IdaC Skrevet 16. juli 2006 Forfatter #921 Del Skrevet 16. juli 2006 H: Flere som har tatt feil av kjønn ja Seterjenta: Takk for det, jeg er nok nødt til å ta det helt med ro, men når jeg tenker på grunnen til det, så gjør det saken litt lettere Fru Blå: Epica: På den ordninære UL, så kunne JM ikke se hva det var. Han lå bed beina i kryss, og selv om hun prøvde kjempe lenge med å få ham til å flytte på dem så gikk det ikke. Så var jeg på privat UL hos gyn i uke 22, og da så han de berømte tre strekene, han tok tom bilde av dem og var heeeelt sikker på at det var jente. Så jeg tvilte ikke i det hele tatt, siden han så de strekene og var temmelig sikker. Og da dem tok UL-er på sykehuset nå, så var det lite tvil om at det var gutt Så der kan du se hvor feil de kan ta disse legene... Cr@sh: Hehe, ja jeg skøjnner at jeg har skapt litt action de siste dagene på KG Trodde aldri jeg skulle bli den som sniker i køen på denne måten nei. Men vi får satse på at han bare er en liten luring som valgte å skremme mammaen og pappaen sin litt før tiden, og at han holder seg inne i magen min noen uker til Mzluze: Har svart på det til Epica. Det hender de tar feil, men jeg tror at de for det meste har rett. Men kanskje lurt å ikke kjøpe alt i rosa for å være på den sikre siden Cr@sh: Monja: Ja, jeg tror det er ganske vanlig at dette skjer. Eller vanlig og vanlig, det er ikke uvanlig i hvertfall. Det virket sånn på legene som at de har vært borti dette noen ganger før. Men som de selv sa, selv om han klarer seg hvis han blir født nå, så er det i magen han har det best, og da er det best å gjøre alt for å få han til å bli en stund til. Så jeg får knipe igjen Liv: Murmelmy: Der er du hjemme igjen Det er flere som har ledd godt da vi fortalte om kjønnsbytte. Da legen sa til meg at hun ikke var helt enig i at det var jente, og viste meg tissefanten, så ble jeg litt paff. Og reaksjonen min var "og vi som har alt i rosa nå". Da lo hun godt. Mamma gledet seg til jentebarnebarn, men som skrevet tidligere, så hadde hun en følelse av at det var gutt heeeele tiden. Pappa fortalte at hun tom holdt på å kjøpe det sengesettet i blått, for hun fikk det ikke til å stemme med at det var jente. Men hun var litt redd for min reaksjon så hun kjøpte rosa likevel Fra nå av så har jeg lært å høre på henne, for hun har alltid rett når det gjelder sånne ting at det nesten er på grensen til at hun er synsk Håper dere har hatt en super tur snuppa ----------------------------------------------------------------------------------- I går gikk dagen kjempe fort. Siden jeg ikke har sett familien min på en mnd, så har jeg savnet den sinnsykt mye. Stod opp rundt 8, og dro til mams og paps. Drakk kaffe med dem, og bare skravlet og hadde det hyggelig, mens jeg lå på sofaen. Rundt 11-tiden dro mamma og jeg til søs. Jeg måtte kose litt med de skjønne nevøene Vi satt ute siden været var nydelig, og søs tok ut en solseng til meg, så jeg kunne ligge og slappe av. Nevøene syns jeg har vokst såååå mye på en mnd. Og mens jeg satt og så på han minst, så sier mamma "tenk at til neste år på denne tiden er deres lille gutt like stor som ham" (han ble født i sep i fjor), og da ble jeg helt varm om hjertet, jeg gleder meg såååå mye til å holde den lille luringen vår i armene (men han bør helst holde seg inne til sep ). Var hjemme igjen ved 14-tiden, slappet litt av da jeg hadde konstante smerter i både magen og ryggen i hele dag. Hele magen er vond/øm og med en gang jeg reiser meg opp så strammer den seg og det gjør vondt. Det hjelper når jeg er i ro, men selv da kommer kynnere 3-4 ganger i timen, og holder en stund. Og en gang i går så rant det ut fra meg, kjentes nesten ut som jeg hadde småtisset på meg. Gikk på do, det er bare blankt vann, akkurat som det som rant som leger sier er fostervann. Så jeg tror jeg hadde en liten lekkasje til Siden det ikke var mye, og det ikke kom mer, så ringte jeg ikke føden. Får følge godt med videre. Men det er ikke lett å gå og bekymre seg konstant. Verken jeg eller den lille har godt av det. Siden jeg var sliten og hadde vondt, så ble det sofakveld på meg og mannen, istedenfor ut og spise og kino som planlagt. I dag har jeg sovet lenger enn vanlig, til 9, og det hadde jeg nok godt av. Foreløpig så har jeg ikke like store smerter som i går, får bare krysse fingrene for at de holder seg borte og. Snakket med mamma isted, og hun, søs og mannen skal rundvaske leiligheten vår og gjøre alt i stand til den lille kommer. Hun lurte på når de skal gjøre det. Vi ble enige om å være optimistiske og vente en mnd til. For selv om han blir født før, så kommer han nok ikke hjem med en gang uansett. Og siden det viser seg til at det er en gutt i magen min, så trenger vi nesten ikke å kjøpe noe mer, siden søs har en haug med ting som vi kan få. Litt nye klær skal vi kjøpe, og mamma har sagt skal kjøpe nytt sengekant, og det som trengs til vogga. Vi skal se og få kjøpt vippestol, kremer, bleier og andre småting til uka. Og da tror jeg vi har det som trengs i første omgang. I dag skal mannen rydde og vaske litt her, så skal vi en tur til søs, eldste nevøen min er så glad i mannen min og spurte masse etter ham i går, så da må vi nesten ta oss en tur. Er invitert til svigers til grillmiddag, men jeg orker rett og slett ikke. Litt fordi jeg har sett så mye til dem i det siste at jeg har fått dosen min for en stund, og litt fordi kroppen min orker nok ikke, og bør ikke være i farta hele dagen. Nå tror jeg at jeg skal vekke mannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 16. juli 2006 #922 Del Skrevet 16. juli 2006 Sover mannen ennå Pass på å ikke gjøre noe som helst i dag. Kroppen sa tydelig i fra i går at det ble litt for mye. Huns at det bare er for en gitt tid og at det er vel verdt det når belønningen kommer . Ha en super dag, snuppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 16. juli 2006 #923 Del Skrevet 16. juli 2006 Oh gosj vennen..Nå var jeg rimelig spent her! Gud så godt å lese at du har det bra etter forholdene og at bebisen fortsatt er i magen! Hehe,en liten luring dere får ja! Ikke alltid dem ser riktig på UL nei,men hovedsaken er jo at den har det bra! Men nå mååå du altså for alt i verden være snill å ta det med ro... Det er ikke mange uker igjen nå så du må bare "pine" deg gjennom dem selv om det kan bli kjedelig. Supert at du får hjelp til å få huset rent og pent! Mamma var her og hjalp meg og jeg nyter å ha et skinnende hus Så nå må bare lillegull komme før det blir skittent igjen....... Du får ha en fin søndag og kos deg med familien! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 16. juli 2006 #924 Del Skrevet 16. juli 2006 Godt å lese at alt er bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest |H| Skrevet 16. juli 2006 #925 Del Skrevet 16. juli 2006 Du må nok ta det litt mer med ro, de sa jo på sykehuset at du burde holde senga! Grunnen til at du har så mange kynnere er fordi den lille sier du må ta d rolig! Jeg mener også at du burde si ifra til føden at d kom litt fostervann igjen i går. Selv om d sikkert ikke er noe på gang, men de vil sikkert se an hvor mye væske som er igjen inni der. Enten du vil høre på meg eller ikke ( ), så håper jeg du vil få det bedre idag, og slipper smertene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 16. juli 2006 #926 Del Skrevet 16. juli 2006 Hellu Schnuppa! Supert å lese at ting står bra til hos deg... Nå må du være flink jente og slappe masse av og bare kose deg... Lettere sagt enn gjort kanskje Men må man så må man! Det er egentlig ikke så lenge igjen til termin nå vet du... 9-10 uker går styggfort! Tenker på deg. :kys_2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 16. juli 2006 #927 Del Skrevet 16. juli 2006 Håper du har en fin lørdag vennen!! Håper lillegull holder seg inni magen en stund til! Dette går så bra. Ta vare på deg selv nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 16. juli 2006 #928 Del Skrevet 16. juli 2006 Så godt å høre at alt står bra til etter forholdene Får krysse fingrene for at lille prinsen din holder seg inni magen en stund til. Men du er nødt til å ta det helt med ro!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 16. juli 2006 #929 Del Skrevet 16. juli 2006 :kys_2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 17. juli 2006 #930 Del Skrevet 17. juli 2006 Hei vennen... Håper alt er bra... at du slapper av og nyter dagene! Stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 17. juli 2006 #931 Del Skrevet 17. juli 2006 Tenker på deg vennen! Og håper du er flink til å holde deg i ro nå...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 17. juli 2006 #932 Del Skrevet 17. juli 2006 Tenker på deg!! :kyss: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 17. juli 2006 #933 Del Skrevet 17. juli 2006 Innom igjen, jeg... ... Sender varme tanker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 17. juli 2006 Forfatter #934 Del Skrevet 17. juli 2006 Tusen takk for besøk alle sammen Jeg er ikke helt i form til å svare alle og besøke dere, håper jeg kommer sterkere tilbake etter hvert. Jeg har ennå en del smerter i magen, men mye mindre enn på fredag og lørdag. Det hjelper tydeligvis å slappe av. Jeg kjenner at jeg er tappet for krefter og nesten litt deprimert. Er redd for at den lille skal komme nå, løper på do for å sjekke om jeg er våt hele tiden og syns så det kjipt at jeg må ta det veldig med ro da jeg ikke er vant til det. Og som ikke det er nok, så ringte mannen i dag og sa at vi får svigers på besøk. Da klikket det fullstendig for meg. Nå har vi vært sammen med dem 3-4-5 ganger i uka de siste mnd, og nå syns jeg virkelig at nok er nok!!!! Jeg er ikke så veldig glad i dem fra før av, og nå som jeg ikke har det så lett og må ta det med ro så forventer jeg faktisk at de holder seg unna!!!! Jeg har storkranglet med mannen, og det er noe vi aldri gjør. Jeg gråt i flere timer, og satte meg i bilen og dro for å være for meg selv. Er litt skuffet over at han ikke skjønner at nok er nok, og ber dem gi meg litt fred nå. Han skjønte jo at jeg har rett, men jeg måtte skrike det ut. Nå er han ute en tur, vi blir nok venner etterhvert, men jeg trang litt tid for meg selv. Det var nok mye hormoner som snakket i dag, og det skjønte mannen og, men jeg tror faktisk at selv om jeg ikke hadde vært gravid og i den situasjonen jeg er i nå, så hadde jeg fått nok. Hvorfor kan dem ikke forstå at vi har vårt liv sammen nå, og at vi faktisk heller vi tilbirnge litt tid sammen og med venner, enn med dem? Ohhh, je blir bare så sinna Sånn, jeg måtte bare få det ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 17. juli 2006 Forfatter #935 Del Skrevet 17. juli 2006 I morgen skulle jeg egentlig til Oslo og tilbringe dagen med bestis, som jeg ikke har sett siden påsken, men siden situasjonen er som den er, så kommer hun hit så tar vi det med ro hjemme hos oss. Gleder meg til å se henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camie Skrevet 17. juli 2006 #936 Del Skrevet 17. juli 2006 Innom å titter litt og sjekker at alt står bra til med deg og den lille prinsen i magen. Dere får det nok kjempekoselig når hun kommer på besøk til deg. Krype opp i sofaen med pledd, spise godis og skravle med bestisen, da er livet bra herlig. Kos deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 17. juli 2006 #937 Del Skrevet 17. juli 2006 vennen!! føler sånn med deg! håper du har det bra nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 17. juli 2006 #938 Del Skrevet 17. juli 2006 Hei vennen. Synd å lese at du ikke har det bra... også krangel med mannen om svigers oppå¨det hele... Ikke bra.... Alle vi her inne tenker på deg, og passer på boka di vet du... Ta vare på deg selv - og ikke tenk på at du MÅ svare på innleggene våre eller besøke oss. Vi er her når du er i toppform igjen også vi... Tenker masse på deg... (derfor jeg tilstadighet legger igjen små spor her inne... ) Stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 17. juli 2006 #939 Del Skrevet 17. juli 2006 Dumme svigers og dumme krangel....Huff,nåskulle man bare kunne zappet seg hit og dit for da skulle jeg zappet meg nedover og hentet deg Får håpe mannen kan gi dem beskjed om en aldri så liten time out nå ja! Koselig at bestis kommer til deg værtfall! Og du må bare holde ut avslappingen! Det er det du og lille vennen din trenger nå vet du... Sender deg masse gode tanker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 18. juli 2006 #940 Del Skrevet 18. juli 2006 Hei snuppa Skjønner godt at du er frustrert og lei over svigerssituasjonen. Dersom ikke de forstår at de bør være litt tilbakeholdne mtp besøk og samvær, så bør i hvertfall mannen din det. Hvordan hadde han taklet å kun være sammen med dine foreldre heeeeleeee tiden? Kjedelig at det ble en stor eksplosjon, men da kom i hvertfall alt ut og kortene er på bordet. Leit å lese om formen, bekymringene og tankene. Ikke rart folk opplevel svangerskapsdeprisjon! Dersom du merker den kommer snikende så må du ta en telefon til jordmor eller legen for å få hjelp med en gang. Ikke prøv å takle det på egenhånd! Pass på deg selv og den lille! Forhåpentligvis så velger magetrollet å bli inne i sin lille hybel enn så lenge. Men gudskjelov så vil mest sannsynlig alt gå bra om en fødsel skulle være unngåelig. Det er jo betryggende i seg selv Kos deg hjemme med venninnen din i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå