Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes du om at folk røyker på uteserveringer? Og generelt på steder der folk står tett i tett, f.eks busstopp? 

Selv synes jeg det burde forbys. Ikke alle som ønsker å få røyk sivende bort til bordet når man sitter for å nyte en matbit i sola. Må man absolutt røyke så får man gå bort fra restauranten, det er min mening.

Anonymkode: 5f9bf...6f1

• Liker 20
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bedre at det røykes ute enn inne.

Anonymkode: 5818d...883

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Så lenge man viser litt hensyn så syns jeg det er helt greit..

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Så lenge det er lov så gidder jeg ikke bruke tid på å irritere meg.

Anonymkode: ea2ef...6af

• Liker 19
Gjest CSe0gvmY2b
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva synes du om at folk røyker på uteserveringer? Og generelt på steder der folk står tett i tett, f.eks busstopp? 

Selv synes jeg det burde forbys. Ikke alle som ønsker å få røyk sivende bort til bordet når man sitter for å nyte en matbit i sola. Må man absolutt røyke så får man gå bort fra restauranten, det er min mening.

Du husker tydeligvis ikke den tiden da de røyket inne overalt🤪 vær glad DET ikke er lov du..

Skrevet
IneT skrev (3 minutter siden):

Du husker tydeligvis ikke den tiden da de røyket inne overalt🤪 vær glad DET ikke er lov du..

Er for ung til å huske det noe særlig. Synes røykeloven kan bli enda strengere. Heldigvis et par restauranter i min by som forbyr det.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
IneT skrev (3 minutter siden):

Jeg jobbet på pub i den tiden. Måtte snyte meg hver natt når jeg kom hjem, det som kom ut var helt svart. Like svart som det jeg snøyt ut når jeg jobbet på verft.

Anonymkode: 29bfb...b6f

• Liker 2
Skrevet

Det kommer i hvert fall til å bli forbudt i løpet av de neste ti årene, det er jeg ikke i tvil om. Man skrur til litt og litt, særlig med en tobakksskadelov som i prinsippet har et overordnet mål om et tobakksfritt samfunn, uten at noen tror det skjer i overskuelig fremtid. Det er i hvert fall et naturlig steg slik utviklingen er.

I dag er det krav om at ikke "uteserveringen" i praksis bygges så mye inn at ventilasjonen begrenses for mye, så det er ikke fritt frem på ordentlig skjermede uteserveringer. Det er også mye som tyder på et klart flertall for forbud i befolkningen (se her), så det er et folkehelsetiltak som har god støtte i befolkningen og som stemmer overens med utviklingen på feltet. Da skal det ekstremt mye til før det ikke skjer.

For meg er det ingen stor kampsak, og det blir jo færre og færre røykere, men jeg er nå enig i at det iblant er irriterende og sjenerende. Røyklukt er dritt, jeg liker ikke å måtte vaske klær fordi noen har røkt i nærheten, og passiv røyking er ikke bra selv om det åpenbart er mindre skadelig utendørs. Helt fint for meg at det forbys, og jeg hadde sagt ja til forbud om jeg ble spurt. Men jeg legger ikke mye engasjement i det.

Anonymkode: 78f2b...9ef

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke noe problem. Den tiden hvor folk blir hysterisk ved et snev av røyk er på vei ut heldigvis. Enkelte henger igjen, og besvimer nesten bare de kjenner antydning av røyk i nærheten. De stikker nesa i været og sniffer, og spør, kjenner du noe du også!!? Som om lukt av svette, eller dårlig parfyme, er bedre. 

Anonymkode: bd533...008

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg syns det er helt på trynet. Har en veldig alvorlig astma og reagerer på parfyme og røyk.

Ikke kan jeg sitte inne fordi folk er parfymerte, og ute kan man jo bare håpe på at ingen setter igang med røyking. Har måttet bytte bord mange ganger , og andre ganger bare måtte avbryte måltidet pga røykingen.

Forskjell på røyken og parfymen er at røyking bare varer en liten stund, så det er egentlig bedre, men irriterende å måtte flytte på seg / bare dra pga dette.

Anonymkode: d3da8...add

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvis det står askebeger på bordene der, så røyker jeg. Hvis ikke lar jeg være, da går jeg ut fra at det ikke ønskes. 

Går selvfølgelig unna hvis jeg står i en folkemengde.

• Liker 14
  • Hjerte 1
Skrevet

Helvetes røyking. Blir utsatt for passiv røyk overalt man ferdes

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Blir ikke lei meg om det blir forbudt for å si det sånn, Jeg blir fryktelig uvel av røykelukt. Om det er flere meter bortenfor går det greit, meg ikke på nabobordet. 
Synes det er synd at ikke-røykere ikke skal kunne kose seg på uteservering uten å bli utsatt for passiv røyking, men sånn jeg har skjønt det der jeg har spurt, så har ikke restaurantene lenger lov å ha dedikerte røykesoner - selv ute. Så da blir man å sitte inne i finværet da... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Er for ung til å huske det noe særlig. Synes røykeloven kan bli enda strengere. Heldigvis et par restauranter i min by som forbyr det.

Hvilken restaurant er dette? Er drittlei å sitte inne i finværet, fordi det sitter alltid røykere ute. 

Anonymkode: bb167...859

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvilken restaurant er dette? Er drittlei å sitte inne i finværet, fordi det sitter alltid røykere ute. 

Anonymkode: bb167...859

Thai Market og Nomads i Fredrikstad.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ikke noe problem. Den tiden hvor folk blir hysterisk ved et snev av røyk er på vei ut heldigvis. Enkelte henger igjen, og besvimer nesten bare de kjenner antydning av røyk i nærheten. De stikker nesa i været og sniffer, og spør, kjenner du noe du også!!? Som om lukt av svette, eller dårlig parfyme, er bedre. 

Anonymkode: bd533...008

Når man sitter og spiser, er det sjenerende at noen røyker på nabobordet. Heldigvis kan seriøse steder ha røykeforbud. Og andelen røykere er nå også såpass lavt at det er ganske stor sjanse for at det ikke sitter noen på nabobordene. 

• Liker 9
Skrevet

Røyking er sexy 

Anonymkode: b51fe...1c5

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Røyking er sexy 

Anonymkode: b51fe...1c5

Nei.

Røyking er for fattigfolk og White Trash.

Anonymkode: 1efb8...2a3

• Liker 13
Skrevet

Jeg er veldig allergisk mot røyk (tiden før røykeloven var et maretitt der jeg ofte måtte gå ut for å kunne puste ordentlig), og unngår derfor uteservering om sommeren. Hender jeg og de jeg er sammen med blir de eneste som sitter inne, men jeg blir så kvalm, svimmel, hostete og får så hodepine at det ikke er noe poeng. Denne allergien har også blitt verre de siste 20 årene.

Så jeg misliker det sterkt, men finner måter å tilpasse meg på. På busstopp går jeg også så langt unna personen som kommer, og om noen setter seg ved siden av meg og lukter røyk, går jeg også unna.

Anonymkode: ada16...e40

• Liker 2
  • Hjerte 1
Gjest CSe0gvmY2b
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er veldig allergisk mot røyk (tiden før røykeloven var et maretitt der jeg ofte måtte gå ut for å kunne puste ordentlig), og unngår derfor uteservering om sommeren. Hender jeg og de jeg er sammen med blir de eneste som sitter inne, men jeg blir så kvalm, svimmel, hostete og får så hodepine at det ikke er noe poeng. Denne allergien har også blitt verre de siste 20 årene.

Så jeg misliker det sterkt, men finner måter å tilpasse meg på. På busstopp går jeg også så langt unna personen som kommer, og om noen setter seg ved siden av meg og lukter røyk, går jeg også unna.

Anonymkode: ada16...e40

Hvilke byer bor dere over allergiske og hysteriske i? Jeg har spist ute fler ganger i sommer, i forskjellige byer, tror jeg har sett en røyker på alle de gangene… men selvfølgelig, går man ut på byen om kvelden er det flust av de, men slik har det jo alltid vært. Men da er der jo ofte kaldt ute uansett 😜

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...