Gå til innhold

Multicom- Pc!


Gjest Hjelp!

Anbefalte innlegg

Har altså bestemt meg for å kanskje handle hos multiom:

Noen som har erfaringer med dem?

Har sett på denne til kr. 7000 uten operativsystem:

Elitegroup 331 er en bærbar datamaskin med internt batteri beregnet for deg som ønsker kraftig bærbar teknologi til en meget lav pris. 331 er basert på Mobile AMD teknologi som gir god ytelse med et minimalt strømforbruk.

15,4" WXGA TFT skjerm, 1280x800 oppløsning med Clear-vivid display teknologi

AMD Sempron Mobile 2800+ prosessor med PowerNow! teknologi

512MB DDR 333MHz (PC2700) minne

80GB harddisk

8x DVD±RW Double Layer brenner som leser og skriver alle typer CD- og DVD-plater. Støtter også to-lags brenning på DVD.

ATI Radeon Xpress PCI Express 200M skjermkort med opptil 128MB delt minne

5.1 lydkort og stereo høyttalere, intern mikrofon

IR port

Trådløst 54Mbit nettverkskort (802.11b/g)

10/100Mbit nettverkskort

56k faks/modem integrert (V.92)

4x USB 2.0 porter 1.5Mbps/12Mbps/480Mbps

Synaptics touchpad

Hodetelefonuttak / 5.1 utgang (SPDIF utgang)

Mikrofon inngang

Utgang for ekstern skjerm

TV-utgang (S-video)

Kensington låsespor

Aluminiumslokk i skjermen gir ekstra beskyttelse

Norsk 220V strømforsyning/lader følger med

Norsk tastatur

Internt li-ion batteri

Driftstid på batteri ca. 3 timer

Opplading fra tomt batteri ca. 2 timer

Leveres uten operativsystem, krever Windows XP SP2

Størrelse: 355 x 273 x 40 mm

Vekt kun 2,85kg

Virker denne grei?

Skal bruke den til studier..trenger altså word..laste ned musikk av og til...internett..

Hva betyr trådsløs nettverk??

Siden denne ikke har operativsystem må jeg da kjøpe XP + WORD?

Hvor mye vil den koste til slutt :grine::overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Snart medlem*

Hvis du kikker litt rundt på Multicom sine sider, ser du at du kan kjøpe med operativsystem også for noen hundrelapper ekstra (mulig det er nærmere 1000 kr dog). Når det gjelder Word er dette noe som aldri er default-software på noen pc'er uansett. (Det finnes forøvrig et fullgodt alternativ i Open Office som er gratis. )

Trådløst nettverk betyr nettopp det - at maskinen kan benyttes der det finnes trådløst nettverk (altså uten nettverkskabel). Men den kan selvsagt brukes med dette også.

Jeg har selv kjøpt laptop fra Multicom, og jeg har ganske mye å si om både disse og pc'ene deres. Jeg har hørt om mange som har hatt store problemer med pc'ene de har kjøpt der. Jeg har i bunn og grunn vært veldig fornøyd med pc'en som sådan, men har hatt et par problemer.

- Fikk etter svært kort tid problemer med cd-brenneren, og returnerte den, men hadde stadig problemer. Fikk til slutt en tredje brenner som funker finfint.

- Fikk etter 1 års tid problemer med viften, slik at maskinen hele tiden slo seg av av seg selv. Sendte maskinen inn, og de ordnet dette.

Kundeservicen er det ingenting å si på - jeg er veldig fornøyd med dem på dette punktet, det er ikke noe problem å sende inn ting til reparasjon, og de er raske til å utføre reparasjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_TRådstarter_*

tusentakk! Du hjalp meg virkelig!

Har sett en fra dell også til ca 7800 kr..den er på tilbud fra 9000..vet ikke hvor jeg skal slå til :( den har også operativsystem..noe multicom sin ikke har,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig gammel prosessor,da...Jeg ville synes den var treg til surfing o.l., men helt greit til word-skriving og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min og jeg kjøpte hver vår pc fra multicom for noen år siden. Skjermkortet på begge maskinene var ødelagt når vi fikk dem. han sendte sin inn, jeg fikk ordna nytt kort så orka ikke sende min inn.

Veit ikke hvor mange ganger han har sendt maskina inn, men har vært utrolig mye feil med hannes.

Jeg har hatt noen småfeil med min, men har fått det fikset av en kompis.

Har også hørt mange andre som har hatt feil med pc'er derfra.

Men kundeservice er dem god på, det skal dem ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min og jeg kjøpte hver vår pc fra multicom for noen år siden. Skjermkortet på begge maskinene var ødelagt når vi fikk dem. han sendte sin inn, jeg fikk ordna nytt kort så orka ikke sende min inn.

Veit ikke hvor mange ganger han har sendt maskina inn, men har vært utrolig mye feil med hannes.

Jeg har hatt noen småfeil med min, men har fått det fikset av en kompis.

Har også hørt mange andre som har hatt feil med pc'er derfra.

Men kundeservice er dem god på, det skal dem ha.

Yup, kjøper heller en med PENTIUM M!??!

Har fått en venn...til å se over dette..han skal gi meg tilbakemelding innen 3-4 dager..(han er i utlandet nå )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett hva du enn gjør, så IKKE kjøp pc eller andre datarelaterte deler hos Multicom!!

Grunnen finner du her: http://digi.no/php/art.php?id=220098

Jeg kjenner personlig mannen som har det største problemet her, og han er ikke alene..(for å si det pent). Denne saken er fremdeles ikke ferdig, da Multicom fremdeles nekter å følge norsk lov (kjøpsloven/forbrukerkjøpsloven) og saken er nå på vei inn i rettssystemet.

Det ligger også en pen debatt på hardware.no sine sider, som dere kan lese her: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...081&hl=Multicom

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...