Gå til innhold

Du som er rik, har du campingvogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg diskuterte noe med noen som hevdet at rike ikke har campingvogn. Stemmer det?

Anonymkode: 1c638...515

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke campingvogn nei.

Men ei heller hytte, eller båt.

Anonymkode: a3208...58d

Skrevet

Ja, det er "fattigmannshytte", men sikkert koselig.

Anonymkode: a3186...4d7

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis man kan velge, så velger man vel ikke campingvogn? 😂 

Er ikke det for de som ikke har råd til noe bedre? 

Anonymkode: a7858...f22

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke campingvogn nei.

Men ei heller hytte, eller båt.

Anonymkode: a3208...58d

Er det derfor du er "rik"?

Anonymkode: a3186...4d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis man kan velge, så velger man vel ikke campingvogn? 😂 

Er ikke det for de som ikke har råd til noe bedre? 

Anonymkode: a7858...f22

Vi kan velge, men har likevel campingvogn. To faktisk. En som står på fastplass og en mindre vi kan dra på turer med. Vi har også stor familiehytte og ferieleilighet i utlandet. Alt til sin tid. Camping elsker vi begge, så i Norge foretrekker vi det. Før teltet vi. Det må da virkelig være "fattigmannshytte", men det er utrolig kjekt. Ryggen min vil likevel ikke det mer. 

Anonymkode: c36bd...ddb

• Nyttig 3
Skrevet

"Tatertermos"

Anonymkode: 2737b...fb0

Skrevet

Jeg har ikke selv. Men har flere i omgangskretsen som eier campingvogn. De drar i tillegg på dyre utenlandsturer, så det er ikke eneste ferieformen. 

Jeg har selv vært frista til å prøve, det er så mange, flotte steder man kan overnatte. Men er litt for glad i å ha en skikkelig bad tilgjengelig, og det tror jeg ikke avhenger av hvor mye penger man har på konto. 

Anonymkode: 7ed3a...486

Skrevet

Vi har campingvogn. Jeg hadde hatt råd til hytte, men jeg vil se hvor mye vi bruker campingvogna før jeg evt. kjøper hytte. Vi reiser på andre ferier også både i Norge og i utlandet. 

Anonymkode: 91980...523

Skrevet

Ja. Elsker campinglivet og friheten. Har mange gode camping minner fra barndommen, så det var naturlig å fortsette med det i voksen alder. Man blir kjent med mange spennende folk fra hele verden. Camping er kjekt i både Norge og utland. 

Var ikke klar over at det ble sett på som "fattig". Ikke at det gjør meg noe. 

Anonymkode: e607a...6f9

• Liker 4
Skrevet

Vil ikke akkurat kalle meg selv steinrik, men er vanlig økonomisk stilt etter lang utdannelse og med god bolig. For meg er campingliv og -vogn mer et klassespørsmål enn økonomisk spørsmål. Jeg selv skjønner ikke bæret av at noen synes campingvogn (da tenker jeg på sånne som står fast på ett sted) er en hyggelig ferieform, for meg er det marerittaktig å skulle sitte klemt sammen med de samme menneskene på en liten plass, år etter år. Kan skjønne at det kan være fint for barn, men ferieform for voksne, NEI! Mitt verste mareritt. Å reise rundt i bobil eller med campingvogn kan jeg skjønne, uten at det heller er noe for meg personlig.

Anonymkode: 9a9a6...b2f

• Liker 17
Skrevet

Campingvogner kan jo koste godt over er mill. Ikke akkurat fattige som kjøper disse.

Anonymkode: 2a54b...800

Skrevet

Her var det mange rike? Hva er definisjonen av rik for dere som svarer lurer jeg på? 

Anonymkode: ad5c7...aa3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vil ikke akkurat kalle meg selv steinrik, men er vanlig økonomisk stilt etter lang utdannelse og med god bolig. For meg er campingliv og -vogn mer et klassespørsmål enn økonomisk spørsmål. Jeg selv skjønner ikke bæret av at noen synes campingvogn (da tenker jeg på sånne som står fast på ett sted) er en hyggelig ferieform, for meg er det marerittaktig å skulle sitte klemt sammen med de samme menneskene på en liten plass, år etter år. Kan skjønne at det kan være fint for barn, men ferieform for voksne, NEI! Mitt verste mareritt. Å reise rundt i bobil eller med campingvogn kan jeg skjønne, uten at det heller er noe for meg personlig.

Anonymkode: 9a9a6...b2f

Jeg syns det høres marerittaktig (klaustrofobisk) ut å sitte klemt inne på et "alt inkludert" hotell i syden, med bare fulle skandinavere, ville unger og 45 varmegrader. Vi er alle forskjellige 😅

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her var det mange rike? Hva er definisjonen av rik for dere som svarer lurer jeg på? 

Noen millioner på bok. Nedbetalt hus og bil. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi er vel øvre mellomklasse. Midt i livet, nesten nedbetalt enebolig, hytte, tjener ca 3 millioner i året samlet, og en del i fond. 

Skrevet

Tja, det går jo litt på penger, men også mer sosioøkonomisk eller klasse om du vil. 

Campingvogn er mer bygd enn by, mer lavt utdannet enn høyt osv. Så Ronny som er vokst opp med campingferier kan fortsatt ha campingvogn selv om han har blitt ganske velstående av bildekk-forretningen sin. Han har bare en bedre campingvogn.

Anonymkode: c24d7...e13

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tja, det går jo litt på penger, men også mer sosioøkonomisk eller klasse om du vil. 

Campingvogn er mer bygd enn by, mer lavt utdannet enn høyt osv. Så Ronny som er vokst opp med campingferier kan fortsatt ha campingvogn selv om han har blitt ganske velstående av bildekk-forretningen sin. Han har bare en bedre campingvogn.

Anonymkode: c24d7...e13

Det stemmer faktisk med de jeg kjenner som eier campingvogn - de har lykkelige barndomsminner fra campinglivet. 

Jeg tror ikke det er slik at de som er rike, eller byfolk, unngår campingvogn på grunn av "lavstatus". Folk flest er faktisk veldig lite opptatt av slikt i Norge. Men har man penger så legger man selvfølgelig litt mer i de valgene man tar, og da igjen er det lett for de som har mindre å tenke at de gjør det for statusen. 

Skrevet

Nei. Campingvogn er for barnefamilier og fattigfolk. Har bobil.

Anonymkode: d98e6...bd1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...