AnonymBruker Skrevet 2. april #101 Skrevet 2. april Snublefot62 skrev (På 16.8.2023 den 7.36): Nei dette stemmer ikke. Låsen er frittstående og selvstendig. Har en modul for å integrere mot alarmsentral (eller noe annet) så er det modulen som står for å legge til/fjerne brukerkoder/kort, og evnt fjernstyring (låsing/opplåsing). Men kodene og kortene ligger fortsatt i selve låsen. Dette står og delvis forklart i manualen til låsen og i for eks manualen til Verisure (som er en av få moduler for integrasjon mot alarmsystemer). Jeg tror jeg har blitt feilinformert. Alarmmontøren sa at låsen kontakter alarmsentralen ved hver opplåsing for å sjekke at koden er gyldig, og at låsen derfor slutter å virke hvis alarmsentralen går ned pga langvarig strømbrudd, men det stemmer ikke. Det stemmer som du sier at låsen fortsetter å fungere selvstendig med de lagrede kodene hvis den mister forbindelsen med alarmsentralen. Anonymkode: 68b4e...98a
Snublefot62 Skrevet 2. april #102 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg tror jeg har blitt feilinformert. Alarmmontøren sa at låsen kontakter alarmsentralen ved hver opplåsing for å sjekke at koden er gyldig, og at låsen derfor slutter å virke hvis alarmsentralen går ned pga langvarig strømbrudd, men det stemmer ikke. Det stemmer som du sier at låsen fortsetter å fungere selvstendig med de lagrede kodene hvis den mister forbindelsen med alarmsentralen. Anonymkode: 68b4e...98a Da har nok ikke montøren helt hatt kontroll på utstyret.
AnonymBruker Skrevet 13. april #103 Skrevet 13. april newman01 skrev (På 1.4.2025 den 8.33): Høres ut som det er lurt å ha et vindu eller terrassedøra åpen når man driver med slikt, så har man i det minste en backupvei inn i huset igjen Ja, det er lett å være etterpåklok. Jeg skjønte ikke at jeg hadde klart å nullstille døra totalt. Så dermed gikk det som det gikk og jeg ble utelåst. Anonymkode: 4ffdf...5b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå