Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oii, virkelig mange forskjellige opplevelser der ute.. må prøve å forberede seg på alle mulige scenarioer da skjønner jeg. 

Forhåpentligvis skjer ting av seg selv, men har mine tvil. Så føler det her kan bli en laang uke med venting før igangsetting🙈

ts

Anonymkode: 7739d...8ac

Skrevet

Satt i gang pga fostervannslekkasje uke 37, ikke i nærheten av å være moden. Det ble 3 døgn helvete som fortsatt sitter litt i kroppen (gravid igjen nå da)men det å skulle tvinge kroppen til å gjøre noe den ikke er klar for høres ikke akkurat ut som en kjempeidé sånn fra naturens side 

• Hjerte 1
Skrevet

Ble satt i gang med barn nr. 3. 
Tre dager på overtid ble vi kalt inn til fødeavdeling kl 7 på morgenen. Fikk et rom. En ultralyd. Ingen symptomer på at fødsel er rundt hjørnet.
Jeg fikk drikke en pille hver 3.time. Så på skirenn i noen timen. Mannen reiste på jobb. Etter 7 timer kunne legen måle aktivitet uten at jeg kjente noe. Ca. kl. 18 hadde jeg 6 cm åpning uten å kjenne noe. Fikk tilbud om å gå mye i gangene. Vandret og vandret i 2 timer. Tok neste pille (N5?), så var det mye aktivitet etter den. Vi flyttet tli fødselstua og en time senere var sønen født. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.8.2023 den 11.47):

Så kun ballong da?

Anonymkode: e8101...3ca

Nei, kan bruke riestimulerende drypp i tillegg til ballong, eller ta vannet. 

Skrevet

Hadde dere med partner til time for igangsetting ? 

Anonymkode: 7739d...8ac

Skrevet

Jeg var ikke moden i det hele tatt, og ble satt i gang. Overtid. Jeg måtte begynne rett på piller. Fikk ikke ballong pga blødninger. Tok nesten et døgn fra første rie til ungen var ute. Med epidural og drypp. Ungen var stjernekikker og ville ikke ut. Måtte ut med vakuum og klipp. Jeg kjente ikke riene pga epiduralen, så jordmor måtte si fra når jeg skulle presse. Ungen var livløs fordi ting hadde tatt så lang tid, men de fikk "vekket" henne raskt. 

Jeg hadde egentlig ikke forberedt meg på noe. Hadde lest om pusteteknikker og en del OL hva som skjer med kroppen under en fødsel så klart. Men alt det som skjedde under fødselen var jeg ikke forberedt på. Jeg lot de på sykehuset bare gjøre jobben sin. 

Anonymkode: 13838...36e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...