Seterjenta Skrevet 16. august 2006 #1161 Del Skrevet 16. august 2006 Bra du fikk komme til sjekk igår, og at de sender deg videre til uka. Blir nok godt å få avklart litt ja! Håper du hviler deg godt idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 16. august 2006 Forfatter #1162 Del Skrevet 16. august 2006 MissS: takk for det Seterjenta: prøver å hvile litt i dag ja, formen er ikke helt på topp ------------------------------------------------------------------------- Jeg fikk heldigvis sovet greit i natt. Våknet par ganger for å gå på do og da kjente jeg ryggen og magen godt, men det er ikke så ille at jeg ikke klarer å sovne igjen. Våknet i dag tidlig, var våken par timer, så våknet jeg igjen. Har bare ligget på sofaen og sett på tv, spist frokost og ikke gjort noe. Kjenner de takene i ryggen og magen i dag også. Isted så fant jeg ut at jeg kunne ordne litt med klærne til den lille, sette dem på plass og gjøre i stand det vi skal ha med på sykehuset, men det gikk ikke så bra. Jeg ble så svimmel, kvalm og fikk kjempe vondt i ryggen og magen, og så ble jeg så varm, sitter her og svetter nå. Kan virkelig ikke skjønne at dette skal være normalt. Det er vel ikke vanlig å gå og ha det sånn i 5-7 uker før fødsel? Skal til JM i morgen så jeg får høre med henne. Så nå ligger jeg på sofa, og ser for meg noen veldig lange uker fremover. Håper virkelig at formen kommer seg igjen fort, at dette ikke kommer til å fortsette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seterjenta Skrevet 16. august 2006 #1163 Del Skrevet 16. august 2006 Uff da... Får virkelig håpe det er noe forbigående.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 16. august 2006 #1164 Del Skrevet 16. august 2006 Hei vennen Uff, det var ekkelt å lese om natten din... Har ikke du fått nok plager i dette svangerskapet? Virker som om noen rett og slett får alt. Nå må du passe på å slapp av. Ikke ta sånne marathondager som du hadde med svigermor før klumpen er ute av kroppen din. Kan du love meg det? Nå må du tenke på deg selv og magen. Alt annet får komme i andre eller tredje rekke... Husk at det ikke er noe som haster. Butikkene er åpne etter at han har kommet til verden. Du kan også sende mannen Tenker masse på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 16. august 2006 Forfatter #1165 Del Skrevet 16. august 2006 Seterjenta: ja, det håper jeg og Murmelmy: Ja, du kan nesten si at noen får alt ja, men så lenge den lille har det bra og virker frisk så skal jeg nok holde ut litt til jeg. Nå er heldigvis det meste i hus, kun noen småting som gjenstår, og det skal vi nok klare å ordne de nærmeste ukene. Lover at det ikke skal bli mere maratondager, og sånn som formen er nå så begrenser det seg i seg selv. Nå har jeg tenkt litt på det med KS, hva jeg vil. I utgansgspunktet så frister det ikke i det hele tatt, det er jo en operasjon, og jeg kommer til å være avhengig av andre de første ukene iom at en ikke skal løfte tungt. MEN, samtidig så frister heller ikke setefødsel heller og spesielt ikke med tanke på at de KAN ha tatt feil ang det med morkaka. Pluss at jeg begynner å bli rimelig sliten, kroppen orker mindre og mindre og hvis jeg går for vanlig fødsel så kan jeg i teorien gå sånn i 7 uker til, og bare tanken på det får meg til å bli dårlig. Uff, ikke lett dette her Familien min, mannen og svigermoren mener jeg bør gå for KS, for å være på den sikre siden. Søs er livredd for meg, som hun sa i går, ungen får de nok ut på et eller annet vis, men hun er redd for at jeg kan forblø hvis morkaka løsner under setefødsel. Hvorfor skal dette være så pokkers vanskelig? Søs har fått begge sine barna med KS, mamma har fått søs med KS, mange andre jeg kjenner har hatt KS og kommet seg raskt, jeg har egentlig ingen skrekkhistorier ang KS,men hvorfor skremmer det meg så fælt da? Jeg er ikke redd smerter i forbindelse med vaginal fødsel, mens det at jeg ikke kommer til å ha kontroll under operasjonen skremmer livet av meg.... Nei, det blir nok noen tenkedager fremover nå. Jeg må jo bestemme meg, og stå ved mitt. For hvis jeg bestemmer meg for KS så må jeg stå fast ved valget mitt, da legene garantert kommer til å prøve å få meg til å prøve å føde vaginalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 16. august 2006 #1166 Del Skrevet 16. august 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 16. august 2006 #1167 Del Skrevet 16. august 2006 Bra at du blir godt ivaretatt på sykehuset i hvert fall - selv om det absolutt ikke kan vøre no' moro at det er en del usikre elementer ute og går, og at du stadig har vondt... Fint med time på mandagen da... så blir det liksom klart hva du har i vente... Håper du har fått slappet av i dag og kommet deg til hektene igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 17. august 2006 #1168 Del Skrevet 17. august 2006 Skjønner veldig godt at du har mye tanker rundt KS/vanlig fødsel. En ting jeg ser du ikke har skrevet, men som du sikkert har tenkt, er at dersom det blir KS, så er jo det et planlagt inngrep: de fleste komplikasjoner ved KS gjelder akutt-tilfellene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 17. august 2006 #1169 Del Skrevet 17. august 2006 Tenker på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 17. august 2006 #1170 Del Skrevet 17. august 2006 Ikke lett.. Håper du finner utav det snart! Jeg tror jeg hadde valgt KS... Hvordan er formen idag? Bedre håper jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 17. august 2006 Forfatter #1171 Del Skrevet 17. august 2006 Hei I dag har jeg vært ute nesten hele dag. Døste i senga, halvsov og leste litt blader frem til ca 11. Spiste, dusjet og dro til byen. Kikket litt rundt, før jeg dro til JM. Alt så bra ut, urin tok jeg ikke med da den ble sjekket på sykehuset på tirsdag og den var fin. JM brukte god tid på meg, og vi snakket mye om situasjonen min. Vi veide for og imot både KS og setefødsel, og da tok vi utgangspunkt i at morkaka ikke er i veien. Hun forstår veldig godt at det ikke er lett å velge/bestemme seg. Hun rådet meg til verken det ene eller det andre, men hun kom med sine synspunkter. Men det som fikk meg til endelig å bestemme meg for KS var to ting hun sa: *dersom en liten flik av morkaka er over åpningen, jeg begynner å føde i setefødsel, da kommer jeg garantert til å begynne å blø, og det kan komme til morkakeløsning, oksygentilførsel til barnet opphører og jeg mister svært mye blod i løpet av kort tid. Dette er skekkeksemplar, men det kan skje. det andre hun sa var *siden det er lite fostervann hos meg, så kan det hende at setefødsel blir for tøff for ungen. Jeg spurte ikke på hvilken måte, men det var i grunn nok info. Jeg opplever JM min som veldig flink og proff, har hørt masse positivt om henne fra andre, så jeg velger å høre på henne. Hun sa at jeg måtte høre til min indre stemme, høre hva den vil. Jeg har lyst å oppleve fødsel, føde vanlig, men ikke til enhver pris. Jeg syns ikke det er verdt å ta sjansen så lenge jeg har en mulighet. Så nå har jeg tenkt vel og lenge, og kommer nok til å tenke litt til i helga, MEN innerst inne så har jeg bestemt meg. Så på mandag så kommer jeg til å avslå både manuell snuing, og setefødsel, og være bestemt om at jeg ønsker KS. JM mener at jeg kommer til å få time til KS hvis ikke på mandag, så kommer den nok innen kort tid. Og det betyr at om ca 3 uker så er jeg mest sannsynlig blitt mamma Det kommer til å være litt rart å ha en dato å forholde seg til, men samtidig så kommer det til å bli deilig å bli ferdig med SV, da jeg kjenner at jeg er sliten og lei nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 17. august 2006 #1172 Del Skrevet 17. august 2006 Ahh, jeg er litt misunnelig på at du får en dato å forholde deg til! (Men komplikasjonene kan du holde for deg sev ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 17. august 2006 Forfatter #1173 Del Skrevet 17. august 2006 Liv: hehe, skjønner godt at du missuner meg å ha en dato Når det gjelder komplikasjoner, så velger jeg å tro at jeg ikke får noen. Mange i familien min har fått barn med KS,og da mener jeg virkelig mange, og ingen av dem har hatt noen komplikasjoner, så det kommer nok å gå bra med meg og. Og som MissB sa, det er som regel ved akutt KS at komplikasjonene oppstår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 17. august 2006 #1174 Del Skrevet 17. august 2006 WOOOOW, 35 uker så jeg plutselig nå!! 3 uker!!! Er det ikke utrooolig å tenke på?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 17. august 2006 Forfatter #1175 Del Skrevet 17. august 2006 Epica, ja jeg glemmer alltid å for 35 uker Det er helt utrolig å tenke på. Tre uker går jo lynraskt, og jeg vet ikke om jeg er helt klar for den store oppgaven det er å bli mamma ennå. Men blir en noen gang det egentlig? Sånn på forhånd? Glemte å skrive om det JM sa ang bekkenløsningen min. Den ligger i symfysen hos meg, og hun mener at den kan bli verre dersom jeg gjennomfører setefødsel. Kommer jo ikke til å kjenne noe der og da pga epiduralen, men jeg kan slite med den i ettertid, og ofte lenge også. Og det frister ikke i det hele tatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 17. august 2006 #1176 Del Skrevet 17. august 2006 Jeg lurer også på om jeg egentlig noengang blir klar... Men har hørt man får DEN morsfølelsen når babyen blir lagt på magen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 18. august 2006 #1177 Del Skrevet 18. august 2006 Hei vennen. Lenge siden jeg har vært innom deg nå... ikke i min egen bok heller... Har vært full fart på hjemmebane... Så godt at du har bestemt deg for KS, og at du nå får en dato og forholde deg til. JM din hørtes både proff og trivelig ut - trygt og godt. Håper du får en deilig og avslappende helg! Tenk - snart er du MAMMA! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 18. august 2006 #1178 Del Skrevet 18. august 2006 Hei snuppa BL ligger i symfysen på meg også. Har fått beskjed om det er veldig vanskelig å behandle når den er der. Det beste er visst ro og hvile . Akkurat som om det er så himla gøy... God fredag og kos deg masse med mannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seterjenta Skrevet 18. august 2006 #1179 Del Skrevet 18. august 2006 Bare innom for å ønske dere en riktig fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 18. august 2006 #1180 Del Skrevet 18. august 2006 Lenge siden jeg har vært her Så er innom og oppdaterer meg!! Høres nok ut som om du har bestemt deg, og at avgjørelsen er den riktige for DEG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå