Gå til innhold

Norse Atlantic Airways til Thailand

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Vi vurderer å reise til Thailand i november og ser at Norse Atlantic Airways selger de første billettene til den nylig introduserte ruta Oslo-Bangkok. Dette blir deres første rute til Thailand, og vi er usikre på om vi bør satse på dem, eller om vi heller bør velge Emirates/Qatar, som er dyrere enn Norse. Det er ikke utenkelig at de første flyreisene kan bli utsatt av forskjellige grunner. Det ville være uheldig hvis vi kjøper flybilletter hos Norse, og de deretter blir kansellert, slik at vi blir nødt til å dyrt kjøpe "last minute"-billetter med andre flyselskaper.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 579a6...692

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok sjansen og bestilte nettopp tur til Bangkok med Norse. Fikk billett for ca. 3200 inkludert håndbagasje på hylla (en vei), så da tenkte jeg at det er verdt risikoen. Skulle det bli noe tull, vurderer jeg Finnair, med flybytte i Helsinki. Billettene deres er også en del billigere enn Qatar. Jeg sjekka diverse alternativer, og merkelig nok er Oslo-Helsinki-Bangkok billigere enn bare Helsinki-Bangkok. Jeg synes også det er greit å slippe to lange flyturer som innebærer flybytte midt på natta, som det ville blitt med Qatar eller Emirates.

Anonymkode: 9e1ef...285

Skrevet (endret)

Jeg sjekket også Norse for flyvninger både i November og ifm julen. Men det ble faktisk ikke så mye billigere som "de store" når man la til baggasje og mat. Så, sjekket du totalpris alt inkl eller var det kun "billettprisen" som så billigere ut?

Da sjekket jeg mot Finnair og Emirates som var de som utover Norse kom billigst ut. Vi har endt med å fly med Finnair denne gangen, som vi også fløy med i November i fjor  (det har som regel endt med Emirates eller Finnair alle gangene jeg har flydd til Bangkok, som har blitt en del ganger de siste årene)

Endret av DrueSmoothie
Skrevet

Skjer det noe så er ting verre med et selskap som ikke har noen avtaler med andre. En skade på flyet etc...dette så vi jo nylig i USA.

Selv reiser jeg kun med STORE selskaper på langturer, som hører til en allianse. 

Anonymkode: 6263c...1ce

• Liker 1
Skrevet

Ville i det minste betalt med kredittkort, sånn i tillfelle. Det var en fordel for de som hadde biletter da Flyr gikk konk.

Skrevet

Long-haul med et low-cost-selskap uten noen allianse i ryggen  er risikosport spør du meg. Nå flyr uansett ikke Norse på de strekningene jeg reiser, men jeg ville aldri gjort det. De bruker også en flytype det har vært notorisk mye trøbbel med, så ikke bli overrasket om turen plutselig blir noen dager lenger.

Synes også komfort er viktig på såpass lange flyturer og der har ikke Norse mye å komme med. 

Anonymkode: 04b8e...75b

Skrevet

SAS åpner også Bangkok-rute i høst. Ville heller ha satset på dem, så man har mulighet til å bli ombooket til andre selskap om det skulle bli trøbbel.

Anonymkode: 382b7...ede

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...