AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #41 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (På 11.8.2023 den 19.41): Jeg diskuterte noe med noen som hevdet at rike ikke har campingvogn. Stemmer det? Anonymkode: 1c638...515 Jeg er rik. Har hytte på fjellet og ved sjøen. Ikke f… og meg bor i en campingvogn Anonymkode: 9b8ff...7f3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #42 Skrevet 13. august 2023 Rik og rik, men vi har vel en samlet inntekt på noen millioner, samt rundt 8 mill på bok. Vi har båt og bobil. Var rundt to mnd i Italia, på 5 stjernes campingplasser. Barna elsker deg, samme med oss voksne. Jeg har aldri likt hytte, fordi jeg vil oppleve mer enn å bare være fast en plass. Ellers har jeg doktorgrad og mannen master, så vil ikke si at vi sosialt heller er lavt på noen stige 😅 Men slike tråder får meg til å undres alt hva mennesker tenker og tror, mens og undres.. Anonymkode: 281c2...105 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #43 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (På 11.8.2023 den 19.41): Jeg diskuterte noe med noen som hevdet at rike ikke har campingvogn. Stemmer det? Anonymkode: 1c638...515 Nei, vi har hytte(r). Men har vært fristet til det for å reise rundt. Men nå som det er så «strengt» med hvor man kan campe så reiser jeg heller og bruker bnb, hotell eller telt. Hadde aldri orket fastplass på campingplass eller besøk der, men det er fordi jeg aldri har likt campingplass-kulturen. Og ja, har forsøkt, men trives ikke med det.(fyll rundt barn, klikker og generelt ) Anonymkode: 865e6...01a
Eloise12345 Skrevet 13. august 2023 #44 Skrevet 13. august 2023 Jeg tror ikke at det fins noen fasit på det.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #45 Skrevet 13. august 2023 Jeg er rik som i at jeg kommer aldri til å trenge å jobbe en dag til om jeg vil det sånn. Ikke bobil eller vogn. Heller ikke lappen😂. 2- roms leilighet. Ingen hytte. Sykler overalt. Ikke gnien om noen skulle lure, men liker å leve helt enkelt og vanlig. Bruker mye penger på andre opplevelser med venner. Anonymkode: 27d8a...31c
-jk- Skrevet 13. august 2023 #46 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, vi har hytte(r). Men har vært fristet til det for å reise rundt. Men nå som det er så «strengt» med hvor man kan campe så reiser jeg heller og bruker bnb, hotell eller telt. Hadde aldri orket fastplass på campingplass eller besøk der, men det er fordi jeg aldri har likt campingplass-kulturen. Og ja, har forsøkt, men trives ikke med det.(fyll rundt barn, klikker og generelt ) Anonymkode: 865e6...01a Strengt? Det er det jo absolutt ikke her i landet. Vi stopper "hvor som helst". Det mest kuriøse stedet jeg har overnattet i vogna var utenfor kjøpesenteret i Bø sentrum en lørdags kveld. Har aldri sett så mye liv og råning på ett sted noensinne. En selsom opplevelse Det lengste vi har ligget ett sted er 3 overnattinger. Som regel kjører vi videre hver dag. 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #47 Skrevet 13. august 2023 Har båter og ei hytte ved havgapet. Camping er ikke noe for meg 😄 Anonymkode: 73af0...069
Gjest takinova Skrevet 14. august 2023 #48 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (På 11.8.2023 den 19.41): Jeg diskuterte noe med noen som hevdet at rike ikke har campingvogn. Stemmer det? Anonymkode: 1c638...515 Hva legger du i rik? Noen med masse penger har sikkert campingvogner, men generelt tviler jeg på at interessen for campingliv er det man setter høyt om man er styrtrik.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #49 Skrevet 14. august 2023 Vi er ikke rik, men prioriterer å bruke en del penger på opplevelser og reiser. De siste årene har vi brukt gjennomsnittlig 80 000 per år på reiser, så kunne nok sikkert kjøpt en campingvogn for noen år tilbake istedet.... Men det er ikke en foretrukket reisemetode for vår del. Når det er ferie og vi er på tur ønsker jeg litt komfort og luksus. Trenger ikke bo på 5** men greit å sleppe å lage, rydde etter maten selv og greit å sleppe klesvask og rydding. Derav mer tid til opplevelser. Vi er også glad i å oppleve nye kulturer og ønsker å besøke land rundt om i hele verden. Til neste år skal vi på familietur til Mauritius, dette hadde vi aldri kunne tatt oss råd til om vi hadde en campingvogn/bobil stående. Anonymkode: b4cda...ade
Gjest takinova Skrevet 14. august 2023 #50 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (På 12.8.2023 den 14.33): Sitter å humrer litt: Vi kan definitivt regnes som rike, og vi reiser på telttur! Hvis du er sånn patetisk søppel som bryr deg om status og klasse og gjør livsvalg basert å passe inn isteden for å leve livet på en måte som gir verdi til deg, så vil jeg egentlig si at du ikke er rik, uansett hvor mye penger du har. »Harry» er en hersketeknikk for å definere komfortabelt og praktisk som noe mindreverdig. Anonymkode: 1e198...b2b Rike folk telter mer enn andre. Klarer ikke finne den artikkelen, men leste det for ikke lenge siden. Det dreide seg om at forskningen peker i retning av at jo mer penger man har, jo mer fysisk aktiv er man.
Kvalitet Skrevet 14. august 2023 #51 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Campingvogn er ikke noe rike har. Sier seg selv. Hvem ønsker tilbringe sommeren i en plastboks på et fugleberg? Kun de som bor i rekkehus/ blokk og ikke har råd til annet. En selvfølge. Anonymkode: fb8a9...a17 Ikke undervurder leiligheter. Leilighet er ofte dyrere per kvadrat enn enebolig.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #52 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (På 11.8.2023 den 19.41): Jeg diskuterte noe med noen som hevdet at rike ikke har campingvogn. Stemmer det? Anonymkode: 1c638...515 Nei, men har hytte, båt og bobil. Ikke fattigmannshytte. Anonymkode: 4be92...1ac
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #54 Skrevet 14. august 2023 Uansett hvor mye penger jeg noen gang får så skal jeg aldri kjøpe campingvogn. Det er ikke ferieform for meg, ei heller telt. Anonymkode: 85257...c5b
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #55 Skrevet 14. august 2023 Naboen er CEO i noe olje-drilling-shipping-greier, og kommer i lokalavisen hvert eneste år skattelistene offentliggjøres pga sin høye inntekt og formue. Han har ikke campingvogn, men han har bobil, som han også aktivt bruker. Noe jeg vet fordi han ikke klarer snu den uten å knote rundt inn i vår oppkjørsel Anonymkode: f906e...0f5 1
Gjest Refreng Skrevet 14. august 2023 #56 Skrevet 14. august 2023 15 hours ago, AnonymBruker said: Rik og rik, men vi har vel en samlet inntekt på noen millioner, samt rundt 8 mill på bok. Vi har båt og bobil. Var rundt to mnd i Italia, på 5 stjernes campingplasser. Barna elsker deg, samme med oss voksne. Jeg har aldri likt hytte, fordi jeg vil oppleve mer enn å bare være fast en plass. Ellers har jeg doktorgrad og mannen master, så vil ikke si at vi sosialt heller er lavt på noen stige 😅 Men slike tråder får meg til å undres alt hva mennesker tenker og tror, mens og undres.. Anonymkode: 281c2...105 Jeg tenker at de som er fryktelig opptatt av hva man bør eller ikke bør gjøre og hva som er lavstatus og hva mer, sannsynligvis lever kjipere og mer stressende liv. Det må være kjipt å ikke kunne prøve camping et år fordi man er redd for å bli sett på som trashy, fattig eller hva det skulle være 😂 Selv liker jeg road trips med bilen min. Å reise rundt og se nye steder syntes jeg er givende.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #57 Skrevet 14. august 2023 Nei, men vi har Champingvogn🫠 Anonymkode: 173f2...b02
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #58 Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (På 12.8.2023 den 7.45): Jeg syns det høres marerittaktig (klaustrofobisk) ut å sitte klemt inne på et "alt inkludert" hotell i syden, med bare fulle skandinavere, ville unger og 45 varmegrader. Vi er alle forskjellige 😅 Anonymkode: e607a...6f9 Rike folk drar ikke på harry all inklusive hoteller med harry scandinaviere. De eier enten egne ferie villaer, eller bor på fine resorts hvor de harry nordmennene ikke er. Anonymkode: 4558a...b71
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #59 Skrevet 14. august 2023 Har stor (og relativt dyr) enebolig og hytte på fjellet - og i fjor hadde jeg campingvogn. Kjøpte i juni og solgte i august, med fortjeneste. Hadde en liten og sportslig campingvogn som jeg fricampet med, grunnet at jeg absolutt ikke vil bo på campingplass eller på hotell. Kjørte langt til skogs/fjells og parkerte, og fikk være helt i fred (for det meste). I år har jeg kost meg masse med et taktelt jeg kjøpte i april, som jeg nå bytter ut med en campervan. Bobil? Nei takk. Liker følelsen av det mer enkle og estetiske, ikke sånne fullproppete bobiler/campingvogner med typisk caravaninteriør. Noe av det beste jeg vet er å kjøre rundt i Norge, så da hjelper det fint lite å ha hytte et sted (selvom jeg har det også). Elsker å parkere et helt øde sted uten folk, og bare høre på naturens lyder. Blir en nydelig høst å reise rundt med campervan, om det bare kan slutte å regne😅 Anonymkode: 3fbf9...318
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #60 Skrevet 14. august 2023 Campingvogn er omtrent den verste formen for ferie jeg kan forestille meg. Som andre er inne på er det nok en sosial klasse greie mer enn utelukkende økonomi selv om disse selvfølgelig henger sammen. Tror ikke du finner mange med høyere utdanning som eier campingvogn med spikertelt. Anonymkode: a76de...4c9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå