Gå til innhold

Trenger tips: Pulsklokke til trening

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Har lest gjennom en del tråder her med anbefalinger, den siste fra mars i år. Ser ut som Garmin er mest populær blant disse. Men så er det jo også veldig individuelt hva man trenger. Jeg har stort sett bare brukt telefonen til å måle steg og ikke logga treninga på noe, men begynner å tenke at det er en lur ting å gjøre.

Jeg trener hver dag, mest styrke, men også en del løping. Deltar på OCR-løp. Går mye tur, både i skog og fjell (Men ikke milevis med teltovernattinger). 

Vil gjerne måle steg (det gjør vel alle), kunne legge inn ulike typer trening som kan måle puls og ca kalorier etc (vet sistnevnte er vanskelig å stole på). Den må tåle vann - da min billige Samsung fit2 ga opp under sist OCR. 

Også må den være kompatibel med Samsung A-telefon.

Vil også gjerne måle søvnkvalitet om mulig.

Vil helst ikke ha en som maser om å bevege meg, for når jeg hviler og ikke går 10-20 tusen steg er det av en grunn! :P

Anonymkode: 2e83c...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig fornøyd med min garmin 265. Den har alt jeg trenger, inkludert musikk. Lett å sette opp variable intervaller og masse data om helsen. 

Anonymkode: 8c410...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at veldig mange anbefaler Garmin. Selv har jeg Polar Vantage 2 og er superfornøyd! Jeg har aldri prøvd Garmin, men bytter ikke ut min når jeg er så veldig fornøyd. Tror det er smak og behag, og at det ikke er så store forskjeller på om man velger Garmin eller Polar. Mulig at appene er noe ulike, men funksjonene på klokkene er nok temmelig like. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei

Har lest gjennom en del tråder her med anbefalinger, den siste fra mars i år. Ser ut som Garmin er mest populær blant disse. Men så er det jo også veldig individuelt hva man trenger. Jeg har stort sett bare brukt telefonen til å måle steg og ikke logga treninga på noe, men begynner å tenke at det er en lur ting å gjøre.

Jeg trener hver dag, mest styrke, men også en del løping. Deltar på OCR-løp. Går mye tur, både i skog og fjell (Men ikke milevis med teltovernattinger). 

Vil gjerne måle steg (det gjør vel alle), kunne legge inn ulike typer trening som kan måle puls og ca kalorier etc (vet sistnevnte er vanskelig å stole på). Den må tåle vann - da min billige Samsung fit2 ga opp under sist OCR. 

Også må den være kompatibel med Samsung A-telefon.

Vil også gjerne måle søvnkvalitet om mulig.

Vil helst ikke ha en som maser om å bevege meg, for når jeg hviler og ikke går 10-20 tusen steg er det av en grunn! :P

Polar ignite 3 💙

Anonymkode: 7b239...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker veldig godt Garmin og appen til Garmin.

Sjekk også om du vil ha en klokke som måler HRV, ikke alle modellene gjør det.

Anonymkode: 99a15...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms. Steele skrev (1 time siden):

Vet at veldig mange anbefaler Garmin. Selv har jeg Polar Vantage 2 og er superfornøyd! Jeg har aldri prøvd Garmin, men bytter ikke ut min når jeg er så veldig fornøyd. Tror det er smak og behag, og at det ikke er så store forskjeller på om man velger Garmin eller Polar. Mulig at appene er noe ulike, men funksjonene på klokkene er nok temmelig like. 

Jeg trodde heller ikke det var så stor forskjell, men jeg synes garmin er utrolig mye bedre å bruke, særlig til løping og det å sette opp intervaller. 

Anonymkode: 8c410...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har polar ignite 3 og er kjempefornøyd. Liker appen til polar veldig godt. Har pulsbelte i tillegg som jeg bruker når jeg trener «seriøst».

Anonymkode: a1b4f...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garmin Fenix 😁

På tur i skog og fjell liker jeg "kartfunksjonen" hvor jeg kan se hvor jeg har gått, om jeg følger samme sti tilbake osv. Har nok reddet meg fra å gå meg halvveis bort noen ganger... Ellers er den veldig solid, og har alt av funksjoner! Jeg har ikke behov for å bytte ut min 4 år gamle Fenix enda, men regner med det blir en ny Garmin Fenix neste gang. 

De koster litt, men det er verdt det! Og den er litt stor (finnes i ulike størrelser), men det blir man vant til, og den sitter godt på hånda. 

Garmin Connect-appen er også veldig grei å bruke. 

Anonymkode: 680f8...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Garmin. Har 245 music. Har stor glede av Garmin Coach :)

Anonymkode: 5b104...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også Garmin elsker her. 

Har hatt kanskje 5 ulike klokker i løpet av de siste 15 årene, vært innom fitbit, polar og Garmin. To siste klokkene har vært Garmin. 

Det jeg mener er klare forskjeller der Garmin slår " alt annet" er; 

- Robusthet! det svømmes, det klatres, det svettes, det er -20 og +40 grader og klokken har ikke antyder til å ha " vært brukt". Glass holder, skjerm holder, reimer holder, sensore og batteri holder. Ja de koster en god del men her har man klokke livet ut nærmest om man ønsker. 

- Brukervennlighet! Svært oversiktlig og lett brukt både app og klokke i seg selv. Mange muligheter til å sette den opp og personalisere slik man ønsker. 

- Funksjonsnivået! Her har man alt og mere til. Jeg opplever den også som veldig mye mer nøyaktig enn både fitbit og polar i sine funksjoner. 

- Veldig egnet til å bruke på tvers! Jeg har x antall øreplugger og headsett koblet til den, aldri noe synk trøbbel. Har flere forskjellige pulsbånd jeg også bruker, aldri noe synk trøbbel. Aldri noe trøbbel med å synke kart/gps, aldri noe trøbbel å synke/laste ned fra Spotify eller andre eksterne apper. Bruker myfitnesspal for kalori og mat, synker seg fint med Garmin app og klokke. Har også en type smartvekt som også brukes. Så total pakka og diverse merker/dupeditter funker godt med Garmin.

- Nivået av finesse! Her kan man virkelig sette seg inn i hver minste lille detalje fra dagens trening, søv, restitusjon. Det grafes og måles lang mer enn ola normann trenger men interessant og kunne se ting så i dybden. 

Klokken jeg har nå er Garmin forerunner 965. Akkurat ikke " for stor" til en damehånd men fortsatt fullspekket og et enormt verktøy, øverste sjiktet av midt på tre pris.

Anonymkode: 5fb9a...55a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Garmin Venu2s og er veldig fornøyd med den. Hadde fitbit tidligere, og var forsåvidt fornøyd med den også, men liker denne hakket bedre. 

Min mann sverger til Garmin Fenix, som har noen funksjoner min ikke har - som kart på klokken, bedre batteritid, osv. Men jeg liker ikke skjermen på denne, og ofret det gladelig for en klokke som var litt mer "smartklokke" enn Fenixen. 

Appen til Garmin er også helt fenomenal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar! :hoppe: Jeg har nå bestilt meg en Garmin! Det var veldig tilbud på en av de litt eldre Forerunner'ne, så (45S). Håper det blir bra! Falt ned på Garmin siden så mange her sa det er det beste merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...