Gå til innhold

Vårt lille høstmirakel :)

IdaC

Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke vært innom her siden fredag :sjenert:

Blir til at jeg som regel tar meg kg- fri i helgene.

Fredag kom mams og paps på besøk, og det var veldig koselig. Mamma og jeg gjennom alt til den lille, hva vi har og hva vi mangler. Mamma har alltid vært superaktiv, hun er ikke den som tar seg en fridag på sofaen, men nå i det siste så er hun blitt enda verre. Hun holder på med et eller annet hele tiden, skjønner ikke at hun orker. Så da dem var her, så så hun en del strykeog brettetøy her, og da tok hun seg av det likegjerne :ler: Tørket skapene på kjøkkenet + andre småting. Hadde jeg latt henne gjøre det, så ville hun sikkert satt i gang med å skrubbe badet og :ler: Søte mamman min, hun vil jo bare hjelpe til :)

Lørdag gikk til å kjøpe og ordne med flere småting. Ettermiddag og kveld ble vi hjemme og bare slappet av og koste oss med hverandre. To vennepar av oss ringte og lurte på om vi ville komme og være sammen med dem hos det ene venneparet, men det fristet mest med å være alene. Så sosiale er vi :ler:

Jo, det var nesten så jeg glemte det, jeg bakte på lørdag. Det ble skillingboller og skolebrød. Brukte grunnoppskrift til Murmelmy og baksten ble knallgod :sikle:

Tror jeg skal bake litt mer denne uken for å ha i fryseren...

Søndag våknet jeg tidlig, tok med en pose med bakst og dro til mams og paps. Drakk kaffe med dem og storkoste oss med bakst tidlig på morran. Like etterpå kom svoger med eldste nevø, og da ble det fullt hus kl 9.30 på morran :ler: Men det er jo bare så koselig og mamma og pappa elsker når vi kommer sånn. Lekte litt med nevøen, så ringte mannen for å si ifra at han er våken :)

Dro hjem, spiste frokost med mannen (kl 12 :sjenert: ), så dro vi en tur til svigers. Skikkelig familiedag med andre ord. Vel hjemme slappet vi bare av, så på film, lagde middag og koste masse med hverandre :sjarmor:

Alt i alt, en fin helg, men de går så altfor fort :grine:

Men det er en ting som småbekymrer meg. De siste dagene så har jeg hatt noen vonde tak i ryggen. Litt sånn ryggvondt før jeg skal få mensen. Kommer ofte på kvelden og natta, og så har jeg hatt masse stikkinger i lalala. Kan det bety modning? På lørdag kveld var ryggen såpass vond at jeg måtte ta en paracet før jeg la meg, og den hjalp. Har ikke hatt vondt i natt, men tenkte å ringe føden hvis det dukker opp igjen i løpet av dagen kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg ferdigdusjet, skal straks begynne å ordne meg for å komme meg ut. Skal en tur innom banken og sette inn penger som vi har fått av søs og svoger til å kjøpe seng til den lille.

Siden han ikke trenger seng med en gang, så kommer vi til å bruke pengene på noe annet, så sier vi at senga er fra dem når vi en gang kjøper den om noen mnd. Dem syns det er helt greit :) Vi fikk nok penger til både seng, madrass, dyne, pute, sengetøy og sengekant. Snille søs :) Vi mente at det var for mye, men som søs sa, det er ikke få tusen jeg har brukt på hennes to, så det skulle bare mangle...

Etter banken skal jeg hente svigermor, så skal vi ut og shoppe. Dette har jeg tenkt å kjøpe i dag:

*svigermor kjøper sengekant,sengetøy og himmel til vugga

*to ekstra sengesett

*pute til stellebord

*stelleprodukter, kremer, pudder, sjampoo, bleier, servietter +++

*sånne panties for å stramme magen etter fødsel

*en kosedress til å bruke på sykehuset

*tannkrem,tannbørste,bind +++ til sykehusbagen

*handle inn til middag

Formen er foreløpig bra, så jeg regner med at jeg orker å gå såpass lenge at jeg får kjøpt alt i dag. Hadde vært deilig å blitt ferdig med det, for det er en god del som gjenstår som må ordnes de nærmeste ukene. Hvis det blir KS på meg, og det ser ut til at det blir det, så blir det nok om ca 3 ukers tid. JM mente at de kom til å ta den ca 2 uker før, og siden det er en helg, så tar de det nok før helga. Mandag den 11. skal jeg be dem unngå, da jeg har bursdag og vil helst at den lille skal få lov å ha sin egen dag. Siden det lar seg gjøre med plalagt KS.

Nå ble jeg litt :overrasket::sjokk: , TRE uker er ingenting!!! tenk at jeg kanskje er blitt mamma om litt over tre uker. Jeg klarer virkelig ikke å få det helt inn i hodet mitt. Det føles så uvirkelig, samtidig som jeg gleder meg veldig til å hilse på den lille. Bli kjent med ham, også gleder jeg meg til mannen og jeg skal bli en ordentlig familie :hjerter_rundt: Det blir noe helt annet enn bare å være oss to, da skal vi ha en liten tass her, som er en del av oss, kjærlighetsbarnet vårt. Selv om vi er veldig knyttet til hverandre nå så kommer vi til å være det enda mere når den lille kommer...

Har fått tatt halve runden min nå, får besøke dere andre når jeg kommer hjem for nå må jeg skynde meg så svigermor ikke venter for lenge på meg :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi hei!

Bare innom for å hilse på etter kg-fri siden tordag..

Kjekt at formen din er såpass bra om dagen!! (den ryggvondten får du sjekke opp hvis den kommer igjen)

Tida går så fort de siste ukene, men du ha jo fått gjort masse!

-og så heldig du er som har dine så nært, og at du får så mye hjelp..

Jeg bor ca 50 mil fra min familie, og mannen min har bare sine foreldre (som er flinke til å hjelpe til med de store tinga, vi har akkurat bygd hus, og de har hjulpet oss masse med det. Men svigermor lider av fibrositt m.m. så hun orker ikke så mye lenger)

-og en bror, som er så travelt opptatt, at han ser vi nesten aldri.

Så jeg må nok ta dte meste selv..

Kos deg med shopping idag - legger du ut noen bilder av fangsten?

Kjempekoselig magebilde forresten!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen :kyss:

Som du selv skrev i dagboken min så har vi ganske mange like plager for tiden ;). Og dersomattehvissomatte du skal ha KS så er det fint mulig at vi blir mammaer ganske så samtidig :). Tenk så koselig ddet hadde vært, da!

Kos deg masse på handletur i dag. Dersom du finner sånne holde-magen-inne-panties, så må du si i fra! Jeg vil gjere også prøve å gå med noe stramt over magen rett etter fødselen. Det skal jo hjelpe å få magen og livmoren på plass ;). MEN, dersom du skal ha KS, så skal du vel ikke bruke de. I hvertfall ikke med en gang.

Du får loppe svigermor for alt hun er verdt ;)

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært "innom" her nå. Tenk at tiden går så fort, tre uker og du kan være mamma!! Gøy å ordne istand til den lille kommer, har ennå endel som gjenstår vi, men det er jo greit å ha noe å gjøre på slutten også syns jeg.

Håper du får en kjempefin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hellooo!!

Her kommer jeg innom med puppen ute :ler: Det ser jo ikke du da men!

For en fin helg dere har hatt! Det er deilig å bare være alene av og til,om ikke lenge blir dere jo tre!

Herremin ja,kanskje det bare er tre uker til du har gullet ditt i armene :legrine:

Du har så mye å glede deg til!!

Håper du fikk shoppa alt du planla idag! Syns Murnelmy hadde en super kommentar her om å loppe svigermor for det hun er verdt :ler: Satte meg på et par idèer :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer virkelig ikke å få det helt inn i hodet mitt. Det føles så uvirkelig, samtidig som jeg gleder meg veldig til å hilse på den lille. Bli kjent med ham, også gleder jeg meg til mannen og jeg skal bli en ordentlig familie  :hjerter_rundt:  Det blir noe helt annet enn bare å være oss to, da skal vi ha en liten tass her, som er en del av oss, kjærlighetsbarnet vårt. Selv om vi er veldig knyttet til hverandre nå så kommer vi til å være det enda mere når den lille kommer...

Dette er noe jeg også gleder meg masse til!! :hjerter_rundt:

Kose deg masse på shopping med svigermor!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper shopping med svigermor har vært innbringende og koselig... :sjarmor:

Det er utrolig å tenke på at du kan være mamma om 3 uker! :overrasket: Før meg, til og med... ;) Neida, sniking i køen er helt greit... :ler:

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seterjenta: jeg er veldig glad for å ha familien i nærheten. Mamma og pappa bodde par timers kjøring unna meg og søs, men da søs skulle ha førstemann, bestemte de seg for å flytte hit de og. Og har absolutt ikke angret, for de er blitt så avhengige og glad i disse barnebarna + av vi syns det er kjekt å ha dem her :)

Murmelmy: Ja, tenk, det kan hende at de små guttene våre kommer ganske så samtidig, men det blir uansett ikke mange ukene som kommer til å skille dem :)

Svigermor ble godt loppet ja :ler: , men det var hun som insisterete så...

Rakk ikke å kjøpe panties, men jeg vet at de har dem på Lindex, skal dit i dag. Jeg må nok vente litt med å begynne å bruke dem, men med en gang det øverste såret begynner å bli bra så kommer jeg nok til å bruke dem. Når en tar KS så er det jo enda viktigere med å få strammet litt, for det meste av innvollene blir fyttet på under inngrepet, og da hjeper det å stramme for å få de på plass igjen. Men ser for meg at det ikke blir så behagelig, men hva gjør mann ikke for denne forfengeligheten da? :ler:

MissS: :klem:

MissB: er selv ikke flink til å besøke alle for tiden, så jeg forstår deg veldig godt. Koselig å få deg på besøk uansett :klem:

Skytte: det er så koselig å lese i dagboken din for tiden. Som jeg skrev der også, jeg gleder meg ikke mindre til å få den lille ut av å lese i dagboken din :klem:

Epica: :klem:

Cr@sh: godt å høre at jeg har lov å snike litt i køen dersom det blir aktuelt ;):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i går ble det shopping med svigermor. Det var veldig hyggelig, syns hun er veldig hyggelig, også syns jeg vi har fått litt bedre kontakt i det siste. Ikke å forakte nei :)

Vi dro til barnebutikk som selger den sengekanten som vi skal ha. Etter å ha målt den og forsikret oss om at str var riktig, så skulle vi ha den. Men det var den siste, og den hadde en feil på putetrekken. Det var en lang rosa tråd vevd i beige stoff, som også hadde missfarget en del av stoffet. Og den hadde vi ikke lyst på nei. Men vi fikk bestilt et nytt et, og de skal prøve å få den inn innen to uker.

Jeg fant puten til stellebordet, smokker, flasker, flaskebørste og to fine gensere i str 62 fra Mexx. Skulle betale dette selv, men sivgermor insisterte på å betale. Etter det bar for å kjøpe stelleprodukter, og jeg fikk kjøpt det som trengs for stell av den lille, alt bortsett fra bleier, det glemte jeg. Også kjøpte jeg ammeinnlegg, store bind, og andre små ting til meg selv.

Etter det bar det til matbutikken, handlet flere poser med både mat og vaskeprodukter. Fikk tatt oss en kopp kaffe før vi ga oss for dagen for da var kl nesten 16. Og jeg rakk ikke å kjøpe kosedress og panties, men det tar jeg i dag tenkte jeg.

På vei hjem stakk jeg innom Barneverden og fikk kjøpt to sengetøysett, en i beige, veldig lik den som kommer med sengekant og en hvit en. Så da har vi tre sengesett i minste str, og det holder vel tenker jeg.

Nå er jeg trøtt igjen, tenkte å sove litt, så skal jeg ut og finne resten av det jeg mangler, en tur innom søs, før jeg drar til mams og paps og spiser middag der og blir til mannen skal hjem en gang i 20-tiden i kveld.

I morgen tar jeg en hjemmedag uten planer, trenger sikkert å slappe litt av da og pusle litt hjemme med tøyet til den lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Takk for koselig besøk i dagboka mi!

Høres ut som en super svigermor du har der ja!

(mine svigerforeldre er også supre, og de stiller opp som best de kan. Siden de er uføre- og minstepensjonister så blir det ikke noe særlig økonomisk støtte, men måten de stiller opp på ellers veier opp mange ganger for det!! Ville ikke ha bytta de ut for alt i verden!! )

Håper du ikke sliter deg ut nå da, med alle butikkrundene ;)

Hørtes veldig lurt ut med en hviledag i morgen uten store planer!

Kos deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en riktig koselig og innbringende tur med svigermor, ja... :sjarmor:

Det er jo superkoselig å gå sånn og shoppe sammen, skravle og kose seg. Hørtes ut som du har fått i hus mye til den lille nå... Så deilig...

Slapp av og kos deg litt i dag da... Passe på kroppen vet du... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seterjenta: har hatt problemer med svigers før, men da spes svigerfaren som har like sterke meninger som meg + at han er supersta og da krasjet det helt. Men har med årene lært med å holde kjeft til mange av hans kommentarer så det går greit nå :) Men svigermor har alltid vært helt super. Men bortsett fra at kjemien ikke stemte helt mellom meg og svigerfar, så stiller dem også masse opp og gjør det de kan for oss. Så at de kommer til å stille masse opp for det lille barnebarnet sitt er jeg ikke i tvil om :klem:

Cr@sh: begynner å ha det meste i hus nå ja. Og det er utrolig deilig, for det tar litt tid å ordne med alt hjemme og og få på plass, og plutselig så har ukene flydd av gårde. :klem:

Nå har jeg prøvd å sove litt, men uten hell. Bekkenet streiker i dag, er mest vondt når jeg reiser meg opp, auu, auu, auu :grine: Så resten av shopingen tror jeg må vente. Skal ta meg en tur til søs nå og leke med den lille nevøen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive om gifteringen min. I går måtte jeg krype til korset og ta den av :grine: Det var bare såvidt det gikk. Har vanligvis veldig tynne fingre, den er i str 49, så det sier jo i seg selv at det ikke skulle mange kilo til og en del vann i kroppen før den ble trang.

Kunne jo beholdt den på, men da måtte de sikkert klippet den av hvis jeg skal ha KS, og det vil jeg ikke nei!

Veldig rart å være uten den, kjenner etter den hele tiden føles det som...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok av meg ringene mine for flere måneder siden, bare sånn i tilfelle. :sjenert: Ville ikke risikere å våkne en dag og måtte fått dem klippet av fingrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott tur med svigermor :sjarmor:

Min svigermor ringte mannen for noen dager siden og spurte om det var noe vi trengte til den lille. Dumme mannen sa "nei" :frustrert: . Vi har fått masse av mamma og pappa, men ingenting av svigers (vet de har kjøpt klær, men det er liksom ikke noe vi virkelig trenger). Sa til mannen at vi trenger lammeullspose til knotten til høsten/vinteren. En dyr ting, som kanskje de kan bidra med.

Synes også det er sent å tilby seg å kjøpe (utakknemlig, jeg??? ;)) noen sv disse store tingene da de vet at vi hat spredd alle kostnadene utover i svangerskapet så vi ikke skulle merke utleggene så godt. De vat jo at mams og paps kjøpte inn ting til oss før vi var kommet til uke 26.

MEN, det positive i at de ikke har kjøpt noe er at vi selv kan velge hva vi vil ha til tassen. Svigermor har mange sterke meninger som ikke alltid matcer mine egen. Hun har jo allerede begynt å blande seg i hvem VI vil ha som faddere til VÅRT barn :roll:

Slapp av i dag, vennen... Pass på at du ikke tar deg helt ut bare fordi du føler deg i form. Det straffer seg i morgen... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert rart å være uten den ja! :kose:

Du får glede deg til å ta den på igjen, ikke så aaaltfor lenge til! ;)

Jeg har ikke min på heller.. Har den inne til forminsking..Var for stor.

Uffda.. Bekkenet hørtes vondt ut.. Håper det går bra nå! :klem:

Kost deg sammen med nevøen din?

Koselig at du har hatt det fint sammen med svigers! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært en tur innom føden nå igjen. Har hatt takvis vondt i ryggen i hele dag og smerter i nederste del av magen, og disse tiltok utover ettermiddag. Ringte føden for å høre hva det kunne være og de ville ha meg inn til sjekk.

JM tok sparkeprøve som var fin, men det var ingen rier på gang og det var godt. Så ville legen ta UL på meg. Først utvendig, målte den lille og målte fostervann. Hun tok det veldig grundig og sjekket alle fostervannslommer og kom frem til 9,1 AFI (normalen er mellom 5-25), så det var innen for normalen men ikke store mengder nei. Spurte om hva grunnen til det kunne være, men fikk ikke noe ordentlig svar :sjenert:

og joda, han sitter fremdeles :)

Deretter tok hun innvendig UL for å se på morkaka og for å se om de smertene mine har hatt virkning på livmorhalsen. Jeg tror hun brukte minst 10-15 min og hun så litt betenkt ut. Hun sa at den lille lå med rumpa oppå morkaka og det var ingen vann mellom så det var utrolig vanskelig å se, og det var vanskelig å se hvor livmorhalsen begynte og, men hun mente at den var lang nok og så upåvirket ut, så ingen fødsel på gang ennå. Men hun sa at det var veldig spesielt det med morkaka og seteleie, og hun ville tilkalle en lege til. Så jeg er et spennende tilfelle :ler:

Lege nr 2 sjekket og de dyttet på magen for å få ham til å flytte litt på seg, og de kom vel frem til at morkaka ikke dekker indre mormunn, men de virket absolutt IKKE sikre nei!

Men de syns det var rart at jeg ikke er blitt henvist til sykehuset før. Hun bestilte time til meg til førstkommende mandag,og da skal vi vel komme frem til om det blir KS eller ikke.

Utifra målene til den lille, så mener de at han veier ca 2300 gram nå. Så ingen stor unge nei. De tipper rundt 3000-3200 gram ved terminen. Og siden han ikke er stor så antydet hun at jeg kanskje kunne prøve både snuing og setefødsel istedenfor KS.

Men det blir ikke aktuelt for min del så lenge de ikke er 100% sikre på det med morkaka. Tenk hvis de tar feil og jeg begynner å blø kjempe masse. Den risken tar jeg ikke. Hun ba meg tenke på til mandag hva jeg vil, men jeg tror at jeg har bestemt meg for KS. Bare for å være på den sikre siden. For sittende blir han nok ser det ut som.

Ang de smertene jeg har så mener hun at det mest sannsynlig er sånne modningssmerter, at livmoren forbereder seg. Men dersom de blir enda sterkere så må jeg komme igjen.

Så det var den turen. Men greit å få sjekket det, og er veldig glad for å ha fått den timen på mandag. For da får jeg den endelige beskjeden og kan endelig forholde meg til det, for nå er jeg sliten og lei av å få så mange forskjellige tilbakemeldinger og er i grunnen lei av alle undersøkelsene og alle innvendige ULer også.

Nå har jeg spist litt, og er klar for senga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du fikk ny time, så du snart vet noe sikkert.

Ikke noe gøy når det er masse fram og tilbake!

Håper du får en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...