Gå til innhold

Hvor tar dere første date?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke rukket å date mange etter samlivsbrudd. Men hvor dater man første gang? Eneste jeg har gjort er café med kaffe og bakevare eller gåturer. Jeg synes café er koseligere, gåtur blir lett kleint hvis kjemien ikke stemmer 🙈 Har dere erfarne datere noen tips her? 

Anonymkode: cb1a7...059

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har ikke rukket å date mange etter samlivsbrudd. Men hvor dater man første gang? Eneste jeg har gjort er café med kaffe og bakevare eller gåturer. Jeg synes café er koseligere, gåtur blir lett kleint hvis kjemien ikke stemmer 🙈 Har dere erfarne datere noen tips her? 

Første date for meg er enten en spasertur eller et kafèbesøk. Begge deler kan bli kleint, men ikke så kleint som om det var middag for to.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
remix2020 skrev (3 minutter siden):

Første date for meg er enten en spasertur eller et kafèbesøk. Begge deler kan bli kleint, men ikke så kleint som om det var middag for to.

OK, hva er grunnen til at middag kan bli kleint, da? 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vel, blir det kleint så blir det kleint, men en middag tar gjerne lenger tid. Et kafèbesøk kan man avslutte kjapt etter en kopp kaffe eller en øl. En spasertur kan man gjøre kortere om det er null kjemi. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg var på en middagsdate,når maten kom så satt han bare snakka sex,om alt fra sex saunaer til suge han under bordet.Jeg var for feig til bare gå desverre,men jeg sørga for ha mat i munn for ikke svare for mye🙈Men spiste fort og jeg dro hjem alene.

Anonymkode: ab59d...b78

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg var på en middagsdate,når maten kom så satt han bare snakka sex,om alt fra sex saunaer til suge han under bordet.Jeg var for feig til bare gå desverre,men jeg sørga for ha mat i munn for ikke svare for mye🙈Men spiste fort og jeg dro hjem alene.

Var det en fyr fra Tinder? 🙈 Hvor gammel var han? 20-åra? Var han åpen om at han søkte sex, eller kom det som en «bombe» på første date? 😀🫣

AnonymBruker
Skrevet

Virker som café eller gåtur er de eneste mulighetene for første date. Med mindre man avtaler middag på restaurant. Kino passer liksom ikke, da kan man ikke prate sammen.. 

Gjest tidsfordriv2023
Skrevet

Aktiv date er eneste riktige svaret for første date. Noe å gjøre. Minigolf, biljard, galleri, bar hopping, shoping. Hva som helst der dere kan bevege litt på dere og snakke om det dere driver med mens dere utforsker andre samtale emner. Be dama på ved kutting, få hjelp til å sette opp noen hyller, du skjønner greia. Alt forutenom å sitte der med kopp i hånden på en caffee. 

joda kaffe dates er koselig og fine, men kjenner jeg folk riktig så 90% av dere mangler visse sosiale antenner og klarer ikke å håndtere et samtale uten at det blir om til et intervju. 

så finn på noe å gjøre

AnonymBruker
Skrevet
tidsfordriv2023 skrev (23 minutter siden):

Aktiv date er eneste riktige svaret for første date. Noe å gjøre. Minigolf, biljard, galleri, bar hopping, shoping. Hva som helst der dere kan bevege litt på dere og snakke om det dere driver med mens dere utforsker andre samtale emner. Be dama på ved kutting, få hjelp til å sette opp noen hyller, du skjønner greia. Alt forutenom å sitte der med kopp i hånden på en caffee. 

joda kaffe dates er koselig og fine, men kjenner jeg folk riktig så 90% av dere mangler visse sosiale antenner og klarer ikke å håndtere et samtale uten at det blir om til et intervju. 

så finn på noe å gjøre

Oi, her var det mange forslag! Ingen av mennene jeg har møtt mellom 44 og 50 år, har foreslått noe av dette. Men det har ikke jeg heller tenkt på da 😅 En av de rare datene jeg var på, var en gåtur og mannen spurte om sønnen min var interessert i teater, og videre hvilke andre interesser min sønn på 10 år har.. Føltes litt merkverdig 🤔 Jaja, finnes ingen fasit for samtaleemner. 

AnonymBruker
Skrevet

Har kun møtt 5 menn fra Tinder.

ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var ikke pga at det var middagsdate, men fordi det var en ekkel type. Han der ville nok gjort det samme på en kaffedate også.

AnonymBruker
Skrevet

En aktivitet stemmer jeg for , det tok min date meg med på , og det ble ikke kleint . Hva med bowling , frisbeegolf, minigolf , biljard ?  

Anonymkode: 9d885...649

• Nyttig 2
Skrevet

Aktiv date, gjerne gåtur. Og selvfølgelig et sted hvor det går mange andre. Har ikke opplevd at gåtur blir kleint, lettere å snakke når man ikke stirrer på hverandre. Cafedate kan være verre. Middagsdate har jeg bare vært på som første date en gang. Siden det var en pratsom og hyggelig fyr så gikk det greit, men det frister ikke å gjenta. Hvis det viser seg å være en ubehagelig fyr eller veldlig dårlig kjemi så tar det for lang tid å avslutte en middagsdate.

Har ellers vært på galleri/museum og spilt shuffelboard på første date også, begge deler fungerte fint.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Engel skrev (6 minutter siden):

Aktiv date, gjerne gåtur. Og selvfølgelig et sted hvor det går mange andre. Har ikke opplevd at gåtur blir kleint, lettere å snakke når man ikke stirrer på hverandre. Cafedate kan være verre. Middagsdate har jeg bare vært på som første date en gang. Siden det var en pratsom og hyggelig fyr så gikk det greit, men det frister ikke å gjenta. Hvis det viser seg å være en ubehagelig fyr eller veldlig dårlig kjemi så tar det for lang tid å avslutte en middagsdate.

Har ellers vært på galleri/museum og spilt shuffelboard på første date også, begge deler fungerte fint.

Takker for tips! Mye kreativt jeg ikke har tenkt på :)

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid tatt første date på café. Da helst en passe stor. Ikke en nesten tom, eller pitte liten, hvor det er litt for stille, og lite å se på. Aller helst en hvor man kan se ut av vinduet. Da er det lettere å finne noe å prate om om samtalen går i stå. 

Anonymkode: 32a6e...44c

• Nyttig 1
Skrevet

Foretrekker første date over en øl, da går praten litt lettere også har man muligheten til å gå etter første ølen om det ikke klaffet.

Sist ble jeg invitert på restaurant, der vi ble sittende i flere timer og bare snakke. Det kan jo bli kleint, men når det funker er det veldig koselig. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har vært på frokostdate, middagsdate, hyttetur, båttur, fisketur og gåtur. Det er egentlig bare fantasien som setter grenser. 
Aldri opplevd at det har blitt kleint, men kan ikke svare for hva han jeg datet følte. Er ikke alle jeg har hatt veldig mye kontakt med i ettertid, men har fått en høflig melding om at jeg var en fin og interessant samtalepartner, men at de ikke følte noen kjæreste-kjemi.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...