AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #21 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det går garantert inn på henne Anonymkode: 48fc5...48c Det går inn på meg 🙈 jeg er egentlig ikke frekk! Men når noen anklager meg for å lyve. Så må jeg bare snakke ut! Men Hey! Jeg sa det rolig med en hyggelig tonefall. Anonymkode: f1bae...b36
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #22 Skrevet 10. august 2023 Det er sjeldent jeg blir spurt om ID på Apoteket, de spør om fødselsnummer - jeg pleier dog å gi ID fordi jeg ikke ønsker at hele apoteket skal høre fødselsnummeret mitt og er enklere for teknikeren å lese selv. Det er ikke et krav om ID, så her må folk rulle inn.. Dog TS, når man har blå resept så får man et referansenummer til resepten fra Helfo som man må gi til apoteket. Dette kommer ikke inn automatisk hos apoteket og ved dine resepter. Det apoteket man har hentet ut blå resept fra før har da dette liggende i sitt system, men du må oppgi referansenummert på alle nye apoteker. Og det er helt irrelevant hvilket land denne personen kommer fra, frekke og uprofesjonelle apotekteknikere kan man finne uavhengig landegrenser. Anonymkode: ca7c2...558 7 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #23 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er sjeldent jeg blir spurt om ID på Apoteket, de spør om fødselsnummer - jeg pleier dog å gi ID fordi jeg ikke ønsker at hele apoteket skal høre fødselsnummeret mitt og er enklere for teknikeren å lese selv. Det er ikke et krav om ID, så her må folk rulle inn.. Dog TS, når man har blå resept så får man et referansenummer til resepten fra Helfo som man må gi til apoteket. Dette kommer ikke inn automatisk hos apoteket og ved dine resepter. Det apoteket man har hentet ut blå resept fra før har da dette liggende i sitt system, men du må oppgi referansenummert på alle nye apoteker. Og det er helt irrelevant hvilket land denne personen kommer fra, frekke og uprofesjonelle apotekteknikere kan man finne uavhengig landegrenser. Anonymkode: ca7c2...558 Takk for info ❤ trodde det lå I systemet har aldri hentet ut noe ifra den apoteket før. Skal huske på det til neste gang ☺️ enig der 😊 damen hadde aksent" så hun snakket som en mafia boss 🥸🤌 Anonymkode: f1bae...b36
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #24 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det er sjeldent jeg blir spurt om ID på Apoteket, de spør om fødselsnummer - jeg pleier dog å gi ID fordi jeg ikke ønsker at hele apoteket skal høre fødselsnummeret mitt og er enklere for teknikeren å lese selv. Det er ikke et krav om ID, så her må folk rulle inn.. Dog TS, når man har blå resept så får man et referansenummer til resepten fra Helfo som man må gi til apoteket. Dette kommer ikke inn automatisk hos apoteket og ved dine resepter. Det apoteket man har hentet ut blå resept fra før har da dette liggende i sitt system, men du må oppgi referansenummert på alle nye apoteker. Og det er helt irrelevant hvilket land denne personen kommer fra, frekke og uprofesjonelle apotekteknikere kan man finne uavhengig landegrenser. Anonymkode: ca7c2...558 Dette er ikke en universal sannhet. I alle apotek jeg har vært krever de ID, men alle har funnet mine blå resepter selv når jeg har vært på ferie i ukjent by. Oppgir aldri noe referansenr. Har hørt noen andre i nabobyen få beskjed om at de må gå på sitt nærapotek, men det har aldri skjedd meg og jeg har hatt medisiner på blå resept i snart 20 år og byttet by og land flere ganger. Anonymkode: 7beaa...69e 3 6
RockyRose Skrevet 10. august 2023 #25 Skrevet 10. august 2023 Fint å bu på bygda, gitt. Eg visste ikkje at ein måtte vise leg ein gong 😂 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #26 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Det går inn på meg 🙈 jeg er egentlig ikke frekk! Men når noen anklager meg for å lyve. Så må jeg bare snakke ut! Men Hey! Jeg sa det rolig med en hyggelig tonefall. Anonymkode: f1bae...b36 Men Hey! Anonymkode: 355a6...b13 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #27 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun gjorde jo jobben sin. Det var du som var frekk. Anonymkode: 83bae...ffa AnonymBruker skrev (1 time siden): Slutt å shame folk som gjør jobben sin. Anonymkode: 09eaf...5a3 Å anklage en kunde for å lyve er ikke en del av stillingsbeskrivelsen. Nå vet vi jo ikke nøyaktig hvordan denne apotekansatte ordla seg, og ts kan naturligvis overdrive noe... Men det må kunne gå an å avvise en kunde på en høflig og bestemt måte uten å være frekk eller anklage kunden for å lyve. Anonymkode: 75615...ba1 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #28 Skrevet 10. august 2023 Jeg synes du er frekk som forventer å få utlevert medisiner - attpåtil på blå resept - når du ikke har med deg legitimasjon. Du burde dratt hjem og hentet den. Det eneste den ansatte gjorde feil var å faktisk gi etter maset ditt og la deg få medisinene. Anonymkode: 1c3e5...907 12 4
KatyP Skrevet 10. august 2023 #29 Skrevet 10. august 2023 https://www.apotek.no/personvern-i-apotek-gammel Det er legitimasjonsplikt på apoteket. Dette for å ivareta personvern. 11 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #30 Skrevet 10. august 2023 RockyRose skrev (13 minutter siden): Fint å bu på bygda, gitt. Eg visste ikkje at ein måtte vise leg ein gong 😂 Ikke jeg heller. Det er mulig det er forskjell på de ulike apotekkjedene. Litt som at jeg kan hente pakker på Posten uten leg men alltid må vise leg for Postnord (eller var det kanskje omvendt🤔) - selv om pakkene utleveres samtidig av samme person i skranken, som for øvrig er min nabo.😅 Anonymkode: 75615...ba1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #31 Skrevet 10. august 2023 Det du ba henne om er jo egentlig ulovlig og noe hun ikke har lov til. Jeg tenker begge var frekke her, du like mye som henne. Hun kunne ha vært båfe tydelig og høflig mot deg iht å forklare hvorfor hun ikke kan gjøre som du vil.men kan også skjønne det om du fortsetter å mase Anonymkode: eca1e...4ab 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #32 Skrevet 10. august 2023 I Øst-Europa kommuniserer man på en annen måte og har en annen holdning til kundeservice enn her i Norge. Det gjør at østeuropeere veldig lett blir oppfattet som frekke når de ikke kjenner de norske sosiale kodene. TS gjorde feil ved ikke å ha med legitimasjon, men apotekteknikerens oppførsel er etter min mening uhørt. En medarbeider med bedre serviceinnstilling kunne fortsatt nektet å utlevere medisiner uten leg, samtidig som man fortsatt oppfører seg høflig og vennlig mot kunden. Den beste å gjøre her er vel å stemme med lommeboka og slutte å bruke det aktuelle apoteket. Anonymkode: a646a...332 5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #33 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg synes du er frekk som forventer å få utlevert medisiner - attpåtil på blå resept - når du ikke har med deg legitimasjon. Du burde dratt hjem og hentet den. Det eneste den ansatte gjorde feil var å faktisk gi etter maset ditt og la deg få medisinene. Anonymkode: 1c3e5...907 Helt enig! Skjønner heller ikke hvorfor TS ønsket å poengtere at apotekteknikeren var polsk eller ukrainsk (?), hva har det med saken å gjøre? TS framstiller seg selv som en ganske dårlig person. Anonymkode: 5b0ce...7e1 9 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #34 Skrevet 10. august 2023 Om det er en gyldig resept på blåresept så får ikke apotek personalet endret det til hvit resept…Men er det et vedtak på blåresept spesifikt for ditt barn så må resepten fra legen være skrevet på blåresept paragraf 3. Er mange lover og regler apoteket må følge ifra HELFO og følges ikke de kan HELFO nekte apoteket penger for medisinen. Og det er butikk…ikke en offentlig instans. Sett deg inn i hva slags resept barnet ditt har og sjekk på helsenorge om barnet har gyldig resept Anonymkode: 53ebd...714 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #35 Skrevet 11. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om det er en gyldig resept på blåresept så får ikke apotek personalet endret det til hvit resept…Men er det et vedtak på blåresept spesifikt for ditt barn så må resepten fra legen være skrevet på blåresept paragraf 3. Er mange lover og regler apoteket må følge ifra HELFO og følges ikke de kan HELFO nekte apoteket penger for medisinen. Og det er butikk…ikke en offentlig instans. Sett deg inn i hva slags resept barnet ditt har og sjekk på helsenorge om barnet har gyldig resept Anonymkode: 53ebd...714 Dette. Jeg hadde vedtak fra helfo, men selvom vedtaket hadde godkjent «alle» medisiner på den listen som gjalt for mitt barn så manglet jeg resept for den aktuelle medisinen vi ville prøve, da måtte vi ha ny resept for gjeldene medisin og den måtte være på blåresept for å få det dekket. Hjelper lite med vedtak om man ikke har gyldig resept 🤭 I mitt tilfelle kunne jeg få ut medisinen, men måtte da betalt full pris. Anonymkode: 921ea...b39 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #36 Skrevet 11. august 2023 I noen tilfeller fungerer blåresept slik at du betaler noen ganger, andre ganger ikke. Ihvertfall hadde eksen min det sånn med adhd-medisinene sine. Anonymkode: 32903...6ae 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #37 Skrevet 11. august 2023 For øvrig er jeg enig i at det er litt frekt å påstå at du løy, men jeg synes også du var teit som laget spetakkel når du fikk ut medisiner uten legitimasjon. Hun kunne nektet. Anonymkode: 32903...6ae 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #38 Skrevet 11. august 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Takk for info ❤ trodde det lå I systemet har aldri hentet ut noe ifra den apoteket før. Skal huske på det til neste gang ☺️ enig der 😊 damen hadde aksent" så hun snakket som en mafia boss 🥸🤌 Anonymkode: f1bae...b36 Jeg skjønner ærlig talt ikke greia her. Du hadde ikke med legitimasjon, det har alltid jeg, ellers får jeg ikke ut medisinene mine. En annen ting er at du fremstår veldig usympatisk når du begynner og blande inn etnisitet, og fraser som *mafia boss* Anonymkode: 1fc34...304 10 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #40 Skrevet 11. august 2023 Hun kunne vært hyggeligere, men du burde heller ikke fått ut medisinen. Nei de skal ikke gjøre unntak på sånt. Da kan det jo bli ganske lett å hente ut medisinene til andre Anonymkode: 2e49d...b5d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå