Gå til innhold

Strikketøy på fly?

Fremhevede innlegg

Gjest reisende gjest
Skrevet

Skal reise med fly om noen dager. Siden flyturer er kjedelig så temkte jeg å ta med genseren jeg strikker på turen. Vet noen om jeg kan ha den med, tenker spesielt på strikkepinnene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, strikkepinner kan du dessverre ikke ha med deg pga. sikkerheten.

Skrevet

Har opplevd begge deler;

en gang fikk jeg beskjed ved innsjekking om å legge strikkepinnene i kofferten, den andre gangen ble de med inn på flyet (jeg tenkte at tok de pinnene, så hadde jeg råd til å miste dem) og flyvertinnen kommenterte hvor pent det var :ler: .

Begge var innenriksfly.

Utenriks tror jeg er enda strengere.

Skrevet (endret)

Når jeg fløy innenriks med norwegian i oktober hadde jeg strikketøy i veska, som jeg hadde med ombord i flyet. Ingen som sa noe på det.

Endret av Gitte
Skrevet

Vet om flere som har måttet legge fra seg pinnene. De har gått over til bambuspinner, som ikke lyser opp i securitysjekken. :sjarmor:

Skrevet (endret)

..

Endret av Nordlandspia
Skrevet

Jeg har flydd med både strikkepinner og heklenål i veska.

Skrevet

Jeg har fløyet utenlands (bl. a til USA) og hadde med meg bambusstrikkepinner. Da var det ikke noe problem.

• 3 uker senere...
Gjest securitassa
Skrevet

Strikkepinner er greit innenlands ihvertfall. Andre land praktiserer forskjellig. Også her i landet forandres regelene etterhvert. Er du så dum at du proklamerer i sikkerhetskontrollen at du kan drepe med strikkepinnene dine så får du dem selvfølgelig ikke med!

Røngtenmaskinen som ser igjennon bagasjen ser alt, også bambuspinner :)

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg kan ikke ha på meg naglebelte eller armbånd når jeg flyr, så jeg vil anta at strikkepinner heller ikke er lov.

Skrevet
Jeg kan ikke ha på meg naglebelte eller armbånd når jeg flyr, så jeg vil anta at strikkepinner heller ikke er lov.

Hva i all verden slags armbånd er det du har? Har du måttet gi det fra deg i sikkerhetskontrollen? Og naglebeltet? Høres ærlig talt helt usannsynlig ut.

Man må noen ganger ta av seg metallgjenstander når man går gjennom sikkerhetskontrollen, men du får det jo tilbake før du går ombord i flyet.

Gjest securitassa
Skrevet

Du antar og jeg vet! Dette er min jobb GrønnSky. At du ikke får ha på naglebelte og armbånd ombord i Norske fly er bare oppspinn! ;)

Skrevet
Du antar og jeg vet! Dette er min jobb GrønnSky. At du ikke får ha på naglebelte og armbånd ombord i Norske fly er bare oppspinn! ;)

det kan da hende at grønnsky bruker naglebelter og armband som har 5-10 lange nagler.... kan ikke forestille meg at dere slipper de inn på flyet!

ellers kan det meste brukes som våpen. får du middag ombord på flyet får du jo kniv og gaffel i rustfritt stål... ellers kan en nyspisset blyant brukes til så mangt. hva med papirkutt? det er vondt det! da får du nok hvilken som helst pilot til å gjøre som du vil....

Gjest GreenSky
Skrevet

Sier du det? Det må ha vært inbildning, da. :sarkasme:

Gjest Securitassa
Skrevet

For all del, om du går i 10 cm lange nagler i beltet ditt. Det har jeg aldri sett på en pasasjer. Men 10 cm er lang for å være nagler så det er nok mulig du må sjekke inn beltet ditt med bagasjen da ja.

Når det gjelder definisjon på hva som kan være farlig å bruke som våpen så er vel mennesket i seg selv noe av det værste.Mye farlig hissig der gitt!

Men strikketøyet som ble diskutert her er ihvertfall tillatt i Norge.

Skrevet

Sist jeg kjørte med fly så la jeg strikketøyet i kofferten - tenkte at det kunne bli "konfiskert" på Gardermoen................ Men det hadde det nok ikke blitt, for ved siden av meg satt ei dame og strikket hele turen :forvirret:

Skrevet
ellers kan det meste brukes som våpen. får du middag ombord på flyet får du jo kniv og gaffel i rustfritt stål...

Er det ikke ganske lenge siden vi har fått stålbestikk ombord på fly - ja er det ikke lenge siden vi i det hele tatt har fått noe på flyet?

Gjest camillo
Skrevet

Om du har lov til å ha med strikkepinner på flyet avhenger av det enkelte flyselskaps regler. Jeg tror det er British Airways som ikke tillater det - men reglene endrer seg jo hele tiden. Ta kontakt med flyselskapet og spør, du.

Eller ta sjansen på at det går bra. :)

Gjest Securitassa
Skrevet

På langdistanseflygning får du kjøpt måltider, og da får du, akkurat som i restauranten på flyplassen både gaffel og butt kniv. Det får du ta med gjennom sikkerhetskontrollen også :)

Gjest GreenSky
Skrevet

Du minner meg om ei jeg jobbet med da jeg jobbet som vekter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...