AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #1 Del Skrevet 13. august 2023 Hvis det er snø og is. Og man ønsker komme seg opp til veien fra garasjen, hvilken bil er best? En bil med mye kraft men også god svingradius. Ikke for stor. Anonymkode: 4450a...828 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #2 Del Skrevet 13. august 2023 De fleste biler med 4x4 og gode dekk vil ta deg opp bakkene på Nordstrand. Om det er Quattro, Haldex eller et annet system har ingen betydning i bakkene på Nordstrand. Selv kjører jeg quattro og har aldri stått fast. Før kjørte jeg Haldex 5 gen og sto heller aldri fast. Anonymkode: 50f6c...538 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #3 Del Skrevet 14. august 2023 Beste hadde vært om kommunen orket å måke veiene. Men nå må vi ha en 4x4 pga dette. Anonymkode: e48e9...16b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #4 Del Skrevet 14. august 2023 Nordstrand er kanskje ikke det første stedet jeg tenker på når jeg hører begrepet vanskelig terreng. Anonymkode: 6806c...9bb 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 14. august 2023 #5 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (På 13.8.2023 den 21.17): Hvis det er snø og is. Og man ønsker komme seg opp til veien fra garasjen, hvilken bil er best? En bil med mye kraft men også god svingradius. Ikke for stor. Anonymkode: 4450a...828 Jeg tenker så lenge det er AWD, så klarer alle biler i dag en sånn bakke. Dette med svingradius tror jeg nesten du må innom forskjellige forhandlere å prøvekjøre. El eller fossilt drivstoff? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #6 Del Skrevet 14. august 2023 Aner ikke budsjettet ditt eller hva slags bil du er ute etter, men nyeste Mercedes C-klasse med dieselmotor og firehjulstrekk har en overraskende bra svingradius. Anonymkode: 03513...2c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #7 Del Skrevet 15. august 2023 Ikke velg en tung bil med bakhjulstrekk. Vi har dårlig erfaring med bmw 5serie med bakhjulstrekk og piggfrie dekk på vinterferie i Oslo området. På Oslo vinterføre, dårlig brøyting og piggfrie dekk: Vi har god erfaring med stasjonsvogn med 4hjulstrekk eller små lette biler med forhjulstrekk. Anonymkode: fd60d...b6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 15. august 2023 #8 Del Skrevet 15. august 2023 Merk deg når du skal kjøpe bil at det er forskjell på 4WD og AWD, AWD (all wheel drive) er garantert best, enkelte 4WD trekker kun på 2 hjul inntil du begynner å spinne og da er det av og til for sent, ellers om andre har nevnt, gode dekk er faktisk noe av det viktigste. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #9 Del Skrevet 15. august 2023 Jeg har en toyota urban cruiser. Den har AWD, liten svingradius, er relativt liten (men samtidig med grei plass inni). Anonymkode: 2d717...a5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 15. august 2023 #10 Del Skrevet 15. august 2023 Ryddet for brukerdebatt,latterliggjøring,avsporinger, samt svar til dette. Chantielle mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2023 #11 Del Skrevet 15. august 2023 (endret) For å oppsummere vesentlige poeng: TS har fått anbefalt å se etter en lett og liten firehjulsdreven bil, deriblant Suzuki SX4. Et veldig fornuftkjøp sett bort fra at bilen ikke er elektrisk. Anonymkode: db7ef...a2a Delryddet for avsporing Chantielle mod. Endret 15. august 2023 av Chantielle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #12 Del Skrevet 16. august 2023 Styr unna Honda H-RV, i hvert fall. Kommer meg alltid ned bakken utenfor her, men om jeg kommer meg opp igjen er alltid like spennende å se. 🥲 Anonymkode: a357f...59f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2023 #13 Del Skrevet 16. august 2023 Morten1 skrev (På 15.8.2023 den 11.09): Merk deg når du skal kjøpe bil at det er forskjell på 4WD og AWD, AWD (all wheel drive) er garantert best, enkelte 4WD trekker kun på 2 hjul inntil du begynner å spinne og da er det av og til for sent, ellers om andre har nevnt, gode dekk er faktisk noe av det viktigste. Dette stemmer ikke helt , en bil med konstant 4WD vil alltid trekke diagonalt på ett hjul bak og ett hjul frem uansett om den spinner eller ikke. Det har også betydning om den har LSD, låsbare differensialer og hvilken type senterdifferensial som i praksis gjør at den trekker på alle fire hjulene samtidig. En bil med AWD trekker i realiteten på ett hjul som en vanlig tohjulstrekk helt til den begynner å spinne, problemet med nyere biler med AWD er at systemet slår ikke inn før man får hjulspinn. Da er det nødvendig å kunne skru av hjelpemidler som antispinn for å faktisk kunne komme frem. Anonymkode: d2d2d...e64 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 17. august 2023 #14 Del Skrevet 17. august 2023 On 8/16/2023 at 8:39 PM, AnonymBruker said: Dette stemmer ikke helt , en bil med konstant 4WD vil alltid trekke diagonalt på ett hjul bak og ett hjul frem uansett om den spinner eller ikke. Det har også betydning om den har LSD, låsbare differensialer og hvilken type senterdifferensial som i praksis gjør at den trekker på alle fire hjulene samtidig. En bil med AWD trekker i realiteten på ett hjul som en vanlig tohjulstrekk helt til den begynner å spinne, problemet med nyere biler med AWD er at systemet slår ikke inn før man får hjulspinn. Da er det nødvendig å kunne skru av hjelpemidler som antispinn for å faktisk kunne komme frem. Anonymkode: d2d2d...e64 Vel min Rav4 trekker på alle hjul konstant, 25% kraft på hvert hjul hele tiden. Om det var det du mente med diagonalt i forhold til hverandre eller om du mente at det kun er ett av forhjulene og ett av bakhjulene som trekker konstant (?) vet ikke jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #15 Del Skrevet 17. august 2023 Altså, det er begrenset hvor kraftig og fancy firehjulstrekk for å komme opp "knekken" i Solveien fra Ljabruveien feks..... Selv om vinteren.... Det er sånt folk som har hytte ved uframkommelige veier på fjellet spør om.... Anonymkode: 25079...82d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå