Gå til innhold

Vårt lille høstmirakel :)

IdaC

Anbefalte innlegg

Ja ikke sant den er liten Epica ? Men den er veldig rund så kanskje den ser mindre ut av den grunn? Veldig mye som har lagt seg på baken, sidene og hoftene. Får bare håpe at det forsvinner etterpå og. Det er vel typisk :babyjente: mage jeg har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Den var vertfall veldig søt ! ;)

Og kanskje den vokser fortere fremover, hvem vet?

Det forsvinner heeelt sikkert etter fødsel.

De fleste sier det RENNER av med ammingen. Luckily! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

:hoppe: superdupert å ha deg tilbake igjen... Gjett om vi har savnet deg! ;)

Kjempemoro å lese rapport din - hørtes ut som en knallbra tur! Jeg vil også på tur! :sur: (Skal på tur da... men vil ikke akkurat påstå at min familietur til Nordland kan sammenlignes med din... selv om det er fint der oppe også... :ler: ) Åh... dere fortjener virkelig å ha kost dere masse!

Så stor og fin magen har blitt! :klappe: Tenk så fort den vokser framover også.... :Nikke:

Kos å ha deg tilbake! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!! Velkommen hjem!!

Herremin for en deilig ferie da*sukk* Skikkelig herlig og godt for dere!

Og sikkert bare godt for lille bebisen også!

Og så fiiin mage! Nydelig! Ikke bekymre deg for str for plutselig så er den bare diger! Helt sant! Det ble i allefall min!Opptil flere ganger :ler:

Nattinatt snuppa! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hellu Schnuppa!

Er alt bra i heimen?

Ble det mye shopping på turen eller?

Håper du får en bra dag... :briller2:

:kyss:

Endret av Cr@sh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epica: Tusen takk for mageskryt :klem:

Murmelmy: Takk og takk :klem:

Cr@sh: Ferie til Nordland er nok ikke det samme nei, men det er jo bedre enn ingen ferie :klem:

MissB: :klem:

Skytte: Ja magen kommer nok helt sikkert. Den vokser som den skal, og det er jo det viktigste. :klem:

Cr@sh: Alt vel her, bare jeg som har litt lite KG tid, så jeg rekker ikke å oppdatere :) Det ble ikke mye shopping på meg, jeg orket rett og slett ikke å lete etter mammaklær. Det ble litt sengetøy og klær på den lille og mannen kjøpte en del til seg selv, for en gangs skyld så ble det mer shopping på ham enn på meg :ler: Jo, forresten jeg glemte jo helt bort taxfree shopping. Jeg digger sminke, så der fløy noen tusenlapper ganske kjapt :sjenert: Også fikk jeg kjøpt masse masse sjokis, siden jeg er helt avhengig av det for tiden, og de hadde så mye god belgisk sjokolade på flyplassen i Milano. Nå gjelder det å begrense spisingen noe, men det er jo lettere sagt enn gjort :)

Men her kommer dagens oppdatering:

Stod opp rundt 8.30 og kastet meg rundt med tøystryking og vasking. Godt å få vasket all ferietøy. Fikk det travelt med å dusje og løp til slutt til bussen for å rekke JM timen.

Den lille sparket vilt mens hun målte, det var litt morsomt. Hun vokser akkurat som hun skal, rett over den røde linjen, hjertefrekvensen var 151 og min totale vektoppgang er 5.5 kg.

Etter timen kjøpte jeg to kurver med jordbær og nektariner og dro til mams og paps. Der sloknet jeg på sofan :) Våknet av at mannen ringte og lurte på om han skulle hente meg. Dro til butikken med ham, og nå har vi akkurat kommet hjem og skal spise. Må løpe nå, men kommer sterkere tilbake i morgen :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hørtes ut som deilig taxfreeshopping da! :Hehe: Det er sånt vi jenter liker... :Nikke: Moro med litt til nurket også da...

Dagen din i dag hørtes jo både innholdsrik og deilig ut. Men husk å slappe av litt også da... ;)

Enig med deg i at det er godt å få vasket og ordnet med ferietøy mer eller mindre med en gang... Godt med alt som er unnagjort...

:kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh: Ja, jeg må prøve å ta det litt med ro, ellers så sier bekkenet ganske så fort ifra. :klem:

Stakkars mannen var så sliten og trøtt at han gikk og la seg nå. Siden jeg sov litt hos mams og paps er det for tidlig for meg ennå, men nå har jeg litt KG tid :sjarmor:

Siden det ble en kjapp rapport isted så glemte jeg å skrive om det jordmor sa om bekkenet mitt. Bekkenløsningen min kalte hun for symfysiolyse, og var visst en av de vanskeligste bekkenløsningsformene. Typisk meg å få det :sjenert: Den var vanskelig for ikke å si umulig å behandle, og fysioterapi har ingen effekt, så det var det ingen vits i å prøve. Jeg må bare lytte til kroppen min, ta det med ro når den sier ifra og bite tennene sammen frem til fødsel. Å ta bad med lavendelolje kunne ha litt lindrene virkning, og ellers så må jeg prøve å bevege meg hver dag selv om det gjør vondt, for ikke å bli helt stiv.

Skal til JM igjen om 5 uker og etter det blir det oftere kontroller, så skal jeg til gyn i slutten av mnd for å forlenge sykemld.

Nå sitter jeg og spiser jordbær og sjokolade, det er bare såååå godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj... det med bekkenet hørtes ikke bra ut...

Da er det i hvert fall viktig at du tar det rolig og lytter til kroppen :Nikke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa :vinke:

Synes både du på Cr@sh skal ta det med ro :Nikke:. Jeg har nemlig blitt veldig mye flinkere og merkbart bedre i kroppen. DEt hjelper virkelig å ta det litt mer med ro!

Skriver mer i morgen, jeg.

God kveld, vennen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Iss: :klem:

Cr@sh: :Nikke: vi må nok være flink og lytte til kroppene våre alle sammen.

Men nå døøør jeg virkelig av varmen!!!! Siden de driver og bygger nye verandaer hos oss så får vi ikke opp døren. Og leiligheten vår er alltid veldig varm, selv om vinteren. Vi pleier å åpne vinduet på soverommet og ha døra oppe så vi får litt luft på stuen, men nå som mannen har lagt seg så kan jeg ikke det.

Så nå sitter jeg her i bare truse og svetten renner og jeg tror jeg kommer til å dø. Tror jeg skal ta meg en kald dusj før jeg legger meg, kanskje det hjeper litt.

Skulle få veninne fra oslo på besøk i morgen til lunch, men siden det er nærmene 40 grader inne hos oss så ble vi enige om om ta lunchen i byen og rusle litt i butikker. Hun kommer i 12-tiden, og før det har jeg avtale med sjefen.

I morgen ettermiddag og fredag er forbeholdt familien min. Mams, paps, søs, svoger og nevøene reiser på 4 ukers bilferie i Europa på lørdag :grine: Deler av den turen skulle mannen og jeg og ha vært med på, men siden jeg ble gravid så avlyste vi det. Først syns jeg det er kjipt at vi ikke blir med, og for det andre så syns jeg at en måned uten nevøene mine er alllltttfooor lenge når jeg er vant til å være masse med dem :grine: For håpe ukene flyr avgårde.

I dag sa mamma at vi kommer til å få 6000 av dem til å kjøpe vogn. Vi får pengene på lørdag siden vi skal til swe og kjøpe vong på søndag. Men vogna koster jo bare 2500 i swe, så jeg sa at det var for mye. Men det ville dem ikke høre snakk om, vi skulle få 6000 så kunne vi kjøpe mere utstyr for resten. Og jeg vet at mamma kommer til å kjøpe masse masse annet og, og jeg føler at det blir litt for mye. Men sånn er vel disse mødrene.

Så har vi fått beskjed av søs om at de kommer til å gi oss 4000 for seng, og det likte ikke svigers for det vil gjerne de kjøpe :forvirret: Så nå vet jeg ikke helt hva vi gjør. De fleste har problemer med å få endene til å møtes når de skal kjøpe barneutstyr, mens vi har det motsatte problemet, vi vet ikke hva mer familien kan kjøpe til oss for de summene de har tenkt å bruke... Luksusproblem kaller jeg det :ler:

Nei nå må jeg hoppe i dusjen føe jeg renner bort her :grine: Så skal jeg krype inntil mannen, inntil han dytter meg vekk fordi det blir for varmt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var Murmelmy og, så deg ikke jeg. Du har nok rett i at vi begge to må bli flinkere med å ta det med ro, men det er bare så utrolig vanskelig når jeg er vant til å leve et aktivt liv med mye farting. Bare det at jeg ikke kan jobbe er et ganske stort "nederlag" for meg, men jeg trøster meg med at belønningen er verdt alt det jeg må gjennom.

Men jeg skal ærlig innrømme at jeg godt kunne tenkt meg å være nærmere termin nå :sjenert: Orker ikke å tenke på at det er hele 3 mnd til.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God formiddag! :sjarmor:

Så flott å ha det luksusproblemet med at "alle" vil kjøpe "alt" til dere... :hoppe: Husker det da vi fikk Lillegutt også... "Vi vil gjerne kjøpe vogn!" "Ja, da vil vi gjerne kjøpe bilsete og seng..." osv. Det er bare å sette stor pris på det! Er ikke alle som er like heldige som oss, nei! ;)

Såå varmt i leiligheten? :overrasket: Det hørstes slitsomt ut! En kald deilig dusj var sikkert lurt... :Nikke:

Håper du koser deg med venninna di i dag da... Været er jo knall! (Lurer på hvor det tordenværet de meldte til i går er blitt av jeg... :ler: )

Og du:

:hoppe: ! GRATTIS MED 26 UKER ! :hoppe:

(Du tar meg igjen snart, jo... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

GRATTIS MED 26 UKER!! :klem::hoppe::tommelsmil:

Regner med at du er ganske klar for å få holde jenta di nå ja! ;)

Håper du ikke renner bort i varmen idag! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 uker i dag!!! :hoppe::hoppe::hoppe:

Tiden flyr avgårde, og godt er det :)

Murmelmy :klem:

Cr@sh: ja det er veldig deilig å ha det luksusproblemet, hadde vært verre hvis det var den andre veien. Så vi skal ikke klage nei.

Ja det er forferdelig varmt i leiligheten. Vi vurderer å flytte inn til søs de 4 ukene de er på ferie. De har stort hus med hage og veranda, og badekar som bekkenet mitt kan ha godt av. Vi får se, har ikke bestemt oss helt enda, men vi kommer sikkert til å tilbringe masse tid der.

:kyss:

Epica: Det er bare så vidt jeg ikke renner bort inne i denne leiligheten. Og jeg som vanligvis tåler varme veldig godt :forvirret::klem:

MissS: Vi skal ikke klage over luksusproblemet vårt nei :)

----------------------------------------------

Våknet ved 5 tiden av forferdelig krampe i høyre leggen. Har hatt krampe om nettene før jeg ble gravid og, så jeg visste hva det var. Vridde veldig på meg i senga og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Prøvde å massere litt, og det tror jeg hjalp litt. Mannen våknet han og, og skjønte stakkars ikke hva jeg holdt på med :ler: Ble bekymret og hoppet opp av senga og lurte på om han kunne gjøre noe. Men da hadde det allerede begynt å slippe taket.

Fikk ikke sove mer, så jeg stod like gjerne opp da mannen skulle på jobb. Ryddet litt, dusjet, spiste og gikk til jobben. Var der en halv times tid. Han ene guttekollegaen min er ennå oppgitt over hvor liten magen min er, og lurte på hvor i alle dager gjemte den lille seg :ler: Men han var enig i at jeg er mye større enn jeg var, for vanligvis er magen helt flat.

Pappa hentet meg og vi dro en tur til søs for å leke med ungene. De små skjønningene mine, de er bare så herlige. Eldstemann dro meg inn i hagen for å lete etter blomster han ville plukke til mamman sin, for hun var sur på ham fordi han hadde gjort noe han ikke skulle. Lille søting :)

Søs kjørte meg til byen, så ruslet jeg litt og kikket etter et års bryllupsgave til mannen. Og jeg fant ingenting bortsett fra kort. Hva i alle dager skal jeg kjøpe til ham????

Siden krampen fra i natt hadde satt sine spor, og det var bare så vidt jeg klarte å gå, så kjøpte jeg meg kaffelatte og satte meg på torget og vntet på veninnen. Det ble lunch på oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...