AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #1 Skrevet 14. august 2023 Jeg var uheldig og knuste et glass i oppvasmaskinen min, den er nå ødelagt og jeg skal kjøpe meg en ny. Men er det standarstørrelse på maskinene? Synes det er så vanskelig å finne ut av det når jeg søker på Elkjøp. Anonymkode: 49a47...1a8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #2 Skrevet 14. august 2023 Ja, det er standardstørrelse, men hvordan ble maskinen ødelagt av at du knuste et glass? Anonymkode: 78ce9...d2c 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #3 Skrevet 14. august 2023 Standard størrelse er 60 cm, men de finnes også i 45/50 cm for mindre kjøkken. Ta ett målband eller tomstokk å mål bredden på den gamle. Anonymkode: d4302...ceb 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #4 Skrevet 14. august 2023 Glasset knuste i bittesmå biter. De lå over alt i maskinen. Jeg holdt på en time for å prøve å fjerne alt glasset. Jeg hadde et håp om at det skulle gå bra, satte den i gang, den vasket som vanlig, men maskinen stoppet helt da vannet skulle skylles ut. Anonymkode: 49a47...1a8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #5 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Standard størrelse er 60 cm, men de finnes også i 45/50 cm for mindre kjøkken. Ta ett målband eller tomstokk å mål bredden på den gamle. Anonymkode: d4302...ceb Jeg tenker mer på høyden. Bredden har jeg målt og den er 60 cm. Anonymkode: 49a47...1a8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #6 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Glasset knuste i bittesmå biter. De lå over alt i maskinen. Jeg holdt på en time for å prøve å fjerne alt glasset. Jeg hadde et håp om at det skulle gå bra, satte den i gang, den vasket som vanlig, men maskinen stoppet helt da vannet skulle skylles ut. Anonymkode: 49a47...1a8 Har du sjekket om det kan sitte en glassbit der vannet pumpes ut? Hadde det problemet selv en gang, problemet løst da glassbiten ble fjernet. Prøv evt å blåse inn i avløpsslangen (vask og sprit stussen først...), det kan løsne ting som sitter fast. Anonymkode: 365c5...257 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #7 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har du sjekket om det kan sitte en glassbit der vannet pumpes ut? Hadde det problemet selv en gang, problemet løst da glassbiten ble fjernet. Prøv evt å blåse inn i avløpsslangen (vask og sprit stussen først...), det kan løsne ting som sitter fast. Anonymkode: 365c5...257 Ja, det er sjekket. Sønnen min er rørlegger så han har sjekket alt som sjekkes kan. TS Anonymkode: 49a47...1a8
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #8 Skrevet 15. august 2023 en funksjon som gjør at maskinen åpner seg når den er ferdig er fin å ha... Anonymkode: 0bf7a...010
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #9 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): en funksjon som gjør at maskinen åpner seg når den er ferdig er fin å ha... Anonymkode: 0bf7a...010 Hæ? Er dette noe folk faktisk bruker ekstra penger på? Jeg har hatt oppvaskmaskin i 30 år og har aldri engang tenkt tanken på at det var noe jeg hadde behov for eller ønsket meg. Hvorfor skal man ha det? Anonymkode: 78ce9...d2c 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #10 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hæ? Er dette noe folk faktisk bruker ekstra penger på? Jeg har hatt oppvaskmaskin i 30 år og har aldri engang tenkt tanken på at det var noe jeg hadde behov for eller ønsket meg. Hvorfor skal man ha det? Anonymkode: 78ce9...d2c tja, alle gode modeller har dette i dag. Bare de billige som kun gjør basic oppgaver mangler den? Det jeg liker er justerbare skuffer i høyden, flere muligheter til hva man plasserer hvor og om man enmaskin med bestikkskuff øverst at den er justerbar og delt slik at man kan få plass til stekespader, suppeøser osv også ikke bare kniver og gafler Samtidig er ulike programmer et must for min del da ikke alt jeg har av kopper og kar kan gå inn på sterk varme.. Anonymkode: 0bf7a...010
Taluno Skrevet 15. august 2023 #11 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg var uheldig og knuste et glass i oppvasmaskinen min, den er nå ødelagt og jeg skal kjøpe meg en ny. Men er det standarstørrelse på maskinene? Synes det er så vanskelig å finne ut av det når jeg søker på Elkjøp. Anonymkode: 49a47...1a8 Det er en standard størrelse, på 60 cm bredde og 81 cm høyde. De fleste har justerbare føtter også. Ellers ville jeg sett etter hvilke programmer de har, jeg savner for eksempel veldig ett hurtigprogram på min maskin. Justerbar høyde på kurv er genialt for å få plass til høyere glass! Ellers er volum greit se litt på, spesielt hvis du har åpen kjøkkenløsning eller er en del på kjøkkenet. AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hæ? Er dette noe folk faktisk bruker ekstra penger på? Jeg har hatt oppvaskmaskin i 30 år og har aldri engang tenkt tanken på at det var noe jeg hadde behov for eller ønsket meg. Hvorfor skal man ha det? Anonymkode: 78ce9...d2c For å slippe ut varme og damp. De fleste pleier åpne døren og la den stå litt åpen etter endt maskin, og da er det veldig kjekt om maskinen bare kan åpne døren selv Og det er mye ting man aldri har tenkt på at man trenger, før man plutselig får det 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #12 Skrevet 15. august 2023 Taluno skrev (9 minutter siden): Det er en standard størrelse, på 60 cm bredde og 81 cm høyde. De fleste har justerbare føtter også. Ellers ville jeg sett etter hvilke programmer de har, jeg savner for eksempel veldig ett hurtigprogram på min maskin. Justerbar høyde på kurv er genialt for å få plass til høyere glass! Ellers er volum greit se litt på, spesielt hvis du har åpen kjøkkenløsning eller er en del på kjøkkenet. For å slippe ut varme og damp. De fleste pleier åpne døren og la den stå litt åpen etter endt maskin, og da er det veldig kjekt om maskinen bare kan åpne døren selv Og det er mye ting man aldri har tenkt på at man trenger, før man plutselig får det Tusen takk, endelig en som faktisk svarte på det jeg lurte på ❤️ Takk for mange andre gode tips også TS Anonymkode: 49a47...1a8
Taluno Skrevet 15. august 2023 #13 Skrevet 15. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk, endelig en som faktisk svarte på det jeg lurte på ❤️ Takk for mange andre gode tips også TS Anonymkode: 49a47...1a8 Oppvaskmaskiner er laget for å passe under en standard kjøkkenbenk 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå