Concert Skrevet 13. august 2023 #61 Del Skrevet 13. august 2023 Spitzy skrev (4 minutter siden): I en ødemark utenfor kommunene? Javel. Kanskje greit du stemmer blankt ja. Ødemarken vil jo alltid være i en kommune, i Norge 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 13. august 2023 #62 Del Skrevet 13. august 2023 Concert skrev (24 minutter siden): Ødemarken vil jo alltid være i en kommune, i Norge 😅 Ja, så da var du jo like langt i forhold til korrupsjon i kommunen egentlig? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concert Skrevet 13. august 2023 #63 Del Skrevet 13. august 2023 Spitzy skrev (7 minutter siden): Ja, så da var du jo like langt i forhold til korrupsjon i kommunen egentlig? Korrupsjon er det i alle land, og kommuner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest paprikaskrue Skrevet 13. august 2023 #64 Del Skrevet 13. august 2023 MDG på grunn av deres miljø og LHBTI politikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 13. august 2023 #65 Del Skrevet 13. august 2023 Concert skrev (4 minutter siden): Korrupsjon er det i alle land, og kommuner. Javel. Det finnes korrupte mennesker overalt, det er riktig det. Hvis kommunen din ikke er spesielt korrupt , skjønner jeg ikke hva generell korrupsjon overalt har med din blanke stemme i kommunevalget og gjøre. Uansett, lurt at du stemmer blankt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 13. august 2023 #66 Del Skrevet 13. august 2023 MLy92 skrev (På 9.8.2023 den 22.42): Og hvorfor? Hva er det partiet står for, som du mener er bra? Hvilken kommune bor du i? Rødt Pga arbeidspolitikken i kommunen min og hvordan det angår meg. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valentin Skrevet 13. august 2023 #67 Del Skrevet 13. august 2023 Høyre siden det er lokalvalg og de har gode politikere her jeg bor. 65.000 selv meldt meg inn da de faktisk prøver å bygge kommunen. Ap og Sp styrer nå og alt bare forfaller. neste stortingsvalg kan det hende INP får min stemme. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdjdkdudjbs Skrevet 14. august 2023 #68 Del Skrevet 14. august 2023 Jeg skal stemme på venstre! Har stemt på høyre tidligere, men liker miljøpolitikken til Venstre - samtidig som at byen blir styrt av høyresiden. Byrådet i Oslo med AP, SV, MdG og Rødt har ikke begrep om hvor penger kommer fra og har kjørt byens økonomi i senk. Jeg ønsker meg mer seriøse folk inn i byrådet som ser og forstår helheten. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GP950mAh Skrevet 14. august 2023 #69 Del Skrevet 14. august 2023 Jdjdkdudjbs skrev (1 time siden): Jeg skal stemme på venstre! Har stemt på høyre tidligere, men liker miljøpolitikken til Venstre - samtidig som at byen blir styrt av høyresiden. Byrådet i Oslo med AP, SV, MdG og Rødt har ikke begrep om hvor penger kommer fra og har kjørt byens økonomi i senk. Jeg ønsker meg mer seriøse folk inn i byrådet som ser og forstår helheten. Venstre vil ha samarbeid med MDG: https://www.nettavisen.no/norsk-politikk/oslo/byradet-i-oslo/borgerlig-flertall-i-oslo-venstre-vil-erstatte-frp-med-mdg/s/5-95-875721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elooon Skrevet 14. august 2023 #70 Del Skrevet 14. august 2023 (endret) Tviler på jeg bryr meg om å stemme i år, for det er ikke noe poeng med det likevel, men får se. Hvis jeg skal stemme så blir det FrP. Endret 14. august 2023 av Elooon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 14. august 2023 #71 Del Skrevet 14. august 2023 Jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal stemme ennå, må lese litt mer først, har planer om å forhåndsstemme neset uke. Jeg vet at jeg IKKE skal stemme Rødt, MDG eller SV, og heller ikke Frp. Står nok mellom Venstre og Høyre i år 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdjdkdudjbs Skrevet 14. august 2023 #72 Del Skrevet 14. august 2023 GP950mAh skrev (1 time siden): Venstre vil ha samarbeid med MDG: https://www.nettavisen.no/norsk-politikk/oslo/byradet-i-oslo/borgerlig-flertall-i-oslo-venstre-vil-erstatte-frp-med-mdg/s/5-95-875721 Ja, jeg tenker det kan være en god løsning egentlig. MDG har fått styre å stelle på egen hånd som tunga på vektskåla de siste årene, men om de kommer inn under et høyrestyrt byråd blir det nok brems på de mest tullete tingene (som å male flekker på veien med maling som ikke tåler vann, masse utekontorer som ingen gidder bruke og felling av masse friske trær). Og brems i form av at de ikke får fri tilgang på skattepengene og litt til som det virker å ha vært. Men at noen drar i miljøvennlig retning trenger vi definitivt, og som et samarbeidsparti som kan gi støtte og flertall i visse saker det ikke så dumt. Hellere det enn miljøpolitikken til FRP hvertfall 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shy Guy Skrevet 14. august 2023 #73 Del Skrevet 14. august 2023 På diverse "valgomater" kommer som regel SV, Rødt og MDG ganske jevnt ut. Men når jeg leser partiprogrammene, så føles det mest riktig med Rødt. De prøver å gjøre noe med de store forskjellene i landet vårt, og kjemper for de som har det vanskelig, og fokuserer også på miljøkatastrofen. Samlet sett blir derfor Rødt mest riktig for meg, og håper de gjør et godt valg. Jeg bor i Oslo, så håper for all del at byrådet fortsetter. Synes de har gjort mye bra, slik som flere sykkelveier. Kjipt at kollektivprisene fortsetter å skyte til himmels da. Kommer Høyre tilbake her, så blir det å presse fram mer privatisering og ta fra de som trenger det mest og gi til sine rike venner, slik de alltid har gjort. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aruiel Skrevet 15. august 2023 #74 Del Skrevet 15. august 2023 Skjønner egentlig ikke hvordan jeg kan sette meg inn i politikken, hverken lokalt eller nasjonalt. Lang liste over navn jeg ikke aner hvem er eller hva de står for. Finner lite info om hvilke saker partiene mener bør prioriteres lokalt. Står omtrent ingenting på de lokale hjemmesidene til partiene, annet enn hvem som er leder. Partiprogrammene ellers føles bare ut som veldig mye snakk uten noe konkrete planer for hvordan få det gjort. Samme med intervjuer, mye snakk om hva problemet er, men ingen plan for å fikse det. Avisene og nyheter snakker bare om noen få populære ting. Savner en plass der det står hva planene for kommunen er for de neste 4+ årene, så kan partier/politikerne kommentere hva de mener bør endres osv. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 15. august 2023 #75 Del Skrevet 15. august 2023 Jeg stemmer Rødt i lokalvalget, akkurat som jeg stemmer Rødt ved stortingsvalg. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 15. august 2023 #76 Del Skrevet 15. august 2023 (endret) Aruiel skrev (9 minutter siden): Skjønner egentlig ikke hvordan jeg kan sette meg inn i politikken, hverken lokalt eller nasjonalt. Lang liste over navn jeg ikke aner hvem er eller hva de står for. Finner lite info om hvilke saker partiene mener bør prioriteres lokalt. Står omtrent ingenting på de lokale hjemmesidene til partiene, annet enn hvem som er leder. Partiprogrammene ellers føles bare ut som veldig mye snakk uten noe konkrete planer for hvordan få det gjort. Samme med intervjuer, mye snakk om hva problemet er, men ingen plan for å fikse det. Avisene og nyheter snakker bare om noen få populære ting. Savner en plass der det står hva planene for kommunen er for de neste 4+ årene, så kan partier/politikerne kommentere hva de mener bør endres osv. Jeg forstår hva du mener, men du har en innstilling til politikk som ikke sporer realitetene. Hvem de forskjellige kandidatene er trenger ikke å bety så mye, såfremt du ikke liker/misliker en spesielt mye. Alle partiene sier hva de ønsker å gjøre lokalt, men du må huske at det er en ønskeliste. Så akkurat hvordan sak X eller Y skal utføres i praksis er ofte noe man ikke kan ta stilling til før man evt. sitter med makten og det kan da vise at det ikke er så lett å få til som man håpet under valget. At det er mye snakk om vei, skole og barnehage kommer man ikke utenom, dette er ting som opptar de fleste, så alle partier har en mening om dette. Du må se på de store linjene, da det er en god sammenheng mellom hva partiene ønsker lokalt og hvor de står på den politiske aksen i rikspolitikken. Er det valgboder der du bor, gå innom å spør rett ut: er deres kampsaker ved lokalvalget og sammenlign, husk at for mange så er lokalvalg ofte en enkeltsaks greie, det er derfor vi får alle disse micro partiene som Nei til bompenger, som nå heter folkets parti osv. Endret 15. august 2023 av K.B. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 15. august 2023 #77 Del Skrevet 15. august 2023 Aner ikke. Kommunevalg er mer hva man mener personene på listene står for en hva partiprogrammene sier. Mitt problem er at jeg har mistet all tillit til politikere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 15. august 2023 #78 Del Skrevet 15. august 2023 AP Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 15. august 2023 #79 Del Skrevet 15. august 2023 Aruiel skrev (1 time siden): Skjønner egentlig ikke hvordan jeg kan sette meg inn i politikken, hverken lokalt eller nasjonalt. Lang liste over navn jeg ikke aner hvem er eller hva de står for. Finner lite info om hvilke saker partiene mener bør prioriteres lokalt. Står omtrent ingenting på de lokale hjemmesidene til partiene, annet enn hvem som er leder. Partiprogrammene ellers føles bare ut som veldig mye snakk uten noe konkrete planer for hvordan få det gjort. Samme med intervjuer, mye snakk om hva problemet er, men ingen plan for å fikse det. Avisene og nyheter snakker bare om noen få populære ting. Savner en plass der det står hva planene for kommunen er for de neste 4+ årene, så kan partier/politikerne kommentere hva de mener bør endres osv. Start med NRK sin valgomat 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 15. august 2023 #80 Del Skrevet 15. august 2023 enina skrev (På 13.8.2023 den 11.30): Partiet Sentrum. Fordi de fokuserer på utenforskap i samfunnet. https://partietsentrum.no/ De ser ut som leftovers fra Ap 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå