Gå til innhold

Nuva/P-ring


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Nå har jeg brukt tre nuva-ringer i strekk, altså hoppet over to ring-frie perioder ved å sette inn ny ring med en gang. På lørdag, midt inni treukersperioden hvor man skal bruke ring, fikk jeg plutselig mensen helt uventet, og har det enda. Det sto i bruksanvisningen at dette kan forekomme.

Nå bruker jeg tamponger og ring samtidig. Er det noen som vet om dette er skadelig eller kan hemme ringens effekt? Kan jeg ha ubeskyttet sex etter at mensen er ferdig? Bør jeg ta en ukes opphold før jeg begynner med ny ring når neste ringfrieperiode kommer, eller kan jeg bare hoppe over mensen igjen og sette inn ny ring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er beskyttet selv om du har mensen, men du bør ta en ringfri uke fordi du lettere får mellomblødninger hvis du bruker ringen flere uker i strekk uten pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min anbefaler ikke at man bruker mer enn 3 p-ringer i strekk før man har mensen, men ingen leger vet helt sikkert ennå om det har noen dårlige virkninger å droppe mensen helt. Jeg pleier å bruke 3 pringer mellom hver mens siden jeg får en del plager ved mensen, og har ikke opplevd noen mellomblødning iløpet av tiden jeg har brukt ring. Tror jeg har brukt det i rundt 2 år nå.

Ang sikkerhet ved sex så er du beskyttet sålenge du enten har hatt ringen inne i minst 3 uker sammenhengende(og da kan ringen være ute i max en uke), eller du ikke har ringen ute av vagina mer enn maximum 2 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Nå har jeg brukt tre nuva-ringer i strekk, altså hoppet over to ring-frie perioder ved å sette inn ny ring med en gang. På lørdag, midt inni treukersperioden hvor man skal bruke ring, fikk jeg plutselig mensen helt uventet, og har det enda. Det sto i bruksanvisningen at dette kan forekomme.

Nå bruker jeg tamponger og ring samtidig. Er det noen som vet om dette er skadelig eller kan hemme ringens effekt? Kan jeg ha ubeskyttet sex etter at mensen er ferdig? Bør jeg ta en ukes opphold før jeg begynner med ny ring når neste ringfrieperiode kommer, eller kan jeg bare hoppe over mensen igjen og sette inn ny ring?

I følge bruksannvisningen kan man fint bruke tampong og P-ring samtidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...