 Del Skrevet 16. september 2006 GRATTIS SÅ MYYYYE VENNEN!!! Tenker meg dere koser dere nå! Håper se bilde snart!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 16. september 2006 #1343 Del Skrevet 16. september 2006 Ida er i fin form og kommer hjem med tassen i løpet av morgendagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 16. september 2006 #1344 Del Skrevet 16. september 2006 Ida er i fin form og kommer hjem med tassen i løpet av morgendagen ← Så flott å høre... Gleder meg til å høre mer om ditt nye liv som mamma, Ida! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 16. september 2006 #1345 Del Skrevet 16. september 2006 Flott at hun har det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 16. september 2006 #1346 Del Skrevet 16. september 2006 Så bra at formen er fin! Gratulerer med tassen! Nyt den første dagen hjemme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 17. september 2006 Forfatter #1347 Del Skrevet 17. september 2006 hei alle sammen, og tusen takk for gratulasjoner! Nå har vi kommet hem med gutten vår, og jeg er bare en kjapp tur innom. Rapport kommer når jeg får litt bedre tid. Som Murmel skrev, formen er veldig bra, jeg kom meg meeeget raskt igjen etter ks, så vi kunne egentlig dra hjem allerede i går, men den lille har litt gulsot og de ville ha ham inne til i dag for å følge med en dag til. Livet føles helt fullkoment nå, den lille er bare verdens skjønneste, mannen og jeg er forelsket som aldri før, både i hverandre og i ham. Det er herlig å komme hjem, for nå kan vi være sammen om nettene også. Kommer sterkere tilbake i morgen tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seterjenta Skrevet 17. september 2006 #1348 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) åå, så koselig å høre! Blir rørt til tårer her Så flott at du har kommet deg så fort!! Gleder meg veldig til å høre mer fra deg Ida! -S- Endret 17. september 2006 av Seterjenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 18. september 2006 Forfatter #1349 Del Skrevet 18. september 2006 Da prøver jeg meg på fødselsrapport Vi dro til sykehuset rundt 8 tiden, vi sa ikke så mye på vei dit, begge to satt med egne tanker. På sykehuset møtte vi mams og paps, de ville ønske lille jenta si lykke til. Jeg ble gjort istand med kateter og skjorte på føden, så trillet vi avgårde til operasjonsstuen. Det hele ble plutselig så virkelig, og jeg kjente at eg begynte å tvile på om ks var det riktige valget. Ei superkoselig anestesisykepleier var ved min side hele tiden, og hun var utrolig god å ha i tillegg til mannen. Anestesilegen kom og skulle sette spinalbedøvelsen, da snudde mannen seg vekk og snakket med JM som fulgte oss den dagen. Tror det var veldig lurt at han gjorde det. For legen slet og slet og slet med å sette bedøvelsen. Det var dritvondt og ubehaglig og jeg holdt hart i hånda til sykepleieren som trøstet så godt hun kunne. Da legen nevnte narkosen, da begynte tårene mine å renne. Jeg ville ikke dette, jeg ville vekk. Det vat marerittet mitt i utgpnk, at jeg måtte i narkosen. Problemet var at han ikke kom langt nok inn fordi jeg ikke klarte å bøye meg godt nok fremover pga magen. Men da foreslo legen en annen sittestilling og da traff han med en gang. Ble ganske så letta ja! Etter det gikk det veldig raskt. Det tok ikke mange min før jeg hørte den beste lyden jeg noen gang har hørt! Han gråt, hadde fin farge, og begynte å sutte på fingrene med en gang. Siden han var helt perfekt, slapp de å ta ham ut, JM og mannen tørket han der ved siden av meg, mannen fikk lov å holde ham, det ble tatt bilder, og JM holdt ham leeenge inntil kinnet mitt. Det var utrolig godt å ha ham der. Legene brukte ca 30 min på å få sydd meg igjen, og mannen og den lille var der hele tiden. Vi trillet ut sammen og jeg ble overflyttet til overvåkning. Da la de den lille på brystet mitt og han sugde som en helt Skjønne gutten min Etter hvert så kom en barnepleier med vekt og målebånd, så målinga ble foretatt mens jeg så på. Det hadde jeg ikke forventet siden det var ks, men er utrolig glad for at jeg fikk, om ikke deltatt på det, så fikk jeg sett på mens de gjorde det. Han veide 3345 gram og 33 cm til sete, men vi målte ham par dager etterpå og da målte vi ham til ca 54-55 cm. Lang og tynn med andre ord. Han har fått mammas munn og pappas hake med kløft i Og er selvfølgelig verdens skjønneste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 18. september 2006 #1350 Del Skrevet 18. september 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seterjenta Skrevet 18. september 2006 #1351 Del Skrevet 18. september 2006 ...og tårene triller... Takk for kjempekoselig rapport! Ønsker dere alt godt framover, kikker innom jeg vettu! fra ei som gleder seg mer og mer til egen fødsel!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 18. september 2006 #1352 Del Skrevet 18. september 2006 *rørt* Gratulere med den lille og håper dere koser dere masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 18. september 2006 #1353 Del Skrevet 18. september 2006 Så flott å lese historien din, vennen! Håper du vil røpe navn og vise han fram til oss... hvis ikke tar jeg gjerne i mot PM... Kos deg med gutta dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 19. september 2006 #1354 Del Skrevet 19. september 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 19. september 2006 #1355 Del Skrevet 19. september 2006 Helt utrolig å lese om fødselsopplevelsen din Kos deg masse med den lille gutten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 19. september 2006 #1356 Del Skrevet 19. september 2006 så fort ute du var ed rapporten da Må vel til å skrive min og... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 19. september 2006 Forfatter #1357 Del Skrevet 19. september 2006 til alle som har vært innom. Her kommer resten av rapporten, orket ikke å skrive alt i går. Da vi ble flyttet over til barsel, så kom hele nærmeste familie på besøk. Selv om det var superhyggelig, så var det veldig slitsomt også. Jeg var trøtt og sliten og hadde bare lyst å sove. De ble ikke lenge heldigvis. Etter at de dro ble mannen igjen, og jeg fikk hjelp til å komme meg opp og på do siden kateteret ble tatt like etter jeg kom til barsel. Det gikk veldig fint, vondt hadde jeg selvfølgelig men det gikk. Jeg fikk en del smertestillende for natta, og pleierne tok den lille til seg så jeg fikk sovet. Våknet rundt 3 tiden, gikk på do selv, og gikk til vaktrommet for å ta med meg gutten min. Da var det mange som så på meg med store øynene og kunne ikke fatte og begripe at jeg var på beina og sååå sprek Dagen etter hadde jeg besøk nesten konstant, fikk ikke en halv time for meg selv. Siden jeg hadde enerom er de ikke så strnge på besøkstider, og siden jeg har en del venner som jobber på sykehuset, så var noen "bare en tur innom" hele tiden. Jeg må innrømme at det var litt slitsomt, jeg fikk ikke mye tid til å slappe av. Den 3.dagen så rommet mitt som blomsterbutikk, med 14 svææære buketter, massevis av bamser og konfektesker Pleierne mente at vi måtte ha mange som mente at jeg hadde gjort en god jobb. Den lille sov mye om dagene men har vært mye våken og ville henge ved puppen om nettene, noe som gjorde at mammaen hans ikke fikk sove og var rimelig trøtt og sliten om dagen. Siden jeg var i såpass fin form, mistet kun 250ml med blod (det er vanlig med 200-400ml ved vaginal fødsel og ca liter ved ks) og hadde lite smerter, så kunne vi reise hjem tidligere. Den lille hadde litt gulsott, og på grunn av det ville de ha oss inne til søndag, ellers så tenkte vi å reise på lørdag. blodprøvene var fine, han var under behandlingsgrensen og det var mamman og pappan hans glade for Vi dro hjem på søndag formiddag, og pga lite søvn var jeg rimelig utslitt. Gledet meg til å sove litt om natta, men den gang ei. Han hang ved puppen frem til 4.30, og hvis jeg tar ham vekk skriker han som bare det. Og siden mannen ikke for hjulpet meg med det, var han rimelig fortvila over å se meg så utslitt. Jeg fikk sovet litt på dagen i går, men det var like før jeg satte meg ned og grein over å være så sliten og i tillegg måtte ta smertestillende pga smertene. Så i går kveld fant vi ut at vi skulle prøve noe ut. Jeg pumpet ut 60ml melk som han drakk opp, han sugde i tillegg i ca 30 min, og da var han god og mett og sovnet. Og da sov han til 3 , spiste, sovnet og sov til 5, spiste og sov til 8.30. Utrolig deilig! Så i dag føler jeg med som et menneske igjen! Mannen skal være hjemme i to uker, så i dag tidlig lå vi og koste med ham en times tid i senga. Han var så våken og fin og smilte og var så herlig Nå har vi badet og stelt ham og nå sover han på brystet til mannen. Skjønne guttene mine Tror jeg skal legge ut et bilde senere, også slette den igjen i løpet av dagen. Nå skal jeg hoppe i dusjen før han våkner og vil ha mat, kommer sterkere tilbake og besøker dagbøkene deres Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 19. september 2006 #1358 Del Skrevet 19. september 2006 Gratulerar så masse med den vesle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 19. september 2006 #1359 Del Skrevet 19. september 2006 Gratulerer så masse! Kos deg med begge guttene hjemme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 19. september 2006 #1360 Del Skrevet 19. september 2006 Gratulerer så masse, Ida! Han er helt skjønn! (Murmel viste oss mms-bilde på treffet i dag... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå