Gå til innhold

Vårt lille høstmirakel :)

IdaC

Anbefalte innlegg

Cr@sh: :klem:

-------------------------------------------------------------------------------

I går kom mannen hjem litt før 22. Han spiste litt og var så trøtt og ville legge seg. Siden jeg hadde vært alene hele dag så ville jeg legge meg meg ham for å ha ham i nærheten. Og da vi la oss kom tårene hos meg. Jeg er så lei av å være sykemeldt, lei av å tilbringe dagene alene, jeg savner kollegaene mine, savner å ha folk rundt meg. Jeg er så lei av å ikke orke noen ting, av å ikke kunne planlegge dagene mine og komme meg ut når JEG vil ikke kroppen min. Jeg savner familien min, savner mannen som jobber mye, savner bestisen min....

Jeg har lyst å prøve meg på å jobbe litt, men jeg VET at det er tullete, at jeg ikke kommer meg opp om morgen noen ganger, og jeg har en jobb hvor andre er avhengige av meg, så det er ikke bare å ringe og si at jeg ikke kommer.

Uff, her ble det masse klaging, men jeg kan ikke noe for at jeg er helt nede nå. Det blir nok mye bedre når familien min kommer hjem om 2 uker, og til uka kommer bestis hjem for godt fra London. Da blir jeg ikke så avhengig av mannen.

I går da jeg sa til ham at jeg er lei av å være alene så mye, så sa han, men du er jo ikke alene, du har verdens største skatt med deg hele tiden :) Og han har jo rett, men selv om jeg kjenner henne sparke masse, så er jo ikke det det samme som å kunne ta på henne fysisk.

I går så tenkte jeg at jeg faktisk gruer meg litt til å være et helt år hjemme, men jeg kommer nok til å forandre mening når det lille mirakelet vårt kommer.

Det er i slike stunder jeg blir så innmari sinna på de som sier at mange gravide er late og ikke gidder å jobbe! Det er bra for dem at de faktisk ikke forstår hvordan det tærer på både psykisk og fyskisk å gå sånn hjemme. Jeg skulle gjerne ha gjort mye for å ha hatt et komplisertfritt svangerskap hvor jeg bobler over av energi, istedenfor er jeg tappet for energi og har /har hatt så mange komplikasjoner og plager i dette svangerskapet.

Nå føler jeg meg råtten her jeg syter sånn, for jeg vet at det er mange som har det mye verre enn meg, så jeg skal prøve å skjerpe meg og tenke positivt så langt det lar seg gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg kjørt mannen til togstasjon, vil gjerne ha bilen i dag. Skal høre om ei veninne har fri fra jobben i dag, også møte henne. Hvis ikke så skal jeg komme meg ut og kikke litt på ting og tang til den lille, da går tiden litt fortere enn å sitte hjemme.

Tror bekkenet hadde godt av en slappe av dag i går, for jeg har ikke vondt foreløpig. Men skal prøve å få spart den litt til helgen, så jeg kan komme meg ut med mannen.

Snakket med mams i går, dem har kjøpt masse til den lille. Hun nevnte sengekant, himmel og pyntedyne og pute med trekk til vogga. Og noe klær har dem kjøpt og hun prøver å finne sånn startpakke med alt mulig rart oppi. Jeg prøver å si at det finnes her og, at dem ikke trenger å kjøpe det, men vil hun høre på meg? Nei! Men hun får vel bare styre, det er jo godt ment :)

Nå har jeg spist, og lurer på om jeg skal legge meg litt til? Det er jo så tidlig ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Skjønner godt at det er tungt når kroppen og sjelen vil forskjellige ting. Noen dager er det ekstra dumt også, og det er bedre at du får det ut enn at du biter det i deg! Og KG er til for litt syt! ;) Her tåler vi alle å høre om det!! (og dersom det finnes noen som ikke gjøre det, så kan de pelle seg laaaangt bort!!!)

Sikkert lurt av deg å komme deg ut litt, man trenger å se andre mennesker litt, ellers blir man lett litt sprø.

Håper både dagen og helgen din blir finfin!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissB: tusen takk for fine ord, de trengs i dag når alt er så tungt :klem:

------------------------------------

Nå har jeg sovet litt, og om ikke så altfor lenge skal jeg ordne meg og komme meg til et kjøpesenter. Har funnet ut at jeg skal unne meg litt nye klær i dag. Håper bare jeg finner noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Å, stakkars vennen.. Det er heeelt normalt å føle sånn! :kose:

Jeg var arb.ledig en stund og ble ganske så deppa.. :sjenert:

Men når du får lille skatt, så blir det så mye action, pluss barselsgrupper osv, at da føler du deg nok ikke ensom lenger! ;)

Prøv å tenk at nå kan du slappe av, ha den friheten du ønsker..

Prøve å se det positive i det.

Men er ikke lett når man er langt nede.. :klem:

Håper du finner nye klær! :klem:

Snill mamma du har! ;)

Kose deg masse i helgen! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må bare se det positive i det Epica. Det går som regel bra, men akkurat i går ble det ekstra ille siden jeg ikke klarte å komme meg til Oslo slik planen var.

Men jeg har lært en ting i løpet av disse mnd jeg har vært sykemeldt, husmorrollen er ikke noe for meg. Jeg er skapt for å jobbe og treffe mennesker hver dag. Å pusle hjemme, vaske, lage mat og stryke tøy til mannen er ikke noe for meg nei :riste:

Fikk mnd av ei veninne jeg jobber med, hun er på jobb og lurer på om jeg vil stikke innom. De hun jobber med i dag snakket om hvor mye de savner meg, så da fant de ut at de vil ha meg på besøk. Blir rørt av å høre sånt jeg. Koselig å være savnet. Så mulig jeg tar meg en tur før jeg skal på shopping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Samme her, jeg blir gal av å skulle leve som en kone på 5o-tallet! :ler:

Men tror det blir kos når babyen kommer.. Da blir det mye å gjøre & mye kos man kan gjøre som babykino og babysvømming, barselgrupper muligens en dag i uka.

Viktig å treffe folk, ellers kan man bli gaaal... :sjenert:

Søte de er på jobb som savner deg da! ;)

Ja det blir sikkert kos å ta entur innom! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen! :kose:

Skjønner veldig godt hvordan du føler det med å gå hjemme og ikke ha de du er glad i rundt deg hele tiden. Sikkert spesielt sårt nå som familien din er på ferie, uten deg... :troest:

Vet ikke helt hva jeg skal si for å trøste deg litt... men du får gjøre som mannen sier å tenke på det lille mirakelet som vokser inni deg og som om ikke mange ukene kommer ut og setter en meget spesiell spiss på tilværelsen din! Tro meg! Du kommer til å nyte tiden hjemme med den lille prinsessa di! :hjerte:

Håper du får en fin dag i dag... Det er jo strålende vær... :briller2:

*kose på IdaC* :kose:

:kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epica: :klem:

Cr@sh: takk for at du prøver å trøste meg, det går mye bedre i dag, det hjelper å komme seg ut og treffe kjente, og ikke minst ha mannen hjemme til vanlig tid :klem:

----------------------------------------------------------------------------------

I dag gjorde jeg i stand til middag før jeg dro ut. Var innom jobben times tid, skravlet med jentene der. Kjempe koselig :)

Etter det dro jeg til et kjøpesenter, hvor jeg fant en kjole, vanlig kjole ikke mamma, men i bomull så det er plass til magen, et topp og andre små ting. Kjøpte kilo med moreller, de er så knallgode, og masse vannmelon og ruslet litt til før jeg hentet mannen.

Nå har vi spist og slapper av. Mannen ser på fotball :sjenert: og jeg vurderer å ta meg en liten lur. Mannen har lyst å besøke svigers i kveld, men jeg har ikke lyst. Syns jeg har sett dem ganske mye i det siste, og jeg er ikke såååå glad i foreldrene hans at jeg har behov for å se dem flere ganger i uka. Så vi får se hva vi gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om vi kunne vært naboer vi da???Jeg vet akkurat presis hvordan du har det vennen...Det er bare ikke så lett for andre å skjønne det tror jeg.

At vi får vondt av ingenting eller plutselig må avlyse noe vi har planlgt osv...

Men vi har hverandre her værtfall :klem::klem::klem:

Og grattis med 28 uker!! Nå er det ikke lenge igjen for deg heller!! Åhhh...det kommer til å bli en ny verden og det året kommer garantert til å fly,sikkert ti ganger fortere enn nå når vi er gravide!

Sambo ser også fotball og jeg ser litt på innimellom når jeg løfter øynene opp fra pcn...Litt dårlig samvittighet for å sitte inne i knallværet,men vi har jo ingen steder å sitte ute...Der verandaen skal bli står det et svært stilas så...

Unyttig info her nå :ler: Menmen!

Håper dere får ei koselig helg sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre at du har hatt en fin dag i dag... Kjole og moreller og vannmelon - kan det bli bedre? Har kjøpt inn jordbær og moreller til turen jeg også... Åh.. DET er godt det! :sikle:

Fotball ja... Mannen ser han også... Jeg skal gjøre unna den siste pakkinga nå.. så henter jeg Lillegutt etter barnetv...

Ta vare på deg selv mens jeg er borte da... :sjarmor:

Stoooor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skytte: Ja, det hadde vært kjekt å være naboer :) Vi har heller ikke verandaer for tiden, og får dem ikke før i nov :overrasket: en gang, og vi kan heller ikke åpne vindu eller døra på stuen, så det er ikke mye behagelig å være hos oss når det er varmt. :klem:

Cr@sh: Håper du får en knall tur :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg våken og klar for ny dag :) Alt er så mye bedre når mannen er hjemme i helgene. Jeg sover bedre, og jeg vet at jeg ikke kommer til å kjede meg og være ensom...

I kveld skal vi til et vennepar som har en datter på nesten 3 mnd. Det blir koselig. Mannen har tenkt å lese litt pensum i dag, og jeg har tenkt å prøve å få ham med ut til en park ved vannet, hvor jeg kan sole meg og han kan lese bok. Det er jo så varmt i leiligheten at jeg holder ikke ut å være inne.

I morgen skal vi på den siste familiemiddagen hos svigers for en stund. Svigerinna mi og mannen reiser bort i 6 uker neste helg, så da skal vi samles og si hadet til dem i morgen. Vi hadde egentlig tenkt oss en tur til dem i morgen, men de ville heller komme hit.

Så det er planene for denne helgen. Og helgene flyr av gårde veldig fort desverre.

Nå er den lille i magen min våken og sparker vilt :hjerter: Pappaen hennes sa hei isted, kanskje det var det som vekte henne :)

Nå skal jeg ut og kjøpe ferke rundstykker til frokost :sikle: Jeg er sulten hele tiden for tiden :sjenert: Det lover ikke bra for vekta mi.... men den kan jeg bry meg om uti oktober en gang, den lille vokser sikkert masse nå, og da vil kroppen ha mat...helst usunn mat :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååååh, nå ble jeg lei meg av å lese de trsite tankene du hadde på fredag. Det var veldig synd du ikke fikk kommet inn til byen og hilst på ispikene, men det kan vi jo kanskje gjøre denne uken? Ingen av oss er spesielt i gåhumør og det å sitte stille i en park og nyte solen mens vi skravler og spiser is er helt ypperlig... :klem:

Jeg har jo vært sykmeldt en evighet nå...har aldri gått så lang tid uten å jobbe siden jeg var femten år (som er elleve år siden). Av en eller annen grunn har jeg klart å ikke la det gå ut over selvtillit at jeg er hjemme. Det er helt utrolig hvor mange avtaler jeg har og det er helt utrolig at jeg noen gang har hatt tid til å jobbe.

Nå skal det sies at jeg er heldig som har en gammel venninne som går hjemme med sin 1 mnd gamle datter, samt endel nye venninner som MammaSarius og Peony som også har hatt tid til overs. Disse venninnetreffene sammen med legetimer, jordmorkontroller, fysioterapeut, kiropraktortimer, voff og lesestoff har gjort at tiden flyr...

Håper du koser deg hos svigers i dag (selv om jeg vet man kan få nok av dem ;)) og at mannen din tar godt vare på deg i det fine sommerværet :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murmelmy: Ikke meningen å gjøre deg lei deg :klem: Det går mye bedre nå :)

På lørdag var vi på barsel besøk hos vennepar. Og for en nydelig unge. Hun er helt skjønn og såååå snill :) Da kjente jeg morsfølelsen komme, og jeg kjente at jeg gleder meg sååå innmari til å kunne holde vår egen om ikke så altfor lenge. Tror mannen følte det likedan, for han snakket od dullet masse med henne han og og sa om ikke så altfor lenge så for vi og en sånn søting :hjerter:

Vi ble superlenge hos dem, dro litt før 19 og hjem litt etter 12. Det ble fotball, kake og taco, helaften med andre ord og kjempe koselig :)

På søndag sov vi ganske lenge, eller lenge for meg å være. Stod opp 10.30. Jeg drev og leste bok, og gjorde ingenting, mens mannen støvsugde og shinet kjøkkenet. Snille mannen min :hjerter:

Så bar det avgårde til svigers. Kalvestek, stekte poteter, grønnsaker til middag, napoleonskake og moreller til dessert :sikle: Ble supermette.

Svigerinnen og jeg og til tider svigermor satt på veranda, mens gutta så på et eller annet sport inne. Svigerinnen min har skrekk for fødsel og gruer seg til å bli gravid av den grunn. De nærmer seg 30 og jeg og alle andre mener at det er på tide med barn der :) De hadde tenkt å begynne prøvingen våren som var, men jeg tror hun fikk såpass angst at de utsatte det. Jeg rådet henne til å snakke med lege om det, for hun kan jo søke om KS, for KS er hun med på. Håper hun gjør noe med det snart, for jeg vil så gjerne se henne gravid snart :)

Nå har jeg kjørt mannen til togstasjon og jeg skal spise frokost før jeg skal dusje og ordne meg, så bærer det avgårde til gyn. Skal dit kun for å få forlenget sykemeld. og ta toxo prøve, for i dag er det 3 uker siden vi kom tilbake fra ferien. Syns det er greit å være på den sikre siden. Men nå vi magen min ha påfyll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

ÅÅå :hjerter: Jeg blir også helt sånn når jeg ser små babyer..

Tenk at vi skal få vår egen lille.. Fantastisk.. :legrine:

Høres ut som en suuper helg! :klem:

Planer for kvelden da?

Jeg har lyst å grille idag også, været er nyyydelig! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia! :vinke: Godt å høre at humøret ble bedre i løpet av helgen. Håper uken blir kjempefin. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epica: Ingen store planer for kvelden. Har lyst å bare være sammen med mannen. Håper han ikke har lagt de store planene heller. :klem:

MissB: Takk i like måte :klem:

Tilbake fra gyn nå. Trodde jeg bares skulle innom for å få ny sykemelding, men han ville ta helsjekk på meg, inkludert GU og innvendig UL :overrasket: Ble litt tatt på senga kan mann si :ler: Han kjente på livmortappen for å se om den var lukket, og det var den. Men så tok han UL og oppdaget at en liten del av morkaka ligger over åpningen igjen. Møkk og dritt altså!!! Det ser ut som den er på vei over åpningen igjen. Han vil ha meg inn til ny UL om 3 uker, og hvis den har flyttet seg enda mer over åpningen så blir det planlagt KS. Men han sier at det er tid igjen, og at mulighet for at den flytter seg vekk fra åpningen er er. Og dersom den blir der den er nå, så holder det og for vanlig fødsel.

Syns det er veldig bra at han tok den UL på meg, for tenk hvis jeg hadde begynt å føde og de først da hadde oppdaget at den er i veien :overrasket: Nå er jeg i trygge hender i hvertfall og det er godt.

Men jeg håper virkelig at den enten blir der den er eller flytter på seg, for jeg har akkurat forberedt meg psykisk for vanlig fødsel...

Nå spiser jeg jordbær, nam nam, det er såååå godt, og etterpå skal jeg kjøpe moreller og vannmelon før jeg skal hente mannen som kommer 2 timer tidligere hjem i dag :hoppe::hoppe::hoppe:

Regner med at vi tar oss en liten lur før vi skal lage middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Samme her! :hjerte:;)

Arhh.. så dumt med morkaka. Håper du får en vanlig fødsel! :klem:

Min ligger også dumt til, så jeg skal på ny UL om to mnd..

Jordbær nam nam! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epica: håper på vanlig fødsel jeg og. Men dersom det blir KS, så er den planlagt og da får vi det lille mirakelet vårt noen uker før :sjarmor:

---------------------------------------------------------------

I dag kommer jeg til å sprekke. Har spist så mye frukt og is og litt kjeks at jeg kjenner jeg er kvalm nå. Spiste frokost, et rundstykke, så spiste jeg kurv med jordbær rundt kl 12, så et rundstykke til rundt 13. Så spiste jeg moreller før middag i 18 tiden, så middag orket jeg ikke. Pirket bare i maten. Så fikk vi lyst på is, dro ut og kjøpte, spiste is og enda flere moreller og enda mere jordbær, og nå har jeg lyst på vannmelon selv om jeg vet jeg kommer til å sprekke da :forvirret:

Veldig sunn i dag med andre ord :) nå slapper vi av, mannen leser på sofan ved siden av meg og jeg surfer og ser på tv. Sitter ved siden av vifta, og holder på å smelte bort i denne glovarme leiligheten vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...