Gå til innhold

Samboer tåler ikke trynet til barnefar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg trenger noen tåd fra dere, og om jeg er den som er urimelig her.

Jeg har 1 barn fra før, og 2 med nåværende samboer. Flyttet hit for en del år tilbake. Barnefar på den tiden gjorde mye vondt for å nekte meg å flytte , noe som naturlig nok ga men nåværende samboer et slags "hat" mot han. Barnefar roet seg etterhvert og beklaget alt han hadde gjort. Så flyttet han langt vekk og så nesten ikke barnet sitt .

Nå har han flyttet tilbake, og vil gjerne se ungen mer. Dette nekter jeg han ikke. Han er far til barnet og barnet er glad i faren sin.

Jeg kommer nok aldri til å Tilgi det kjipe han gjorde mot oss, men dette er ikke ungen sin feil! 

Det virker som om samboer ser "seg selv" og ikke hva barnet trenger. Jeg støtter samboer i at jeg heller ikke har mye til overs for barnefar,  men at vi må se fremover og vise at vi er de voksne her og være rasjonelle. 

I går lå han 2 (!) Timer i senga og fortalte at jeg var en sviker, en røvsleiker, at han skulle dumpet meg for lenge siden, at han kommer til å finne ei ny osv. At jeg kan flytte og at han kan ha ungene sjøl slik at jeg kan flytte inn til barnefar. 

Samboer nærmer seg 40 altså. Herregud!!

Anonymkode: fac72...2e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og dette godtar du... fordi...?

• Liker 26
  • Nyttig 1
Skrevet

Det der hadde ikke jeg taklet. Hva faen liksom det der er ord han ikke kan ta tilbake hvor enn mye han prøver. 

Dump han. Seriøst. 

Anonymkode: 82599...ab2

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har 1 barn fra før, og 2 med nåværende samboer. Flyttet hit for en del år tilbake. Barnefar på den tiden gjorde mye vondt for å nekte meg å flytte , noe som naturlig nok ga men nåværende samboer et slags "hat" mot han. Barnefar roet seg etterhvert og beklaget alt han hadde gjort. Så flyttet han langt vekk og så nesten ikke barnet sitt .

Nå har han flyttet tilbake, og vil gjerne se ungen mer. Dette nekter jeg han ikke. Han er far til barnet og barnet er glad i faren sin.

Jeg kommer nok aldri til å Tilgi det kjipe han gjorde mot oss, men dette er ikke ungen sin feil! 

Det virker som om samboer ser "seg selv" og ikke hva barnet trenger. Jeg støtter samboer i at jeg heller ikke har mye til overs for barnefar,  men at vi må se fremover og vise at vi er de voksne her og være rasjonelle. 

I går lå han 2 (!) Timer i senga og fortalte at jeg var en sviker, en røvsleiker, at han skulle dumpet meg for lenge siden, at han kommer til å finne ei ny osv. At jeg kan flytte og at han kan ha ungene sjøl slik at jeg kan flytte inn til barnefar. 

Har din samboer tatt mye av oppgavene til barnefar mot barnet som mer eller mindre ble «forlatt»? Har han behandlet alle dine tre barn ganske likt? Hva slags relasjon har han til stebarnet sitt?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har du tid til å hjelpe han med å pakke, da?

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

går lå han 2 (!) Timer i senga og fortalte at jeg var en sviker, en røvsleiker, at han skulle dumpet meg for lenge siden, at han kommer til å finne ei ny osv. At jeg kan flytte og at han kan ha ungene sjøl slik at jeg kan flytte inn til barnefar. 

Hjelpe meg. Jeg hadde enten blitt bekymret for et slags hjernedrypp, eller om han hadde fått en slags anfall eller noe slag.

Hva slags lavpanna tulling har du funnet deg da egentlig? Som kjefter på DEG for at han er sjalu / misliker din eks?

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

I mine øyne er det der ren sjalusi... 

• Liker 2
Skrevet

Han er bare sjalu for at du nå har kontakt med det første barnets far.

Men... jeg hadde ikke godtatt sånn oppførsel så om det ikke endrer seg så bør du ta en vurdering om det er et sånt forhold du ønsker for deg og dine barn.

Anonymkode: 7e6ff...c14

• Liker 3
Skrevet
Full Ugle skrev (5 minutter siden):

Har din samboer tatt mye av oppgavene til barnefar mot barnet som mer eller mindre ble «forlatt»? Har han behandlet alle dine tre barn ganske likt? Hva slags relasjon har han til stebarnet sitt?

Hei,

Han har vært vennlig mot barnet, men jeg ser jo at det ikke blir "likt" , altså at han behandler barnet som sitt eget. Det kan jeg forsåvidt forstå. Det er ikke lett å være bonusfar heller, finne sin plass. 

Nei han har ikke tatt over oppgaven. Jeg er den som ordner, steller og følger opp med barn og hus. 

Skrevet

Altså, voksne menn burde ha lært å håndtere følelsene sine. Hva var det for noe? Vel, han er enten sjalu og enslig for å miste deg, eller er det frykt for å ikke lenger streke til for barna, eller miste litt av kontrakten med stebarnet sitt. Er det noe mer der som du ikke forteller oss, TS. Er eksen/barnefaren åpenbart mye rikere, mye høyre eller mye finere enn din nåværende samboeren? Hvorfor er det så mye frykt hos samboeren din. Hvorfor kommer de sterke følelsene frem. Og ja, jeg sier at voksne men BURDE klare å håndtere følelsene sine, men sannheten er nok at han er vokst opp med at gutter ikke skal vise andre følelser enn sinnet, og det er eneste han kan. Det blir slik at du må snakke med ham som du ville snakket med barn, lede ham i retningen av hva han egentlig føler, og la ham først skjønne det og så fordøye det. For "du er svikter og du kan bare gå tilbake til eksen" er åpenbart sterk reaksjon og sterke følelser men det er neppe SINNE han egentlig føler. 

Anonymkode: 02ab0...59f

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tenk det at din samboer har fungert som eneste farsfigur en stund, nå kommer biologisk for tilbake og tar plassen når han føler for det. Kan hende det er så mange følelser i sving rundt dette for din samboer at han ikke klarer å få ut de riktige tingene. 

Han har tatt kampene, han har fulgt opp, han har vært pappa og vært en viktig person. Den egentlige pappaen får nå alt servert og ingen vansker etter sine gamle dårlige valg. Jeg kan forstå din samboer. Hvorfor må ikke pappaen jobbe mer for det? Jeg ville latt pappaen jobbe for det for å vise at han virkelig vil og er der for å bli  

Anonymkode: 3c4a2...b81

• Nyttig 1
Skrevet

Du får gjøre det slutt med samboer og finne deg en ny mann. Alle gode ting er 3? 

Tror dette er ukens 55. klageinnlegg om mine, dine, våre barn. 

Anonymkode: 109a5...012

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det største problemet ditt nå er vel at din nåværende samboer er helt uten respekt for deg. Som kommer med trusler om flytting og nedrakking fordi du forsøker å la barnet og far ha en relasjon som er best mulig.

Eksen din har nok oppført seg som en dritt. Det rettferdiggjør på ingen måte at samboeren din oppfører seg dritt nå.

Anonymkode: f504f...fc5

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han er bare sjalu for at du nå har kontakt med det første barnets far.

Hvorfor tror så mange damer at det er slik?

Mer sannsynlig at samboer i årevis, tålmodig, har hørt samboers klaging, frustrasjon, raseri mot eksen. Han har støttet henne, trøstet henne, og vært enig at det er et utilgivelig svik av barnefar å bare forlate sitt eget barn. Så skal liksom alt være greit når eksen kommer tilbake i omgivelsene etter å ha gitt faen i mange år?

Jeg synes det er rimelig at en avskyelig handling som å nesten ikke møte sitt eget barn over tid får konsekvenser.

Anonymkode: 8f847...124

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenk det at din samboer har fungert som eneste farsfigur en stund, nå kommer biologisk for tilbake og tar plassen når han føler for det. Kan hende det er så mange følelser i sving rundt dette for din samboer at han ikke klarer å få ut de riktige tingene. 

Han har tatt kampene, han har fulgt opp, han har vært pappa og vært en viktig person. Den egentlige pappaen får nå alt servert og ingen vansker etter sine gamle dårlige valg. Jeg kan forstå din samboer. Hvorfor må ikke pappaen jobbe mer for det? Jeg ville latt pappaen jobbe for det for å vise at han virkelig vil og er der for å bli  

Anonymkode: 3c4a2...b81

Irrelevant. Far er fortsatt far, og barnet ønsker relasjon med far. 

Ønsker du å være den som forteller barnet at "pappa må jobbe enda mer for å vise at han virkelig ønsker å ha en relasjon til deg?" Derfor ønsker vi å sabotere pappas utstrekte hånd. 

Du hører vel selv hvor lite logisk en slik samtale ville blitt? 

På folkemunne kalles den slags oppførsel sosial kontroll - og ja, det er samværssabotasje. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Irrelevant. Far er fortsatt far, og barnet ønsker relasjon med far. 

Sludder og vås. Å bare stikke vekk fra sitt eget barn MÅ få konsekvenser. Det er en utilgivelig handling. Det betyr ikke at man skal sabotere samvær når han dukket opp igjen, men at den som har stukket fra må gjøre et solid stykke jobb for å vise seg verdig som far igjen. 

Så kommer det litt an hvor gammel ungen er. Om det er en tenåring så er det innenfor å fortelle de faktiske forholdene. Pappa stakk av og ville knapt ha kontakt med deg, vi støtter at du skal ha samvær med han nå, men du skal vite at jeg og stefar har et litt vanskelig forhold til pappa fordi han stakk av. 

• Nyttig 3
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Og det fikk deg ikke til å si «Ha det» og gå etter 5 minutter fordi...? 

Anonymkode: 87ab3...f5e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hei,

Han har vært vennlig mot barnet, men jeg ser jo at det ikke blir "likt" , altså at han behandler barnet som sitt eget. Det kan jeg forsåvidt forstå. Det er ikke lett å være bonusfar heller, finne sin plass. 

Nei han har ikke tatt over oppgaven. Jeg er den som ordner, steller og følger opp med barn og hus. 

Det er ikke lett å være bonusfar. Jeg er det selv.

Men jeg er voksen og gikk inn i forholdet og visste at det fulgte med to unger som ikke var biologisk mine. Men jeg har ALDRI tatt avstand til de eller ikke deltatt i familieoppgaver og ansvar. ALDRI. Og det kommer jeg aldri til å gjøre heller.

Hvorfor du godtar at han bare er vennlig forstår jeg ikke.

Og nå snakker han sånn til deg. Det er langt over grensen.

• Liker 6
Skrevet

Sludder og vås. Å bare stikke vekk fra sitt eget barn MÅ få konsekvenser. Det er en utilgivelig handling. Det betyr ikke at man skal sabotere samvær når han dukket opp igjen, men at den som har stukket fra må gjøre et solid stykke jobb for å vise seg verdig som far igjen. 

Så kommer det litt an hvor gammel ungen er. Om det er en tenåring så er det innenfor å fortelle de faktiske forholdene. Pappa stakk av og ville knapt ha kontakt med deg, vi støtter at du skal ha samvær med han nå, men du skal vite at jeg og stefar har et litt vanskelig forhold til pappa fordi han stakk av. 

Tror du fortsatt på alt du hører på Kvinneguiden. 

tv2.no samværssabotasje - Søk (bing.com) 

Side opp og side ned, kvinners versjon stemmer sjelden med virkeligheten. 

TV2 har skrevet utallige artikler om emnet, kvinner som bevisst saboterer samværet med far fordi oppsiden med å få far ut av bildet er så stor. 

Jeg har selv vært i samme situasjon i den tiden jeg var singel i begynnelsen av 30. årene. Traff en flott kvinne, 7 års utdannelse, et barn på 7-8 år. Allerede etter 3 måneder ante jeg tegningen, hun ville så sterkt at jeg skulle ta over farsrollen samtidig som hun hindret samvær med far. Hun hadde flyttet fra hjemstedet sitt til Oslo for å studere, og hadde tusen argumenter for at far aldri kunne ha barnet den_eller_den_helgen. 

Beklager, men jeg har selv sett med egne øyne og erfart på kroppen hvor mye energi en kvinne for å hindre samvær, samtidig som de ønsker ny far for barnet. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror du fortsatt på alt du hører på Kvinneguiden. 

tv2.no samværssabotasje - Søk (bing.com) 

Side opp og side ned, kvinners versjon stemmer sjelden med virkeligheten. 

TV2 har skrevet utallige artikler om emnet, kvinner som bevisst saboterer samværet med far fordi oppsiden med å få far ut av bildet er så stor. 

Jeg har selv vært i samme situasjon i den tiden jeg var singel i begynnelsen av 30. årene. Traff en flott kvinne, 7 års utdannelse, et barn på 7-8 år. Allerede etter 3 måneder ante jeg tegningen, hun ville så sterkt at jeg skulle ta over farsrollen samtidig som hun hindret samvær med far. Hun hadde flyttet fra hjemstedet sitt til Oslo for å studere, og hadde tusen argumenter for at far aldri kunne ha barnet den_eller_den_helgen. 

Beklager, men jeg har selv sett med egne øyne og erfart på kroppen hvor mye energi en kvinne for å hindre samvær, samtidig som de ønsker ny far for barnet. 

Ikke uenig, men mitt svar var ut fra at her har den nye samboeren sikkert hørt alt mulig om hvor elendig barnefar er, og så skulle liksom hele det kapittelet hvor han har vært sjelesørger bare strykes som om ingen ting hadde skjedd? Som i at ts i x antall år har snakket side opp og side ned om hvor dårlig fyren er, og så i neste øyeblikk strekker ut en utstrakt hånd. Forsvarer ikke samboerens ordvalg, men at han må bli meget forvirret over denne vinglingen.

Det andre du beskriver er velkjent for meg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...