AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #1 Skrevet 11. august 2023 Er stemor og er lei av trakassering fra barnemor. Kommer stadig på døren, slenger kommentarer. Skal bestemme hvor ting skal stå i mitt hjem. Sender meldinger til samboer at jeg ikke er bra for han og stakkar barn som må vokse opp med meg osv. Hvordan skal jeg få slutt på dette? Er det noen jeg instanser jeg kan bruke? Anonymkode: 3c775...12e 1 1
Eloise12345 Skrevet 11. august 2023 #2 Skrevet 11. august 2023 (endret) Lar dere henne komme inn i huset deres? Dere må ikke la henne gå inn i huset deres, for da kan hun ikke kommentere hvor ting skal stå i hjemmet deres. Hun har uansett ikke rett til å bestemme hvordan dere skal ha det. Samboeren din bør ta en samtale med henne om dette. Han bør nok ta litt ansvar å prøve å få en slutt på dette. Endret 11. august 2023 av Eloise12345 8
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #3 Skrevet 11. august 2023 Eloise12345 skrev (9 minutter siden): Lar dere henne komme inn i huset deres? Dere må ikke la henne gå inn i huset deres, for da kan hun ikke kommentere hvor ting skal stå i hjemmet deres. Hun har uansett ikke rett til å bestemme hvordan dere skal ha det. Samboeren din bør ta en samtale med henne om dette. Han bør nok ta litt ansvar å prøve å få en slutt på dette. Hun slipper ikke inn i huset her, står kun ved inngangsdøra ved overlevering når det er ferie. Men det er blitt fanget opp på kamera at hun står og kikker inn i vinduet når vi ikke har vært hjemmet. Føler meg overvåket i mitt eget hjem. Anonymkode: 3c775...12e 1 4
Eloise12345 Skrevet 11. august 2023 #4 Skrevet 11. august 2023 (endret) 18 minutter siden, AnonymBruker said: Hun slipper ikke inn i huset her, står kun ved inngangsdøra ved overlevering når det er ferie. Men det er blitt fanget opp på kamera at hun står og kikker inn i vinduet når vi ikke har vært hjemmet. Føler meg overvåket i mitt eget hjem. Anonymkode: 3c775...12e Dersom hun gjør det så virker det som om hun ikke er ferdig med han. Må hun komme inn i hagen deres? Kanskje han kan be henne holde seg utenfor? Slike situasjoner er ikke lett. Jeg forstår jo at det blir ubehagelig for deg dersom eksen / barnemoren går for tett innpå dere. Endret 11. august 2023 av Eloise12345
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #5 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hun slipper ikke inn i huset her, står kun ved inngangsdøra ved overlevering når det er ferie. Men det er blitt fanget opp på kamera at hun står og kikker inn i vinduet når vi ikke har vært hjemmet. Føler meg overvåket i mitt eget hjem. Anonymkode: 3c775...12e Så bra dere har kamera. Han bør informere om at hun er sett på kamera. Du bør notere alt hun gjør med datonog klokjeslett. Henting/levering av barn bør skje et annet nøytralt sted. Anonymkode: ddaa6...33a 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #6 Skrevet 11. august 2023 Går hun ubedt på døra, så ta en prat med politiet. Be om råd i første omgang.ikke anmeld unødvendig. Men anmeld når hun skjeller deg ut og går inn ubedt. Vet om noen der slike mødre har fått besøksforbud og far har fått voldsalarm. Ikke med en gang, men med tid og stunder har det blitt bedre Anonymkode: ee9fb...49b 2 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #7 Skrevet 11. august 2023 Helt normalt å føle en usikkerhet på ungenes vegne når det kommer en ny voksenperson inn i livet deres. Men normale mennesker løser jo det med å snakke med mors eller fars nye samboer. Men motivet bak i slike saker er ofte å beskytte ungene fra en eventuell stefar/stemor som ikke er bra for de. Det samme gjelder dersom den andre forelderen får samboer veldig raskt. Ingen vil at ungene sine skal bli presentert for steforelder før ting har fått lagt seg, og ungene har fått tid til å bearbeide at mamma og pappa skiller lag. Anonymkode: 27ec0...7de 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #8 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Helt normalt å føle en usikkerhet på ungenes vegne når det kommer en ny voksenperson inn i livet deres. Men normale mennesker løser jo det med å snakke med mors eller fars nye samboer. Men motivet bak i slike saker er ofte å beskytte ungene fra en eventuell stefar/stemor som ikke er bra for de. Det samme gjelder dersom den andre forelderen får samboer veldig raskt. Ingen vil at ungene sine skal bli presentert for steforelder før ting har fått lagt seg, og ungene har fått tid til å bearbeide at mamma og pappa skiller lag. Anonymkode: 27ec0...7de Kan ikke være normalt å fortsatt holde på sånn etter 3 år som jeg har bodd her😅 Anonymkode: 3c775...12e 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #9 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt normalt å føle en usikkerhet på ungenes vegne når det kommer en ny voksenperson inn i livet deres. Men normale mennesker løser jo det med å snakke med mors eller fars nye samboer. Men motivet bak i slike saker er ofte å beskytte ungene fra en eventuell stefar/stemor som ikke er bra for de. Det samme gjelder dersom den andre forelderen får samboer veldig raskt. Ingen vil at ungene sine skal bli presentert for steforelder før ting har fått lagt seg, og ungene har fått tid til å bearbeide at mamma og pappa skiller lag. Anonymkode: 27ec0...7de Motivet bak er ofte sjalusi og kontrollbehov. Anonymkode: c8ac4...da5 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #10 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men det er blitt fanget opp på kamera at hun står og kikker inn i vinduet når vi ikke har vært hjemmet. Dette er jo selvfølgelig ikke normal oppførsel fra noen…. Anonymkode: 88c62...cd5 2 1
Gjest diddums Skrevet 11. august 2023 #11 Skrevet 11. august 2023 Det er normalt å komme på døren når man henter/leverer barn, kan samboeren din åpne så slipper du å forholde deg til det. Meldinger til samboer er mellom henne og samboeren din (og det er ikke trakassering av deg). Hva med deg er det som gjør henne bekymret? Vdr kikking inn vinduet - var dette etter at hun hadde ringt på, og så tittet inn vindu i nærheten av døra for å se om dere var hjemme? Eller at hun gikk og så inn i alle vinduene mens dere var borte.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #12 Skrevet 11. august 2023 Hvordan trakasserer hun deg? Anonymkode: 79a4f...9ef 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #13 Skrevet 11. august 2023 Dere bør ikke ha henting og levering på døra. Hvis hun står å skriker til deg så ungene hører det, er det ikke bra. Enten bør far hente hjemme hos henne. Eller så bør de møtes på et offentlig sted. De gangene de må det. Far bør få til mekling ang oppførsel ungene får med seg. Slik at de kan komme til en enighet om hva som er best for barna. Hun bør ha minst mulig oversikt over hva dere gjør og ikke gjør når barna er hos han. Det tåler hun tydeligvis ikke å vite. Anonymkode: ee9fb...49b
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #14 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er stemor og er lei av trakassering fra barnemor. Kommer stadig på døren, slenger kommentarer. Skal bestemme hvor ting skal stå i mitt hjem. Hvem slenger hun kommentarer til? Hold deg utenfor situasjonen ved overlevering av barn. Mannen din må ta ansvar og be henne slutte. Sender meldinger til samboer at jeg ikke er bra for han og stakkar barn som må vokse opp med meg osv. mannen din må holde deg utenfor, og ta dette med henne. Hvordan skal jeg få slutt på dette? Er det noen jeg instanser jeg kan bruke? Anonymkode: 3c775...12e Jeg er usikker på om dette er trakassering, selv om det helt klart er ubehagelig. Ut fra alt jeg leser må mannen din skjerpe seg og ta ansvar for situasjonen. Du skal bare golde deg på avstand. Han kan kreve at hun slutter å kommentere deg og deres forhold. Han Jan flytte overlevering til nøytralt område. Anonymkode: 365e2...3fd 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #15 Skrevet 11. august 2023 Må legge til at hun har fått forbud fra politiet tidligere, gjort hærværk utenfor huset. Hun står og kikker i vinduet helt uten grunn, bare kommer plutselig og gjør det. hun har ingen grunn til å bekymre seg for meg. Men hennes oppførsel skremmer meg, dette kan ikke være normalt. Anonymkode: 3c775...12e
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #16 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Må legge til at hun har fått forbud fra politiet tidligere, gjort hærværk utenfor huset. Hun står og kikker i vinduet helt uten grunn, bare kommer plutselig og gjør det. hun har ingen grunn til å bekymre seg for meg. Men hennes oppførsel skremmer meg, dette kan ikke være normalt. Anonymkode: 3c775...12e Nei, dette vitner om et sykt menneske. Jeg hadde ihvertfall vært bekymret for barna. Anonymkode: c8ac4...da5 1 1
M.H85 Skrevet 11. august 2023 #17 Skrevet 11. august 2023 Ikke normal oppførsel. Hun har ingenting i deres hjem å gjøre,kan ikke bare gå rett inn. Din samboer må sette ned foten,fungerer ikke det kan dere sende bekymring til barnevernet. Hun er enten syk eller hun trenger kurs i oppførsel. Barnevernet/kommunen har slik. Er bekymringsverdig om hun sier slike nedsettende ting om deg til barna sine også!
Perle Skrevet 11. august 2023 #18 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er stemor og er lei av trakassering fra barnemor. Kommer stadig på døren, slenger kommentarer. Skal bestemme hvor ting skal stå i mitt hjem. Sender meldinger til samboer at jeg ikke er bra for han og stakkar barn som må vokse opp med meg osv. Hvordan skal jeg få slutt på dette? Er det noen jeg instanser jeg kan bruke? Anonymkode: 3c775...12e Mannen din er ubrukelig. Det er jo ikke du men HAN som skal ordne opp i dette. 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #19 Skrevet 11. august 2023 Måtte legge det til for at det er ikke meg hun skal bekymre meg for. Anonymkode: 3c775...12e
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #20 Skrevet 11. august 2023 Hun virker bitter og sjalu for at du er sammen med hennes eks. Ring politiet neste gang hun prøver å lage rabalder utenfor ditt hjem. Anonymkode: fd70c...e26 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå