Gå til innhold

Vårt lille høstmirakel :)

IdaC

Anbefalte innlegg

Murmelmy: tror jeg og kommer til å kjøpe sensitive neste gang jeg skal kjøpe. Kom til å tenke på at da kommer jo den babylukta bedre til når tøyet ikke lukter :)

Epica: Hehe, det er ikke alltid han er sånn, men det kan jo jeg ikke forvente heller, men jeg kan absolutt ikke klage på ham nei :) Kan prøve å sende litt over til dere :)

Nå har jeg puslet med et eller annet i hele formiddag. Prøver å få ryddet i alle skap, kaste det som kastes kan og det som ikke brukes skal til boden. Må få laget plass for klærne for den lille, ikke at de tar så altfor stor plass da ;) Så planen er å få ryddet overalt denne uken, vaske godt i alle kroker i løpet av neste uke, kjøpe flere smpting til leiligheten som er blitt utsatt i en evighet, og om par uker satser vi på å montere vugga og stellebord. Det tar vi helt til slutt, så når det er gjort så kan den lille bare komme :sjarmor:

Nå skal jeg begynne med middagen, det blir kyllingfilet, fransk kyllingsaus, ris og brokkoli til middag i dag. Godt og lettvint å lage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg vært på kotroll hos gyn. Han tok kun utvendig UL og målte fostervann, som er innen normalnivå, kikket på morkaka. Siden han kun tok utvendig UL så så han ikke sååå godt, men han så at den ligger og dekker en del av indre mormunn. Den lille har ikke flyttet på seg, han sitter fremdeles i samme stilling.

Han skal kontakte JM min og be henne ringe sykehuset på torsdag når jeg skal til henne. Han mener at jeg bør få time på sykehuset innen to uker, helst før. Da skal de undersøke meg en gang til og da skulle vi bestemme "forløsningsmetode" som han kalte det. Han mener at det absolutt bør tas med KS, men det er legene på sykehuset som har siste ordet.

Så nå håper jeg at jeg får time kjapt, for nå vil jeg vite med sikkerhet om hva som kommer til å skje. Ikke lett å leve med denne usikkerheten. Men alt tyder jo på at det blir KS, siden tiden begynner å renne ut og.

Nå slapper jeg litt av før jeg skal en tur til mams og paps :) Mannen kommer sent hjem i dag :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen kommer sent hjem i dag  :grine:

Lille vennen :klem:

Så godt å få avklart dette med forløsningen. MEN, ingen sniking i køen :fy_fy:. Neida, snik så mye du vil, du :ler:. Tror faktisk aldri denne fødselen vil skje, jeg. Da må i hvertfall vannet gå, for kan ikke se for meg at jeg skal få rier :roll:. Blir neste litt flau av meg selv og min naivitet...

Hva skal du i morgen? Vil du komme inn til Oslo for kg treff kl 12?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murmelmy: Jeg skal nok overleve uten mannen i noen timer, men har bare væt vant til å ha ham hjemme til kl 16 i det siste :)

Hvis det blir KS på meg om ca 4 uker, så kan det faktisk hende at vi får de små trollene våre omtrent samtidig :legrine:

Bestis lurte på om jeg skulle komme til oslo i morgen, men jeg må se det litt an, for bekkenet har ikke vært god i dag. (kan det ha noe med :humpe: fra i går tro :klø: ) Hvis formen er brukbar så tar jeg meg nok en tur i morgen. Men skal melde deg i morgen. Så kan jeg møte henne etter å ha vært med dere. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu

Greit at ting begynner å bli klare når det gjelder forløsningen da... Så slipper du å tenke unødvendig på det... ;)

Håper du får en fin kveld, til tross for at mannen kommer sent hjem! :kose:

Skriver mer i morgen! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen :klem:

Fikk sms'en din i går men hadde så mye problemer med telefonen. Har nemlig byttet fra netcom til telenor og i tillegg fått ny telefon som jeg seffern ikke gidder å sette meg inn i :roll:

Håper kroppen er bedre og humøret på topp ;)

Stor :klem: fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh: :kyss:

Seterjenta: :klem:

Murmelmy: den er grei, jeg er sånn selv med nye ting :sjenert: Skal skrive litt mer om formen nede :klem:

MissS: Selv om det er veldig kjedelig jobb å rydde i skap og skuffer, så er det utrolig deilig når det er gjort. Men da jeg sa til mannen etter at vi hadde fått ryddet en del, "ja, nå kan babyen bare komme, for nå har vi fått ryddet", da fikk jeg til svar "som om han kommer til å sjekke skap og skuffer når han kommer i huset :ler: " Han har jo et poeng :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var formen ganske elendig. Stod opp tidlig og kjørte mannen til toget, og var egentlig i fin form, og gledet meg til en tur til Oslo. Så la jeg meg ned litt til for det var så tidlig, og da fikk jeg vondt i magen. Den var hard i par timer minst og det var vondt, men det ga seg etterhvert. Skjønner ikke hva det kan ha vært. Føltes som en laaaang kynner.

Ellers så var jeg en del kvalm, orket ikke mat før sent på ettermiddag, og slapp og generelt ikke i form. Så sofa og seng ble godt brukt i går. Siden jeg skulle til JM i dag, så ringte jeg ikke henne eller føden.

Formen ble bedre utover ettermiddag, og da kom søs, svoger og nevøene på besøk. Veldig koselig :) De hadde med seg vugge og stellebord så nå begynner vi å få det meste i hus. Den minste nevøen prøvesatt vippestolen vår, og den falt veldig i smak. Han fyller et år snart, men veier ikke mer enn ca 9 kg, og det er 9 kilo som er maks grensen på den stolen :ler:

Kikket litt på ting og tang i Ikea katalogen med søs, og ble enige om å ta en hel dag der til uka. Både min og hennes mann blir fort lei når de er der, så det passer fint at vi to reiser sammen :)

--------------------------------------------------------------------

I natt våknet jeg kl 3 for å gå på do, og da våknet de lille i magen og og turnet som bare det. Og da fikk jo ikke jeg sove :sjenert: Lå og strøk over magen og tenkte til nærmere 5, da stod jeg opp og leste bok. Mannen stod opp litt etter det, kjørte ham til toget og la meg igjen. Har sovet/vært halvvåken i 4 timer til.

Er kvalm i dag og, orker ikke mat, orker ikke engang kaffe, jeg som er såååå glad i kaffe vanligvis :sjenert: Siden jeg slapp kvalme i begynnelsen av sv, kanskje jeg får det nå? Vet at det ikke er uvanlig å være kvalm nå, så jeg tar det med knusende ro :)

Nå har jeg dusjet, og skal til JM om par timer. Hvis hun ikke allerede har ringt sykehuset, så håper jeg at hun gjør det i dag. Vil gjerne ha time hos dem snarest mulig.

I natt da den lille var så aktiv, så syns jeg han sparket litt andre steder, kanskje han har snudd seg? Klarer ikke å kjenne hodet hans like godt som jeg har gjort før. Blir spennende å se i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ønske deg lykke til hos JM idag, krysser alt for at han har snudd seg!

Blir borte noen dager nå, så jeg kikker innom igjen på mandag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper han har snudd seg! :klem:

Uff.. endel plager & lite soving ser jeg.. Slitsomt!

Heldigvis er det ikke sålenge til han er ute. ;)

Håper du får en fin dag & at formen bedrer seg!

Lykke til hos JM! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seterjenta: tusen takk for det, ønsker deg en riktig god helg :klem:

Epica: håper han har snudd seg jeg og, men det hjelper liksom ikke stort siden morkaka er i veien :sjenert: Alltid skal det være noe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Nå er jeg tilbake fra jordmor. Min JM er tilbake fra ferien, og det er jeg så glad for, for hun er virkelig flott go dyktig. Ingen tvil om at jeg vil bruke henne igjen når og hvis jeg blir gravid :)

Hun var veldig forsinket og hadde lite tid, så vi konsentrerte oss mest om "problematikken" min. Hun kjente på magen, og mente at han hadde snudd seg, at det var hodet hun kjente nede, på med UL for å sjekke, neida, det var en fin liten rumpe det :ler: Hodet er på samme sted hvor det har vært de siste mange ukene :sjenert: .

Hun sa hun skulle være ærlig med med, og sa at hun ikke hadde tro i det hele tatt på at han kom til å snu på seg nå. Siden jeg er førstegangsfødende og er kommet så langt og det ikke er så mye forstervann så er sjansen minimal. Og som hun sa, hun snakket utifra 30 års erfaring. Morkaka mener hun har en billeliten sjans til å flytte på seg ennå.

Hun mente også at det var en liten unge i magen min. Da jeg spurte hva hun mente med det, hvor liten, så sa hun at hun tipper at han ikke er over ca 3300 ved terminen, men at det var lettere å ta feil av vekt når de var i seteleie.

Så mye sukkerinntak=stort unge, stemmer ikke i mitt tilfelle nei, for med mitt sukkerinntak i dette sv så ville jeg fått en unge på 6 kilo. Jeg har jo til tider levd på goderi og frukt :sjenert:

Hun venter en uke med å ringe sykehuset, for det er i uke 36 de vil ha oss inn til samtale og vurdering. Jeg skal tilbake til JM neste torsdag, og da ringer hun sykehuset mens jeg er der og får time med en gang til uka etterpå.

Dersom morkaka flytter på seg, og han "bare" blir sittende, så anbefalte hun ikke snuing. Hun sier at hun aldri har opplevd førstegangsfødende hvor det har lyktes. Men siden ungen ikke er stor, og jeg har det hun kalte "kvinnelige former = brede hofter" ( de kom i svangerskapet :sjenert: ), så ville hun at jeg skulle tenke litt på setefødsel. Hun sa at det sikkert er lurt å danne seg noen tanker rundt det, og finne ut hva JEG vil.

I utgangspunktet så var jeg imot setefødsel, men har snakket med flere leger og JM og flere som har hatt setefødsel, og det høres ikke sååå ille ut faktisk. KS frister ikke fordi det tar så mye lengre tid å komme seg. Men må jeg så må jeg :)

Alt annet, urin, bt, vekt, ødemer, var superdupert :)

Nå spiser jeg taco, har ikke spist tidligere i dag, så var så sulten at jeg ikke orker å vente på mannen som kommer i 18 tiden :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du har flink JM :Nikke:

Jeg har lest endel om setefødsel og tror ikke det er så ille i hvertfall når bebien ikke er så stor. Tror da det er verre med KS (det vil jeg absolutt IKKE ha).

Får håpe de kommer til en fornuftig løsning når du er på sykehuset til samtale :)

Jeg har forresten kun spist boller (5 stk og flere blir det) og is i dag ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er dagens mage, endelig fått rotet meg til å ta nytt magebilde.

Glemte å skrive at den har vokst veeeldig de siste 7-10 dagene, til og med svogeren min la merke ti det i går, og han er sånn som ikke legger merke til noe som helst :ler:

post-6062-1155222354_thumb.jpg

Endret av IdaC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...