Gå til innhold

Hvorfor skal "ALLE" til Mallorca?

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 hours ago, Druid said:

Jeg trodde Magaluf hadde fått så mye begrensninger at de var ute som partysted?

Engelskmenn i starten av 20-årene valfarter fortsatt dit

Anonymkode: c2488...aa1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går charterfly dit. For mange av oss som bor andre steder enn Oslo er det grunn nok. Å komme seg ut av Norge uten flybytte og masse venting er digg. I tillegg er Palma by en veldig pen og koselig by.

Men jeg er enig med Ab om at de må få ordnet opp i bosituasjonen. Airbnb og hotellutbygging har ødelagt for lokalbefolkninga, og øya er i en skvis siden de lever av turisme.

Anonymkode: 50a30...5cd

• Liker 1
Skrevet

Mallorca har jo vært et charter-reisemål siden 60-70 tallet, så det har jo holdt koken noen år. Den øyas popularitet som reisemål er ikke noe som har oppstått nylig.

Jeg har vært på Mallorca kun en gang, men det var på 80-tallet og da var reisemålet Magaluf for party-party. Jeg foretrekker Hellas.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ser det er så populært for tiden, føler "alle" reiser dit og bare "Åhhhh så fint her, her vil jeg bo" osv.

Er det bare en hype slik Ibiza var for noen år siden?

Anonymkode: 89bbe...2d9

«Så populært for tiden»? Dette er ingen hype. Mallorca har da vært kontinuerlig svært populært reisemål for skandinaver siden slutten av 60-tallet. 

Var der selv for første gang som barn i -75, og drar fremdeles til øya med 2-3 års mellomrom. 

Turister finner du selvsagt alle steder på øya, men hvis du ser bort fra de aller verste turistplassene har øya veldig mye fint å by på.

Fjellene i vest er en herlig opplevelse, med en rekke pittoreske perler.

Palma er en flott storby som byr på nesten 2000 år med historie. De siste årene har det vært en betent greie med boligsituasjonen spesielt i Palma, der nærmere 20 % av befolkningen er utlendinger. I tillegg kommer alle leiligheter som kjøpes for å brukes til korttidsutleie.

Mitt tips til Mallorca: lei en bil og kom deg rundt! Øya er så mye mer enn «charterstrendene».

Anonymkode: f40a2...74f

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ibiza er slik fortsatt. Mallorca er for de som ikke har råd til Ibiza

Ibiza drar man til for klubbene, DJene og musikken. Ikke noe typisk charter-sted for trauste nordmenn ;)

• Liker 1
Skrevet

Kjenner ikke noen som "må" eller skal eller har vært der, så vidt jeg vet.

Anonymkode: cc28a...13f

Skrevet

Mallorca er kjempefint, og veldig barnevennlig med tanke på strand og bading ☺️ Kan ikke si jeg har hørt om flere nå enn tidligere som reiser dit, men heller at det har vært jevnt vanlig at folk reiser dit gjennom flere tiår. 

Var der i sommer, og det er like fint der nå som jeg husker det som barn 🥰

Anonymkode: a2982...9e1

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, -jk- said:

Ibiza drar man til for klubbene, DJene og musikken. Ikke noe typisk charter-sted for trauste nordmenn ;)

Nei ikke noe charter-sted det er helt rett. Men mange nordmenn som drar dit ikke bare for fest, men koster som nevnt en god del mer en Mallorca 

Skrevet

Liker Mallorca godt jeg og det beste er at det er kort reisetid. Litt skummelt i høstferien, da det ofte regner en del. Men man kan jo være heldig. 

Liker Kypros godt også. 

Anonymkode: 64dbd...83b

• Liker 1
Skrevet

Var for første gang på Mallorca i sommer og synes det var et flott sted for ferie. Gode strender, sol og varme. Ikke hetebølge heller. Mange fine butikker, kafeer og restauranter. Men også veldig frodig, grønt og pen natur, i motsetning til når jeg var på Kreta i fjor som var ganske tørt og vissent. Og veldig steinete strand med altfor sterke bølger. Nei, da var Mallorca mye bedre!

Anonymkode: 1e534...467

Skrevet

Når jeg får tid å råd skal jeg reise dit, er 40+, har aldri vært i syden, var i Danmark og legoland  til sammen en uke for 5 år siden, det var sist gang jeg og familien reiste på ferie, er ellers hjemme i ferien, er meg en gåte hvordan folk kan reise så mye

Anonymkode: 23338...630

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...