Kipa Skrevet 26. mars 2006 #221 Del Skrevet 26. mars 2006 Heisan! hadde ikke vært her inne før så leste jeg litt for de siste dagene. Så du hadde vært hos en svensk gyn... lurer på om du går på samme sted jeg gikk da jeg var gravid for et par år siden...derfor ble jeg litt nyskjerrig og leste gjennom hele dagboka, så ser jeg du har vært hos en pyton lege..og det jeg leser får meg til tenke på min fastlege, som jeg nå endelig har byttet ut..kan jeg spørre om initialene hennes er amt... Ellers finns det flere slike umenneskelige leger her og det er ikke bra! - godt du har fått en forståelsesfull jordmor, om det er hun jeg hadde er hun meget dyktig ja! Lykke til med svangerskapet, håper det blir en flott opplevelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 27. mars 2006 Forfatter #222 Del Skrevet 27. mars 2006 Duste datamaskin Satt og skrev deee lange innlegget, med svar til dere alle sammen, så skulle jeg poste det og selvfølgelig så forsvant alt sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 27. mars 2006 Forfatter #223 Del Skrevet 27. mars 2006 Prøver igjen MissS:Nei der er nok ikke mange som har 40' i baklomma til enhver tid nei, men bare vi blir kvitt de dustene nå så er vi fornøyde LinKri: Ja det er utrolig deilig å være fornøyd med leger når er i en så sårbar situasjon som vi gravide er Iss: Det er bare å bli det, jeg var det nesten hele fredag jeg Epica: Jeg er ikke helt sikker på at det var den lille jeg kjente, men jeg tror det i allefall, og ja følelsen er helt fantastisk, så du har absolutt noe å glede deg til Jeg har ikke kjent mere etter i helga, så jeg har ikke kjent noe mer, men skal prøve å kjenne litt etter i dag Cr@sh: Tenkte meg at det var 15 du mente ja Kipa: Hei, og velkommen, alltid hyggelig med nye "fjes". Det høres ut som at det er samme jordmor og gyn vi går/har gått til ja, men det er nok ikke samme dustelegen:) Men initialene til den legen til stemmer veldig godt med initialene til dustelegen som veninna mi går til! Det er gogt at du har fått byttet, jeg skal gjøre det jeg og, men, det er ikke så lett når alle de flinke legene har fulle lister. Tusen takk for lykkeønskninger, håper du sikker innom igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 27. mars 2006 Forfatter #224 Del Skrevet 27. mars 2006 Og nå kommer oppdatering fra helga Fredag kom mannen hjem, og vi spiste deilig middag sammen. Vi rakk bare såvidt å rydde vekk før jeg fikk besøk fra ei vennine (hadde avtalt at hun skulle komme). Sendte mannen til noen kompiser, så vi fikk være litt alene Fikk skravla en del sammen, før mannen kom hjem rundt 20 tiden, og da var det tid for Idol. Så det ble en hyggelig kveld til tross for det som skjedde med bilen tidligere på dagen. På lørdag reiste til til Nesbyen for å kikke på en bil, det tar 2 timer å kjøre dit, så vi reiste ved 9 tiden. Mamma og pappa ble med med sin bil, de hadde lyst på en tur de og, i tillegg til at vi ville høre flere synspunkter ang bilen. Og bilen var superfin, vi likte den veldig godt! Mannen skal bare sjekke et par ting i dag ang noe ekstrautstyr, og hvis alt er greit så går vi for den! Vi ble en stund i Nesbyen, kikket litt rudnt og spiste der, så vi var ikke hjemme igjen før på kvelden. Det ble en hyggelig dag. På kvelden slappet vi bare av, så på video og la oss tidlig. På søndag var vi tidlig oppe begge to, det er vanlig at jeg er det, men ikke mannen Men det var jo hyggelig. Vi spiste sen frokost, så dor vi til hver våre foreldre (for å utnytte tiden best mulig ) Jeg hentet søster og den minste nevøen og dro til m&p. Koste masse med den lille, og han begynte faktisk å gråte da jeg skulle gå Han strekte armene mot meg, og ville at jeg skulle ta ham. Men slemme tante kysset ham på kinnet og gikk. Slemme, slemme tante. i ble ikke lenge borte, så vi var hjemme igjen ved 13 tiden faktisk. Vi var så trøtte begge to, at vi tok oss en times lur faktisk Lagde middag etter luren, og dro ut for å øvelsekjøre litt. Det var første gangen jeg hadde øvelsekjørt med mannen, jeg tror at han kanskje var en smule redd Men han skjønte fort at han hadde ingen grunn til det, jeg var jo proff jeg Han var veldig fornøyd og stolt av sin kjære kone Vi dro en tur på kafe, og det ble faktisk deilig ostekake på oss. Vi var ikke hjemme før litt før 22 i går kveld. Det ble litt tv titting før senga ropte på oss Alt i alt en fin helg, menlitt uvanlig i den forstand at vi er vant til å se mer til vennene våre i hegene, men det orket vi rett og slett ikke i helga Nå skal jeg late meg litt til i senga, før jeg tar litt husarbeid. Kl 13 har jeg time hos jordmor på sykehuset. Det er den timen alle får tilbud om i uke 15 visst. Men jeg lurer på hva hun skal snakke om Tanker rundt fødsel eller? Bli kjent med avdelingen? Hmm,,, det blir spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 27. mars 2006 #225 Del Skrevet 27. mars 2006 Å!! Sånn bil vil jeg ha og!! Deilig helg da! Med kos og sånn... Og spennende med jordmor time Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 27. mars 2006 #226 Del Skrevet 27. mars 2006 Kjempefin bil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 27. mars 2006 Forfatter #227 Del Skrevet 27. mars 2006 Jeg er såååå sulten HELE tiden!!! Det er sånn sult som gjør at jeg har vondt i magen med en gang jeg kjenner sultfølelsen Og i dag spiste jeg havregrøt til frokost, joghurt som mellommåltid, nudler (av alle ting hadde jeg lyst på det) til lunch, et eple som mellommåltid, og jeg er såååå sulten igjen nå. Heldigvis så er middagen klar, venter bare på at mannen skal komme nå hvert øyeblikk Timen hos jordmor gikk greit. Hun snakket veldig generelt, og kosthold, og eventuelle sykdomer som kan gjøre at jeg får komplisert svangerskap og fødsel, om samlivet (om jeg er gift, eller samboer med barnefaren, eller om jeg blir enslig). Hun spurte om jeg har opplevd noe i livet som kan gjøre at det dukker opp i svangerskapet nå, for hvis jeg hadde det, så kunne jeg få tilbud om psykologtime. Jeg har jo ikke det, men jeg har drømt og tenkt veldig mye på eksen i det siste. Hun forklarte at det var helt narturlig å gjøre det i svangerskapet, en får tanker om ting som kunne vært, både positive og negative. Han skal gifte seg om en mnd tid, og vi snakket mye om det å få barn da vi var sammen, så jeg tror at det kan ha litt sammenheng. Nå venter jeg barn med en annen mann som jeg elsker, og han skal gifte seg, så båndene vi hadde brytes på en måte for alltid nå... Og selv om jeg aldri kunne tenke meg et liv med ham nå, og jeg aldri kunne tenke meg å være med noen andre enn mannen min, så er det rart hvordan de gode stundene fra det dårlige forholdet jeg hadde med eksen dukker opp. Jeg håper at disse tankene forsvinner snart, for det plager meg litt og jeg er så livredd for å si navnet til eksen uten å ville det når jeg snakker med mannen... NUH er det mat!!!! , så blir det nok en liten før vi skal ut og kjøre i snøværet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 27. mars 2006 #228 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) jeg har byttet til ei jeg fikk anbefalt av ei som gikk der under graviditeten..Hun har etternavn på L og er på åssiden..der er det fortsatt plass så jeg. om det finnes flere med samme navn og du lurer kan du bare sende en pm! Endret 27. mars 2006 av Kipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 27. mars 2006 #229 Del Skrevet 27. mars 2006 Heisann! Leste litt hvordan det var i begynnelsen for deg.. At du var småkvalm iblant.. I uke 7. Håper vel egentlig ikke at jeg blir det, men hadde vert greitt med symptomer.. Jeg også er KJEMPEsulten Føler meg oppblåst og feit, og ikke særlig vakker med denne forkjølelsen.. Du hadde vertfall ganske sunne måltider da, det er bra! Jeg har spist rundstykker, sjokolade, muffins og snop.. Bra at timen hos jordmor gikk greitt! Tankene om ex forsvinner nok snart skal du se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 28. mars 2006 Forfatter #230 Del Skrevet 28. mars 2006 Kipa: Jeg kan se om jeg får byttet til hun du anbefaler. Men nå har jeg egentlig ikke bruk for lege siden jeg bruker gyn og jormor jeg kan sende deg pm hvis jeg ikke finner ut hvem det er. Men jeg lurer på en ting;) Sønnen din, går kan kanskje i barnehage i Danvik? Epica: Hei, ja det stemmer at jeg var litt kvalm i uke 7, men det var minimalt, hadde jeg ikke visst at jeg var gravid så hadde jeg nok ikke lagt merke til det heller. Men siden jeg var symptomjeger som deg, så tror jeg at den følelsen ble forsterket. Jeg hadde heldigvis ikke lyst på søtt frem til ca uke 9-10 tror jeg, men det tar jeg igjen nå tro meg Det går ikke en dag uten at jeg har stappet i meg sjokolade og kaker, og det merkeligste er at vekta mi står så og si stille. Jeg har kanskje lagt på meg en kilo maks. Det er jo bra, men jeg skjønner ikke hvor alle de kaloriene blir av? Men jeg må nok skjerpe meg nå, vil helst ikke ha 5 kilos unge, og disse jordmødre og legene sier at de blir store pga sukkeret. Så denne uka har jeg bestemt meg for å være flink Kan vi gravide bruke krom tro? Hmm, det er jo et kosttilskudd som finnes naturlig i kroppen,og blir skylt ut dersom det blir for mye at den, men allikevel kanskje det er farlig for den lille? Noen som vet? Det har pleid å hjelpe meg før da søtsuget mitt var på det verste, sånn som den er nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 28. mars 2006 Forfatter #231 Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg er jo like tidlig oppe som alltid, og det er jo bare så kjedelig å ikke kunne sove når en har fri Men, det blir bilhandling på oss i dag Vi har bestemt oss for den bilen som jeg viste ovenfor! Den er nok ikke leveringsklar før om en uke, så vi rekker akkurat å få den før vi skal til København i påsken Gleder meg til å komme meg vekk, og være en hel uke med min skjønne mann Ellers så går øvingskjøring strålende, og planen er å kjøre opp i mai en gang. Skal prøve å ta teorien nå på torsdag, så jeg må være flink og lese litt i dag og i morgen. Det blir så utrolig godt å få lappen, da kan jeg være mye friere til å kunne besøke folk og begynne å shoppe for det lille mirakelet mitt. Jordmor så i går at legen hadde skrevet hjerteslag på kortet mitt i uke 11. Hun lurte på om hun hadde tatt UL da? Nei, sier jeg hun fant den med doppler, og da var jeg 11+0, og da ble hun overrasket, oj, det var tidlig, det er ikke ofte en kan finne den så tidlig Men hun mente at h*n må ha ligget fint til siden hun klarte å høre lyden. Jeg har ikke kjent noe mer til den lille, og jeg vil kjenne mer nå Prøvde trikset med å spise meg stappmett og legge meg på magen (tror jeg leste det i Cr@sh sin dagbok?), men siden jeg var så mett, og jeg har fått en liten kul på magen, så ble det bare vondt og ubehagelig å ligge sånn Nå skriker magen min etter mat, så jeg får vel høre etter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 28. mars 2006 Forfatter #232 Del Skrevet 28. mars 2006 stapper i meg masse jordbær nå Det er jo så godt, gleder meg til de norske kommer, da kommer jeg til å leve av dem...mmmm. gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 28. mars 2006 #233 Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg vil også ha jordbær!!! Og vannmelon... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 28. mars 2006 Forfatter #234 Del Skrevet 28. mars 2006 Åååå MissS, skulle gjerne ha sendt deg litt, jeg har en hel kurv igjen Da ble det bil på oss Vi skal skrive under kontrakt i dag, og så skal vi hente den neste uke. De må registrere den og gjøre den klar. Jippi!!! Nå hopper jeg i dusjen, søs henter meg om en time, så reiser vi med minste hennes til babyfotografering etter det skal jeg en tur innom jobben og hilse på kolegaer som sender sms i hytt og pine og sier at de savner meg. Blir helt rørt jeg, så da må jeg besøke dem også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 28. mars 2006 #235 Del Skrevet 28. mars 2006 Morro med bilkjøp!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 28. mars 2006 #236 Del Skrevet 28. mars 2006 Gratulerer med bil! Min sønn går nok ikke i den barnehagen nei..men jeg har hatt praksis der... aller første året mitt, på solstua, det er jo mange år siden da...jobber du der eller.. ååå det høres så deilig ut å være gravid kjenner at jeg lengter etter det igjen...men samtidig har jeg en solstråle som også skal ha sitt Det er fantastisk å være mamma, og det blir bedre og bedre for hver dag synes jeg!! Lykke til med kjøringen, kjørte opp 11. mai i fjor jeg..og kjøretimene hadde jeg med lille Lukas i baksete..det gikk det også, men fornuftig av deg å få den før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 28. mars 2006 #237 Del Skrevet 28. mars 2006 Grattis med ny bil! Den var veldig FLOTT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 28. mars 2006 Forfatter #238 Del Skrevet 28. mars 2006 Kipa: Nevøen min går i den barnehagen, og snakker mye om en som heter Lukas, som er på alder med din sønn, så jeg tenkte at det kunne være ham Ja, jeg håper at jeg rekker å få tatt den før, at jeg slipper å stryke 10 ganger eller noe sånt Cr@sh: Takk, takk, vi er veldig fornøyde vi også Jeg skrev en tråd om magesmerter på gravidforumet tidligere i kveld. saken er at jeg tok meg en liten partimers i ettermiddag. Og jeg våknet med DE magesmertene Det er mensmurringer ganger 20! De er konstante (vondt ennå), og vondt i ryggen/korsryggen som jeg pleier å ha før mensen. Det som gjør meg ekstra urolig er: Jeg tok opp dette med magesmerter med jordmor i forrige uke. For jeg hadde en del smerter frem til uke 10. Da sa hun at sånne menssmerter var helt vanlige så tidlig i svangerskapet, men at de ikke er fult så vanlige siden jeg har kommet så langt, og at menssmerter måtte jeg være obs på for det kunne være tegn på at noe var på gang Så nå sitter nå jeg har, og har vondt, og er superbekymret, og får ikke sove. Men jeg får vente til i morgen, dersom det ikke har gitt seg så ringer jeg nok henne så hun får tatt UL på meg for å berolige meg.... Akkurat nå så er jeg helt nede i kjelleren Føler at jeg får alt som er å få, bekkenløsning, morkaketullet og nå smertene! Blir nok bedre i morgen tenker jeg, men akkurat nå så har jeg lyst å bare grine og synes synd på meg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 28. mars 2006 #239 Del Skrevet 28. mars 2006 Synes du skal ringe legevakta jeg... Og si det som jordmor sa til deg.. Så slipper du å bekymre deg hvis du føler at du ikke kan slappe av!! Alt er nok bra skal du se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 28. mars 2006 Forfatter #240 Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg har jo lyst å ringe, men vil ikke være overhysterisk heller. Jeg blør jo ikke, og jeg vet at de bare kommer til å be meg ta det med ro og avvente. Uff, ikke lett det her. Skal prøve å sove litt snart, så slipper jeg å sitte og tenke på det. til Iss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå