Gå til innhold

Vårt lille høstmirakel :)

IdaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

13. SEPTEMBER!!! :hoppe:

(Hvis jeg husker riktig nå da.... :sjenert: )

Det stemmer det Cr@sh :)

Tusen takk for besøk jenter :klem:

Nå er enda en helg over, og den gikk unna veldig fort som alle de andre. Og i dag kan jeg si at jeg blir mamma i neste uke :hoppe::legrine::hoppe: Helt uvirkelig, men både mannen og jeg gleder oss helt vilt! Vi gleder oss til endelig å hilse på den lille, lukte op ham, holde ham inntil oss, lære oss ham å kjenne. Åååå, jeg gleder meg så innmari :hjerter:

Helgen har gått til å besøke å ha besøk av venner og slekt. Veldig koselig :) På lørdag fikk vi endelig kjøpt stelleveske, det ble Diaper Bag Dinamic fra Baby Bjørn link til vesken. Det var vel den største vi kunne kjøpe, men vi ville ha en stor en siden vi har planer om å ha ungen en del hos besteforeldre og tanter og onkler. Også likte vi at den kunne has på ryggen :)

Fikk også kjøpt badebalje med stativ, litt klær i str 62 og 68 og annet småtteri. Så nå har vi alt i hus, bortsett fra ammepute, den bestilte de for meg da det var utsolgt for den med det mønsteret jeg ville ha.

Så nå har jeg tenkt å pakke sykehusbagen og veska til den lille i dag eller i morgen. Jeg har kjøpt to kosebukser til meg, noen nye topper, ammeinnleg, brystvortekrem, bind +++, det eneste jeg mangler er amme bher, det må jeg se å få kjøpt snarest.

I natt har jeg hatt masse murringer i ryggen og vondt i magen, den har strammet seg mye og jeg har masse tyntflytende utflod. Lurer på om ikke det var :humpe: fra i går kveld som satte det i gang... :sjenert: Skal til JM senere i dag, får nevne det. Kanskje det er noe på gang, men mest sannsynlig så er det falsk alarm.

Nå er jo alt klart hjemme så han kan egentlig bare komme tidligere for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så gøy!!!! Det er ikke lenge til! :legrine::legrine:

Åååå :hjerter: Tenk at dere skal snart holde ham.. Blir en liten familie!

:hoppe::hoppe:

Lykke til hos jordmor! :klem:

Tenk.......... du skal blir MAMMA neste uke!!!!!!! :legrine::legrine::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa.

Koselig å se at du har hatt en trivelig helg. Stelleveska dere har valgt så kjempeflott ut. Tro meg... du får ikke god nok plass i den... :ler2:

Murringer ja... kanskje det skjer noe der nede. Greit at du skal til JM i dag da... Blir spennende å høre hva hun sier. Lykke til!

Utrolig rart å tenke på at vi straks blir mammaer! :hoppe: Kunne jo tatt en Kverris/Murmel vi... ;)

Nå skal jeg spise litt lunsj før jeg også skal på kontroll... Stikker innom deg i kveld og ser hvordan det har gått...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klem:

tenk at det bare er ei uke drygt igjen!! De dagene kommer nok til å fly angårde!!

Høres ut som at du har det aller meste på plass ja, sikkert veldig deilig..

Lykke til hos JM etterpå, og kos deg med magen!

Kikker innom deg jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epica: ja det er helt utrolig å tenke på at jeg blir mamma i neste uke, men utrolig god følelse også :legrine::klem:

Cr@sh: ja kanskje vi tar en Murmel/Kverris, det hadde jo vært litt morsomt :) Det er sant som du sier at det blir aldri for mye plass i disse stelleveskene. :klem:

Seterjenta: dagene hittil har flydd av gårde, kan tenke meg hvordan denne uken kommer til å fly, for det er en del ting å ordne denne uken, skal møte en del veninner så det kommer nok til å gå fort ja. Men det er jo bare deilig det :):klem:

-------------------------------------------------------------------------------------------

Ja da er jeg tilbake fra JM. :klem: Hun fant noen ekstra slag i pulsen min, og det likte hun ikke helt. Hun tok den fordi jeg sa at jeg hadde hatt mye hjertebank i natt og i morges. Jeg har også litt proteiner og leukocytter i urinen, men BT er fint. Hun kontaktet gyn på huset, som mente at jeg bør en tur innom sykehuset å få tatt sparkeprøve. Jeg hadde lite lyst til det, men siden de sa det så gjorde jeg det. Den var fin den, men de og reagerer litt på den uregelmessige pulsen min. Overlegen ville at jeg skulle ta stoffskifteprøve, hun mente at det sikkert ikke er noe, men greit å utelukke det. Så da stjal dem litt blod fra meg :) Jeg spurte JM om hun ville sjekke ståa nedider, og det ville hun. Men det var ikke så spennende, alt er ennå lukket og låst og ikke modent nei. Greit å vite det da. Så fikk jeg lov å gå hjem :)

Nå skal vi ha oss snaddermiddag, stekte potetbåter og marinert kylling :sikle: Jeg fikk så lyst på det, og da må vi ha det og :sjarmor: Middagen er i ovnen, gleder meg til den for nå er jeg suuuulten...

Etter det skal vi en tur til søs, mannen har lovet å hjelpe henne med noen datagreier. Men aller helst så kunne jeg tenkt meg par timer i senga jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cr@sh: jeg har lyst på omtrent alt for tiden selv. Er glad det nærmer seg sluttet, ellers så hadde jeg vel lagt på meg 100 kilo eller noe sånt ;):klem:

I natt sov jeg fryktelig dårlig, igjen :sjenert: Har vært mer eller mindre sammenhengende våken siden 02.30 til mannen skulle på jobb. Sovnet rundt 8 og sov til litt over 12 da. Det gjorde meg godt. i dag har jeg strøket litt tøy, lagd middag, ryddet litt i skapene, tatt vekk klær jeg ikke får på meg på en stund.

Stakkars mannen kom hjem dårlig, kastet opp og er kvalm, gikk og la seg med en gang. Syns synd på ham. Håper det ikke er omgangssyke så jeg blir smittet jeg og.

Nå skal jeg en tur til kjøpesenter og prøve å finne meg ammebh. Ikke så farlig hvis jeg ikke finner den heller, har bare lyst å komme meg litt ut av huset mens mannen sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!!!

I dag har jeg prøvd å ta bilde av T med øynene åpne og jaggu sa du smør. Ikke lett når han liker å spise og sove og hater blitzen :ler:. Ikke noe selverklært fotomodell det, nei :ler:. Har tatt et par og sender et til deg så snart sjansen byr seg.

Tenk at du til neste uke er mamma... :hjerter:. Gled deg, det er masse gøy og masse slitsomt. Selv er jeg jo blessed med en kid fra heaven ;).

Vi tenkte å kjøpe den samme stellebagen men endte med å bestille fra Lands'end. Veldig fornøyde med de to derfra i hvertfall :Nikke:. Nå har jo BB bagen fått best i test i Gravid, da.

Hvordan er formen ellers? Her er alt i tipp topp stand og jeg merker vondtene nedentil blir mindre og mindre for hver dag som går. Kjipt med disse doble hjerteslagene, da. Vet alt om hjertebank og hvor mye dritt det medfører da mamma har vært mye plaget med dette oppgjennom årene. Har midlertid blitt mye bedre nå (kanskje fordi hun er superlykkelig?)

Om noen uker så kan vi faktisk møtes MED barnevogn. Tenk det :hjerter:. Håper du kan bli med på et treff med kg-gjengen en gang. Det hadde vært veldig hyggelig og jeg vet du ville passet fint inn :Nikke:

Ha en kjempe fin kveld og kos deg med magen og sparkene så lenge du har den :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murmelmy: må le litt av lille T. Lille trøttingen din :hjerte: Håper jeg får mulighet til å se ham snart. Får ta meg en trilletur til byen når jeg har fått kommet meg etter ks.

Jeg kan godt tenke meg å være med på kg treff, det kan jo fort bli lange dager hjemme alene med den lille, og da er det godt å komme seg litt ut.

Vi er godt fornøyde med stellevesken forleøpig, den er kanskje litt stor, men det får gå :)

Cr@sh: :klem:

---------------------------------------------------------------------------

Da har jeg fått svar på den elendige formen min for tiden. Det ser ut til at jeg har litt lavt stoffskifte. Blodprøveverdiene er i nedre normalgrense. Det er visst ikke helt uvanlig å få lavt stoffskifte i tredje trimester. Det forklarer jo hvorfor jeg en stund har hatt null energi, alt er et ork, hjertebank +++. Selv om det er kjipt så er det godt å vite grunnen, for jeg følte meg som en hypokonder til tider, og ikke minst utrolig lat. Håper bare at det går tilbake til normalen etter fødsel.

I natt sov jeg godt, hadde en tissepause, ellers sov jeg som et stein. Så sov jeg par timer etter å ha kjørt mannen, og nå er jeg trøtt igjen :forvirret:

Mannen kommer sent hjem, så det spørs om ikke jeg skal ta meg par timer i sengen nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia vennen!!

Guriland nå er det ikke mange dager igjen!!! åååå du har så mye å glede deg til! Må bare huske å snuse inn alle inntrykk fra første sekund! Jeg savner allerede de første timene på sykehuset...Skummel tanke det egentlig :ler:

Og nå sitter jeg her med mitt lille vidunder som har funnet ut at venstre pupp ikke er noe morsomt å spise fra,men å ligge å se på pcn er mye morsommere! Så lenge den tålmodigheten varer! Nå smiler han her,kanskje han kan lese det jeg skriver?! :overrasket::ler:

Ikke bra med lavt stoffskifte,men godt å finne ut av det og vite at det vil forandre seg! Nå har du ikke lenge igjen før plagene er en saga blott!

Hvil deg og kos deg frem til den store dagen!

:klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lavt stoffskifte ja... ikke rart du er sliten og trøtt da, nei... Men som Skytte sier - om ikke lenge er den vesle prinsen ute og alle plagene er forduftet... :sjarmor:

Godt at du fikk sove godt i natt da... håper det samme for natten som kommer...

Ikke lenge igjen nå, vennen! :hoppe:

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epica: :klem:

Skytte: gleder meg veldig til å bli kvitt disse palgene ja. Men de blir jo bare erstattet med nye :ler: men det gjør ikke noe :) Koselig å se deg innom selv om jeg er elendig til å besøke andres dagbøker for tiden :klem:

Cr@sh: nei, det er jo ikke det minste rart at jeg er trøtt og sliten. Jeg bare håper at det er noe som er svangerskapsrelatert, at det ikke fortsetter etterpå også.

Tenk at om bare noen få dager så får vi de små nurkene våre (for du har ikke tenkt å svikte meg og gå masse over tiden? ) :klem:

Det ble 3 tisseturer på meg i natt. Har hatt MASSE kynnere i hele natt, med tak i ryggen. Og de kynnere var vonde og holdt en stund og kom ofte. Det var nesten så jeg begynte å lure på om det var rier :forvirret: Har jo aldri vært gjennom dette før, så jeg vet jo ikke hvordan rier skal kjennes ut. Men det har gitt seg nå på morgen, så det var nok bare kynnere.

Men når jeg våkner om nettene så er ansiktet veldig rødt og varmt. Jeg føler meg ikke spes varm jeg, men ansiktet ser solbrent ut. Lurer på om det er noe tegn på at noe er på gang. For jeg kjenner i hele kroppen at noe er i ferd med å skje. Kanskje den lille vil ut før ons?

I dag er planen å komme seg til oslo, skal ha den siste jendtekvelden med mine to bestiser før babyen kommer. Kommer til å reise inn ganske tidlig, så skal jeg og hun ene shoppe litt til hun andre er ferdig på skolen. Gleder meg til en kveld/dag med jentene mine, håper bare formen holder seg så jeg holder ut en stund utover kvelden.

Glemte å fortelle om gaven jeg fikk av min skjønne mann i forrige uke :) De to bestisene mine har vært mine forlovere, og det er et bilde av oss tre som er veldig fint og litt spes (fra bryllupet). Jeg har tidligere nevnt av jeg har litt lyst å forstørre den. Og i forrige uke kom mannen med den i 70x100 format på pvc. Han har fått dem til å legge til noen effekter så det ser ut som maleri og er helt nydelig. Søte mannen min :hjerter: Siden den er ganske stor så sliter vi litt med å finne passende plass til den, men vi skal nok klare det til slutt :)

Nå har jeg tenkt å sove en time eller to til, så skal jeg hoppe i dusjen :vinke: (vet ikke helt om jeg klarer å hoppe i den siden det bare er så vidt jeg kommer meg i den når jeg går inn på skrå :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir gøy å se magebilde!! :hoppe:

Åååå jeg gleder meg allerede til referat....... :sjarmor:

Tenk at du skal bli mamma...

:hjerte:

OI masse kynnere ja? Spennende... Kanskje det skjer noe snarere enn du tror? ;)

Blir spennende fremover!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under en uke igjen til KS! :hoppe:

Skal prøve å ikke svikte... ønsker ikke akkurat å gå over tiden... men man vet aldri! Tenk om det er min "greie" å drive med sånn lang overtid... :ler2:

Kynnere ja... heldig du! ;) Ikke no' hos meg i natt! Men hvis du merker at noe er på gang - da må du vel til føden så fort som fy da... så KS blir gjennomført som det skal, bare litt før?

Utrolig spennende dager vi har foran oss...

Ha en fin dag! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...