Gå til innhold

Vårt lille høstmirakel :)

IdaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håper du har hatt en fin dag sammen med bestisen din! Og at mannen får snakket litt med svigers ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for besøk jenter :klem:

Hadde veldig fin dag med bestis i går, fikk snakket ut om mye som har plaget meg i det siste, men som jeg kun kan snakke med henne om. Og det gjorde godt! Hun har bodd i utlandet i et år nå, men nå er hun tilbake for godt, og det er så utrolig deilig å ha henne i nærheten igjen.

Jeg er litt usikker på om mannen har snakket med svigers, men han vet i hvertfall veldig godt nå hva jeg mener om saken, så får han bare ordne opp i den biten. Jeg skal ikke blande meg inn i det mer.

I dag visste jeg at jeg hadde time hos jordmor, men ikke når :forvirret: Har mistet lappen med tidspunktet. Prøvde å ringe, men de tok ikke tel, så jeg så ingen annen utvei enn å reise dit og sjekke. Den er 12.30, så jeg har litt tid på meg.

Har litt mindre vondt, men kjenner det ganske fort med en gang jeg begynner å gå. Da strammer magen seg, og slipper ikke taket før jeg setter meg ned. Så jeg prøver å gå minst mulig.

Har masse tanker oppi hodet mitt, men jeg tror det hjalp å snakke ut om det med bestis, og så snakket jeg masse med mannen etter vi la oss i går kveld. Nå vet han litt mer om hvordan jeg egentlig har det, og om alle tankene mine, så håper jeg at han tar litt hensyn fremover. (kjenner jeg ham riktig så gjør han nok det).

Nå skal jeg spise litt og slappe av, før det bærer avsted til JM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Lykke til på JM timen! :kose:

Han tar helt sikkert hensyn fremover, han virker jo så god! ;)

Håper du slipper ha mere vondt nå. :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei schnuppa...

Så koselig det hørtes ut som du hadde det med bestis. Deili gå få snakket litt ut kan jeg tenke meg, ja... ;)

Lykke til hos JM. Håper du orker å komme innom med en liten oppdatering? Slapp av og kos deg i dag da...

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestiser er best i verden...! Og tror nok mannen din er mer med på notene nå ja,er ofte sånn at de må ha ting repetert noen ganger før det synker inn...I allefall hvis han ligner min mann..!!

Den store kontrolldagen idag! Håper alt ser bra ut! Skal dra avgårde jeg også nå! Så krysser vi fingrene for at din baby holder seg inni og min snart er på tur ut :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med JM rapport:

Dato 19/7 (14/6)

Uke 30+6 (25+6)

Vekt +3,4 siden sist, 8,9 total vektoppgang

BT 100/60 (110/70)

HB ikke målt

Urin neg (neg)

Ødem 0-1

Leie SETE :tristbla:

FL 138 (151)

JM min har ferie, så jeg fikk vikaren hennes. Siden hun skal ha lang ferie, så kommer jeg nok til å få denne JM på de neste kontrollene også. Vi snakket litt om det som skjedde på fredag, og hun oppfordret meg å kontakte føden med en gang jeg merker noen forandringer. Som hun sa det, det er vi som kjenner kroppene våre best. Og siden det er litt ekstra med meg, hun vil ha meg inn til kontroll neste fredag igjen.

Vi skulle måtte S-F- mål, og den var akkurat over den røde streken, har vært der hele tiden. Så skulle hun sjekke leie, siden hun har UL så brukte hun den. Og før hun begynte så sa jeg hvor hodet lå, og det er rett under høyre ribbeinet mitt. Der har hodet hans vært leeeenge. Og det fikk hun bare bekreftet på UL-skjermen.

Hun har liten tro på at han kommer til å snu på seg, siden han har sittet sånn så lenge og det begynner å bli trangt om plassen. Derfor informerte hun meg om muligheter. Først samtale med overlege på føden rundt uke 36. Der skal de prøve å overtale meg til å prøve manuell snuing (noe som er helt uaktuelt for min del), og de skal også prøve å overtale om å føde vanlig (noe som også er uaktuelt dersom han forblir i seteleie). Hun har veldig liten tro på snuing, har sett få vellykede forsøk, og det gjør visst sinnsykt vondt :forvirret:

Men først så må vi finne ut av det med morkaken. Dersom den ennå er i veien, da blir det KS uansett. Hvis legen neste fredag sier at den ikke er i veien, da skal vi konsentrere oss om neste problemet, som er seteleie.

Jeg bare lurer på hvorfor jeg må få absolutt alt? Jeg nekter å føde vanlig dersom han er i seteleie (JM sa at da blir en klipt ganske mye og legen er med under fødsel. Som om det hjelper stort når en er ødelagt nedentil...) Men det jeg er redd for er at jeg skal gi etter for presset fra legene, for jeg kjenner at jeg er veldig sliten nå. Hvis det kommer så langt, så vurderer jeg å ha med søs på samtalen, for hun kan snakke for meg dersom jeg begynner å gi etter.

Men jeg håper virkelig at han bestemmer seg for å snu seg snart. Men magefølelsen er litt dårlig....

Nå skal jeg hente mannen så blir det middag. Nå er jeg sulten :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia vennen.

Fine tall hos JM.

Syntes det er rart at de tar sånn på vei for seteleie når det er såpass lenge igjen til termin. Litt spes. med deg da -siden det kan skje når som helst sånn egentlig - men syntes det er unødvendig å urolige deg sånn. Min er visst i seteleie han også, og gynekologen og legen og JM har dagt at det ikke er noe vits i å tenke no på det før etter uke 36 - da det bare r noe få % av barna som ligger den veien de har tenkt å komme ut før den tid. Jeg skal til UL i uke 36 for å se om min har snudd seg. Det håper og tror jeg at han har. Visst ikke , så er det HELT uaktuelt for meg å føde vanlig... Det kommer antageligvis ikke på tale...

Huff.. nå ble det mye plapper fra meg... :sjenert: Ikke uroe deg unødvendig, vennen. Det ordner seg for snille jenter... :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh: Han har sittet sånn siden uke 22. Jeg har kjent hodet hans hele tiden på samme sted. Og siden det er litt mindre fostervann hos meg, så er sjansen mindre for at han kommer til å snu seg av seg selv. Hadde han snudd mye på seg tidligere, så hadde sjansen vært større. Men den er jo selvfølgelig fremdeles der.

Men nå skal jeg først og fremst tenke på det med morkaka og håpe at jeg ikke kommer til å lekke mer, så tar vi det med seteleie dersom det fremdeles er aktuelt om noen uker. En ting av gangen :)

Nå har vi spist, og nå skal jeg sove for jeg er stuptrøtt. Sov dårlig i natt, og våknet tidlig i dag. Kjenner det godt på kroppen nå. Selv om jeg ikke har vært fysisk aktiv, så blir jeg sliten for ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja da blir det sansynligvis keisersnitt da? Da er det vel bare ca 8 uker til du har lille nurket hos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen... :klem:

Starter med en klem for å gi deg en liten trøst i hverdagen.

Kjipt at jeg ikke har vært innom i det siste, men har ikke vært tilkoblet internett og vi driver jo med det barnerommet...

Tar dette punktvis:

1. Godt at du har fått bestis hjem så du kan få prate skikkelig ut med andre enn mannen. Det er supert å ha flere sparringspartnere...

2. Fint at mannen tar ansvar for svigerssituasjonen. Det er viktig at han nå hører på deg og tar hensyn. Ikke alltid like lett å se sine egnes feil og mangler, lettere for oss utenforstående. Han kan jo dra til dem alene. Du trenger jo ikke alltid være med, og i hvertfall ikke nå i den situasjonen dere befinner dere i!

3. Håper du sa i fra på helsekontoret at telefonen er til for å tas opp og snakke i den :klø:

4. Høres ut som en hyggelig jordmor du hadde i går :). Forklarte fint og realistisk hvordan ting mest sannsynlig vil utarte seg.

5. Ta med søs på kontrollen med overlegen. Dersom det ikke er noe for henne å snakke med dem om (om de skulle støtte deg hundre prosent) så er det likevel godt å ha en du føler deg 100% trygg med og som du vet er på din side åkke som. Prat med henne først så hun vet hvor du står på div. saker, da kan hun ta over om hun merker at du blir veikere.

Håper du får en fin dag, vennen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: til alle som har vært innom

Har sovet greit i natt. Er en del våken for å gå på do, og syns det er varmt, men det går greit. Kjørte mannen til togstasjon, da jeg trenger bilen i dag, så la jeg meg litt til etterhvert.

Er litt hoven i kroppen i dag, sikkert pga varmen. Kynnere holder seg unna så lenge jeg er i ro. Kjenner dem en sjelden gang, men det er ingenting i forhold til hvordan det var.

Liv: Vet ennå ikke om det blir KS. Dersom det blir det pga morkaka så vet jeg det neste fredag, og det med seteleie venter vi jo med til uke 36-37 sa JM. Jeg har veldig lyst å føde vanlig, så jeg håper til det lengste at morkaka trekker seg opp og at den lille prinsen min bestemmer seg for å snu litt på seg.

Murmelmy: Hehe, det at de ikke tok tel har med at de har sommertider nå, og åpner kl 9. Men det visste jo ikke jeg :sjenert: Det er en privat gynekologklinikk jeg går til og siden den er privat så kan dem gjøre litt som dem vil :)

Søs vet godt hva jeg vil og mine tanker rundt det hele. Hun vet også hvor sliten jeg begynner å bli nå, og siden hun har hatt tøffe svangerskap selv, så vet hun bedre enn noen andre hvordan det kan ta på. Så jeg regner med at dersom vi kommer så langt at hun blir med.

Håper du får en super dag du og snuppa :klem:

Epica: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Godt å høre at hun blir med hvis den dag kommer! :)

Hva er planene for dagen, bare slappe av?

Håper formen er bra og du klarer å nyyyte graviditeten.

TENK at det er en liten gutt i magen! :legrine:

Er det ikke rart når du ble vant til prinsessa der?...

Jeg tror jeg hadde blitt litt sjokka hadde jeg fått vite det var en gutt der nå, for jeg har liksom fått et slags forhold til "henne" nå... ;)

Men, bare babyen er FRISK er jeg fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennen... :klem:

Er det ikke det ene så er det visst jammen meg det andre...Alt skal visst du plages med...

Men nå skal vi alle sammen tenke positive tanker og håpe sammen med deg på at lillemann snur seg og at morkaka har skygga unna åpningen!

Det kommer til å gå bra vettu,selv om det ikke alltid blir som vi håper og ønsker så skal det gå bra.Lurt å ta med søstra di!

Håper du får en fin dag idag uten for mye vondter og kynnere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epica: ja i dag slapper jeg bare av hjemme. Har jo fått beskjed om å gjøre det hele tiden, men er ikke alltid like lett. Skal innom butikken og kjøpe meg ny mobil før jeg skal hente mannen, ellers så holder jeg meg hjemme.

Ja sånn er det med meg også, jeg hadde fått et forhold til "henne" og jeg klarer ennå ikke å venne meg til at det er gutt. Jeg sier hele tiden "hun" og mannen retter meg :ler: Men som du selv sier, det viktigste er at de er friske og at alt til slutt går bra, kjønnet er ikke viktig i det hele tatt, verken for meg eller mannen.

Skytte: ja det sa jeg og, er det ikke det ene, så er det det andre. Tror det er en liten luring i magen min som allerede nå liker å gjøre mammen sin bekymret :legrine: Hvordan blir han når han blir født da tro :klø: Da JM så at han var i seteleie, så sa hu "nei, skal du få det og???" Da måtte jeg bare le, selv om jeg mest hadde lyst å grine :ler::klem:

Nå har jeg ikke gjort noe som helst. Betalt noen regninger, spist vannmelon og sjokoladepudding. Har satt på en vaskemaskin, det er det eneste fornuftige jeg har gjort. Søs lurte på om jeg kom en tur til dem, men jeg orker ikke. De maler huset, så hun sa jeg kunne ligge i solseng og se på, men da må jeg bruke krefter på å kle på meg og komme meg dit, og det orker jeg ikke i dag :sjenert:

Tankene er litt lettere i dag heldigvis, jeg har litt mer tro på at alt kommer til å gå bra, at han kommer til å bli inne til nærmere termin og at morkaka flytter på seg og at han snur seg. Optimist jeg? Neida :sjenert:

Bestis nr 2 ringte isted og lurte på om mannen og jeg har lyst å komme på besøk til henne i helgen. Hun skal være hos foreldrene i Hallingdal hele sommer, og siden hun har fri i helgen vil hun ha oss på besøk. Selv om det frister, siden mange av vennene mine bor der, så vil jeg helst holde meg i nærheten av sykehuset, bare for sikkerhets skyld...

Nei, nå må jeg finne meg noe brødmat, har bare spist frukt og snop hittil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...